Triathlon

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Triathlon

Bericht door Ronald » wo 13 juni 2018 13:13

spokes schreef:
ma 11 juni 2018 20:45
enorm verslag
Mooi Michel ! Ik had er eigenlijk ook moeten staan op de kwart in Huizen, maar totaal uit vorm op drie onderdelen, zag het ff niet zitten. Ga nu aankomend weekend een wat meer recreatieve korte triatlon doen bij mij om de hoek in Leidschendam.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 13 juni 2018 13:35

Ronald schreef:
wo 13 juni 2018 13:13
spokes schreef:
ma 11 juni 2018 20:45
enorm verslag
Mooi Michel ! Ik had er eigenlijk ook moeten staan op de kwart in Huizen, maar totaal uit vorm op drie onderdelen, zag het ff niet zitten. Ga nu aankomend weekend een wat meer recreatieve korte triatlon doen bij mij om de hoek in Leidschendam.
:lol:
Querer es poder

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 20 juni 2018 09:25

Afgelopen weekend was de GP triathlon in Zandvoort, rondom de 24-uurs race. Erg leuk om weer eens op het circuit te fietsen en in mijn eigen dorp te zwemmen (alleen op zaterdag, zondag was de zee te heftig) en te lopen.

Verslagje staat hier: http://www.amstelracing.nl/triathlon/20 ... zandvoort/

Afbeelding

arnofiets
Kinderfiets
Fiets: Cervelo R3

Bericht door arnofiets » wo 20 juni 2018 17:47

Mooi verslag en foto's, goed resultaat, Maarten!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 21 juni 2018 08:58

:oke:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » do 21 juni 2018 16:02

Lekker bezig Maarten, prima looptempo ook!

Ik had zondag de triatlon van Stein, de 'herstart' van een triatlon met veel traditie. Officieel was het er een 1-60-11 km afstand aangekondigd, in de praktijk eerder 1.2-65-12.
Zwemmen ging echt matig, geen moment lekker in m'n slag en het duurde voor m'n gevoel weer eindeloos, maar ach, we hebben het weer overleefd. Fietsen met 3x de Slingerberg als fijne afleiding. Het waaide flink, en in het open stuk hadden we de wind pal tegen, en op het stuk wind mee reden we juist vrij beschut. Geen geweldige gemiddeldes dus, maar het ging wel aardig. Uiteindelijk 36,6 gemiddeld met 250 watt gemiddeld (260 normalized), wat ook ongeveer was waar ik op inzette. Lopen met 4x een pittig klimmetje richting de finish, dus het was lastig om een goed ritme te vinden. De benen liepen een beetje leeg na 7-8 kilometer, dus het laatste kwartier was de motivatie ver te zoeken. Tempo zakte geleidelijk aan steeds verder in, maar met 4.17 min/km gemiddeld was het al bij al nog zo dramatisch niet - ook al had ik gehoopt onder de 4.10 te blijven.
Al bij al had ik absoluut geen geweldige dag en voelde het ook geen moment alsof het vanzelf ging, maar ik trek me er maar aan op dat het vele malen beter ging dan bijvoorbeeld in Bilzen. Uiteindelijk volgens mij 22e geworden van de ongeveer 200. Mooie wedstrijd, veel publiek, gezellige sfeer, redelijke prestatie. Prima dagje! Op naar de volgende.

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » vr 22 juni 2018 08:07

Mooi resultaat Kaj! Fietsen en lopen zitten qua niveau redelijk dicht bij elkaar bij jou, dat is altijd lekker als triatleet. En daarmee kom je dus in de buurt van mensen die serieus kunnen zwemmen. Als je zwemmen op hetzelfde niveau als het fietsen en lopen zou zijn dan kom je rond de 18:30 uit en dat scheelt toch weer 4.5 minuut. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, misschien toch maar eens een winter 4-5x per week gaan zwemmen.

Verder een prima klassering in dit veld, en gaaf dat Stein weer terug is!

