Triathlon

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1
CTWT-lid: Ja

Re: Triathlon

Bericht door spokes » wo 11 juni 2014 05:45

nicov schreef:Mooie tijd (VDH?).
Tsja, daar leer je ook veel ;-)

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » zo 15 juni 2014 21:18

Zo, de vuurdoop zit er op.
Vanmorgen op tijd vertrokken in bijna perfecte weersomstandigheden, alleen met een beetje minder wind was het super geweest. Voor de wissels alles netjes klaargelegd en opgemaakt voor de start van de kwart van Huizen.
Waar ik zelfverzekerd was over het zwemmen kwam dat na de start totaal niet uit de verf, vreselijk! Het was enorm druk en je kunt je, ondanks de waarschuwingen vooraf, niet voorstellen hoe dit in z'n werk gaat. Ze zwemmen over je heen als je naar adem hapt, en als je naar links wilt kan het niet, recht ook niet.. En dan.. Ik ben in de eerste 250 meter maar schoolslag gaan zwemmen, ben twee keer gestopt om m'n bril goed te doen en had m'n twijfels of ik dit wel wilde doorzetten. Uiteindelijk vond ik toch m'n ritme en kwam na een dikke 22 minuten uit het water. Totaal verdwaasd gewisseld, gek genoeg ging alles nog in een redelijk tempo. Fietsen ging voor m'n gevoel zozo, kon goed m'n tempo pakken maar door de wind tegen leek het zwaar te gaan. Uiteindelijk de 14 tijd gereden, niks mis mee dus. De wissel fietsen lopen is berucht, je benen lopen vol en als je niet in een tempo komt wordt het zwaar. Gek genoeg liep dit nagenoeg perfect, snel kunnen wisselen en m'n tempo gevonden. Een stuk langzamer dan de renners om me heen, maar uiteindelijk toch gelopen in een dikke 49 minuten, waar ik uitging van 55-60. Mijn streeftijd was 2.30 en ik kwam al na 2.20.09 over de finish gehobbeld. 29 ste plek van de 152 finishers, dik en dik tevreden.
Het tri pak zit lekker, al geloof ik niet dat er 1 zeem is in deze tak van sport die prettig zit, alles is veel te dun. Ik vond het een leuke ervaring en het smaakt zeker naar meer. Maar dat zwemmen...

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » ma 16 juni 2014 14:09

Dat is een mooi debuut! Ik las inderdaad dat de wind behoorlijk heftig was. En om dan 10 minuten sneller zijn dan je streeftijd en bij de top 20% te eindigen doe je gewoon goed.

Zwemmen, tsja, kwestie van veel doen en dan wen je wel aan het fysieke contact. Ik vind het eigenlijk wel geestig inmiddels.

Zum
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Zum » di 17 juni 2014 16:06

Triathlon voor Dummies deel II;
Nadat Nijkerk twee weken geleden op het laatste moment werd afgelast door het onweer, (Flitstriathlon, what's in a name...) volgde vorige week de herkansing. Een 1/8 clubtriathlon in Scherpenzeel. Een buitje vlak voor de start mocht de pret niet drukken.
Het verhaal; met zeven man in een baan gaan liggen, startvolgorde bepaald en wat gebeurt er; iedereen vliegt er bij het startschot tegelijkertijd vandoor. Na twee baantjes ploeteren tussen benen en armen was ik het helemaal zat, heb een lange sprint getrokken van ruim 100 meter en toen lag ik voorop. Echter helaas met een geweldige zuurstofschuld, waardoor ik geen moment meer in een lekker ritme ben gekomen. Het leek helemaal nergens meer op. Na iets minder dan 11 minuten (incl T1) op de fiets gesprongen voor vier rondjes met drie haakse bochten. Dit keer zonder hf-meter, en het scherm van de Garmin op uit. Puur op gevoel gereden dus, en dit ging niet onaardig. 34.15 (incl T2) over precies 20 kilometer, gemiddeld net boven de 36 km/uur. En, niet onbelangrijk, op eigen kracht. Dat kon die avond niet iedereen zeggen... Lopen gaat steeds beter, maar ik ben nog wat voorzichtig. Wel tevreden met 23.19. Totaaltijd 1.08.34. Leerpunten; I;Maak goede afspraken met je medezwemmers, of zorg dat je als eerste start. II;Vergeet niet je helm af te zetten als je klaar bent met fietsen :knor: III; Natte voeten in droge schoenen stoppen en dan gaan hardlopen kan geweldige schuurplekken geven. Vaseline schijnt te helpen.

