Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » za 24 augustus 2019 21:25

Wombcat schreef:
za 24 augustus 2019 13:21
fred mtb-sport schreef:
za 24 augustus 2019 06:32
Na iets meer dan 5 uur trappen stond er 130 km op de teller en dik tevreden.
Doe je dit jaar ook weer 100x100?
Nee, was leuk voor 2018. Dit jaar wat vaker kortere ritjes. Teller 100+ ritjes staat daarom pas op 51 tov 84 vorig jaar rond dezelfde datum (met dank aan Veloviewer)
Dat inlopen tot 31-12 lukt niet want in oktober/november "mis" ik 4 weken ivm campertrip USA en december minimaal paar weken als het ijzerwerk uit mijn been verwijderd gaat worden.
Dus is en blijft: Trappen als ik zin heb en het lekker weer is.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Bericht door Wombcat » zo 25 augustus 2019 13:30

fred mtb-sport schreef:
za 24 augustus 2019 21:25
Wombcat schreef:
za 24 augustus 2019 13:21
fred mtb-sport schreef:
za 24 augustus 2019 06:32
Na iets meer dan 5 uur trappen stond er 130 km op de teller en dik tevreden.
Doe je dit jaar ook weer 100x100?
Nee, was leuk voor 2018. Dit jaar wat vaker kortere ritjes. Teller 100+ ritjes staat daarom pas op 51 tov 84 vorig jaar rond dezelfde datum (met dank aan Veloviewer)
Dat inlopen tot 31-12 lukt niet want in oktober/november "mis" ik 4 weken ivm campertrip USA en december minimaal paar weken als het ijzerwerk uit mijn been verwijderd gaat worden.
Dus is en blijft: Trappen als ik zin heb en het lekker weer is.
:oke: Dat laatste is het belangrijkste.
Ik vroeg het me af omdat ik vaak 100+ van je langs zie komen.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 25 augustus 2019 14:19

Als sinds mijn zusje in Zwolle woont is het de bedoeling daar een keer op de fiets naartoe te gaan. Maar binnenkort woont ze niet meer in Zwolle, dus dit weekend moet het gebeuren.

Gisteren van Eelde naar Zwolle gefietst en daarbij de VAM-berg nog even meegepakt (1x via nieuwe route incl kasseien omhoog, 1x via de oude route). Heerlijk dagje fietsen en nog nooit zo snel die oude route van de VAM-berg op geknald, terwijl het niet heel snel voelde. Goed teken :)

Ik had eerder al spullen bij mn zusje neergelegd zodat ik een nacht kon overnachten (incl eten in een Zwols restaurant), maar was daarbij mijn schoenen vergeten. Maar met enige creativiteit is sandalen meenemen gelukkig niet zo moeilijk:
WhatsApp Image 2019-08-23 at 16.04.44.jpeg

En dan vandaag weer terug. Vroeg op pad vanwege de warmte. Wind was helaas iets gedraaid, dus ik had hem wéér niet helemaal mee. Ach, het zei zo. Heerlijk langs de Belterwijde, dwars door Steenwijk, stukje Friesland en tot slot nog Drentse klinkerwegen ("kasseien voor beginners" 8) ). Mooi ritje.

Uiteindelijk 115 + 105 km op de teller. Mooi voor een weekendje :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 25 augustus 2019 20:05

Qua hoeveelheid spacers hadden de kaplaarzen ook nog meegekund .... ;-) Leuk verslagje, zelf heen en terug op de fiets i.p.v. auto/OV geeft mij ook altijd een goed gevoel.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 30 augustus 2019 17:05

Mijn vaste vrije vrijdag optimaal benut met lekkere lange rit op de racefiets. Niet te gek laat op pad en wilde vanuit Soest stuk langs de Lek rijden. Van te voren idee om iets rond de 200km te doen, maar ook afhankelijk van het gevoel. Had eerlijk gezegd de avond ervoor ietsjes te veel "kabouters" gedronken.
Dus vanaf Soest richting Wijk bij Duurstede en via Amerongen naar Rhenen om daar over te steken en richting het westen te rijden. Vanaf dat moment toch wel wat tegenwind, maar goed te doen. Door wegopbreking klein stukje landinwaarts om later tot aan Vianen de Lek te volgen.

Afbeelding

Daar oversteken en zat op iets meer dan 100km. Toch maar tegen de wind in naar Schoonhoven. Daar m'n portie krentenbollen naar binnen gewerkt en met meewind terug tot Wijk bij Duurstede. Onderweg diverse deelnemers aan Giro di Kika (3-daags evenement wat nu bezig is) ingehaald en natuurlijk schouderklopje uitdelen. Bij Wijk bij Duurstede even buurten bij de verzorgingspost en daarna de laatste 35 km afwerken.

