WK rugby

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

WK rugby

Bericht door harrebas » za 20 oktober 2007 21:30

Zit de finale te kijken.
Wat een kerels.
Niet bepaald het type duursporters zoals wij, maar wel superatleten op hun gebied.
:oke:
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

BJE
Kinderfiets
Fiets: Wilier Izoard XP

Re: WK rugby

Bericht door BJE » zo 21 oktober 2007 10:21

Heb ook gekeken maar vond het een tegenvallende wedstrijd.

Maar inderdaad, het zijn echte kerels :oke:
---The flowers are sweet, their colours fresh and trim,
But true-sweet beauty lived and died with him---

Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Pino » zo 21 oktober 2007 21:10

De halve finale Frankrijk - Engeland bekeken in een toepasselijke setting.
Op een camping aan de Middelandse Zee, met hulp van een beamer een een VW Transporter.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 12 oktober 2015 14:56

Op dit moment is weer het WK Rugby. In een ander topic las ik dat Ace naar UK is geweest. Gaaf! Kan je daar eens over vertellen? 8)
Heb zelf ook even gekeken naar ticket, maar prijzen zijn wel hoog. :oeps:

Anyway, prachtige kwartfinales:
Afbeelding
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Zef
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 10:03

Ja, hoe leg je het uit....rugby. Ga ik niet proberen, maar wel zeggen dat ik er klaar voor zijn. De echte wedstrijd: Springbokke tegen de Sheepshaggers (all Blacks voor jullie). Ik ben er klaar voor, Springbokshirt is gladgestreken, biltong en droë wors net ontvangen en bieren liggen in de koelkast.

Game on! Go Bokke!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 22 oktober 2015 11:28

oeh, is dat vandaag?

Robert vD
Aluminium Racefiets
Fiets: Milani N109

Bericht door Robert vD » do 22 oktober 2015 12:03

Zef schreef:bieren liggen in de koelkast.
Castle of Lion? :)

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » do 22 oktober 2015 12:44

Ik ben nu twee keer bij een rugbywedstrijd geweest en ben helemaal om. Wat mooi, wat een ambiance, wat een respect onderling.

Eerste keer was afgelopen maart Schotland - Ierland op Murrayfield in Edinburgh voor Six Nations (de dag waarop Ierland de titel binnen sleepte). Alleen het Oh Flower Of Scotland en Fields of Athenry levert je al meer kippenvel op dan wat ook.

Tweede keer was bijna drie weken geleden, Zuid-Afrika - Schotland op het WK op St James Park in Newcastle. Met een paar vrienden van hier en Zuid-Afrikaanse vrienden woonachtig in Londen die wedstrijd beleefd. Springbokke-shirt aan en gewoon het volkslied mee bleren...! Uit die blau van onse hemelll!

Komende maart staat er weer een wedstrijdje Ierland - Schotland Six Nations op het programma, in combinatie met St Patrick's Day in Dublin. Nu al zin in!

Maar eerst aanstaande zaterdag voor de buis. Als de bokken die winnen dan ga ik het weekend erna naar Londen voor de finale. Kaarten zijn niet te betalen, maar beetje sfeer proeven in de pubs. Ik vrees echter dat ze het zaterdag niet gaan redden tegen de All Blacks.

ps. Ik support Zuid-Afrika en als tweede team Ierland, maar dat ik iedere keer de Schotten als tegenstander kies dat is geen toeval. Wat een mooi volk en wat mij betreft het mooiste volkslied ter wereld.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 22 oktober 2015 12:53

In Engeland was er altijd bij voetbalwedstrijden een nogal grimmige sfeer in de pubs en moest je niet met het verkeerde shirt in de verkeerde pub terecht komen. Bij het rugby stond de pub een keer ramvol met Engelsen en 2 Schotten in kilt.

Je raadt het al, de Schotten winnen en de ene Schot haalt doodleuk een doedelzak uit z'n rugtas en begint er midden in de pub op te spelen. Dat zou bij het voetbal dus echt niet goed gegaan zijn.

