Fietsen in het COVID-19 tijdperk
- PFW
- Moderator
- Fiets: C'dale, Cube, Trek
- CTWT-lid: Ja
- Contacteer:
Re: Fietsen in het COVID-19 tijdperk
Qua sporten is er voor mij niet zoveel veranderd.
Ik fiets voornamelijk solo, uitgezonderd af en toe een rondje op de mtb met m'n vriendin. Ik ben wel iets voorzichtiger en me heel bewust van afstand houden. Gelukkig is er hier in Twente ruimte zat en mijd ik de fietspaden zo veel mogelijk.
Met hardlopen probeer ik meteen de bebouwde kom uit te lopen zodat ik minder mensen tegenkom.
Op mijn werk is het drukker dan ooit en door de vele video vergaderingen vanuit huis veelal alsnog gebonden aan reguliere werktijden. Gelukkig is het al zomertijd!
Ik fiets voornamelijk solo, uitgezonderd af en toe een rondje op de mtb met m'n vriendin. Ik ben wel iets voorzichtiger en me heel bewust van afstand houden. Gelukkig is er hier in Twente ruimte zat en mijd ik de fietspaden zo veel mogelijk.
Met hardlopen probeer ik meteen de bebouwde kom uit te lopen zodat ik minder mensen tegenkom.
Op mijn werk is het drukker dan ooit en door de vele video vergaderingen vanuit huis veelal alsnog gebonden aan reguliere werktijden. Gelukkig is het al zomertijd!
Ik ben een ambitieloos windscherm... 

Ik fiets eigenlijk altijd alleen, Corona of geen Corona. Volgende week bij hoge uitzondering een date met een 'meisje'
- NK 2003
- Carbon Racefiets
- Alwin
- Moderator
- Fiets: Look 675
- Contacteer:
Sterkte NK2003.... Fijn dat het fietsen je afleiding biedt.
Op naar de Velomediane!
-
- Prince of Spain
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
Gecondoleerd en Sterkte NK2003
It ain't what you do it's the way that you do it.

- Watergeus
- Fiets met zijwieltjes
- Fiets: Van Nicholas
Valt me op dat er ook veel nieuwe recreanten zijn. Opvallend veel skeeleraars, duo's die samen maar met tussenruimte aan beide kanten van het fietspad wandelen. Fietsers in jaren zeventig outfit met dito fiets van opa die onhandige capriolen uithalen.
Gelukkig woon ik aan de rand van de Randstad en fiets ik de drukte tegenwind uit. Maar er zijn overal meer fietspadgebruikers, dus liever fietspadloze landweggetjes voor mij.
En toch maar een beetje geduldiger zijn.
Gelukkig woon ik aan de rand van de Randstad en fiets ik de drukte tegenwind uit. Maar er zijn overal meer fietspadgebruikers, dus liever fietspadloze landweggetjes voor mij.
En toch maar een beetje geduldiger zijn.
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.
- Proeme
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
De hoeveelheid skeeleraars valt mij ook op. Vooral omdat dat voornamelijk jeugd is.
En meer recreatieve fietsers? Dat weet ik niet. Wel regelmatig eentje zonder helm. Dat was vorig jaar echt een zeldzaamheid, nu niet.
En meer recreatieve fietsers? Dat weet ik niet. Wel regelmatig eentje zonder helm. Dat was vorig jaar echt een zeldzaamheid, nu niet.
Ik fiets, net als het merendeel hier, vaak alleen. Heb half maart nog wel samen gefietst, maar dat doe ik liever niet meer. Had de Amstel Gold Race als doel, maar we weten allemaal hoe dat gegaan is. De Marmotte was mijn tweede doel, deze is uitgesteld naar 5 september dus ik heb nog hoop. Voor de rest valt het mij ook op dat oudere mensen op e-bikes echt zeer slechte fietsers zijn (niet allemaal). Veel nemen het hele fietspad in beslag. Ik roep/bel wel altijd netjes, maar als er na 5x bellen nog niet geluisterd wordt ga ik er wel langs. Soms heb je dan mensen die gaan zeuren, maar ik blijf niet eeuwig bellen en roepen (overigens roep ik op normale toon en ga ik niet schreeuwen). Ik wil dolgraag mijn steentje bijdragen aan een veilige fietstocht voor iedereen, maar dan dient een ander dit ook te doen. Het valt me ook op dat wandelaars fietspaden compleet in beslag nemen. Verder zie ik inderdaad ook meer mtb'ers/wielrenners zonder helm: werkelijk waar onbegrijpelijk.
Het voordeel is wel dat in het noorden van Groningen veelal landweggetjes zijn en ik daar veel minder hinder heb van fietsers, auto's, skeeleraars etc. Ga ik Drenthe in, dan is dit wel veel meer aan de hand.
Het voordeel is wel dat in het noorden van Groningen veelal landweggetjes zijn en ik daar veel minder hinder heb van fietsers, auto's, skeeleraars etc. Ga ik Drenthe in, dan is dit wel veel meer aan de hand.

