De Olympische Winterspelen in Vancouver

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
CTWT-lid: Ja

Re: De Olympische Winterspelen in Vancouver

Bericht door Metor » wo 24 februari 2010 15:34

Wanneer zijn deze spelletjes weer afgelopen? Kan het topic weer dicht :oeps:

Spatje
Carbon Racefiets
Fiets: Van Tuyl TICA
Contacteer:

Bericht door Spatje » wo 24 februari 2010 15:35

Metor schreef:Wanneer zijn deze spelletjes weer afgelopen? Kan het topic weer dicht :oeps:
+1, nogmaals, ga toch fietsen..........

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 24 februari 2010 15:39

Rob T schreef:Laten we de draad maar weer oppakken.

Wordt het Beckert of Sábliková.
Sablikova, met een seconde of 8 voorsprong op de nummer 2. Denk ik.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 24 februari 2010 16:05

Opa TRP schreef:Even over het landsbelang: dat is wel degelijk in het geding, of je nou wel of niet vaderlandsliefde hebt: Zoals al eerder gemeld over bv Kramer: heel zielig voor ons allemaal, maar in het buitenland lachen ze zich kapot. Bobslee idem dito, hoewel het gevoel van 'lach' dan misschien iets meer veranderd zal zijn naar 'wat een wijven'. Vier jaar lang alles op een wedstrijd zetten om op het moment supreme met natte poep in de broek te gaan janken van angst. Ik kan me de buitenlandse gevoelens wel voorstellen in deze. Staat er mooi gekleurd op als land. En dat wil gaan lobbyen voor de OS2028 omdat we zo'n groot sportland zouden zijn zogenaamd....
Niet de werkelijkheid uit het oog verliezen, vriend
Opa TRP schreef:Is allemaal wannabee grootheidswaanzin van een minimaal landje ... Is verder niet erg, is gewoon noodzakelijk om de realiteit niet uit het oog te verliezen daarin.
Je mag best de boel een beetje opjuinen hier maar je moet wel consequent zijn met je standpunten ;-)
Querer es poder

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » wo 24 februari 2010 16:16

Zooooo. Even met migraine afwezig en er staan 4 pagina's extra op. Ga ik allemaal nu niet lezen. Het is ook nog niet over..... Bij nader inzien wel een heel klein beetje begrip voor die bobber, maar verder : je hebt nu eenmaal gekozen voor een risicovolle sport. Als je het tot de OS hebt gebracht dan moet je dat toch zo langzamerhand wel weten. Ik veroordeel hem niet keihard, maar zet wel ????
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

leendert
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Merckx-Trek-Colnago

Bericht door leendert » wo 24 februari 2010 16:16

Metor schreef:Wanneer zijn deze spelletjes weer afgelopen? Kan het topic weer dicht :oeps:
Zaterdag De Omloop! Is het precies een jaar geleden dat Langeveld zijn Kemkers-momentje had :oeps:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 24 februari 2010 16:36

Hier een paar beeldgrappen die ik ontving:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 24 februari 2010 16:54

Voor degenen die vinden dat een team maar moet starten omdat het zo belangrijk is; zoek het verhaal van Donald Crowhurst eens op.
Afbeelding

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 24 februari 2010 17:01

Die anwb-foto is echt goed! :oke: Verder is het natuurlijk enorm k.u.t. voor alle betrokkenen en voor de fans, eigenlijk voor iedereen behalve Lee en Bob de Jong. Die bobsleeër begrijp ik ergens wel, als je het niet aandurft dan moet je het niet doen: er is al een dode gevallen en dat lijkt me genoeg!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 24 februari 2010 17:02

Pino schreef:Voor degenen die vinden dat een team maar moet starten omdat het zo belangrijk is; zoek het verhaal van Donald Crowhurst eens op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Crowhurst
Donald Crowhurst (Ghaziabad (India), 1932 - Noord-Atlantische Oceaan, 1969) was een Engels zakenman en zeiler die omkwam tijdens een chaotische zeilwedstrijd: de 'Sunday Times Golden Globe Race'. Crowhurst nam aan de wedstrijd deel in de hoop zijn noodlijdend elektronica-bedrijf te redden met het prijzengeld. Zijn zeilschip, de Teignmouth Elektron, bleek al spoedig niet echt zeewaardig. Vastbesloten om de wedstrijd toch te winnen stapte hij heimelijk uit de race en gaf valse posities en weerberichten door om de wedstrijdleiding te misleiden. In het zicht van de eindstreep verdween hij plots. Zijn schip (en logboek) werd later teruggevonden. Hieruit bleek dat zijn poging ontaardde in waanzin en zelfmoord.
Ik zie het verband niet zo.
Querer es poder

Opa TRP
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Caad 10

Bericht door Opa TRP » wo 24 februari 2010 17:50

Bas schreef:Niet de werkelijkheid uit het oog verliezen, vriend
Je mag best de boel een beetje opjuinen hier maar je moet wel consequent zijn met je standpunten ;-)
Je leest niet goed en je selecteert selectief uitspraken van mij.

