Wie lopen er allemaal

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Wie lopen er allemaal

Bericht door alstro » di 30 mei 2006 20:21

OP verzoek van Meg een hardloop afdeling gemaakt, kijken wel of het 'loopt'
Zelf heb ik vorig jaar regelmatig aan hardlopen gedaan, door knieproblemen gestopt afgelopen najaar.
Dit najaar wil ik eigenlijk de draad weer oppakken en halve van Egmond gaan lopen icm Strandrace.

Mijn beste 10 km tijd is 48:10 nou niet echt super dus :oops:

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door PFW » di 30 mei 2006 20:22

Ik wil komende winter wel wat gaan lopen, lijkt me leuk en het is wat makkelijker te combineren met minder beschikbare tijd.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 30 mei 2006 20:40

Ik ga wat looptrainingen doen om bij het CX-en deze winter niet helemaal door de mand te vallen.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 30 mei 2006 20:42

vorig jaar wel regelmatig gedaan. dit jaar niet. ik ben overtuigd dat hardlopen ook zeer goed is voor je fiets-conditie.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » di 30 mei 2006 20:45

Wel voor je cardiosysteem, voor het fietsen an sich maakt het denk ik niet zo heel veel uit.
Andersom in elk geval niet; iemand die acceptabel lang en hard kan fietsen kan een absolute NUL te voet zijn (ondergetekende).
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » di 30 mei 2006 21:08

Ik loop regelmatig, altijd rond de 10 - 14 km en dat gaat prima, vind het heerlijk om in de regen te lopen.
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 21:19

Sinds drie jaar is hardlopen voor mij de ideale manier om de winter door te komen. Omdat het in de winter over het algemeen kouder, natter en donkerder is, zijn de omstandigheden om te fietsen niet ideaal. Voor hardlopen maakt dat allemaal niet uit.
Ik richt me daarbij op enkele evenementen om de motivatie er een beetje in te houden.
Sindsdien kom ik beter uit de winter dan in de tijd dat ik alleen maar spinde of af en toe op de ATB zat.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 21:20

tobias schreef:...vind het heerlijk om in de regen te lopen.
Gek, ik ook.
Ik vind het vreselijk om in de regen te fietsen, maar bij lopen maakt me dat weinig uit.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » di 30 mei 2006 21:21

Alexander schreef:vorig jaar wel regelmatig gedaan. dit jaar niet. ik ben overtuigd dat hardlopen ook zeer goed is voor je fiets-conditie.
Onzin. Hardlopen is goed voor je algemene conditie, maar niet voor je fietsconditie. Ik kom altijd fit uit de winter, maar moet die loopconditie wel weer in hardloopcondtie omzetten. Hetzelfde geldt andersom in de herfst. Dan heb ik wel een fietsconditie, maar lopen gaat dan nog niet al te best.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 30 mei 2006 21:23

Ik loop regelmatig.... naar de schuur om mijn fiets te pakken.
.
.
.
.
Ik fiets omdat ik door een blessure niet kan hardlopen.

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » di 30 mei 2006 21:24

Ik loop en fiets graag in de regen misschien nog wel meer dan in warm weer :)
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » di 30 mei 2006 21:36

MEG schreef:
Alexander schreef:vorig jaar wel regelmatig gedaan. dit jaar niet. ik ben overtuigd dat hardlopen ook zeer goed is voor je fiets-conditie.
Onzin. Hardlopen is goed voor je algemene conditie, maar niet voor je fietsconditie. Ik kom altijd fit uit de winter, maar moet die loopconditie wel weer in hardloopcondtie omzetten. Hetzelfde geldt andersom in de herfst. Dan heb ik wel een fietsconditie, maar lopen gaat dan nog niet al te best.
Vroeger toch op een redelijk niveau hardgelopen, maar als ik dan op de fiets stapte (ja, dat was voor mijn Tacx-tijd) dan merkte ik geheel niet dat de atletiektraining ook maar enig positief effect had opgebracht.
Laatst gewijzigd door LFR op di 30 mei 2006 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

JohanF.
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Zannata Shadow Comp.

Bericht door JohanF. » di 30 mei 2006 21:51

Krijgen we nu ook een Fitnessforum, Spinningforum, Muzikantenforum oid. WT wordt een ware afspiegeling van de maatschapij. :lol:

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » di 30 mei 2006 22:05

Daniel1975 schreef:Ik ga wat looptrainingen doen om bij het CX-en deze winter niet helemaal door de mand te vallen.
Ach, vallen doe je toch wel. Dus die looptraining laat ik maar vallen 8)

reesbeest
Carbon Racefiets
Fiets: Scott CR1 Limited

Bericht door reesbeest » di 30 mei 2006 22:15

Eh, eind april heb ik noodgedwongen een paar keer hardgelopen omdat ik geen fietsje meer had... Toen 3x getraind (voor het eerst in 2 jaar weer) en daarna een "wedstrijdje" gelopen, 8km in 29m30s ofzo. Viel me niet tegen, wel dikke spierpijn natuurlijk.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 30 mei 2006 22:47

Pino schreef:Ik loop regelmatig.... naar de schuur om mijn fiets te pakken.
.
.
.
.
Ik fiets omdat ik door een blessure niet kan hardlopen.
En zo ben ik ook weer begonnen met fietsen. En ik ben achteraf echt blij dat ik die blessure gekregen heb (manier waarop echter niet). sindsdien nooit meer hard gelopen en ik heb het geen moment gemist.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Erwin
Driewieler
Fiets: Wilier Lavaredo
Contacteer:

Bericht door Erwin » wo 31 mei 2006 01:14

Vorig jaar ongetraind de Damloop en de 7-heuvelenloop gedaan. Vond het erg leuk en het ging ook nog eens redelijk snel.

Sinds een maandje weer af en toe een rondje aan het hardlopen en in mei meegedaan aan de Eemmeerloop.

Ik train nog niet gericht, maar wil het (na LM) toch wat meer oppakken. En de planning is om er dan ook maar bij te gaan zwemmen....
Jusqu'ici tout va bien!

runner
Driewieler
Fiets: jan janssen equipe
Contacteer:

Bericht door runner » wo 31 mei 2006 05:30

Probeer ook een of twee maal in de week hard te lopen, vindt het leuk om af en toe een triathlon of duathlon te doen.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 31 mei 2006 07:05

LFR schreef:
MEG schreef:
Vroeger toch op een redelijk niveau hardgelopen, maar als ik dan op de fiets stapte (ja, dat was voor mijn Tacx-tijd) dan merkte ik geheel niet dat de atletiektraining ook maar enig positief effect had opgebracht.
elke vorm van sport, zowel intensief als extensief, zal altijd een positieve bijdrage hebben aan je fiets-conditie. het is pertinente onzin dat het niet zo zal zijn. wat daniel al zegt zal het goed zijn voor je cardio-systeem. ik zelf zie ook andere punten zoals mentaal en tegen hoge intensiviteit kunnen trainen. daarnaast kun je met hardlopen perfect zoals bij geen andere sport goede interval training doen. interval training is bij mijn weten de trainingsvorm waarmee je het beste resultaat kunt halen.
dat fietsen de meest efficiente/effectieve vorm van sporten is voor je fiets-conditie staat natuurlijk buiten kijf.

maar voordat we weer in allerlei onzinnige discussie vervallen...."wel hardlopen is beter voor je fiets-conditie dan niet hardlopen, maar als je die training had kunnen fietsen had je beter kunnen gaan fietsen"

La Vieux
Aluminium Racefiets
Fiets: Een zwarte...

Bericht door La Vieux » wo 31 mei 2006 07:14

Mijn hardlopen is dit seizoen helaas van korte duur geweest.

Patrick daarentegen gaat als een trein. Hij liep na 2 weken huppelen al met gemak 1,5uur. Misschien dat bijv Meg zegt, maar dat kan ik ook. Dat is dan ook zo, maar ik heb dan toch de overtuiging dat dat komt omdat je cardio-systeem (of hoe je het wilt noemen) al getraind is. Vroeger hebben wij ook een beetje hardgelopen en dan bestond de 1e training steevast uit 3 rondjes in het park (+/- 3 km) en van daaruit ging je het dan uitbouwen. Patrick loopt ook veel makkelijker dan voorheen, hij gaat gerust een uurtje lekker lopen, terwijl dat vroeger toch meer een "opgave" was.

Ik geloof dus wel in een "crosstrainingseffect" op basis van n=1 en hopelijk dit jaar nog eens op basis van n=2 :twisted:

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » wo 31 mei 2006 07:52

Net als de schaats-rubriek vind ik ook dit hardloop-onderdeel niet van toepassing op een wielertoerist-fietsforum.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » wo 31 mei 2006 08:16

dario schreef:Net als de schaats-rubriek vind ik ook dit hardloop-onderdeel niet van toepassing op een wielertoerist-fietsforum.
Mooi, dan zijn we al met twee die van deze onderdelen voortaan wegblijven...... :wink:
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » wo 31 mei 2006 08:22

Alexander schreef:maar voordat we weer in allerlei onzinnige discussie vervallen...."wel hardlopen is beter voor je fiets-conditie dan niet hardlopen, maar als je die training had kunnen fietsen had je beter kunnen gaan fietsen"
Toch even een reactie. Van Lance Armstrong is bekend dat hij -naast de vele wielrentrainingen- ook andere trainingen deed (zoals roeien). Dit om de nadruk bij het trainen niet volledig op alleen het fietsen te leggen. Grofweg met als doel een wat meer evenredige training van het gehele lichaam te krijgen (zonder dan natuurlijk specifieke spieren verder te ontwikkelen die dan weer niet gebruikt worden tijdens het fietsen).

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » wo 31 mei 2006 08:28

Alexander schreef:elke vorm van sport, zowel intensief als extensief, zal altijd een positieve bijdrage hebben aan je fiets-conditie. het is pertinente onzin dat het niet zo zal zijn. wat daniel al zegt zal het goed zijn voor je cardio-systeem. ik zelf zie ook andere punten zoals mentaal en tegen hoge intensiviteit kunnen trainen. daarnaast kun je met hardlopen perfect zoals bij geen andere sport goede interval training doen. interval training is bij mijn weten de trainingsvorm waarmee je het beste resultaat kunt halen.
Ik heb jaren alleen maar intervaltrainingen gedaan: 15x200 meter, 10 tot soms 50 keer 400 meter, 10x1000 meter, 6x2000 meter enz. wen wel tenminste zeven keer per week (ik trainde toen zo'n 12 keer per week). Ik had in, ik geloof dat het 1991 is, toen een superwinter achter de rug (4e op het NK indoor 3000 meter) en lekker in het voorjaar en de zomer kunnen doortrainen. Op vakantie in Solden dacht ik toen de glooiende weg van Solden naar Vent te kunnen fietsen (op gehuurde MTB). Dat heb ik geweten: na zo'n kilometer was het voornamelijk wandelen naast de MTB geblazen (ben uiteindelijk dan wel in Vent gekomen).

Wat ik er mee wil zeggen is niet dat een hardlooptraining helemaal geen effect heeft, maar dat vele uren, dagen, maanden en kilometers investeren in atletiektrainingen slechts een klein positief effect heeft op je fietsresultaten.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » wo 31 mei 2006 08:43

La Vieux schreef:Misschien dat bijv Meg zegt, maar dat kan ik ook.
Ik begrijp niet helemaal wat ik ook kan.
Ik merk dat ik na het fietsseizoen opnieuw moet beginnen met lopen. Dat doe ik door inderdaad een uurtje te lopen en niet meer. Juist omdat lopen een blessuregveoelige sport is en ik het eerste jaar dat ik liep last had van enkele overbelastingsblessures. Sindsdien probeer ik het wat voorzichtiger op te bouwen.

Ik merk overigens elk jaar dat ik sneller en beter in vorm raak bij het lopen, maar dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ik heb leren lopen (Tot voor drie jaar terug liep ik alleen hard als ik de trein moest halen).

Plaats reactie