Wie lopen er allemaal

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Wie lopen er allemaal

Bericht door Proeme » ma 31 juli 2017 22:34

mooi doel. Singelloop schijnt erg leuk te zijn.

Hier ook net nieuwe schoenen gekocht. Nu op vakantie mijn oude nog mee, als ik thuis kom staan deze te wachten
Afbeelding

Grootste doelen van het najaar: Plantsoenloop in Groningen en de Montferlandrun.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 01 augustus 2017 09:30

spokes schreef:Gisteren een nieuwe mijlpaal bereikt. Voor het eerst mijn woon-werk route als duurtraining gelopen. 24,5 km hardlopend afgelegd, gelukkig hielpen de weersomstandigheden, die waren super.

Neem aan dat je niet weer lopend naar huis moest?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 08 september 2017 08:12

Ik vind 170 km fietsen door de Alpen al zwaar, maar dit?... :shock:

Hardloopextremist stort zich in heftig avontuur: 170 kilometer door de Alpen
NIJMEGEN - De Nijmeegse hardloper Neequaye Dsane (35) stort zich komende vrijdagochtend in 'het meest extreme avontuur van zijn leven'. Hij gaat een ronde hardlopen van bijna 170 kilometer, non-stop over onverharde paden door de Franse Alpen.

Vol overgave gaat de hardloper al een paar jaar van de ene naar de andere hardloopwedstrijd. Zo deed hij mee aan een tocht van 170 kilometer over bergen in Polen, aan vele survivalruns en aan een hardloopwedstrijd van 180 kilometer door de Brabantse natuur.

Gekkenwerk
Vaak krijgt hij de vraag of hij 'niet een beetje gek is geworden'. Maar gek is Dsane, militair van beroep, naar eigen zeggen zeker niet. ,,Ik snap dat mensen dit gekkenwerk vinden en dat ze bezorgd zijn. Juist wil ik mensen inspireren en laten zien dat je veel meer kunt dan je denkt. Stoppen vind ik makkelijk. Als je denkt dat je niet meer kan, kun je nog drie keer zo lang door.’’

Hoogtes
Vanaf hotel Esprit Montagne in de Oost-Franse plaats La Chapelle-d'Abondance, bij de Zwitserse grens, gaat hij vrijdagochtend om 04.00 uur van start. Vijftig uur later hoopt hij weer terug te zijn. De route navigeert hij zelf. Over alleen de afstand maakt de hardloper zich weinig zorgen. Zwaarder zijn de vele hoogteverschillen. ,,Ik start op 1.000 meter hoogte en na 5,5 kilometer hardlopen ben ik al 2.000 meter boven zeeniveau. Het is een enorm steile tocht over rotsen en onverharde paden. Soms kom ik op stukken waar je bijna niet zonder touw omhoog kan, zo steil is het’’, zegt Dsane. ,,In totaal maak ik 19.000 hoogtemeters. Verdeeld over zo'n 170 kilometer ga ik dus 19 kilometer verticaal omhoog. Dat komt neer op zo'n 220 keer de Cauberg beklimmen in Nederland. Die is 90 meter hoog.’’
https://www.ad.nl/nijmegen/hardloopextr ... ~ad9b85c7/
2017: Een tussenjaar

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 08 september 2017 08:48

Bas schreef:
vr 08 september 2017 08:12

NIJMEGEN - De Nijmeegse hardloper Neequaye Dsane (35) stort zich komende vrijdagochtend in 'het meest extreme avontuur van zijn leven'. Hij gaat een ronde hardlopen van bijna 170 kilometer, non-stop over onverharde paden door de Franse Alpen.

Vol overgave gaat de hardloper al een paar jaar van de ene naar de andere hardloopwedstrijd. Zo deed hij mee aan een tocht van 170 kilometer over bergen in Polen, aan vele survivalruns en aan een hardloopwedstrijd van 180 kilometer door de Brabantse natuur.

Gekkenwerk
Vaak krijgt hij de vraag of hij 'niet een beetje gek is geworden'. Maar gek is Dsane, militair van beroep, naar eigen zeggen zeker niet. ,,Ik snap dat mensen dit gekkenwerk vinden en dat ze bezorgd zijn. Juist wil ik mensen inspireren en laten zien dat je veel meer kunt dan je denkt. Stoppen vind ik makkelijk. Als je denkt dat je niet meer kan, kun je nog drie keer zo lang door.’’

Hoogtes
Vanaf hotel Esprit Montagne in de Oost-Franse plaats La Chapelle-d'Abondance, bij de Zwitserse grens, gaat hij vrijdagochtend om 04.00 uur van start. Vijftig uur later hoopt hij weer terug te zijn. De route navigeert hij zelf. Over alleen de afstand maakt de hardloper zich weinig zorgen. Zwaarder zijn de vele hoogteverschillen. ,,Ik start op 1.000 meter hoogte en na 5,5 kilometer hardlopen ben ik al 2.000 meter boven zeeniveau. Het is een enorm steile tocht over rotsen en onverharde paden. Soms kom ik op stukken waar je bijna niet zonder touw omhoog kan, zo steil is het’’, zegt Dsane. ,,In totaal maak ik 19.000 hoogtemeters. Verdeeld over zo'n 170 kilometer ga ik dus 19 kilometer verticaal omhoog. Dat komt neer op zo'n 220 keer de Cauberg beklimmen in Nederland. Die is 90 meter hoog.’’
Dat is idd andere koek, is een Marmotte fietsen kinderspel bij.