Er werd hier eerder gesuggereerd dat de bobafgang niets met landsbelang te maken heeft. Dat weerspreek ik omdat er wel degelijk hard gelachen wordt in het buitenland. Dat het vanuit een internationaal perspectief relatief gezien weinig invloed heeft is helemaal waar. Immers, weinig afhalen van vrijwel niets betekent nog steeds vrijwel niets. Maar ik beschreef het vanuit een nationaal perspectief, en daarbij is de invloed relatief net zo groot als voor het grootste land ter wereld. Op het moment dat je alles op alles wilt zetten om je land als groot sportland weg te zetten om de OS2028 binnen te halen (welke lobby dus al jaren aan de gang is) dragen dit soort lachwekkende sportvertoningen totaal niet bij aan het goede plaatje. En gezien de uitspraken van Hein Verbrugge afgelopen week hebben we nog heelveel goed te maken wat dat betreft....

En lieve mensen, een ban is echt niet nodig als je het ergens niet mee eens bent. Zoals al eerder gemeld: ik naai niks op, ik zeg gewoon wat ik ervan vind. Als dat al niet meer mag dan is het einde zoek.

Ik ga voor Sablikova btw.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 24 februari 2010 18:33

Bas schreef:
Pino schreef:Voor degenen die vinden dat een team maar moet starten omdat het zo belangrijk is; zoek het verhaal van Donald Crowhurst eens op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Crowhurst
Donald Crowhurst (Ghaziabad (India), 1932 - Noord-Atlantische Oceaan, 1969) was een Engels zakenman en zeiler die omkwam tijdens een chaotische zeilwedstrijd: de 'Sunday Times Golden Globe Race'. Crowhurst nam aan de wedstrijd deel in de hoop zijn noodlijdend elektronica-bedrijf te redden met het prijzengeld. Zijn zeilschip, de Teignmouth Elektron, bleek al spoedig niet echt zeewaardig. Vastbesloten om de wedstrijd toch te winnen stapte hij heimelijk uit de race en gaf valse posities en weerberichten door om de wedstrijdleiding te misleiden. In het zicht van de eindstreep verdween hij plots. Zijn schip (en logboek) werd later teruggevonden. Hieruit bleek dat zijn poging ontaardde in waanzin en zelfmoord.
Ik zie het verband niet zo.
Waarschijnlijk is de Nederandse Bob niet zeewardig.
Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 24 februari 2010 19:06

Kramer en Kemkers weer samen op het ijs met een lach. :oke:

(Maar laten we eerst het sportprogramma nog eens vullen met beeldmateriaal dat reeds 46 keer is uitgezonden...)

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » wo 24 februari 2010 19:32

Opa TRP schreef: En lieve mensen, een ban is echt niet nodig als je het ergens niet mee eens bent. Zoals al eerder gemeld: ik naai niks op, ik zeg gewoon wat ik ervan vind. Als dat al niet meer mag dan is het einde zoek.
+1 (voorzitter fanclub Opa TRP)

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » wo 24 februari 2010 20:12

Misschien heeft iemand het al gemeld - anders bij deze :

Het berust allemaal op een misverstand. Kemkers riep "DE BUIT IS BINNEN".
Sven verstond echter : van buiten naar binnen. :lol:

TiesT
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door TiesT » wo 24 februari 2010 21:50

Ojee, Bobbeltjes op het ijs.
ForumpuberAfbeelding - LL-Coolface -

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 24 februari 2010 22:05

Kramer volgend jaar in een team met peter mueller en havard bokko ?
Afbeelding

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » wo 24 februari 2010 22:31

Rob T schreef:Kramer volgend jaar in een team met peter mueller en havard bokko ?

Alleen als "Pete the money has" meende ik Sven te horen zeggen in Mueller-time

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » wo 24 februari 2010 22:58

Sven gaat gewoon door met Gerard hoorde ik vanavond :oke: .
/ edit / staat ook op Teletekst.

Opa TRP

Bericht door Opa TRP » wo 24 februari 2010 23:47

Sablikova it is. Topwijf :oke:

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 24 februari 2010 23:50

Kestrel2007 schreef:Sven gaat gewoon door met Gerard hoorde ik vanavond :oke: .
Ja, die gaat echt niet nu van trainer/team wisselen. Dat is voor na het seizoen.
Afbeelding

Kestrel2007
Prince of Spain

Bericht door Kestrel2007 » do 25 februari 2010 07:46

Rob T schreef:
Kestrel2007 schreef:Sven gaat gewoon door met Gerard hoorde ik vanavond :oke: .
Ja, die gaat echt niet nu van trainer/team wisselen. Dat is voor na het seizoen.
Hè hè, dat snap ik ook.
Als eerder gezegd bezinkt het misschien. Kramer gaf aan, dat hij mét Kemkers óók al 6/7 jaar successen heeft behaald. Hoe vergevingsgezind is hij, that's the question denk ik.