In het stadion hetzelfde verhaal. Gewoon lekker allemaal door elkaar zitten en bier drinken op de tribune.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 22 oktober 2015 13:24

Ik heb in Canada honkbal en ijshockey meegemaakt.

honkbal: als je oma's achter rollator met honkbalpetje het stadion in ziet komen, als je op de tribune een moeder haar baby de fles ziet geven, als je ziet dat er in het winkeltje in het stadion shirts en petten van alle(!) clubs verkocht worden... dan weet je genoeg.
ijshockey: tegenstander wint, 3 gasten staan feest te vieren in een verder balend vak. Maar die 3 gasten krijgen bij het verlaten van het stadion wel van allerlei mensen even de felicitaties. Heerlijk :)

En daarom moet je voetbal dus thuis met vrienden bekijken en ga je voor andere sporten naar het stadion. :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » do 22 oktober 2015 13:56

Ik was bij een NHL wedstrijd tussen de NJ Devils en de NY Rangers.

Een vak scandeert: "Let's go Devils, Let's go Devils etc".

Roept er een Rangers fan één keer terug: "Let's go Rangers, Fuck you Devils".

Reactie van de mensen achter me: "Oeh, now it's getting intense"

Dat ze zo'n teksten als intense vonden, was veelzeggend vond ik. Gebeurde ook allemaal met een glimlach, zelfs bij de Fuck-you-jongen.

Na afloop ging iedereen gebroederlijk (vies Amerikaans) bier drinken.

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 16:46

Robert vD schreef:
Zef schreef:bieren liggen in de koelkast.
Castle of Lion? :)
Ahhhh, een kenner! Nee, gewoon Grolsch! Sommige dingen zijn wel beter in Nederland!

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 16:54

Ace schreef:Ik ben nu twee keer bij een rugbywedstrijd geweest en ben helemaal om. Wat mooi, wat een ambiance, wat een respect onderling.

Eerste keer was afgelopen maart Schotland - Ierland op Murrayfield in Edinburgh voor Six Nations (de dag waarop Ierland de titel binnen sleepte). Alleen het Oh Flower Of Scotland en Fields of Athenry levert je al meer kippenvel op dan wat ook.

Tweede keer was bijna drie weken geleden, Zuid-Afrika - Schotland op het WK op St James Park in Newcastle. Met een paar vrienden van hier en Zuid-Afrikaanse vrienden woonachtig in Londen die wedstrijd beleefd. Springbokke-shirt aan en gewoon het volkslied mee bleren...! Uit die blau van onse hemelll!

Komende maart staat er weer een wedstrijdje Ierland - Schotland Six Nations op het programma, in combinatie met St Patrick's Day in Dublin. Nu al zin in!

Maar eerst aanstaande zaterdag voor de buis. Als de bokken die winnen dan ga ik het weekend erna naar Londen voor de finale. Kaarten zijn niet te betalen, maar beetje sfeer proeven in de pubs. Ik vrees echter dat ze het zaterdag niet gaan redden tegen de All Blacks.

ps. Ik support Zuid-Afrika en als tweede team Ierland, maar dat ik iedere keer de Schotten als tegenstander kies dat is geen toeval. Wat een mooi volk en wat mij betreft het mooiste volkslied ter wereld.
Ja, ik heb zelf "flower of Schotland" meegemaakt in een wedstrijd tegen de Bokke op Murrayfield en dat is echt kippenvel (of hoendervleis in Afikaans ;-)

Ik heb wel spijt dat ik de St James wedstrijd niet had meegemaakt want ik ben ook NUFC fan en dat was dubbel speciaal en het was ook een mooie wedstrijd.

Rugby is wel apart met heel veel regeltjes, maar als je het eerst snapt is het geweldig om mee te maken (vooral op dit niveau).

