Helling tijden topic

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Helling tijden topic

Bericht door Bas » ma 18 april 2011 19:35

Ben benieuwd wat de lieden hier voor tijd neerzetten wanneer ze na 250km koers aan de Cauberg beginnen :roll:
Querer es poder

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » ma 18 april 2011 20:06

Bas schreef:Ben benieuwd wat de lieden hier voor tijd neerzetten wanneer ze na 250km koers aan de Cauberg beginnen :roll:
:lol: :lol: Kenne we eens een keer uitproberen... ;-)
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 18 april 2011 20:15

Bas schreef:Ben benieuwd wat de lieden hier voor tijd neerzetten wanneer ze na 250km koers aan de Cauberg beginnen :roll:
Nou, vorig jaar had ik na 250 km 3m15 :D

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 18 april 2011 21:05

Ronald schreef:
Nou, vorig jaar had ik na 250 km 3m15 :D
Dan sta je hier dus mooi als 2e, netjes achter Gilbert :oke:

DavidRuijs
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Concorde razorblade

Bericht door DavidRuijs » do 16 juni 2011 16:38

wow Ronald, dan heb jij echt veel duurvermogen, pet je af :oke:
ik kom die klim zo snel nog niet eens op als ik fris ben.
mijn snelste tijd daar uit mijn hoofd 4;40 of zoiets.

Groeten David
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » do 16 juni 2011 19:59

DavidRuijs schreef: ik kom die klim zo snel nog niet eens op als ik fris ben.
mijn snelste tijd daar uit mijn hoofd 4;40 of zoiets.
Dat lijkt me sterk. Mss heb je niet tot de AGR finish gemeten, maar veel verder? Er zijn er hier die het in 2 minuten doen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 16 juni 2011 20:06

Er staat een start- cq finishlijn op de weg om zo zelf je tijd te meten .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

DavidRuijs
Fiets: Concorde razorblade

Bericht door DavidRuijs » do 16 juni 2011 21:20

who cares schreef:Er staat een start- cq finishlijn op de weg om zo zelf je tijd te meten .

Ja die bedoel ik dan, dat sommige zo hard omhoog kunnen dat weet ik wel,
ze razen mij namelijk meestal voorbij, ze sprinten als het ware naar boven, knap hoor :oke:

Groeten David
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

Pol
Fiets: Specialized Roubaix

Bericht door Pol » ma 04 juli 2011 19:56

Mont Ventoux
Afgelopen jaar in juni was in ik op vakantie in de omgeving van de Mont Ventoux. De fiets was mee gegaan, om de zoveelste poging te wagen weer iets aan sport te doen. Na een ongeval met als gevolg een whiplash, was het mij 4,5 jaar niet gelukt om te sporten; 20 minuten fietsen was het maximum. Op vakantie in alle rust bijna dagelijks een tochtje gemaakt van 20 min, daarna 10-20 min rust en dan weer 20 minuten. Dit heb ik in de loop van de vakantie uit kunnen bouwen naar 4*30 min. met 10-20 min rust. Tevreden over de progressie heb ik vervolgens mijzelf de belofte gedaan het volgende jaar terug te keren om de Mont Ventoux te bedwingen.

Bij thuiskomst een nieuwe fiets gekocht (een hybride van Orbea) en de training verder uit kunnen bouwen. In mei kon ik tevreden vaststellen dat rondjes van 100km+ geen probleem meer waren; op naar de Ventoux dus.

Afgelopen week was het dan zover, de Ventoux moets er aan geloven. Na eerst 2 weken in Toscane mijn vakantie te hebben doorgebracht (Riparbella; de moeite waard voor mooie rondjes) en de nodige hoogtemeters te hebben gemaakt, moest ik klaar zijn voor de Ventoux. Echter begon plotseling de onderrug flink op te spelen, met als gevolg stramme vermoeide beenspieren. Tezamen met temperaturen van ruim 30-35graden en een harde mistral deed dit mij nog even twijfelen om aan deze onderneming te beginnen. Gelukkig mijzelf snel weer op andere gedacht kunnen brengen, de opbouw van 0 naar waar ik nu stond was zeker zwaarder geweest dan die ene berg.

