Helling tijden topic

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
CTWT-lid: Ja

Re: Helling tijden topic

Bericht door Metor » di 11 mei 2010 16:38

Martinello schreef:
Jan Willem schreef:
TiesT schreef:... bladiebla.... sterker nog de benen werden stil gehouden... kletsklets....ik kon zonder al te veel moeite mee...
:-? lekker dan. Ik lag er bij de CC vanaf meter 1 al af met protesterende benen :-( Nog maar een beetje doortrainen dan.

Concorde die op hangen en wurgen weet aan te sluiten, ondergetekende er af... :?: :-?

Laten we het er op houden dat de kou niet bevorderlijk was voor je geheugen die dag ;-)
Dan is mijn geheugen ook aangetast. Ik had ook geen moeite om te volgen :-? ;-)
Was blij dat ik eindelijk weer warm werd...

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » ma 17 mei 2010 15:40

Hier nog een lijstje klimtijden op de Camerig:

http://www.webtrainer.com/nl/news/archi ... de-camerig

Op basis hiervan zeg ik dat 8:40 wel degelijk cera-vrij mogelijk is.
It never gets easier, you just go faster.

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » ma 17 mei 2010 16:02

O ja, ik heb afgelopen weekend een tijd van 10:49 geklokt op de Rosier vanaf de afslag Ruy totaan de T-splitsing. Helaas wist ik niet dat je op de T-splitsing rechtsaf nog een stukje door moest rijden tot de top, om de tijd te kunnen opnemen in het WT-klassement :-(

De toptijd van 13:03 van AJG blijft dus overeind.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 27 juni 2010 12:04

El Escalador schreef:O ja, ik heb afgelopen weekend een tijd van 10:49 geklokt op de Rosier vanaf de afslag Ruy totaan de T-splitsing. Helaas wist ik niet dat je op de T-splitsing rechtsaf nog een stukje door moest rijden tot de top, om de tijd te kunnen opnemen in het WT-klassement :-(

10:49 en dan nog een goede minuut erbij zou jou rond de 12:00 gebracht hebben.

PS waar ligt de top nou precies ?? Ik ben een week of 3 geleden doorgereden tot het bord SPA en kwam van 15:25 min toen uit op 17:00 min.

Afgelopen week 2 cols , voor het eerst gedaan :

Alp d'Huez : rotonde tot TdF finish in 1u 14 min 20 sec , van camping tot Finish voor tunnel in 1u 06 min 45 sec .

Mont Ventoux : Bedoin van Rotonde naar Top in 1 u 48 min 29 sec.

Beide met reserve gereden , zeker omdat ik ze beide niet kende en ze beide alleen van lezen en horen kende.
Beide keren niet ingehaald .

Starttijd :

ALP om 10:54 uur , drukte viel nog mee vond ik .
MtV om 07:51 uur , redelijk rustig toen ik boven kwam , een half uurtje later een heel stukker drukker .

temperatuur onderweg viel ook mee , misschien iets te warm gekleed op de ALP , maar op de MtV perfect , zekers omdat er weinig wind stond tijdens de klim .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Martinello
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Martinello » zo 27 juni 2010 14:04

who cares schreef: PS waar ligt de top nou precies ?? Ik ben een week of 3 geleden doorgereden tot het bord SPA...
Daar is de top. Bordje van Rosier hangt vlak bij bord Spa

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 27 juni 2010 15:04

Martinello schreef:
who cares schreef: PS waar ligt de top nou precies ?? Ik ben een week of 3 geleden doorgereden tot het bord SPA...
Daar is de top. Bordje van Rosier hangt vlak bij bord Spa
Dan is dat nu ook duidelijk :oke: .