Weer een ervaring rijker!

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 09 juli 2014 12:12

Afgelopen zondag heb ik Ironman Frankfurt gedaan. Het ging niet helemaal zoals verwacht, maar ik was toch blij de finish te halen. Overigens heb ik toch gekozen voor mijn Kiwami trisuit in plaats van de CTWT trisuit. In combinatie met mijn nieuwe Specialized Sitero zadel is de zeem van de Kiwamibroek vele malen prettiger dan die van de CTWT-broek.

Ik heb hier een verslagje staan: http://www.amstelracing.nl/?p=650#more-650

pct
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » ma 01 september 2014 11:44

Zo, mijn eerste triathlon van 2014 heb ik weer achter de rug.

Na een krankzinnig weekend (vrijdag 80km koers op de Nedereindseberg, zaterdag Cityswim Zwolle 2,6km) op zondag meegedaan met de 1/8e triathlon in Emmeloord.
Vorig jaar verloor ik nog veel tijd op de wissels. Daarom elastische veters aangeschaft voor de loopschoenen. Ook besloten zonder sokken te lopen en fietsen. Na het fietsen heb ik de schoenen in de pedalen laten zitten.

Het zwemmen was een massastart vanuit het water. Ik lag voorin maar dat duurde niet land. na de 2600 meter zwemmen van zaterdag in borstcrawl kon ik helaas maar 50 meter vol maken na de start alvoor ik buiten adem was. De resterende 450 meter in schoolslag gedaan. Na 11:40 (59e zwemtijd) had ik weer vaste grond onder de voeten.
De eerste wissel ging in 01:17.
Het fietsen gebeurde op een auto vrij parcours zonder bochten met na 5 km een U turn. Het parcours moest tweemaal worden afgelegd. na 30:39 had ik de 20 kilometer afgelegd en lag ik op de zevende plaats.
De tweede wissel ging soepel in 57 tellen. 5 kilometer lopen kostte mij 21:14. Daarin werd ik slechts door 1 man ingehaald waardoor ik op de 8e plaats eindigde in een tijd van 1:05:45

Als ik nu eens leer zwemmen en harder ga lopen wordt het misschien nog eens wat. 3:22 moet ik goed maken voor een podiumplaats.
Ik heb mij overigens aangemeld bij een triathlonvereniging en krijg aanwijzingen bij het zwemmen, maar dat moet echt harder kunnen!
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » di 02 september 2014 08:13

Doe je 20-9 ook mee met jou thuiswedstrijd in Zwolle pct? Ik start daar ook (op de 1/4)

pct

Bericht door pct » di 02 september 2014 08:40

spokes schreef:Doe je 20-9 ook mee met jou thuiswedstrijd in Zwolle pct? Ik start daar ook (op de 1/4)
Ja, ik sta nog ingeschreven voor 13-09 een 1/4e in Spijkenisse en 20-09 de 1/4e in Zwolle!
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 02 september 2014 20:47

MWF schreef:In het vorige millenium deed ik ook wel eens zo'n triathlon maar dan die waar het het onderdeel van "in het water" vervangen was door "op het bevroren water".
die wil ik komende winter eigenlijk ook wel doen. Schaatsen en hardlopen deed ik al fanatiek en sinds kort fiets ik ook. De combi lijkt me mooi om eens te doen.

Zat er al vanmiddag op de fiets wat over na te denken: hoe doe je dat met kleding? Hardlopen en schaatsen in een zeembroek lijkt me geen pretje. Elke keer broek wisselen in het wisselvak ook niet (tsja, wielrennen is het middelste onderdeel). Hardlopen en schaatsen doe ik in dezelfde broek. Zeembroek daar dan maar overheen trekken voor het fietsgedeelte?

pct

Bericht door pct » zo 21 september 2014 15:04

Gisteren triathlon Zwolle. Meegedaan met de kwart afstand.
In verband met de mist boven het zwemwater werd de start met 30 minuten uitgesteld.

