Transalp 2015

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Transalp 2015

Bericht door kaj_666 » do 25 juni 2015 17:06

Het lijkt (dare I say it?) heerlijk weer te gaan worden! :eek: Is dat omdat het Anti-Oostenrijk Comité niet meedoet?? :lol:

Rufio
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » do 25 juni 2015 19:23

Nice, veel succes en plezier!

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » do 25 juni 2015 19:39

[quote="kaj_666"]Het lijkt (dare I say it?) heerlijk weer te gaan worden!

:oke: super heb er heel veel zin in.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 25 juni 2015 21:31

kaj_666 schreef:Het lijkt (dare I say it?) heerlijk weer te gaan worden! :eek: Is dat omdat het Anti-Oostenrijk Comité niet meedoet?? :lol:
ik zit nog aan een very last minute inschrijving te denken dus pas maar op !

maar ik gun jullie natuurlijk hetzelfde mooie weer wat wij 3 jaar terug hadden. Toen vonden we 3 druppels regen op dag 2 al heel erg slecht weer.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » do 25 juni 2015 21:56

Rufio schreef:Nice, veel succes en plezier!
Zoiets wou ik ook net posten :oke:

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » do 25 juni 2015 22:14

kaj_666 schreef:Het lijkt (dare I say it?) heerlijk weer te gaan worden! :eek: Is dat omdat het Anti-Oostenrijk Comité niet meedoet?? :lol:
:oke: Dat zou mooi voor jullie zijn. Ga je ons dan verblijden met een dagelijks bocht-tot-bocht verslag? Fijn!
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 26 juni 2015 10:42

Wombcat schreef:
En waarom doe je dat dan niet?

Ik doe het wel ;-)

Heel veel succes en plezier allemaal.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 juni 2015 19:40

dag 1:

Kaj 3.52 +/- 40e overall maar al wel solo???
broertjes Nagelmaeker 4.10. 121e overall, 53e heren
EvertS 4.46 283e overall, 120e master
MEG-Koos 4.51 307e overall, 50e grand master

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 28 juni 2015 19:52

Rob T schreef:
Wombcat schreef:
En waarom doe je dat dan niet?

Ik doe het wel ;-)

Heel veel succes en plezier allemaal.
Ik ging er vanuit dat de boodschap zo ook wel over kwam :P

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 juni 2015 20:19

overigens merk ik wel een serieuze terugloop in het aantal deelnemers op. nog 'maar' 465 teams in de daguitslag van vandaag. (Organisatie meldt overigens nog vrolijk 1100 deelnemers = 550 teams....)

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » zo 28 juni 2015 20:31

Da's wel apart, de meeste evenementen worden namelijk alleen maar drukker.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 01 juli 2015 06:58

Thierry le Brun schreef:dag 1:

Kaj 3.52 +/- 40e overall maar al wel solo???
Ik zag op Strava dat Sue, de Transalp partner van Kaj, alweer terug is in NL. Wegens ziekte heeft ze niet kunnen starten. Dat is wel heel zuur.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 01 juli 2015 08:33

Kaij fietst z'n frustratie over het missen van z'n partner er wel lekker af. Gister 1e bij de IF (Individual Fahrer of zoiets)! De andere CTWTers deden het ook lekker gisteren. Zag alleen maar mooie uitslagen voorbij komen. :oke:

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » wo 01 juli 2015 09:58

Jan Willem schreef:Kaij fietst z'n frustratie over het missen van z'n partner er wel lekker af.
Ieder nadeel heb z'n voordeel... Niet dat ie met Sue langzamer gereden zou hebben, maar toch...

Lekker Kaj! En alle anderen natuurlijk ook.

Toch maar eens op mijn bucket list zetten, die Transalp.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 01 juli 2015 10:08

Jan Willem schreef:Kaij fietst z'n frustratie over het missen van z'n partner er wel lekker af. Gister 1e bij de IF (Individual Fahrer of zoiets)! De andere CTWTers deden het ook lekker gisteren. Zag alleen maar mooie uitslagen voorbij komen. :oke:
tweede toch? http://services.datasport.com/2015/velo ... ANG012.pdf
hoewel ze hier formeel geen klassement van maken ( zie bijv geen nrs 1, 2, 3 enz voor de namen).
was vorig jaar ook al zo.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 01 juli 2015 10:11