De strijd met zeker Lee wordt wel een boeiende de komende jaren denk/vrees ik.

Opa TRP

Bericht door Opa TRP » do 25 februari 2010 08:48

VANCOUVER - Bobber Edwin van Calker uit Groningen en de drie andere bobbers hebben te weinig trainingsmogelijkheden gehad in Vancouver. Dat vindt Chef de Mission Henk Gemser.

Volgens Gemser heeft de internationale bobsleefederatie de Nederlandse bobbers te weinig de gelegenheid gegeven te trainen op de Olympische baan in Whistler. Dat zegt hij in reactie op de beslissing van de bobbers zich terug trekken voor de wedstrijd in de viermansbob. Piloot Edwin van Calker uit Groningen gaf aan de Olympische baan niet onder controle te hebben. Hij ging al een keer met de tweemansbob onderuit en crashte ook daarna meerdere keren bijna.

Directeur Wim Noorman van het bedrijf Eurotech is woedend over het besluit van de bobbers om zich terug te trekken van de Spelen. Eurotech investeerde de afgelopen twee jaar geld, tijd en mankracht in het bobteam om ze dichter bij de wereldtop te brengen. Het besluit van Van Calcker om niet te starten, tekent volgens Noorman het amateurisme in de sport.
RTV Noord

De bondscoach was op zijn zachtst gezegd ook niet echt amused met zijn terugtrekking...."Als de vrouwen naar beneden kunnen, dan kunnen de mannen dat ook. De baan is niet gevaarlijk, hij is alleen lastig."

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » do 25 februari 2010 08:52

Voor begrip moet Van Calker op dit forum zijn.
"Het is tenslotte geen spelletje. Het team is aan alle kanten in de watten gelegd en professioneel in de steigers gezet en laat het nu afweten. Ga dan lekker curling doen, met zo'n bezempje." Glas zelf: "Dit is geen sport voor mietjes. Edwin moet een schop onder zijn ballen krijgen en gewoon van start gaan."
http://www.telegraaf.nl/telesport/vanco ... tml?p=26,1

Opa TRP

Bericht door Opa TRP » do 25 februari 2010 09:02

Mooi stuk. Even het hele bericht:
VANCOUVER - De beslissing van Edwin van Calker om niet van start te gaan met de viermansbob is ontvangen met veel onbegrip. De ontstane situatie kan voor alle betrokkenen dramatisch genoemd worden. "Dit was een Arend Glas nooit overkomen", zegt Japan-coach Rob Geurts over Van Calkers voorganger.

Edwin van Calker hier als piloot in de tweemansbob."Het is tenslotte geen spelletje. Het team is aan alle kanten in de watten gelegd en professioneel in de steigers gezet en laat het nu afweten. Ga dan lekker curling doen, met zo'n bezempje." Glas zelf: "Dit is geen sport voor mietjes. Edwin moet een schop onder zijn ballen krijgen en gewoon van start gaan."

Voorzitter Frans Bakker van de BSBN sprak van een groot drama en een zaak waar het laatste woord nog niet over gezegd is. In feite is het een herhaling van zetten, want vorig jaar op de training in Whistler crashte Van Calker eveneens en ontstond dezelfde situatie als nu.

Marc van de Berg, de mecanicien van Eurotech die er zijn ziel en zaligheid in heeft gestopt: "Het is precies dezelfde zaak. Dit heeft werkelijk niets meer met topsport te maken. We worden indirect betaald door het volk en hebben ook verantwoording naar het volk toe. Vorig jaar is precies op 24 februari mijn vader overleden en bleef ik in Amerika voor deze jongens. Absolute toppers als Sybren Jansma, Timothy Beck en Arno Klaassen zijn volledig in hun hemd gezet door deze beslissing. Door deze actie blijft de bond helemaal leeggeplukt achter, is er geen sponsor meer geïnteresseerd en is de sport grote schade toegebracht in Nederland. Deze sport is veel veiliger dan het rodelen. Desnoods hadden ze gewoon moeten starten, crashen en dan drie weken bont en blauw rondgelopen, maar deze actie is schandalig."

Remmer Arno Klaassen relativeert het nog enigszins. "Het is zielig voor ons. Maar ook voor Edwin zelf. We hebben de beslissing genomen als team, maar wel met Edwin als leidende figuur daarin. Edwin is er ook helemaal kapot van. Maar als hij denkt: 'dit wordt hem niet', dan moet hij ook niet starten. Meteen na de wedstrijden in de tweemansbob was er al twijfel. Die is nooit meer weggegaan. Edwin heeft letterlijk en figuurlijk de touwtjes in handen en dat moeten wij respecteren."

Plaats reactie