Eigenlijk ging het vandaag geen moment zoals ik het wilde.
Het zwemmen na 100 meter toch maar weer in de schoolslag gedaan omdat ik geen ritme kon vinden in de crawl. Helaas ook in de schoolslag geen ritme kunnen vinden.

Op de fiets direct het gevoel van zware, diepe vermoeidheid in de benen. Ging in het begin echt niet lekker. Na een half uur enigszins in een ritme kunnen komen.
Tweede wissel was ik de plek kwijt waar ik mijn fiets neer moest zetten. Eerst met fiets en al onder de rekken door om er vervolgens achter te komen dat ik toch goed zat. Ik kon er dus weer onderdoor...

Lopen ging ook niet je van het eerste kilometer mooi op snelheid, daarna 7 kilometer (voor mijn gevoel) heel hard moeten werken en de laatste twee toch weer wat meer snelheid kunnen pakken.

Afijn, uiteindelijk mag ik alleen maar tevreden zijn met mijn eindtijd, want ik heb mijn tijd van vorig jaar verbeterd.

Werd ik vorig jaar met 2:15 nog 17e, dit jaar werd ik met 2:11 19e overall

wel jammer trouwens dat ik weer had ingezet op de snelste fietstijd. Helaas moest ik 20 tellen toegeven op de snelste fietser.

Afbeelding
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

alfa159
Fiets: Canyon CF / Ridley

Bericht door alfa159 » zo 21 september 2014 18:37

Net als Pct gisteren ook de triathlon van Zwolle gedaan maar dan de 1/8 uitvoering. Na dik 20 jaar weer mijn oude liefde opgepakt. Doel was vooral lekker sporten en wat minder gericht op de prestatie.

Mocht starten in de laatste serie zonder de grote kleppers. Daar was ik wel blij mee. Zou ik in ieder geval niet in het zwemgeweld geraken want dat onderdeel heb ik ook sinds 20 jaar niet meer beoefend. Van te voren 3x in het zwembad gelegen en 1x afgelopen week in het open water gezwommen.
Zwemstart ging prima. Totaal geen last gehad van andere zwemmers. Tijdens het zwemmen had ik al snel door dat er niet veel zwemmers voor me lagen. Tot mijn verbazing als 5e uit het water. Zwemmen verleer je dus blijkbaar niet zomaar.
Wissel ging prima. Op de fiets waar ik voor de gelegenheid een opzetstuurtje voor had geleend. Duurde even voordat ik echt in mijn ritme kwam maar daarna ging het wel aardig. 2 man ingehaald en ik lag op plek 3. Achteraf vond ik dat ik iets harder had moeten fietsen als fietser zijnde maar 38 km/h is nog redelijk.
Ben geen loper dus dat was vroeger al hopen dat je je plaats zou kunnen behouden en 20 jaar later was dat niet anders. Tot 3 km was me nog niemand voorbij gegaan dus ik kreeg hoop. Ijdel bleek al snel. Nog 2 veel snellere lopers gingen me voorbij. Uiteindelijk 5e in mijn serie en 29e totaal van de bijna 200 deelnemers. Tijd 1.12.40. Dik tevreden en lekker gesport. Wellicht volgend jaar nog eens??

Afbeelding
Afbeelding

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » ma 22 september 2014 08:01

Ook de derde "onbekende" ctwt-er meld zich voor een verslagje 1/4 triathlon Zwolle.

Bij aankomst zaterdagochtend konden we vanaf het parc ferme het water nauwelijks zien, zo mistig was het. Aangezien er nauwelijks wind stond trok de mist niet weg en zijn de eerste starts een half uur uitgesteld. Een verstandige beslissing. Ik heb zelfs nog heel even de term run-bike-run horen vallen maar was blij dat er tocht gezwommen ging worden.