Thierry le Brun schreef:
Jan Willem schreef:Kaij fietst z'n frustratie over het missen van z'n partner er wel lekker af. Gister 1e bij de IF (Individual Fahrer of zoiets)! De andere CTWTers deden het ook lekker gisteren. Zag alleen maar mooie uitslagen voorbij komen. :oke:
hoewel ze hier formeel geen klassement van maken ( zie bijv geen nrs 1, 2, 3 enz voor de namen).
dat is niet wat onze razende reporter op facebook meldde

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 01 juli 2015 10:26

Jan Willem schreef:
Thierry le Brun schreef:
individueel klassement maken ze bewust niet op omdat het hier een duowedstrijd betreft. heb vorig jaar ergens een keer gehoord/gelezen dat je individueel natuurlijk wel door kunt/mag rijden als je partner om wat voor redenen dan ook uitvalt, maar dat ze dit niet aan willen moedigen door er daadwerkelijk een klassement aan te hangen. Dan gaan mensen bewust individueel inschrijven.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 01 juli 2015 10:31

vind ik ook wel terecht. De charme van de Transalp is juist om als team zo goed mogelijk te presteren.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 01 juli 2015 11:31

Jan Willem schreef:
Thierry le Brun schreef:
Klopt. Onze verslaggever ter plaatse stuurt een telex naar de bureauredactie en die maakt er een verhaaltje van. De gegevens worden niet geverifieerd want onze verslaggever ter plaatste heeft altijd gelijk ;-)
Querer es poder

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 01 juli 2015 21:30

De organisatie ligt doorgaans een dag achter met het bijwerken van de lijst uitgevallen teams en dus ook met de lijst van einzelfahrer. Gisteren is de teammaat van die Markus nogwat blijkbaar uitgevallen en was hij dus de snelste individual finisher, maar op de rankings was dat toen nog niet verwerkt, en stond ik nog 1e. Vandaag wederom 2e achter die kerel, ik ga met de dag beter rijden eigenlijk! Het is wel bloedjeheet af en toe, morgen wordt 35 graden bij de finish voorspeld. Tijd om de oogjes dus maar eens te gaan sluiten, want ondanks daar de Tonale en Mendelpas wat minder aanspreken dan de Gavia en Mortirolo, wordt het geheid weer afzien...

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » vr 03 juli 2015 16:02

het was zaak om vandaag op tijd binnen te zijn...
Afbeelding

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 06 juli 2015 11:34

Bas schreef: Klopt. Onze verslaggever ter plaatse stuurt een telex naar de bureauredactie en die maakt er een verhaaltje van. De gegevens worden niet geverifieerd want onze verslaggever ter plaatste heeft altijd gelijk ;-)
Uitslagen worden wel eens aangepast. Bijvoorbeeld als een team niet met z'n tweeen aankomt. Het team krijgt dat de tijd van 10.00 uur. Later krijgt de einzelfahrer zijn werkelijke tijd. Gebeurde mij verleden jaar in de rit over de Monte Grappa. (Alleen was ik daarna niet een bij de einzelfahrer).

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 06 juli 2015 11:35

Uitgebreid verslag van CTWT2 volgt later. Eerst even alles opruimen, fiets schoonmaken en wat al niet meer.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 13 juli 2015 13:05

Tour Transalp 2015
Hier komt die Sonne

De Rammstein-auto ontbreekt deze editie van de Tour Transalp, evenals de regen. Zonder opzwepende muziek en in een verzengende hitte rijden we in zeven etappes van het Duitse Sonthofen naar het Italiaanse Arco. Onderweg wachten 885 kilometer en 21 bergpassen, goed voor 19.132 hoogtemeters. In de brandende zon. En met Rammstein dan maar in het hoofd. “Sie ist der hellste Stern von allen.”

Afbeelding

Haifisch
Wir halten das Tempo. Wir halten unser Wort. We rijden een ontspannen rondje aan de vooravond van respectievelijk onze derde en vierde Tour Transalp. Voor Koos is het een revanche. Hij moest de vorige editie vroegtijdig verlaten met een gebroken sleutelbeen. Voor mij is het bijna een verslaving. Zeven dagen mag je je prof wanen als je over de hoogste Alpentoppen rijdt om te finishen in het centrum voor de mooiste plaatsen. Ons doel voor dit jaar is hetzelfde als afgelopen jaar; bij de eerste 50 van de Grand Masters en de eerste 300 van het algemeen klassement. Maar dan het liefst zonder regen. De Haifisch kwam de afgelopen twee edities te vaak langs.
Sonthofen-Sonthofen. 54 km, 424 hm, 1:55u.