’s Ochtends om 9 uur stond ik bij de fontein, niet met veel vertrouwen om een toptijd weg te zetten, maar met genoeg vertrouwen om goed boven te komen. De eerste kilometers naar Saint-Esteve waren al erg zwaar met de wind schuin tegen en de hoge temperatuur. Mijn hartslag ging al snel naar 175-180, was dit niet te vroeg? Na Saint-Esteve ging de hartslag natuurlijk niet meer omlaag en het voelde zeer moeizaam aan. Echter begon ik steeds meer mensen in te halen, wat erg motiverend werkte. Eindelijk uit het bos komende, waar ik even relatieve rust dacht te hebben stond de wind vol tegen. De relatieve rust werd flink harken om het tempo enigszins erin te houden. Gelukkig wisselde de tegenwind na elke bocht even af mee een beetje wind mee. De laatste kilometer naar de top nog een tandje erbij en na 1.31.45 had ik de top bereikt. Daar kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug en had ik wisselende gevoelens over de prestatie. Enerzijds erg trots dit in 1 jaar te hebben bereikt, anderzijds het gevoel hebbende dat zonder belemmering in de onderrug en betere omstandigheden het veel sneller had gekund. Daarom mijzelf beloofd binnen 2 jaar terug te keren voor revanche, dit keer niet alleen om de top halen, maar ook in snellere tijd.

Tussentijden :
Bedoin- Saint Esteve: 16.50
Saint Esteve – Chalet Renard : 46.09/ 62.59
Chalet-Renard - top: 28.46/ 1.31.45
Gemiddelde hartslag 177, gemiddelde trapfrequentie 82.

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 05 juli 2011 06:09

Pol schreef:Enerzijds erg trots dit in 1 jaar te hebben bereikt, anderzijds het gevoel hebbende dat zonder belemmering in de onderrug en betere omstandigheden het veel sneller had gekund. Daarom mijzelf beloofd binnen 2 jaar terug te keren voor revanche, dit keer niet alleen om de top halen, maar ook in snellere tijd.

Tussentijden :
Bedoin- Saint Esteve: 16.50
Saint Esteve – Chalet Renard : 46.09/ 62.59
Chalet-Renard - top: 28.46/ 1.31.45
Gemiddelde hartslag 177, gemiddelde trapfrequentie 82.
Dat is al best een mooie tijd, zeker gezien de omstandigheden!
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Pol
Fiets: Specialized Roubaix

Bericht door Pol » di 05 juli 2011 08:07

PFW schreef: Dat is al best een mooie tijd, zeker gezien de omstandigheden!
Dankje, ik moet denk ik best tevreden zijn al had ik op een snellere tijd gehoopt en het is altijd fijn om te weten dat het sneller kan.

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » za 23 juli 2011 17:29

Gisteren probeerde ik de klim naar Alpe d'Huez (weer) te timen, opnieuw was het moeilijk te zien.
De koploers, Rolland en Hesjedal (en nog een) zag ik wel de 90 graden bocht onderaan nemen. Vanaf dat moment (ik begin normaal gesproken bij de aflag te timen) reden ze er 44'33 over tot boven, Rolland dan.

Dan hoor ik weer geluiden op tv over 42 min over de klim. Hoe meten ze dat dan ? Ook de Pantanitijd en de Armstrongtijden zijn niet over de gehele klim, dus vanaf afslag tot 'Tourfinish' (14,3 km). Meten ze tot in het dorp of zo ?
Maar goed, de tijd van 44'30 is dan wel erg traag. is dit het effect van het D-woord ?

Vervolgens nog een vraag over de tijden op de tacx bij 'Tour du Jour'. Is dat vergelijkbaar met 'in het echt rijden ? Hoe stellen ze zulks in met bijv het bochten nemen en met de hoogte, zowel de ijlere lucht als de mindere luchtweerstand ? m.a.w., kun je de tijden vergelijken ? Ik vind bijv de tijden van Brentjens en die amateurkampioen Smid tegenvallen, en de dames rijden juist weer erg hard.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » za 23 juli 2011 17:53

Die tacx realiteit is erg afhankelijk van hoe je hem instelt. Geslacht, gewicht (wel of niet met fiets). Dat maakt alle verschil. Ik vond het ook helemaal niet kloppen bij TdJ.
Ik heb per ongeluk een keer op t account (ID) van mijn vrouw gereden. VLIEGEN!!!!! Bv zo 'n Tinus fietst hem echt niet (meer) op in die tijd.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 23 juli 2011 18:08

Tim schreef:Die tacx realiteit is erg afhankelijk van hoe je hem instelt. Geslacht, gewicht (wel of niet met fiets). Dat maakt alle verschil. Ik vond het ook helemaal niet kloppen bij TdJ.
Ik heb per ongeluk een keer op t account (ID) van mijn vrouw gereden. VLIEGEN!!!!! Bv zo 'n Tinus fietst hem echt niet (meer) op in die tijd.

Ik zou zeggen stuur een email naar tour du jour .

http://www.rtl.nl/sport/tourdujour/home/ : email : redactie@tourdujour.nl
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » za 06 augustus 2011 14:55

Afgelopen week eindelijk eens een tijd neergezet op Alpe d`Huez:
57m58s tot de waterbak
1h02m35s tot de Tourfinish
Behoorlijk tevreden, meer zat er ook niet in! Twee dagen later aan het eind van de Marmotte ging het tot de waterbak nog in 1h08m, ook zeker niet slecht na een zware dag...
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » za 06 augustus 2011 17:36

who cares schreef:
Tim schreef:Die tacx realiteit is erg afhankelijk van hoe je hem instelt. Geslacht, gewicht (wel of niet met fiets). Dat maakt alle verschil. Ik vond het ook helemaal niet kloppen bij TdJ.