Afbeelding

Rinus

Bericht door Rinus » zo 27 juni 2010 22:04

who cares schreef: Mont Ventoux : Bedoin van Rotonde naar Top in 1 u 48 min 29 sec.

met reserve gereden
Dat is een zeer, zeer mooie tijd Martin :oke: En dat voor een eerste keer. Chapeau :oke:

Wat moet dat worden als je voluit gaat :shock:

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 27 juni 2010 22:09

Rinus schreef:
who cares schreef: Mont Ventoux : Bedoin van Rotonde naar Top in 1 u 48 min 29 sec.

met reserve gereden
Dat is een zeer, zeer mooie tijd Martin :oke: En dat voor een eerste keer. Chapeau :oke:

Wat moet dat worden als je voluit gaat :shock:
Dat is een vraag die niet vlug beantwoord wordt en je bovendien weet je het nooit . Misschien nu perfect gereden , want sneller rijden in het begin is misschien langzamer op het eind . Maar het liep eigenlijk lekker , maar het was wel doorduwen in het bos en op de steilere stukken na CR .

PS

Wie maakt er eigenlijk dagelijks foto's op de Ventoux , net als op de ALP . We zagen in de afdaling dat iemand zich net geïnstalleerd had en mijn fotografeerde terwijl ik afdaalde .

Afbeelding

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » ma 16 augustus 2010 18:11

Kan de col du Grand Colombier toegevoegd worden?
Dat lijkt mij een col die de moeite waard is voor mensen van het forum om te ontdekken!!!
En ik heb er een tijd staan.
Start: kruising D904 en D31 in Artemare.
Top: bord van de col
Afbeelding
Laatst gewijzigd door marten op ma 16 augustus 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 16 augustus 2010 20:14

En de Rifugio Panarotta vanuit Levioc Terme:

Afbeelding

16km, 1280hm. Start bij de afslag richting de Panarotta in Levico Terme, eindpunt de parkeerplaats boven.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 16 augustus 2010 20:20

Ja ja PWF, ik had je berichtje wel gelezen ;-)
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 16 augustus 2010 20:20

Ik zal het dit weekend proberen in te voeren.

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » vr 10 september 2010 08:30

Rob T schreef:Ik zal het dit weekend proberen in te voeren.
:-(

carolus210941
Driewieler
Fiets: dogma

Bericht door carolus210941 » zo 19 september 2010 08:23

Aan de voet van de 3 landenpunt zie links een parkeerplaatsje, daar begint een wandeltocht naar de top.
alstro schreef:In deze topic alles over hellingen en de tijden, weet jij een leuke klim?
Meld dat dan hier !

carolus210941
Driewieler
Fiets: dogma

Bericht door carolus210941 » zo 19 september 2010 08:45

Ik geloof er niets van.Het is een gem.snelheid van bijna21km/uur.Gisteren deed ik er 22min over en dat is 12km/uur en niemand fietste mij voorbij.Ik ben wel 69jaar en 20 jaar geleden was ik wel wat sneller maar geen 21km/uur
who cares schreef:
El Escalador schreef:O ja, ik heb afgelopen weekend een tijd van 10:49 geklokt op de Rosier vanaf de afslag Ruy totaan de T-splitsing. Helaas wist ik niet dat je op de T-splitsing rechtsaf nog een stukje door moest rijden tot de top, om de tijd te kunnen opnemen in het WT-klassement :-(

PS waar ligt de top nou precies ?? Ik ben een week of 3 geleden doorgereden tot het bord SPA en kwam van 15:25 min toen uit op 17:00 min.

Alp d'Huez : rotonde tot TdF finish in 1u 14 min 20 sec , van camping tot Finish voor tunnel in 1u 06 min 45 sec .

Beide met reserve gereden , zeker omdat ik ze beide niet kende en ze beide alleen van lezen en horen kende.

Starttijd :

MtV om 07:51 uur , redelijk rustig toen ik boven kwam , een half uurtje later een heel stukker drukker .

temperatuur onderweg viel ook mee , misschien iets te warm gekleed op de ALP , maar op de MtV perfect , zekers omdat er weinig wind stond tijdens de klim .

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 19 september 2010 09:27

carolus210941 schreef:Ik geloof er niets van.Het is een gem.snelheid van bijna21km/uur.Gisteren deed ik er 22min over en dat is 12km/uur en niemand fietste mij voorbij.Ik ben wel 69jaar en 20 jaar geleden was ik wel wat sneller maar geen 21km/uur
who cares schreef:

Starttijd :

:lol:

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » zo 19 september 2010 09:32

carolus210941 schreef:Ik geloof er niets van.Het is een gem.snelheid van bijna21km/uur.Gisteren deed ik er 22min over en dat is 12km/uur en niemand fietste mij voorbij.Ik ben wel 69jaar en 20 jaar geleden was ik wel wat sneller maar geen 21km/uur
Tijdens mijn vakantie in de Dolomieten kwam ik ook overal boven zonder ingehaald te worden, maar het winnen van DM zie ik niet gebeuren...