Afbeelding

Los
File. Het verkeer op de Fernpass loopt vast, terwijl wij ons omhoog werken naar Bichlbach. Verbazingwekkend dat het verkeer op een van de belangrijkste verkeersaders van Oostenrijk stil ligt om ons peloton ruim baan te geven. Einfach beispiellos. Es wurde Zeit. Los.
Op dat moment zitten er 60 kilometer op. In een fors tempo. Maar we hebben dan alleen nog maar de Oberjoch beklommen, terwijl de Namlossattel (je moet maar op zo’n naam komen) en de Hahntenjoch nog voor ons liggen. Vooral de laatste 5 kilometer van deze laatste pas zijn ongemeen steil. Maar de steile afdaling naar Imst is mentaal zwaarder. Met de valpartij van Koos en mijn ongeluk van een jaar eerder, bezorgt de snelle afdaling toch enige kriebels
Sonthofen-Imst. 121 km, 2.447 hm, 4:51 (50ste bij de Grand Masters, 307 totaal)

Afbeelding

Mein Herz brennt
Honderden juichende kinderen staan met vlaggen langs de weg als we ons geneutraliseerd rondje door Imst rijden. Twee jaar terug was dit nog een doods stuk, maar toen kwam het met bakken uit de lucht. Nu geeft de uittocht uit Imst een bijna euforisch gevoel.
Die euforie is ruim honderd kilometer later ver te zoeken. Zwoegend kruip ik de Fluëlapass op. Wat is dat ding steil. Het profiel dat ik vooraf had bestudeerd, had het over stijgingspercentages van 7 tot 8 procent. Het voelt als het dubbele. De pedalen krijg ik amper rond. Alsof ik stil sta, rijdt de ene na de andere deelnemer mij voorbij. “Een mooie bergpas”, vertelden ze tijdens de briefing. Op dit moment kan ik weinig moois ontdekken. Na een eeuwigheid bereik ik de top. Ein heller Schein am Firmament. Ik stort me in de afdaling naar Davos, waar ik total loss aankom. Mein Herz brennt.
Imst-Davos. 135 km, 3.244 hm 6:22:51 u (53ste bij de Grand Masters)(51ste bij Grand Masters, 294 totaal)

Afbeelding

Rammlied
Sleuren, trekken, stampen. De benen voelen goed. Voor het eerst in drie dagen. De lopende klimmen op weg naar Livigno zijn ook het terrein waarin ik me thuis voel. Na enkele naamloze bergen om in het ritme te komen, volgt na 53 kilometer de 30 kilometer lange beklimming van de Julierpass. De zon schijnt, het uitzicht is fantastisch en het tempo is goed. Dit is genieten met een grote G. De afdaling is nog mooier. Door een vrachtwagen op een recht stuk in te halen, weten we een gat te slaan met onze achtervolgers. In rap tempo rijden we langs Sankt Moritz. Vorwärts, vorwärts, bleibt nicht stehen! Op de Berninapass staat een ongemeen harde wind die ons uit elkaar slaat. Ik laat me terugvallen en samen overwinnen we de bergwind. De laatste steile klim naar de Forcola di Livigno is een kwestie van even doorbijten, want slechts drie kilometer lang. Niet veel later spint ik over de streep in Livigno. Heerlijk, dat Transalpgevoel.
Davos-Livigno. 133 km, 3.073 hm, 6:22:26 (43ste bij de Grand Masters)(45ste bij Grand Masters, 286 totaal)

Afbeelding

Feuer Frei
De koninginnenrit. Maar moet dit geen Koningsrit zijn, nu Willem Alexander op de troon zit? De benen voelen weer goed. De eerste twee, relatief korte cols rijd ik in tempo omhoog en op het vlakke stuk naar Bormio vind ik een goede groep waarmee ik samen naar de voet van de Passo di Gavia snel. Het dak van deze Transalp. De legendarische col waar Erik Breukink in 1988 in een sneeuwstorm een legendarische overwinning boekte. En waar Johan van de Velde zijn bijnaam ‘Il Uome di Gavia’ kreeg. Vandaag geen sneeuw, maar een brandende zon. Opnieuw kom ik goed omhoog en op 2.621 meter hoogte doe ik me tegoed aan de meloenen, bananen, komkommers en wat er allemaal niet meer bij de ravitaillering ligt. Een Nederlandse toeschouwer filmt het tafereel. Ik vraag hem of dat wel zo’n smakelijk gezicht is.
Ondertussen arriveert Koos op de top en storten we ons in de afdaling. Beneden valt de warmte als een deken over ons heen. Dat belooft nog wat voor de beklimming van de Mortirolo. Van de makkelijke kant, maar heeft de Mortirolo wel een makkelijke kant? Vanaf Monno worstelen we ons omhoog in de hitte. Deze kant is inderdaad niet continu 12 procent, zoals de kant vanaf Mazzo die we twee jaar terug beklommen. Maar dit wegdek golft heen en weer. 12 procent, 2 procent, 9 procent, 14 procent. De derailleur raakt oververhit van al dat schakelen. Geen meter loopt hetzelfde en de zon blijft maar branden. Ein heisser Schrei. Feuer frei! Bang! Bang! Alleen de laatste kilometer van de klim is regelmatig. Met 14 procent, dat dan weer wel.
Bij de ravitaillering boven gooi ik water over me heen om af te koelen. Nu rest alleen nog de gevaarlijke afdaling naar Aprica.
Livigno-Aprica. 143 km, 3.475 hm. 7:16 (48ste bij de Grand Masters. 45ste bij Grand Masters, 286 totaal)

