Zwift

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
geric

Re: Zwift

Bericht door geric » ma 17 december 2018 18:31

Alexander schreef:
ma 17 december 2018 11:20
Op ZwiftPower staat tegenwoordig "When we Ride". Misschien is het een idee dit topic te gebruiken om aan te geven waar en wanneer je rijdt.
Toe maar. 19:00 Tour of London #3. 🤪

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Bericht door Alexander » ma 17 december 2018 18:37

geric schreef:
ma 17 december 2018 18:31
Alexander schreef:
Op ZwiftPower staat tegenwoordig "When we Ride". Misschien is het een idee dit topic te gebruiken om aan te geven waar en wanneer je rijdt.
Zwiften en forum tegelijk zie ik. :oke:
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

nicov
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door nicov » ma 17 december 2018 18:39

Alexander schreef:
Gisteren de WBR Surrey Hills Climbing Race gereden en nabij de top van Fox Hill kwam ik nicov tegen. Het werd een leuke (inhaal-)race waarbij ik zelf in ieder geval wel tot het uiterste ging. Ik weet niet hoe Nico het ervaren heeft maar zelf heb ik enorm genoten. Juist het zien van een bekende gaf me meer spirit om lekker door te gaan, anders had ik denk ik al eerder wat stukken rustiger gedaan.

Het was een leuke rit gister. Bij de start was ik iets sneller weg dan Alexander. Op de hellingen was hij weer wat sneller en in de afdalingen kon ik weer wat afstand nemen. Tot de laatste helling. Toen kon ik het tempo niet meer vasthouden en zag ik Alexander gestaag dichterbij komen en mij passeren. Ik hoopte nog tot de top mee te kunnen zodat ik in de afdaling nog een poging kon doen om weg te komen. Maar dat lukte niet, ik kreeg het gat niet meer dicht.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 17 december 2018 18:54

nicov schreef:
ma 17 december 2018 18:39
Alexander schreef:
Gisteren de WBR Surrey Hills Climbing Race gereden en nabij de top van Fox Hill kwam ik nicov tegen. Het werd een leuke (inhaal-)race waarbij ik zelf in ieder geval wel tot het uiterste ging. Ik weet niet hoe Nico het ervaren heeft maar zelf heb ik enorm genoten. Juist het zien van een bekende gaf me meer spirit om lekker door te gaan, anders had ik denk ik al eerder wat stukken rustiger gedaan.

Het was een leuke rit gister. Bij de start was ik iets sneller weg dan Alexander. Op de hellingen was hij weer wat sneller en in de afdalingen kon ik weer wat afstand nemen. Tot de laatste helling. Toen kon ik het tempo niet meer vasthouden en zag ik Alexander gestaag dichterbij komen en mij passeren. Ik hoopte nog tot de top mee te kunnen zodat ik in de afdaling nog een poging kon doen om weg te komen. Maar dat lukte niet, ik kreeg het gat niet meer dicht.
Tijdens Keith Hill kwam ik langzaam dichterbij, nadat jij een gat geslagen had op Leith Hill, en passeerde ik je een kilometer onder de top of zo. Daarna kwam je in de afdaling aardig dichtbij en toen kwam Fox Hill nog en onderin was het verschil meen ik 12 sec. Daarna herpakte ik mezelf en kwam wat in mijn ritme. Ik was tijdens de afdaling van Keith bezig met het gaatje te verdedigen in de verwachting dat we in het centrum zouden finishen en ik dus een voorsprong nodig had. Het verschil was minimaal en we hadden elkaar vrijwel continu op de riders list. Dat maakte het erg leuk. Ik ben nog in afwachting van je rit op Strava en dan kun je precies waar het verschil zat.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 17 december 2018 23:24

geric schreef:
ma 17 december 2018 18:31
Alexander schreef:
Net mijn Tour of London ingepland.
Woensdag 20.00
Vrijdag 18.00
Zondag 7.20 / 9.10 / 11.00

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 20 december 2018 11:06

Gisteren een oranje shirtje verdiend tijdens Tour of London.

Afbeelding

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » do 20 december 2018 11:54

Hoe verdien je een oranje shirtje?
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 20 december 2018 12:06

PFW schreef:
do 20 december 2018 11:54
Hoe verdien je een oranje shirtje?
Wat research leerde me dat de snelste rijders op een bepaald parcours een oranje shirtje krijgen.

De vraag is alleen hoe ik dat in hemelsnaam voor elkaar heb kunnen krijgen.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 31 december 2018 16:40

Gisteren de L’Etape du Tour Sportive gereden, waarbij de Four Horsemen als route gekozen is. Uiteraard was ik weer eens aan het treuzelen en zodoende mistte ik de start op een minuut. Dat betekende dus warm rijden op de KOM klim. Aangezien het 90km is met ruim 2100hm heb ik deze maar eens rustig beklommen. Afgelopen vrijdag had ik nog de Alpe verkend en dat kon ik nog redelijk voelen in de benen. Maar goed, het werd dus weer een inhaalrace en dat is ook wel leuk om te doen. De Alpe ging lekker en maar 5:30 langzamer dan mijn snelste tijd. Vooraf hoopte ik op een tijd binnen 3u30 en dat is me op een paar minuten net aan gelukt :). Het was wel een pittige rit zo binnen en zonder verkoeling, ik moet toch maar eens een ventilator neer zetten want het zweet stroomde haast al de mat af. Tussendoor op de Epic kwam ik Rolf nog tegen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 31 december 2018 18:55