Ik vrees wel behoorlijk voor de All Blacks vanwegen hun form, maar de Bokke zijn geen Franse, ze vechten wel tot de bittere eind ;-)

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 16:58

Jan Willem schreef:In Engeland was er altijd bij voetbalwedstrijden een nogal grimmige sfeer in de pubs en moest je niet met het verkeerde shirt in de verkeerde pub terecht komen. Bij het rugby stond de pub een keer ramvol met Engelsen en 2 Schotten in kilt.

Je raadt het al, de Schotten winnen en de ene Schot haalt doodleuk een doedelzak uit z'n rugtas en begint er midden in de pub op te spelen. Dat zou bij het voetbal dus echt niet goed gegaan zijn.

In het stadion hetzelfde verhaal. Gewoon lekker allemaal door elkaar zitten en bier drinken op de tribune.
Ja, helaas is dat nooit meer mogelijk in het voetbal en dat is jammer. Als je een keer supporters scheiden is het nooit weer te redden. Echt jammer

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 23 oktober 2015 08:59

Mooie verhalen hierzo! :oke:

Ik kijk erg uit naar komend weekend. Met name deze man in de gaten houden:

https://youtu.be/CqLOm67fdqc
Julian Savea

Wat is hij goed geworden. Carter is al jaren mijn held. Icoon 8)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » vr 23 oktober 2015 10:10

indobesar schreef:Mooie verhalen hierzo! :oke:

Julian Savea

Savea wordt vaak met Jonah Lomu vergelijken en ik hoop van harten dat hij net soveel tries scoort tegen de Bokke als Lomu!!!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 31 oktober 2015 15:54

nog een uurtje en dan begint de finale.
heerlijk om zo een scheidsrechter te horen praten tegen een speler: this is not soccer
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 31 oktober 2015 16:02

Rugby is a game for hooligans played by gentlemen, football is a game for gentlemen played by hooligans.

Overigens lijkt het me niet helemaal gepast als wielerfans neerbuigend doen over voetbalfans: http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-Fra ... uche.dhtml
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 31 oktober 2015 16:07

het gaat mij meer om de relatie scheidsrechter - speler. Ik ben de baas en jij luistert. Punt.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 31 oktober 2015 16:13

Thierry le Brun schreef:het gaat mij meer om de relatie scheidsrechter - speler. Ik ben de baas en jij luistert. Punt.
100% eens :oke:

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 oktober 2015 17:55

Genieten!
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 31 oktober 2015 18:23

Pino schreef:Genieten!
eerste keer in m/n leven dat ik een rugby wedstrijd opneem.
Avondeten en Eigen huis en tuin zitten een rechtstreekse uitzending in de weg.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 09 november 2015 23:52

harrebas schreef:Overigens lijkt het me niet helemaal gepast als wielerfans neerbuigend doen over voetbalfans: http://www.ad.nl/ad/nl/1063/Tour-de-Fra ... uche.dhtml
ik doe gewoon ook neerbuigend over dat soort dwazen... Welke sport ook, ga genieten ipv zieken.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 09 november 2015 23:53

Thierry le Brun schreef:het gaat mij meer om de relatie scheidsrechter - speler. Ik ben de baas en jij luistert. Punt.
Ik begreep dat als je tegen de scheidsrechter in gaat hij je doodleuk voor de rest van de wedstrijd het veld uitstuurt. Commentaar = wegwezen.

En het schijnt dat ze er soms zelfs bij zeggen: "het is hier geen voetbal" *grijns*

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 18 november 2015 07:55

Zef schreef:
indobesar schreef:Mooie verhalen hierzo! :oke:

Julian Savea

Savea wordt vaak met Jonah Lomu vergelijken en ik hoop van harten dat hij net soveel tries scoort tegen de Bokke als Lomu!!!
http://www.nu.nl/sport-overig/4167107/n ... leden.html

De rugbylegende is niet meer :-( :-(

Moest gelijk nog aan deze geweldige reclame denken: https://www.youtube.com/watch?v=mYyJQYxAVU4

Plaats reactie