Afbeelding

Na iets minder dan 7 uur terug met 204km op de teller https://www.strava.com/activities/2664536677.
De 30'ers van "vroeger" zit er niet meer in, maar verder geen klagen. Lekker gereden, moe, maar niet compleet naar de kl*te.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 06 september 2019 15:38

Overheerlijk lekkere gravelrit gedaan vandaag. Even na 08:30u op pad vanuit Soest en was toen best frisjes. De armstukken weer uit de kast gehaald, idd het wordt herfst.....
Lekker over de voor mij bekende gravelpaden en fietspaden gereden met als verse punt iets voorbij Amerongen.
Was lekker rustig in het bos en puur genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Na iets minder dan 6 uur fietstijd net iets meer dan 150 km op de teller en daarmee weer een lekkere fietsdag op mijn vrije vrijdag. https://www.strava.com/activities/2684580202

Proeme

Bericht door Proeme » zo 22 september 2019 15:47

Mijn vrouw en ik leiden een tienergroep van de kerk. 1x in de twee weken komen ze bij ons thuis.

Dit weekend waren we met alle tienergroepen samen op kamp. Maar gistermiddag stond er op het programma: "activiteit met je eigen groep". Wij besloten te gaan mountainbiken bij Appelscha. Niemand van de groep had mountainbike-ervaring. Ik heb het wel eens gedaan maar ben toch vooral van de racefiets op de weg. De rest doet ook dat niet.

Maar wát een plezier hebben de tieners gehad, en mijn vrouw en ik dus ook. Kregen steeds beter de smaak te pakken. Waar een afdalinkje in het begin nog eng was, hoopten we aan het eind op meer. Met de jongens konden we het parcours 2x doen. De meiden vonden 1x genoeg maar hadden dan ook al ruim 20 km in de benen. De jongens en ik mochten trots zijn op 39 km :)

In de auto terug naar het kamp vroeg ik: "moeten we dit nog eens doen?" Er kwam een eensgezind "JA!!" vanaf de achterbank. En daarna vielen ze in slaap :P

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 22 september 2019 18:56

Leuk! Vaak is MTB-en met jongeren/jeugd leuker dan op de weg. Lekker raggen.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 22 september 2019 20:48

Precies. Racefietsen huren hoef ik met deze jongelui niet te proberen, maar door het bos crossen vonden ze schitterend. Ik zelf ook, wil best binnenkort nog een keertje een middag rijden daarzo. Maar hun zo zien genieten maakte het nog mooier :)

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 23 september 2019 06:14

Appelscha is ook een leuk parcours. Veel korte bochtjes en op en af

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 23 september 2019 06:34

Dit weekend eindelijk de "Strade Bianche Achterhoek" kunnen rijden. Was de tocht van vorig jaar waar ik ingeschreven stond maar door operatie week ervoor toch niet kon rijden, dus alsnog op basis van GPS.
Alleen ander startpunt namelijk plaatsje Epse bij Deventer ipv Lochem. Zonovergoten, maar in begin erg fris. Was iets te optimistisch mbt kort/kort, maar kwam uiteindelijk goed.
Vooraf mooi verhalen over deze tocht gehoord en kan het alleen maar bevestigen. Heel veel gravel, bospaden, smalle en brede zandpaden tussen de weilanden door. Denk uiteindelijk zo'n 50% van de hele route en de andere 50% asfalt, maar vooral ook over verkeersluwe wegen.
Zelden zo genoten van een rit op mijn gravelbike en smaakt naar meer. In ieder geval na zo'n 6 uurtjex en bijna 150 km meer dan tevreden terug. https://www.strava.com/activities/2724985816
Kende de omgeving niet, maar ga wat vaker in deze hoek rijden.
Voorlopig hoogtepunt in mijn MTB vrije periode vanaf begin augustus, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » ma 23 september 2019 08:07

Jan Willem schreef:
ma 23 september 2019 06:14
Appelscha is ook een leuk parcours. Veel korte bochtjes en op en af
klopt, prima voor beginners was mij van te voren verteld, vandaar deze keus. En het klopte.

Er was ook nog een tweede route (wij deden blauw, de andere is rood). Met de jongens wilde ik die wel doen ipv een 2e keer de blauwe route, maar er was ook een NK daarzo dus die rode was niet beschikbaar. Moeten we nog een keer terug. He, wat vervelend nou... :P

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 27 september 2019 17:39

Vandaag misschien de beste dag van het weekend qua weer, dus maar een lekker herfstritje (zie de paddestoelen op de foto's) op mijn SuperX gemaakt over de gravelpaden van de Utrechtse Heuvelrug.
Zo rond 09:30u op pad en vanaf Soest, via allerlei bospaden en gravelpaden met kleine hoogteverschillen tot iets voorbij Amerongen.
Vanaf daar weer lekker terug en net even een klein buitje meegepakt, maar mocht achteraf geen naam hebben. Fiets zat toch al onder de zooi en kon de pret niet drukken.
Na iets meer dan 5 uur stond er 125 km (https://www.strava.com/activities/2743716627) op de klokken. De kans is 99,999 % dat dit mijn enige rit buiten was dit weekend. De racefiets staat inmiddels startklaar op de indoortrainer en zal wel Zwiften worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » za 09 november 2019 13:47

Zoals ik hier viewtopic.php?p=495741#p495741 als schreef heb ik weer een doel en dus weer motivatie om te fietsen.