:lol:

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » zo 19 september 2010 09:37

carolus210941 schreef:Ik geloof er niets van.
Je hebt nogal een grote lap tekst gequote. Wat precies geloof je niet?

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 19 september 2010 10:23

carolus210941 schreef:Ik geloof er niets van.
El Escalador schreef:Je hebt nogal een grote lap tekst gequote. Wat precies geloof je niet?
Ik denk de (10:49 min cq) 12:00 min op de Rosier .Op de Alp zal dat niet gebeuren .

Lengte: 4440 m
Gemiddelde stijgingspercentage: 5,7 %

5 x 4,44 = 22 km/u

Ik had met 17:00 min een gemiddelde van 15,5 km/u , waarom zou EE dan geen 22 km/u kunnen halen. Het lastige stuk is het stuk aan het begin door het bos , daarna vlak hij langzaam af naar de top. Na Andrimont kun je , als je goed kunt klimmen , stevig doortrekken .

Afbeelding

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » zo 19 september 2010 10:28

@carolus210941: De eerstvolgende keer dat ik weer naar de Rosier ga, nodig ik je uit om mee te komen trainen. Deal?

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » zo 19 september 2010 11:01

21 km/u is heel goed mogelijk op de Rosier. Zo steil is die berg nu ook weer niet. En wat betreft het niet voorbij gereden worden bij een snelheid van 12 km/u: waarschijnlijk was er verder geen kip op de weg die dag of bleven ze uit respect voor de Dogma achter je rijden ;-) .

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » zo 19 september 2010 11:08

martijn schreef:
21 km/u is heel goed mogelijk op de Rosier. Zo steil is die berg nu ook weer niet. En wat betreft het niet voorbij gereden worden bij een snelheid van 12 km/u: waarschijnlijk was er verder geen kip op de weg die dag of bleven ze uit respect voor de Dogma achter je rijden ;-) .
Ik red het zelf niet, maar deze snelheid komt op mij ook niet heel ongeloofwaardig over. Als je met 12 km/u omhoog rijdt dan moet iemand die 21 km/u gemiddeld haalt (en dus erg snel is) binnen 10 minuten na jou starten, anders haalt hij jou niet in. Voor snelheden daartussen gaan die 10 minuten omlaag. De kans dat je als je de Rosier op een willekeurig moment omhoog fietst met 12 km/u wordt ingehaald is dus volgens mij sowieso niet zo heel groot en zegt al helemaal niets over het al dan niet waar kunnen zijn van de bewering van Oege dat hij 21 km/u haalt.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 19 september 2010 13:49

Ik ben een heel matige rijder en ben op de Rosier boven in 19min en ben dan helemaal kapot :kots: Tochmoet voor de goed getrainde mannen 11 a 12 minuten zeker haalbaar zijn. Zulke hellingen met >20kmh gemiddeld op rijden is voor goed getrainde wielrenners geen bijzonderheid. Wel is het retesnel in mijn beleving :D
Zeker als ik het vergelijk met de tijden op andere hellingen is dit heel goed haalbaar.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 19 september 2010 16:31

marten schreef:
Rob T schreef:Ik zal het dit weekend proberen in te voeren.
:-(
oeps. Vergeten. Maarjou verzoek en die van PFW zitten er nu wel in.

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » zo 19 september 2010 18:34

Voor de liefhebbers van steile klimmen is het de moeite waard om eens de klim vanuit Ischgl naar Idalp te proberen. Dit is een klim over 7,1 km waarin 935 hoogtemeters moeten worden overwonnen. De klim gaat over een goed geasfalteerde weg. Zelf heb ik deze klim tijdens de Ironbike op de MTB gefietst in een tijd van rond de 1 uur en 7 minuten. Het gemiddeld stijgingspercentage van de klim is 13,2%. Zelf vond ik het op de MTB een uitdaging om boven te komen.

Afbeelding

Plaats reactie