Hier een video van de beste mountain runner van de wereld. Kilian Jornet.
Afbeelding

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Ghost Nivolet 6LC

Bericht door Sweety2008 » vr 08 september 2017 10:00

Ik loop ook af en toe niet snel maar het gaat bij mij om het plezier en de afwisseling.

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Sweety2008 » wo 13 september 2017 22:06

Vanmiddag weer hardgelopen was echt leuk met de stevige wind. Heb bijna een uur gelopen maar wel met wandelpauzes kan nog niet 30 minuten doorlopen.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 13 september 2017 22:28

hoe stevig was de wind bij jou? Ik durfde het lopen hier niet aan gezien de vele takken die al op de weg lagen.

Vanavond had het gekund, maar toen zat ik met vrienden in een restaurant. Ook niet vervelend.

Zaterdag Airport Night Run

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Sweety2008 » do 14 september 2017 11:10

De wind was behoorlijk ik ben gelopen buiten de bebouwde kom met heel veel vrije stukken zonder bomen langs de maïsvelden en nog andere velden met groentes.

Sweety2008
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Sweety2008 » vr 15 september 2017 14:40

Vandaag weer eens gelopen waren deze keer 5,03 km in 0:37:29
Pace 7:24.

Ik weet het is niet snel maar vanwege mijn hernia moet ik heel erg oppassen met hardlopen. Heb geen zin om maandenlang te stoppen met mijn training.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 16 september 2017 08:26

Bas schreef:
vr 08 september 2017 08:12

Gekkenwerk

Hoogtes
Rob had al een mooi filmpje van Kilian Jornet, een van de beste ultrarunners op dit moment. Zie de link voor de UTMB, rondje Mont Blanc voor gevorderden zeg maar.

Maar er zijn nog veel meer mooie events 'voorbij de marathon' als bijvoorbeeld de Spartathlon, 236km door Griekenland of wat Maca944 vorige week deed, een triathlon. Maar waar halen die lui de tijd vandaan om te trainen :shock:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 05 november 2017 19:15

Vandaag de Nedereindsebergloop gelopen, 5km. Ging wel OK. Rustig begonnen, omdat ik nog niet veel gelopen heb sinds de zomer. Ik kon de tweede ronde nog wat versnellen. Eindtijd 24:14. Wel een minuut langzamer dan vorig jaar, maar toen had ik ook veel meer gelopen en ben ik meteen voluit gegaan. Nu dus niet, want ik wilde me niet overbelasten.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 05 november 2017 23:07

ohja, het loop-topic. In "vandaag gefietst" had ik de cross van vorige week al beschreven. Gisteren de Plantsoenloop hier in Groningen. 4 rondes van 2km door het Noorderplantsoen. Helemaal verhard, maar wel per ronde 5 bultjes over. De hoogste bult is sowieso een rotding. De rest is van het type "even aanzetten en je bent zo boven". Maar als je dan 4x dat rotding en 16 van die andere bultjes op moet zijn die andere ineens niet heel fijn meer :P

39m07 :)

Ik vind een tijd onder de 25 minuten op de 5km sowieso erg netjes trouwens, zeker met weinig training én 2x die berg over (neem ik aan)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 26 november 2017 21:35

vandaag maar weer een cross gelopen. Vlakbij het Boomkroonpad in Drouwen. Twee rondjes van 4,5 km. Paden breed genoeg om in te halen en vlak, op 1 grote hindernis na. Alleen was het allemaal wel nat en lagen er flinke passen blubber. Dat is uitkijken en loopt zwaar. Grappig zijn de mensen die bang zijn om vies te worden en lang het randje willen. Als ik langs de rand kan doe ik het ook, omdat het daar minder glad is, maar als het niet kan dender ik vol door die bende heen. Eigenlijk wel heerlijk :)

Die ene hindernis was een stukje singletrack en een grote bult naast de zandwinning .Wie wel eens op de mountainbike zit op het parcours van Gieten kent dat stuk wel (op dat parcours is het de 2e bult denk ik). En laat nou net die beklimming het meest beblubberde deel van het parcours zijn... boven komen was al een kunst op zich. Met name de 2e keer toen er al ruim 300 man overheen waren geweest...

Eerste keer die bult op zat ik vast achter iemand die me net te langzaam ging. En met zo'n ondergrond is dat heel irritant. Dus zodra er ruimte was er even voorbij gesprint. FOUT! Dan blaas je jezelf op. Had na de bult heel wat tijd nodig om te herstellen en veel te veel mensen gingen me voorbij. Ok, die ene niet ;)

Ik hoorde net bij de NOS (verslag van de Warrandeloop) zeggen dat het met die blubber niet aankomt op snelheid maar op fysiek. Tsja, laat ik het daar nou net niet van moeten hebben... Al met al: 8,9 km in 47m28. 25e van de 30 in mijn categorie. Ach, ik vind het prima. Ik heb me vermaakt.

Plaats reactie