Bij de start bewust een rustig plekje achterin opgezocht omdat ik de vorige keer in Huizen copleet gepanikeerd door de hectiek om mij heen aan uitstappen dacht. Ik lag daardoor nu heel goed aan de buitenkant links van de groep en werd lekker met rust gelaten door de andere zwemmers. Omdat het water erg helder was kon ik goed achter de voeten aan zwemmen. Inmiddels had ik al aardig wat zwemmers ingehaald, wat betekende dat het wel lekker ging. Achter mij kwam ook niet veel en richting de tweede boei kon ik lekker tempo zwemmen waarbij ik me nog wat inhield. Derde boei nog even geprobeerd het gas er op te gooien maar de jus was inmiddels wel een beetje op, conclusie; goed verdeelde zwem. Met een 40ste zwemtijd, na 19.36 uit het water, waar ik dik tevreden mee ben. Fietsen zou zwaar worden wist ik, ik had de laatste weken weinig meer gefietst dat resulteerde in een fietstempo van rond de 36/ 37. Wel wat mensen ingehaald, maar ook door wat anderen ingehaald, oa. door PCT die ik niet herkende. In het eerste rondje, op de dijk irriteerde ik mij al aan de stayers die in mijn wiel bleven hangen, dus ik heb mn benen stilgehouden en heb ze toen ze mij voorbijreden de huid volgescholden (dat mag bij een triathlon (vind ik :twisted:) ). Vervolgens, achter hen, netjes voldoende afstand gehouden en even afgewacht. in het tweede rondje merkte ik al dat ze wat minder tempo volhielden dus in 2 bochten er naartoe gestuurd, want dat konden ze ook niet. Met een big smile erop en erover en tijdens het fietsen nooit meer terug gezien. Fietsen was verder niet echt leuk, windstil, saai parcours en op blijven letten omdat het een verkeersluw parcour was. Uiteindelijk 1.09.42, 31ste fietstijd totaal, ik hoorde bij het binnenrijden in de wisselzone dat ik op de 22ste plek lag van mijn startgroep, waar ik erg tevreden over was.
Tijdens de wissel fietsen lopen snel gerekend en een tijd onder de 2.15 was misschien wel haalbaar.
Lopen viel echter zwaar tegen, niets lukte, ik liep als een krant en werd aan alle kanten ingehaald. Verloor mijn startnummer onderweg in de eerste ronde en werd vlak voor de passage bij de finish ingehaald door winnaar Stefan Overmars en de nr. 2. Aangemoedigd door het "Hup ctwt pakje" (van Gerrit bleek later, sorry dat ik niet op of omkeek..) de tweede ronde ingegaan. Kwam halverwege mn startnummer weer tegen wat ik gelukkig heb opgepakt anders zou ik later een probleem in het parc ferme gehad hebben mbt ophalen van de fiets. Laatste 500 meter nog even aangezet zodat ik nog enigzins fatoenlijk over de finish kwam. Maar met een 90ste looptijd (51.09) zwaar teleurgesteld. Van de 120 starters de 90ste loopttijd neerzetten vond ik echt triest! Uiteindelijk als 51ste gefinished. In de wetenschap dat ik harder kan fietsen en ondanks dat ik echt een hekel aan hardlopen heb, hier in ga investeren, kijk ik voor een volgende editie omhoog in de uitslag, een tijd onder de 2.15 moet ik hier echt wel kunnen halen.
Laatst gewijzigd door spokes op ma 22 september 2014 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » ma 22 september 2014 08:01

excuus, dubbele post

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 22 september 2014 08:52

3 duimpjes voor 3 mooie prestaties & verhalen!

:oke: :oke: :oke:

Mac944
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Mac944 » ma 22 september 2014 09:42

:oke: Mooie verhalen!

Wordt het al tijd voor een CTWT-triathlon clubkampioenschap? ;-)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 22 september 2014 16:39

mooie verhalen. Het gaat hier kriebelen om een run-bike-run te doen of een winterse triatlon.
Zwemmen staat me tegen, dus een gewone triatlon zal er voorlopig niet van komen.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 06 december 2014 17:07

nou dan toch, eindelijk, enzo...

gisteren voor het eerst eens de combinatie hardlopen+wielrennen geprobeerd.
5km hardlopen + 20km wielrennen (is de volgorde van de wintertriatlon)
Het gevoel was lekker. In totaal 1h14 over gedaan. Lijkt me prima voor een eerste keer (én een beginnend wielrenner). Dit ga ik vaker doen.

pct

Bericht door pct » za 06 december 2014 17:14

Proeme schreef:nou dan toch, eindelijk, enzo...

gisteren voor het eerst eens de combinatie hardlopen+wielrennen geprobeerd.
5km hardlopen + 20km wielrennen (is de volgorde van de wintertriatlon)
Het gevoel was lekker. In totaal 1h14 over gedaan. Lijkt me prima voor een eerste keer (én een beginnend wielrenner). Dit ga ik vaker doen.
Chapeau!