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 09 juli 2018 09:36

Vorige week nog meegedaan in Nuenen aan de kwart triatlon in de 4e divisie, waar ik vooraf wel hoge verwachtingen van had. Zwemmen ging voor mijn doen niet slecht (wat betekent dat ik in ieder geval dik in de voorste helft (43e of zo van de 115) en niet totaal verzopen het water uit krabbelde). Een dikke kilometer in 19½ minuut, het is niet veel maar het is iets..
Daarna de gebruikelijke grote inhaalrace op de fiets. Het was een vrij simpel parcours met 2 keerpunten, dat we 4x moesten rijden (in totaal ongeveer 35 km, dus jammer genoeg wat aan de korte kant). De hele tijd heen en weer rijden wordt op den duur wat saai, maar het waaide heel hard, wat het wel interessant hield. Ter indicatie: het rechte stuk met wind mee reed ik meestal rond de 47-48 per uur, de terugweg met 33 per uur... Nou goed, het fietsen ging eigenlijk best goed, ondanks dat het niet voelde alsof het heel lekker ging. Van een kennis langs het parcours hoorde ik bij het ingaan van de laatste fietsronde dat ik opgeschoven was naar plek 8, en in die laatste ronde haalde ik nog een aantal 'zeemeermannen' in die blijkbaar duidelijk harder zwemmen dan fietsen. Zo rolde ik als 3e de wisselzone in, met de 2e fietstijd (39,1 gemiddeld, wat gezien de wind eigenlijk gewoon in orde was. 253 watt gemiddeld, 261 normalized, want tja met zo veel wind is het lastig om het wattage een beetje constant te houden).
De twee anderen zijn een hele grote maat te groot voor mij, dus het werd het doel om de 3e plek vast te houden. Misschien had ik toch dat gelletje nog even moeten nemen tijdens de laatste fietsronde, want nu voelde ik de benen langzaam leeg lopen. 4:00 per kilometer werd 4:05, 4:10, 4:15, zelfs een kilometer van 4:20 gezien.. Inmiddels was ik ingehaald door een jongen die gewoon net een tandje te hard ging. Jammer, daar ging m'n podiumplek. En ik zag bij elk keerpunt ook een man heel hard dichterbij komen die zo te zien in de 3:45 per kilometer range zat... 3 kilometer voor het einde had ik al wel berekend dat die me ook nog ging pakken, want ik had geen fut meer om nog echt aan te zetten. 500 meter voor de finish was het zo ver en stormde hij me voorbij, niks aan te doen. Zo werd ik dus 5e, waar ik na mijn 4e plek in Weert nu stiekem toch op een podiumplek had gehoopt.
Nu klinkt het alsof het lopen allemaal dramatisch ging, maar uiteindelijk gemiddeld 4:11 per kilometer (wel ietsje langzamer dan gehoopt, maar ook niet super slecht) en alsnog de 9e looptijd van het veld - jammer alleen dat de mannen die voor me eindigen de respectievelijk 1e, 3e, 4e en 2e looptijd hadden en dus gewoon beter waren...
Met het team waren we dit keer 8e, wat eigenlijk wel boven verwachting was. We hadden namelijk een beetje een gemankeerd team met 1 jongen die zijn allereerste triatlon deed (hij werd keurig 46e, dus dik in de bovenste helft) en een andere jongen die door een blessure pas 4x gelopen had in heel 2018 - dus die 10 km was wel een bevalling.. In de tussenstand na 4 van de 5 wedstrijden staan we nu 7e, maar ik verwacht dat hooguit plek 6 nog te halen is.. We zullen zien!

Het is me inmiddels wel duidelijk dat ik nog moet werken aan het 'voedingsplan' tijdens de race, want behalve in de sprint in Weert waar voeding sowieso geen issue is, is dat tot nu toe elke keer een probleem gebleken.. Daarnaast zit ik nog altijd met het 'ik hap te veel lucht tijdens het zwemmen' issue, wat het in mijn maag allemaal een beetje mis laat lopen... Maar goed, daar over nog veel meer in mijn verslagje over mijn triatlon van gisteren in Utrecht.... :oeps: To be continued!