Wil je het jaar goed beginnen, is het Londen :-(
Afbeelding

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » ma 31 december 2018 19:10

Pino schreef:
ma 31 december 2018 18:55
Dan ga je toch lekker buiten fietsen ;-)

geric

Bericht door geric » ma 31 december 2018 19:16

Nadat mijn #Festive500 rit van afgelopen zaterdag op korte termijn in rook was opgegaan waren er niet zo veel grenzen meer om in 2018 nog in mijn uppie te verleggen. U raadt het al: de uiterst slimme reclame campagne van de Hells 500.

https://www.strava.com/activities/2045228702

Amusant: incognito drie edities van de Rapha L’Etape du Tour mee geklommen, zo te horen was het daar enorm afzien. :lol:

Goed om te weten: wil je de Alpe herhalen moet je eerst door de gate naar de jungle en dan keren, anders krijg je geen sector updates en bovenop ook geen wiel van fortuin.

Ongelooflijk maar waar: na de zesde beklimming heb ik de Meilenstein wielen gekregen. Dan weet je tenminste waar je het voor doet. ;-)

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 31 december 2018 19:42

Pino schreef:
Zelf doe ik voornamelijk events op Zwift en dan ben je minder afhankelijk van het schema. Binnenkort zijn er meerdere grootschalige events te verwachten dus het schema is voor mij nauwelijks van belang. Dan het liefst New York omdat de Central Park loop wel prettig is om lekker uit te fietsen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 31 december 2018 20:19

Bontempi schreef:
ma 31 december 2018 19:10
Pino schreef:
Het leven is te kort om onnodig fietsen en kleren schoon te maken. :lol:
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 31 december 2018 22:19

Pino schreef:
ma 31 december 2018 20:19
Bontempi schreef:
ma 31 december 2018 19:10
Pino schreef:
Het leven is te kort om onnodig fietsen en kleren schoon te maken. :lol:
De Veluwse bossen liggen er anders mega droog bij momenteel
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

nicov
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door nicov » wo 02 januari 2019 22:05

vandaag een goede maar ook een frustreerende rit. Een race in de c-groep met een paar klimmetjes. In het begin wat ingehouden, niet gelijk mee gesprint voor de voorste groep. Op de eerste helling mooi opgeschoven in het veld. Op de tweede helling nog wat verder naar voren. Zo zaten we met de top 10 van de c-groep en een aantal b rijders in een mooie groep. Op de laatste korte helling op de vulkaan vol gas, ik kwam los van de groep, en de laatste 3 km alleen naar de streep. Op de laatste 100m toch weer door 5 man bijgehaald, die met met 10W/kg passeerde. Het was de laatste 100m in de sprint, dus het zal wel kloppen. Uiteindelijk als 5e gefinished in de c-groep. Dacht ik… Krijg ik ook nog een DQ achter m'n naam vanwege te hoog wattage, 3,2 W/kg. Op afronding net boven de grens van de c-groep. Bij de B zou ik 27e van de 35 zijn, dus misschien dat volgende keer proberen.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 08 januari 2019 17:27

Dat kan best inderdaad frustrerend zijn en eigenlijk vind ik dat hele DQ in zo'n geval best wel kinderachtig. Natuurlijk zullen er wat "cheaters" op Zwift zitten maar merendeel doet het toch gewoon voor de lol en voor een goede training. Wat mij betreft zijn ze bij ZwiftPower te ver doorgeslagen al lijkt het iets beter te zijn met de nieuwe regels. Maar dan nog, op zo'n moment raak je wel de registratie van je beste segment tijden kwijt.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » zo 13 januari 2019 22:50

Vandaag de Zwift Medio Fondo gereden en het leuke was dat er nu wat andere routes gereden werden dan hiervoor. Net zoals bij de afgelopen stages bij de Tour de Zwift was er sprake van een custom route met finish bergop. Vandaag lag de finish voor de Medio Fondo, net zoals de Grand Fondo, bovenop de Epic KOM. Daarnaast was het ook wel vrij leuk om meer dan normaal deelnemers te zien van de andere afstanden. Zo heb ik grote delen tussen de Grand en Bambino Fondo rondgereden. Bij de vorige Fondo's was dat zeer beperkt.

Kortom, een goede verbetering van Zwift!

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 14 januari 2019 20:27

Ik ben echt een onwijze Zwift fan. Dat heeft meerdere redenen en combinatie van factoren, of dat weer bij elkaar dan. Anyway voor mij is Zwift een uitkomst. Voordat Zwift er was kwam het in winters wel eens voor dat ik 2 weken niet buiten kwam. Te nat, te koud, te veel sneeuw, je kent het wel. Daarna kreeg mijn vrouw heel wat avond en weekend diensten en kon ik de deur niet. Maar met Zwift hoef ik niet mee te treuren, ik kan gewoon de uren maken die ik wil/moet zonder de deur uit te hoeven. Heerlijk.