Ik zou zeggen stuur een email naar tour du jour .

http://www.rtl.nl/sport/tourdujour/home/ : email : redactie@tourdujour.nl
Zinloos. En dat weet men best wel daar (die gesponsorde Tacx zal best met support zijn geleverd). Maar je denkt toch niet dat een wellicht enigszins narcistische en marketing bewuste (niks mis mee hoor, trouwens) Zijlaard-van Moorsel mee zou doen zonder van te voren voorwaarden voor een goeie tijd te hebben bedongen? Ze was volgens mij ook de eerste die een windje had geregeld ;-)

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » zo 07 augustus 2011 14:21

1 kilo is zo'n 40 seconden op een col van 1km. Dus als je 10 kilo lichter inschakelt (Tim alias z'n vrouw), dan kom je other things equal uit op 6 min 40 sneller. De manier waarop van Moorsel reed leek ook meer op een toertochtje van haar eigen lady's ride.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

J0ost
Kinderfiets
Fiets: Cinelli

Bericht door J0ost » do 11 augustus 2011 09:54

Vorige week met 74kg in 55:16 tot aan het tunneltje Alpe d'Huez opgereden! Ben er tevreden mee!

Veeteetje
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Super Six

Bericht door Veeteetje » do 11 augustus 2011 10:03

Ik denk dat je het gros van de `eigen´ gemeten tijden op een beklimming met een korreltje zout kunt nemen... de een start een metertje of wat later dan de ander, de ander stopt een metertje eerder dan de een etc. etc. Alleen met de meetmatten/chips kun je ervan uit gaan dat de tijd kloppend is.
"Hij die tegen de stroom inzwemt, komt bij de bron,
hij die met de stroom meegaat, verdwijnt in zee"

Duchenne Heroes check http://www.riding4life.nl
Afbeelding

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » do 11 augustus 2011 10:21

Veeteetje schreef:Ik denk dat je het gros van de `eigen´ gemeten tijden op een beklimming met een korreltje zout kunt nemen... de een start een metertje of wat later dan de ander, de ander stopt een metertje eerder dan de een etc. etc. Alleen met de meetmatten/chips kun je ervan uit gaan dat de tijd kloppend is.
Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen. Dat hebben er al heel veel gedaan:

klik
It never gets easier, you just go faster.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » do 11 augustus 2011 10:45

El Escalador schreef:
Veeteetje schreef:Ik denk dat je het gros van de `eigen´ gemeten tijden op een beklimming met een korreltje zout kunt nemen... de een start een metertje of wat later dan de ander, de ander stopt een metertje eerder dan de een etc. etc. Alleen met de meetmatten/chips kun je ervan uit gaan dat de tijd kloppend is.
Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen. Dat hebben er al heel veel gedaan:

klik
De AdH is niet bepaald aan de Oldenkampjes besteed.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 11 augustus 2011 10:50

El Escalador schreef:Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen. Dat hebben er al heel veel gedaan:

klik
lijkt me sterk dat Bertje C. dat ook op deze manier gedaan heeft
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Veeteetje
Carbon Racefiets

Bericht door Veeteetje » do 11 augustus 2011 11:10

El Escalador schreef:Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen.
Dat is wel erg leuk!
Maar da´s één berg en dat heb je bijv. bij de Cauberg niet.

Afbeelding

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » do 11 augustus 2011 11:16

Veeteetje schreef:
El Escalador schreef:Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen.
Dat is wel erg leuk!
Maar da´s één berg en dat heb je bijv. bij de Cauberg niet.
Je kunt tegenwoordig op veel plaatsen een chip huren voor tijdregistratie. Oa de klim naar de Alp maar dan wel de hele klim tot de Tourfinish ;-)

Zie: http://www.timtoo.com/

Ik heb eens gelezen dat dit tegenwoordig ook op de Cauberg kan (of dat dit binnenkort komt) met zelfs een scherm waar je tijd op staat.
Laatst gewijzigd door HenkP op do 11 augustus 2011 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Veeteetje
Carbon Racefiets

Bericht door Veeteetje » do 11 augustus 2011 11:18

HenkP schreef:Ik heb eens gelezen dat dit tegenwoordig ook op de Cauberg kan (of dat dit binnenkort komt) met zelfs een scherm waar je tijd op staat.
Dat is dan wel weer leuk en dan weet je ook dat je de exacte tijd hebt.
Maar ik heb niet zoveel met eigen opgemeten tijden op beklimmingen.

Afbeelding

Plaats reactie