arnofiets
Kinderfiets

Bericht door arnofiets » wo 11 juli 2018 07:33

Zo ... de kop is er weer af, gisteren aan een 1/8 triathlon in Schagen meegedaan. Tussen 1992 en 1997 deed ik vrij fanatiek aan triathlon, maar door een chronische kuitblessure bij het lopen moest ik daarmee stoppen. Met fietsen en later ook skeeleren en schaatsen heb ik nergens last van, dat zijn sindsdien mijn favoriete sporten geworden. Maar door deelname aan een city swim team van mijn werk begon ik 1,5 maand geleden toch voorzichtig te denken aan een deelname in een of meer triathlons. Het lopen weer voorzichtig opgepakt, dat gaat redelijk, maar trainingen op wedstrijdtempo of intervallen geven een pijnlijke reactie in mijn rechterkuit. Het zwemmen is technisch problematisch, daar moet nog flink aan geschaafd worden. Ik was in de jaren '90 al geen goede zwemmer, maar na 20 jaar niet zwemmen is de techniek heel ver weggezakt.
Gisteren was het dan zo ver, start om 19 uur s'avonds, de hele dag grijs, zelfs regen en een harde noordenwind (Bft 5), die onvoordelig op het parcours staat. Maar naar de avond toe knapte het steeds verder op, de zon ging schijnen en de wind werd iets minder (Bft 4). De watertemperatuur was iets gezakt: 20 graden, bij de cityswim Schagen afgelopen zondag op hetzelfde parcours was deze nog 22 graden en waren wetsuits niet toegestaan. Maar gisteren mocht ik mijn (25 jaar oude) wetsuit gelukkig aan. Ik was even vergeten (of had verdrongen) hoe hectisch het is om met 150 man te zwemmen, de eerste 375 m tot het keerpunt was een drama, ik zat voortdurend opgesloten in de meute, werd geschopt, brilletje liep vol, kreeg veel water binnen. Na het keerpunt werd het gelukkig iets rustiger en kon ik naar mijn gevoel iets versnellen. Na 14:30 kwam ik het water uit, maar voelde ik me niet lekker, misselijk en gedesoriënteerd. Wisselen ging dan ook niet soepel en nam teveel tijd, ik sprong te snel op mijn fiets en werd nog door een jurylid staande gehouden. Enfin, op de fiets voelde ik me wel vertrouwder. Mijn hartslag was erg hoog, 183. Het duurde 3/4 rondje voordat dit wat daalde naar ca 172. Ik was ook erg misselijk en moest halverwege het eerste rondje spugen. Ik haalde in de eerste km's al wel veel mensen in. Na een km of 4 draait het parcours omhoog een dijkje op, schuin tegen de toch wel harde wind in, ik bleef op het buitenblad rijden maar dat was geen goede keuze, de snelheid zakte weg tot onder de 30 km/u. Na ca 7 km draait het rondje weer de bebouwde kom in en kun je voor de wind weer wat snelheid maken. Het tweede en derde rondje liepen aanzienlijk beter en wist ik wat te herstellen. Uiteindelijk reed ik de 24 km met 35 km en 230 watt gemiddeld, geen geweldige cijfers maar gezien de hartslag (173 gemiddeld) had er ook niet veel meer ingezeten, vrees ik. De tweede wissel ging iets beter, al was ik wel flink aan het rommelen om met die elastische veters in mijn schoenen te komen. Het lopen ging, zeker gezien de beperkte training, naar verwachting, ik liep uiteindelijk 22:26 over de 5 km, eigenlijk precies de beoogde 4:30 per km. Twee collega's zag ik bij de keerpunten ca 1,5 en 3 minuten achter me zitten, een goed stimulans om niet te verslappen. Uiteindelijk 89e in 1:22:24 met flink wat ruimte voor verbetering, maar het smaakt zeker naar meer! Aan het zwemmen moet flink geschaafd gaan worden, daar moet nog wel een paar minuten vanaf en dan stap ik ook wat frisser de fiets op, ook de wissels moeten aanzienlijk sneller kunnen. Hopelijk kan in september nog meedoen in Abbekerk (ik sta op een wachtlijst) en wie weet nog ergens een kwart, deze winter ga ik op zwemles en volgende zomer hoop ik een paar kwartjes en een halve te kunnen doen in Hoorn (als mijn kuit heel blijft). Erg leuk om na ruim 20 jaar deze sport weer op te pakken!

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 11 juli 2018 09:31

:oke: Lijkt me veelbelovend.

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 11 juli 2018 10:20

Wederom een prima prestatie Kaj! Dat podium zit er aan te komen.

Leuk om te lezen Arno, ook dat je als herintreder eigenlijk weer min of meer van voren af aan begint. Fijn dat je tijdens het lopen niet beperkt werd door je kuit, 4:30 is een prima tempo natuurlijk.

Zondag heb ik TriAmsterdam gedaan, wat niet geweldig ging, maar gegeven dat feit viel de eindtijd ook wel weer mee. En ik heb er een gave foto aan overgehouden.

Verslag hier: http://www.amstelracing.nl/triathlon/2018-triamsterdam/

Afbeelding

arnofiets
Kinderfiets

Bericht door arnofiets » wo 11 juli 2018 16:52

Dank je, Maarten, prachtige foto inderdaad!

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » di 07 augustus 2018 14:09

Zondag heb ik Ironman Maastricht gedaan. Het ging niet zoals het moest gaan, maar elke finish van een hele triathlon is bijzonder. Ook erg leuk om bij te praten met Kaj in zijn thuisstad.

Hier een verslagje:
http://www.amstelracing.nl/ironman/2018 ... aastricht/

Plaats reactie