Nu begon ik met een minuut of 3 per 100 meter dus de optimist zal zeggen dat er vooruitgang in zit.
Voor het fietsen heb ik speciaal een 58 voorblad liggen. Ketting mooi recht bij 43 per uur. Zin in

Dan vermoed ik dat je veel te veel je benen gebruikt en/of niet voldoende uitademt onder water. Probeer eens met een pull buoy of zwemvliezen te zwemmen en kijk hoe dat gaat. En probeer onder water uit te ademen, zodat je als je hoofd boven water is alleen hoeft in te ademen. Als je op dat moment eerst moet uitademen heb je veel te weinig tijd om weer in te ademenen en ga je helemaal kapot. Anders eerst heel simpel in het water gaan liggen met je hoofd onder water en zonder verder iets te doen helemaal uitademen om te voelen hoe dat is. Benen gebruik je in een triathlon eigenlijk alleen maar voor je positie/rotatie, niet voor de voorwaartse beweging.GoodRiddance schreef: ↑di 29 januari 2019 10:09Tsja of dat zwemmen echt goed gaat lukken, vraag ik me enorm af. Zelfs voor een korte afstand kom ik niet onder de 2m30 per 100 meter. En dan ben ik ook goed moe.
Nu begon ik met een minuut of 3 per 100 meter dus de optimist zal zeggen dat er vooruitgang in zit.
Voor het fietsen heb ik speciaal een 58 voorblad liggen. Ketting mooi recht bij 43 per uur. Zin in.
En dat is nou zo leuk aan triathlon. Voor de start lopen er veel te veel te oude/ jonge/ dikke/ dunne mannen en vrouwen rond die je op niveau gaat inschatten. En wat denk je.. je kan ze allemaal hebben. Die kunnen toch nooit voor jou eindigen. Je bent een fanatieke, goed getrainde fietser, beschikt over topmateriaal en daar draait het toch om! Tot je er vlak voor of na de start achter komt dat het voormalig wedstrijdzwemmers zijn of ultralopers. En dan kan jij hard fietsen, toch moet je best doen om voor ze te finishen. Zij staan daarentegen weer jaloers naar jouw 58 voorblad te kijken en maken zich zorgen dat ze niet hard genoeg zwemmen of lopen zodat er genoeg verschil is om voor je te blijven.GoodRiddance schreef: ↑di 29 januari 2019 10:09Tsja of dat zwemmen echt goed gaat lukken, vraag ik me enorm af. Zelfs voor een korte afstand kom ik niet onder de 2m30 per 100 meter. En dan ben ik ook goed moe.
Voor het fietsen heb ik speciaal een 58 voorblad liggen. Ketting mooi recht bij 43 per uur. Zin in.
haha, precies waarom ik geen triathlons doe maar duathlons (ok, en de wintertriathlon. Dan kan ik over het water ipv er doorheen).GoodRiddance schreef: ↑di 18 juni 2019 14:14Zwemmen zit bizar veel tijd in voor iemand die er een hekel aan heeft. Minimaal twee keer in de week, vaak drie.
De comfort zone is de saaiste plek die er is... altijd daarbuiten kijken wat er te beleven valt.Proeme schreef: ↑di 18 juni 2019 16:29haha, precies waarom ik geen triathlons doe maar duathlons (ok, en de wintertriathlon. Dan kan ik over het water ipv er doorheen).GoodRiddance schreef: ↑di 18 juni 2019 14:14Zwemmen zit bizar veel tijd in voor iemand die er een hekel aan heeft. Minimaal twee keer in de week, vaak drie.
dapper dat je het wel hebt volgehouden!
Doe je de lange afstand, Ronald? Ik doe die dag de Ironman OD in Hoorn.Ronald schreef: ↑do 20 juni 2019 10:25Succes heren.
Ik doe 7 juli mee met een crosstriathlon in Gasselte https://runforestrun.nl/cross-triathlon/
Per ongeluk nog meer deelnemers hier en/of iemand ervaring mee?
Bij mij is het verschil ook niet zo groot: Pr 10 km (na mijn 50e dan...) is 43:20 min, tijdens een wintertriathlon (maar wel als eerste onderdeel dan), op de 5 km 21 min. Op de sprint dit jaar 4:19 en 4:22/km, maar dat zou ik geen 10 km volhouden. In een sprint zwem/fiets/loop ik eigenlijk een uur op mijn omslagpunt, harder kan ik niet.... op een kwart hou ik dat niet vol (en op een halve op de Ventoux al helemaal niet, RonaldRonald schreef: ↑di 18 juni 2019 13:57Gelukkig te lezen dat je wel echt gericht getraind hebt, het klonk allemaal een beetje alsof je het zo ff deed.
Het verschil in lopen tussen een losse vijf en in de triatlon vind ik bij jou trouwens echt klein. Da's op zich mooi. Mijn (recente) PR op de 5 is 21 minuten, maar in een triatlon ga ik niet sneller dan 5 min per km.
Yep.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
![]() |