Alleen fietsen op Zwift doe ik alleen bij specifieke trainingen of uitfietsen, voor de rest pik ik eigenlijk altijd de groepsritjes er uit. Vaak op donderdag een 3R ritje met veel hoge w/kg blokjes er in of anders een wedstrijdje waarbij je een uur lang vol gas kan geven. Kortom voor mij is het een uitvinding, mijn ploeggenootjes verklaren me voor gek maar het is nog altijd beter als helemaal niet fietsen. Aanrader dus.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 14 januari 2019 21:17

Hier ook een Zwift fan. Idd een uitkomst voor de natte dagen. Zeker in combinatie met een kleine en wisselende werktijden is dit echt een uitkomst.

Vanavond een race gereden wat ik nooit doe. Goodriddance was er ook bij en won geloof ik :oke:
Dat is wel andere koek in vergelijking met workouts.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 15 januari 2019 12:14

Ik merk dat ik de prikkels enorm nodig heb. Gedurende het seizoen moet ik iets hebben om me op voor te bereiden, anders eindigt iedere rit in doelloos toeren. Op de trainer vond ik alles saai totdat ik eind 2015 Zwift installeerde.

Solo ritten: saai
Groepsritten: saai
Workouts: saai
Koersen: leuk!

In de praktijk zoek ik dus races die in mijn trainingsschema passen. In de praktijk is alles 'sweet spot' op het vlakke en dan flinke intervals op de klimmetjes. Dus kies ik de lengte van de klim uit die past bij m'n schema (dat ik overigens ook zelf in elkaar flans). Het kunnen trainen terwijl de kids op bed liggen en de dame andere plannen heeft: ideaal.

(Nadeel gisteren was dat Ben King (van Dimension Data) mee deed. In de tweede rond trok hij door op een lang stuk vals plat en ik moest er met nog een paar anderen af. Pijp leeg, halverwege :lol:)

Korte inventarisatie. Vorig jaar hebben we het CTWT Virtuele Kampioenschap gehouden op een dinsdag om 20.00. Werkt die dag/tijdstip voor de meesten? Dan plan ik er weer een in.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 15 januari 2019 13:15

Ik vind zwift ook een uitkomst. De afgelopen maanden wel minder gedaan dan een jaar geleden, omdat ik meer mogelijkheden had om buiten te fietsen (flexibel- en thuiswerken i.c.m. goed weer).

Vorige week wel weer een paar ritjes gedaan. O.a. een tijdritje van 25 minuten en afgelopen zondag de zwift fondo 2,5 uur. Leuk om te doen, intensiteit die je buiten ook moeilijk haalt, zeker in de winter.
GoodRiddance schreef:
di 15 januari 2019 12:14
Korte inventarisatie. Vorig jaar hebben we het CTWT Virtuele Kampioenschap gehouden op een dinsdag om 20.00. Werkt die dag/tijdstip voor de meesten? Dan plan ik er weer een in.
Meestal kan ik dan wel. Ik moet mijn titel wel verdedigen.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 15 januari 2019 16:07

Ik kan vrijwel altijd om 20:00. Wel graag rekening houden met eventuele events op dat moment zoals Tour de Zwift of zo. Dan kan het nogal vrij druk zijn op de server.

Zelf rijd ik voornamelijk stages, fondo's en group rides op Zwift. En voor de eerste twee kan het event mij niet groot genoeg zijn, hoe meer deelnemers de leuker ik het vind. Voornamelijk omdat je dan andere deelnemers bij bosjes inhaalt op de diverse klimmen.

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » di 15 januari 2019 18:31

Wordt dat een beetje "serieuze" competitie, dat CTWT Zwift kampioenschap? Zo niet, ook prima. Zo ja, wordt er dan wel "gekeken" naar type trainer/betrouwbaarheid (en dus wattage) en wordt er verwacht dat iedereen wel zijn actuele gewicht invoert (i.p.v. het doel/zomergewicht :-/) ?
Meedoen is leuk, maar wil wel kunnen peilen of ik kans maak.... Of ga ik nu te ver :-) ?

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 15 januari 2019 22:08

NielsH schreef:
di 15 januari 2019 18:31
Wordt dat een beetje "serieuze" competitie, dat CTWT Zwift kampioenschap? Zo niet, ook prima. Zo ja, wordt er dan wel "gekeken" naar type trainer/betrouwbaarheid (en dus wattage) en wordt er verwacht dat iedereen wel zijn actuele gewicht invoert (i.p.v. het doel/zomergewicht :-/) ?
Meedoen is leuk, maar wil wel kunnen peilen of ik kans maak.... Of ga ik nu te ver :-) ?
Vorig jaar

videoverslag: https://youtu.be/80ScDldKQxs

en mijn strava activiteit: https://www.strava.com/activities/1383477405/

MIjn gewicht had ik wel eerlijk ingevuld, ik gok alle CTWT'ers wel. Het was geen besloten rit, dus er waren wel wat verstorende renners. Trainer is een Elite Direto.

Plaats reactie