Was dit een georganiseerde wedstrijd, of een strijd met jezelf?
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 06 december 2014 20:53

strijd met mezelf. Hardlopen was een rondje hier achter het huis waar ik veel vaker loop
Daarna op de racefiets naar mijn ouders voor de sinterklaasviering.
Vrouw ging met de auto en had de fietsendrager bij zich, zodat de fiets ook weer mee naar huis kon.

Heb nu wel in mijn hoofd om me in te schrijven voor de wintertriatlon. Die is half februari. Moet ik na deze afstanden nog 27 rondjes schaatsen.

Zum
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Zum » ma 08 december 2014 20:08

De triathlon in Holten (4 juli 2015) schijnt een mooie te zijn.
Inschrijven kan vanaf volgende week, 15 december.

http://triathlonholten.nl

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 18 januari 2015 23:33

Nou, ik ga er aan geloven. Ik heb me ingeschreven voor de wintertriathlon van Groningen

sprintafstand, dat wil zeggen: 5km hardlopen, 25km fietsen en 10km schaatsen

afzonderlijk van elkaar geen probleem. Ben benieuwd hoe de combi me gaat bevallen, en dan met name het schaatsen (sowieso al het zwaarste onderdeel en nu ook nog als laatst)

ach, tijdslimiet is 3 uur. Dat haal ik wel. Kga gewoon genieten van deze eerste triathlon-ervaring :)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 15 maart 2015 23:48

Vandaag was het zo ver. Mijn eerste triathlon. Wintertriathlon.

5km hardlopen. Eitje, want ik loop ook vaak 10kms en soms zelfs wel verder dan dat. Vanwege de harde wind én het vooruitzicht op fietsen en schaatsen niet volle bak gegaan, maar lekker achter een groepje blijven hangen dat wel een prima tempo had.
Wel raar: we liepen het rondje (3x) andersom dan aangekondigd op de site. Daardoor stonden ook de bordjes om de route aan te geven verkeerd om én lag de tijdswaarneming onhandig. Gevolg: volgens de officiële uitslag heb ik de 5km gelopen in 15 minuten en nog wat seconden. Dan zou ik ruim 6 minuten van mijn PR hebben afgehaald. Lijkt me niet.
De wissel naar de fiets ging volgens de officiële tijd in ruim 10 minuten. Ze hebben duidelijk het 3e looprondje bij die wissel gerekend ipv hij het lopen. Jammer, want ik was wel benieuwd naar mijn looptijd.

Dan het fietsen. Er stond een harde wind en het voelde alsof die bijna het hele rondje tegen stond. Met name de eerste 9km was tegen de wind in beuken. Geprobeerd lekker door te fietsen maar niet mijn krachten te verspillen aan de wind. Na die 9km wisselden stukken met vervelende wind en gunstige wind elkaar af. Bijna terug bij het wisselvak stond mijn familie langs de kant te schreeuwen. Dat gaf een boost om even aan te zetten en de persoon voor mij nog in te halen voor de bocht. Vervolgens vlieg ik bijna de bocht uit. Dat moet ik nog even leren wat beter in te schatten ;) Fietsen ging in 56m52.

Wisselvak. Weg fiets, schaatsen in de hand en naar de ijsbaan rennen. Toch zo'n 200m. Op sokken, want rennen op fietsschoenen vond ik een slecht idee. Snel de schaatsen aan en het ijs op. Alle bij elkaar 6 minuten.

En dan nog 27 rondjes schaatsen. De eerste twee ronden gingen prima. Toen een misstap in de bocht. Ik moest overeind komen. Ritme weg. Opnieuw aanzetten dan maar, maar ik kreeg het niet voor elkaar weer in de goede schaatshouding te komen. Benen waren te vermoeid. Dan maar in een veel-te-rechtop-houding. Ritme was wel goed. Familie langs de kant. Bleken ook nog wat collega's te staan. Allemaal roepen. Leek wel alsof het hele publiek voor mij stond te schreeuwen. Dat helpt.
Ik wist de 27 ronden zowaar in minder dan een half uur af te werken. Ik kan me niet heugen dat dat in training ooit gelukt is. En dat terwijl het nu dus best zwaar ging.