-
- Fiets: Cube Agree/Red Bull
- Contacteer:
Het aantal helmloze mensen op een racefiets is inderdaad schrikbarend hoog, onbegrijpelijk. Maar goed, ze moeten het zelf maar weten. Afgelopen zondag de fout gemaakt om een lange tocht te gaan maken, dat doe ik dus niet meer in het weekend. Veeeeel te druk. En nu ik de komende weken nog thuis ben is er weinig reden om dat niet doordeweeks te doen.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com
- Proeme
normaal zeg ik dat ook. Maar als je weet dat de ziekenhuizen nog altijd vol liggen én dat ze het nog flink zwaar krijgen de reguliere zorg er weer bij op te pakken, dan heb ik er wat meer moeite mee...
Toevallig zag ik er gisteren weer één. Het is dat 'ie mij tegemoet kwam, anders had ik er wat van gezegd. Hoe moeilijk is het om even zo'n ding op te zetten.

-
- Prince of Spain
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
Die rijden als ijdeltuiten rond met de gedachte "Ik val toch niet".NielsD91 schreef: ↑wo 22 april 2020 08:05Toevallig zag ik er gisteren weer één. Het is dat 'ie mij tegemoet kwam, anders had ik er wat van gezegd. Hoe moeilijk is het om even zo'n ding op te zetten.
It ain't what you do it's the way that you do it.

- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Fiets: Cube Peloton
- Contacteer:
Eerder fietste ik nog wel eens met twee of drie, maar nu vooral solo. Niet te veel net als altijd haha.
1 a 2 keer hardlopen en proberen om het slijm en snot gewoon binnen te houden wat best lastig is met een flinke pollenallergie.
Verder denk aan je lijf, voel je je niet goed blijf binnen, dat is mijn devies voor mezelf
1 a 2 keer hardlopen en proberen om het slijm en snot gewoon binnen te houden wat best lastig is met een flinke pollenallergie.
Verder denk aan je lijf, voel je je niet goed blijf binnen, dat is mijn devies voor mezelf
Be someone who makes you happy.
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Ik heb wel het gevoel dat het bij mij nu eerder begint dan andere jaren.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Fiets: Cube Peloton
- Contacteer:
Dat doet het ook, door het warme weer in maart april staan de grassen veel eerder in bloei dan andere jaren.
Be someone who makes you happy.
- Alexander
- Prince of Spain
En afgelopen weken zat er wat stof in de lucht, dat merkte ik aan de aanslag op de tuinmeubelen.
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
Mijn auto staat onder een open carport en is deze tijd van het jaar standaard geelgroen ipv blauw
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
- Proeme
nieuwe richtlijnen:
https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1109 ... oronavirus
maximaal 4 personen. Onderling 1,5m afstand houden. En natuurlijk ook tot andere weggebruikers.
maximaal 4 personen. Onderling 1,5m afstand houden. En natuurlijk ook tot andere weggebruikers.
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
met 4 personen op pad en dan onderling afstand houden is echt onzin. Of je blokkeert de hele weg of je kan die afstand tot elkaar niet houden.Proeme schreef: ↑ma 11 mei 2020 18:32nieuwe richtlijnen:
- Alexander
- Prince of Spain
Daar zit inderdaad wel wat in. Want als je met een groepje van 4 dan zo achter aan een ander groepje van 4 rijdt, ben je dan met 8 aan het rijden?Jan Willem schreef: ↑di 12 mei 2020 10:10met 4 personen op pad en dan onderling afstand houden is echt onzin. Of je blokkeert de hele weg of je kan die afstand tot elkaar niet houden.Proeme schreef: ↑ma 11 mei 2020 18:32nieuwe richtlijnen:
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
ps. niet verder vertellen maar ik heb de afgelopen weken in gebieden gereden waar je amper 8 man tegenkomt op een rit van 150 kmAlexander schreef: ↑di 12 mei 2020 10:21Daar zit inderdaad wel wat in. Want als je met een groepje van 4 dan zo achter aan een ander groepje van 4 rijdt, ben je dan met 8 aan het rijden?Jan Willem schreef: ↑di 12 mei 2020 10:10met 4 personen op pad en dan onderling afstand houden is echt onzin. Of je blokkeert de hele weg of je kan die afstand tot elkaar niet houden.Proeme schreef: ↑ma 11 mei 2020 18:32nieuwe richtlijnen:

trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
-
- Carbon Racefiets
Zelfs geen 4 waar ik reed.Thierry le Brun schreef: ↑di 12 mei 2020 11:08ps. niet verder vertellen maar ik heb de afgelopen weken in gebieden gereden waar je amper 8 man tegenkomt op een rit van 150 kmAlexander schreef: ↑di 12 mei 2020 10:21Daar zit inderdaad wel wat in. Want als je met een groepje van 4 dan zo achter aan een ander groepje van 4 rijdt, ben je dan met 8 aan het rijden?Jan Willem schreef: ↑di 12 mei 2020 10:10
met 4 personen op pad en dan onderling afstand houden is echt onzin. Of je blokkeert de hele weg of je kan die afstand tot elkaar niet houden.![]()

- Alexander
- Prince of Spain
Nee, jij fietst met meisjes.Thierry le Brun schreef: ↑di 12 mei 2020 11:08ps. niet verder vertellen maar ik heb de afgelopen weken in gebieden gereden waar je amper 8 man tegenkomt op een rit van 150 kmAlexander schreef: ↑di 12 mei 2020 10:21Daar zit inderdaad wel wat in. Want als je met een groepje van 4 dan zo achter aan een ander groepje van 4 rijdt, ben je dan met 8 aan het rijden?Jan Willem schreef: ↑di 12 mei 2020 10:10
met 4 personen op pad en dan onderling afstand houden is echt onzin. Of je blokkeert de hele weg of je kan die afstand tot elkaar niet houden.![]()