Afbeelding

Führe mich
Met de Passo Tonale en de Mendelpass staan vandaag twee ‘lopers’ op het programma. En waar de Passo Tonale twee jaar terug nog schuil ging in een immense koude regendeken, schijnt nu de zon. De klim loopt lekker en al snel bereik ik de top. Na een hergroepering storten we ons in de afdaling en in het dal vinden we aansluiting bij een groep die goed door rijdt. Het gaat voortvarend tot een valpartij de groep in tweeën splijt. Ik zit in het voorste deel, Koos in het achterste en de twee delen willen maar niet bij elkaar komen. Pas bij de ravitaillering op de Mendelpass komen we weer bij elkaar. We rijden verder de Mendelpas op, maar verliezen daar ook weer tijd voor we in de afdaling naar het bloedhete Kaltern snellen. 38 graden wijst de thermometer aan.
Aprica-Kaltern. 136 km, 2.402 hm. 5:31:24. (48ste bij Grand Masters) (46ste bij Grand Masters, 288 algemeen)

Afbeelding

Feuer und Wasser
Nu! Van achter de motor sprint ik vol naar voren. Ongeveer dertig mensen weten het wiel te houden, onder wie degenen die ik van te voren heb geseind dat ik vol zou gaan sprinten op het moment dat de koers wordt vrijgegeven. Dat is na 7 kilometer. Hetzelfde trucje haalden we twee jaar eerder uit. De kunst is om in de vlakke aanloop naar Giovo van startgroep C naar startgroep B over te steken om zo kostbare tijd te winnen. Dat lukt.
De klim naar Giovo loopt lekker, maar boven blijkt dat dat niet geldt voor mijn partner. We proberen samen te rijden naar de eerste verzorgingspost in Cembra, maar besluiten daar dat ieder vandaag zijn eigen tempo rijdt. Ik raas voort tot de steile Paso del Redebus. Het kwik springt inmiddels bijna uit de thermometer. Verzengend. Gelukkig staat daar het mannetje van Continental. “Cola oder eine Wasserdusche?”, vraagt hij. Vandaag kies ik voor de cola, neem enkele slokken en zet mijn strijd voort.
In de afdaling naar Trento zie ik gigantische onweerswolken opdoemen. Als dat maar goed gaat. Ik finish op het brandende Piazza di Fiera en zie langzaam een voorzichtige paniek ontstaan. De wind steekt op, de finishboog wordt neergehaald, de hekken platgelegd en na een half uur breekt de hel los. Gelukkig weet mijn partner nog net daarvoor te finishen. Feuer und Wasser kommt nicht zusammen. Kann man nicht binden sind nicht verwandt.
Kaltern-Trento. 127 km, 2.225 hm, 5:36:28 (64ste bij de Grand Masters)(46ste bij de Grand Masters, 292 algemeen)

Afbeelding

Sonne
Beneden glinstert het Lago di Garda. De afdaling naar Arco vormt een van de hoogtepunten van de Tour Transalp. Vergeten is de lange beklimming van de Passo Bordala. Vergeten zijn de laatste steile kilometers van de Santa Barbara. Vergeten is de verzengende hitte. Beneden wacht de eindstreep, de beloning, het bier, het feest. Die Sonne scheint mir aus den Augen. Sie wird heute Nacht nicht untergehen. Und die Welt zählt laut bis zehn
Trento-Arco. 91 km, 2.266 hm. 4:21:37 (53ste bij de Grand Masters)(46ste bij de Grand Masters, 290 algemeen)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 13 juli 2015 14:31

:oke: heerlijk!

Plaats reactie