Van te voren had ik ingeschat rond de 2 uur en 15 minuten uit te komen.
Maar de totaaltijd was 1 uur, 58 minuten en 38 seconden.
Blij!

De eerste ervaring met een triathlon is geslaagd. Een zomertriathlon zit er voorlopig niet in. Dan moet ik zwemmen en daar begin ik niet aan. Maar die wintertriathlon... die smaakt naar meer!

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » ma 16 maart 2015 15:49

Gefeliciteerd, klinkt alsof je je goed vermaakt hebt! Lekker!
Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 maart 2015 22:27

Yep, was erg leuk om te doen.

heb alleen wel mijn verkoudheid weer teruggekregen. Dacht dat ik er vanaf was. Naja, jammer dan. Gaat wel weer over.

spokes
Carbon Racefiets

Bericht door spokes » ma 23 maart 2015 11:07

Nadat ik zaterdag van "het schema" 18 km moest hardlopen, ter voorbereiding op mijn eerste halve marathon in april. Stond zondag mijn debuut op de run-bike-run in Hilversum op het programma. Zo'n afstand lopen een dag eerder is niet echt een ideale voorbereiding merkte ik zondagochtend.

Met een heerlijk zonnetje en opklarende lucht op de fiets vertrokken richting Hilversum, windje mee, nieuw goed zittend nieuw tri-suit onder de winterkleding, het kon toch wel eens een mooie dag worden...
Aangekomen bij de start begint het observeren van de tegenstander, die kan kan ik wel hebben, die niet. (achteraf is dat altijd een hard gelag)
Op zo'n middag wordt altijd weer duidelijk wat voor een kleine wereld dit is. Een hoog ons-kent-ons gehalte.
In het Parc-ferme stond weer eens het meest prachtige fietsenpark tentoongesteld. Van de compleet di2 afgemonteerde canyon speedmax en de immens polulaire Cervelo p3 tot de oude Bianchi tijdritfiets van Wouter Mol (uit zijn vacans soleil periode). Gelukkig was hier en daar ook een verdwaalde stalen fiets te vinden en stonden er best wat racefietsen met opzetstuur.

Bij het inlopen voelde ik wat pijn in mijn knie en besloot niet te gaan forceren. Dat merkte ik bij de start. Na de eerste bocht lag ik op 2 na laatste (zonder kniepijn was ik op zijn minst 2 plekken hoger die bocht doorgegaan :oops: ) en tijdens mijn tweede rondje over het parcours van 1,3 km werd ik door de koploper al op een ronde gezet. Man wat lopen deze gasten ontzettend hard! Uiteindelijk liep ik de eerste kleine 5 km in 24 minuten ( voor mij lang niet slecht) en ging ik als 83ste van de 86 starters de wisselzone in. En om nou te zeggen dat ik mijn best niet deed...

Tijdens de wissel de tijd genomen om goed voorbereid te starten met fietsen. Fietsen voelde op zich wel goed, het is nog vroeg in het seizoen en ik merkte wel dat ik nog wel even te gaan heb voordat de snelheid er weer goed inzit. Ik kon de meeste tijd zo rond de 37 km/u ronddraaien. Op het vlakke niet al te ingewikkelde parcours toch aardig wat fietsers in kunnen halen en met een 57ste fietstijd niet ontevreden.
Omdat ik voor mijn nieuwe loopschoenen nog geen snelveters heb, moest ik bij de laatste wissel veters strikken. Daar werd ik door de overgang van fietsen naar lopen helemaal duizelig van en ik merkte dat mijn vingers maar moeilijk hun werk konden doen.
Laatste twee rondjes rustig uitgelopen en mij toch nog laten inhalen door wat snellere lopers. Uiteindelijk gefinisht op een 73ste plek in 1.13.43. De winnaar legde het parcours ( 5,2 km/ 20km / 2,2 km) af in nog geen 55 minuten. Achteraf moest ik, zoals zo vaak, diep buigen voor alle vooraf geobserveerde potentiele tegenstanders. Het blijft zo moeilijk om op basis van hoe iemand er uitziet en wat voor fiets hij heeft goed te kunnen inschatten waartoe iemand in staat is. Eigenlijk is dat het leukste aan dit soort evenementen. Eerstvolgende triathlon staat pas in juni op de agenda, dus ik heb nog even.

Hier een actiefoto van het lopen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door spokes op ma 23 maart 2015 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie