Sporter van het jaar 2010

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Sporter van het jaar 2010

Bericht door Evgnt » di 14 december 2010 23:21

And the winner is.......... Mark Tuitert.

Heel logisch dat Sneijder 2de wordt. Toch?

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Re: Sporter van het jaar 2010

Bericht door Bruco » wo 15 december 2010 00:01

Sorry, maar mij kan 't niet boeien. 't Is een beauty contest met teveel verschillende catwalks.

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Mac944 » wo 15 december 2010 06:30

Bruco schreef:Sorry, maar mij kan 't niet boeien. 't Is een beauty contest met teveel verschillende catwalks.
+1, ik kan de heisa hierover ook niet zo goed begrijpen.

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » wo 15 december 2010 08:13

Heisa? Valt wel mee toch? Er was meer heisa over de bruiloft van Yo en Wes, :D

Toch vind ik het vreemd, niet dat ik het Tuitert misgun trouwens.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 15 december 2010 08:52

Evgnt schreef:Heisa? Valt wel mee toch? Er was meer heisa over de bruiloft van Yo en Wes, :D

Toch vind ik het vreemd, niet dat ik het Tuitert misgun trouwens.
Ik misgun het Tuitert ook zeker niet, maar sporter van het jaar, dat gaat over het hele jaar gezien. Tuitert piekte op het juiste moment, maar dat was in 2 weken en niet 52 weken. Sneijder heeft een fantastisch jaar achter de rug, architect van het NL-elftal en van Inter, nee Tuitert was beter over het hele jaar gezien...
Be someone who makes you happy.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Bericht door Bandit » wo 15 december 2010 09:00

Maar voetbal is geen sport, voetbal is een spelletje ;-)
2016: ...

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 15 december 2010 10:04

Harm Jan schreef:Sneijder heeft een fantastisch jaar achter de rug, architect van het NL-elftal en van Inter, nee Tuitert was beter over het hele jaar gezien...
Gaat "Sportman van het jaar" nu over een bijzondere prestatie in dat jaar of over het hele jaar? :roll:

De prestatie van Sneijder is bijzonder, maar de prestatie van Tuitert is aboluut uniek te noemen. Zelf vind ik de verkiezing volledig terecht en mijn keuze ging ook uit naar Tuitert. Ik denk dat bij velen die op Tuitert gestemd hebben meegeteld heeft dat hij een carriere heeft gehad met toppen en ook met diepe dalen. Tuitert wordt Olympisch kampioen op de 1500meter in een jaar dat er echt sprake is van enorme concurrentie en dit was notabene ook nog eens zijn laatste kans. De combinatie van bewogen carriere / concurrentie / laatste kans maakt deze prestatie zo uniek.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 15 december 2010 10:14

Alexander schreef:
Harm Jan schreef:Sneijder heeft een fantastisch jaar achter de rug, architect van het NL-elftal en van Inter, nee Tuitert was beter over het hele jaar gezien...
Gaat "Sportman van het jaar" nu over een bijzondere prestatie in dat jaar of over het hele jaar? :roll:

De prestatie van Sneijder is bijzonder, maar de prestatie van Tuitert is aboluut uniek te noemen. Zelf vind ik de verkiezing volledig terecht en mijn keuze ging ook uit naar Tuitert. Ik denk dat bij velen die op Tuitert gestemd hebben meegeteld heeft dat hij een carriere heeft gehad met toppen en ook met diepe dalen. Tuitert wordt Olympisch kampioen op de 1500meter in een jaar dat er echt sprake is van enorme concurrentie en dit was notabene ook nog eens zijn laatste kans. De combinatie van bewogen carriere / concurrentie / laatste kans maakt deze prestatie zo uniek.
Die laatste zin was natuurlijk erg cynisch bedoeld, dus snap je dan wel wat ik bedoel ;)
Be someone who makes you happy.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 15 december 2010 10:38

een verliezende ploeg die sportploeg van het jaar wordt?? :-?
wie waren de concurrenten hiervoor?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 15 december 2010 10:40

Ik had eigenlijk wel moeite met de nominatie van Sneijder aangezien hij altijd in een team zat en dus onderdeel uitmaakte van een groter geheel. Bleven voor mij over Tuitert of Kramer. Kramer heeft een beter seizoen gehad qua overwinningen en had dus eigenlijk moeten winnen. Zijn verhaal kende echter ook negatieve aspecten: verkeerde wissel, geen goud op de ploegenachtervolging en nu geblesseerd. Het verhaal van Tuitert is veel positiever. Ondanks tegenslagen terugkomen en olympisch goud winnen op het koningsnummer van het schaatsen wat al jaren niet meer gedaan was door een Nederlander. Verkoopt toch net iets beter.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 15 december 2010 10:46

Alwin schreef:Kramer heeft een beter seizoen gehad qua overwinningen en had dus eigenlijk moeten winnen. Zijn verhaal kende echter ook negatieve aspecten: verkeerde wissel, geen goud op de ploegenachtervolging en nu geblesseerd.
Wat me bij Kramer tegenstaat is dat hij perse de 1500meter wilde rijden en Wennemars geen kans gaf. Met Wennemars erbij had je veel meer kans gehad op goud bij de ploegenachtervolging.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 15 december 2010 12:50

IMO zou de grootte van de sport toch ook moeten meewegen. Boven komen drijven in een relatief kleine sport is makkelijker dan uberhaupt een voetballer te worden bij een topclub. Laat staan dat je als voetballer nog eens zo onderscheidend en beslissend kan acteren op het allerhoogste niveau voor een club en dat ook het hele jaar door.

Het verloop van de carriere zou ook helemaal niet mee mogen wegen bij een verkiezing over een bepaald jaar. Dat dat soort zaken waarschijnlijk wel een rol speelt, zegt al genoeg over het type verkiezing. Het gaat meer om gunnen. Niet dat daar iets mis mee is, maar karakteriseer de winnaar dan niet als de beste o.i.d.

(En dan ben ik nog niet eens fan van Sneijder en had ik klamme handen bij het goud van Tuitert.)

amateurke
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Stevens SCR2
Contacteer:

Bericht door amateurke » wo 15 december 2010 21:33

Het is altijd een keuze tussen zaken die niet geheel vergelijkbaar en objectief meetbaar zijn; en daarom natuurlijk per definitie subjectief.

Zeker ben ik geen Sneijderfan. Als je goud haalt op een olympisch toernooi, dan lever je een topprestatie; het hoogst haalbare! Toch vind ik de prestatie van Sneijder zwaarder wegen omdat hij he gehele seizoen top is geweest en in alle mogelijke evenementen (beker/competitie/Champions leaque en WK een leider was van het team dat een topprestatie leverde. Voor mij was de prestatie van Sneijder daarom nog unieker dan de prestatie van Tuitert die tijdens één enkele race super presteerde.

Plaats reactie