Dus toen een fietsmaat me gisteren appte of ik zin had in een ritje vandaag, hoefde ik niet te twijfelen. Uiteindelijk waren we met zn vieren. Tegen de wind in naar het zuiden, wind mee weer naar huis. Lekker getoerd rondom en door het Balloërveld.

Het was wel koud. En soms oppassen met zand op de paden of natte bladeren. Maar toch heerlijk weer 65km in de benen. :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 24 november 2019 16:41

Optimaal genoten van het lekkere weer vanmorgen en afgelopen vrijdag.
Vrijdagmorgen eerst regen, dus gewacht tot 11:00u (lees huishouden) om daarna met mijn SuperX een flink eind te rijden.
Als route de GPS van de "Rock Solid Gravelride" van vorig weekend vanuit Amersfoort gepakt. Even door de stad heen, maar daarna over rustigere wegen en ook de eerste bospaden en paden tussen de weilanden door. Vanaf Nijkerk meer off road paden en door eerder geval regen best zwaar om te rijden. Maar wel genieten en vooral ook stukjes die ik nog niet kende.

Afbeelding

Uiteindelijk bijna 6 uur onderweg geweest met krap 15 minuten pauzes etc. Dus nog net voor donker aardig moe thuis, maar wel met 136 km op de teller.
https://www.strava.com/activities/2883355137

Vanochtend vroeg op pad om de z.g. "dubbel" van Voorthuizen te rijden op de MTB. Vooraf ingeschat op dik 5 uurtjes trappen en kwam ook redelijk uit met 5:05u trappen en 105 km op de teller. https://www.strava.com/activities/2887767896
Qua route misschien niet de meest spannende, maar wel lekker om rijden. Omgeving is gewoon erg mooi,

Afbeelding

Ondergrond prima en qua weer ook geen klagen.
Merkte nog wel dat de snelheid na mijn USA trip nog ver te zoeken is en bijna meer ingehaald werd dan andersom. Of zou toch de leeftijd zijn :mrgreen:
Maar geen klagen, want lekker gefietst en dat gevoel nog een weekje vast houden, dan weer "rust" als het ijzerwerk in mijn linker been er na bijna 6 jaar toch uit gehaald wordt.
Dus maar duimen voor goed weer volgend weekend. :winkthumb:

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 01 december 2019 20:34

Dit weekend maar benut met 2 leuke ritten in de buurt van Nijmegen onder het motto "Vanaf maandag weer even uitgeschakeld". Het ijzerwerk in mijn linker been gaat er na 6,5 jaar toch uit. Gepland allemaal, evenals het weekendje Nijmegen. Dat is al meer dan 12 jaar traditie om met vrouwlief Sanadome te doen en daarbij kan hare majesteit shoppen en Fredje lekker fietsen. Het geheim van goed huwelijk :mrgreen:
De SuperX mee genomen ipv MTB omdat ik zin had om te gravelen en MTB vorig jaar gedaan.
Zaterdag meer in de buurt gebleven van Nijmegen zelf en kriskras rond gereden, dus geen optie om deze GPS eens na te rijden. Paar stukken nog aardig smerig na alle regen van eerder deze week. Ondergrond ook zwaar af en toe of moet ook conditie zijn.
Maar geen klagen, want heerlijk droog (wel fris).
Afbeelding
Uiteindelijk toch zo'n 112km en ruim 1.000 hm op de teller. https://www.strava.com/activities/2901611441

Zondag: Bijna wonder dat ik me zo goed voelde na extreem gezellig etentje met vrienden inclusief hele lekker biertjes (geen 1 dezelfde).
Nu het plan om ook stukje Reichswald te pakken, maar eerst wat bekendere stukjes gepakt, maar ook stukjes "weg vd snelweg".

Afbeelding
Fiets natuurlijk in hotel

Afbeelding
Idd frisjes

Afbeelding
Niet overal makkelijk te fietsen

Qua temperatuur stukje frisser dan zaterdag en kostte best moeite om warm te blijven.
Stukken Reichswald van droog/zompig tot heel erg nat.
Maar uiteindelijk 103 km en 700hm op de teller.
https://www.strava.com/activities/2904046704

Na afloop lekker Sanadome in en bijkomen in de warm water baden.
In ieder geval 2 leuke afscheidsritjes, even niets doen maar hoop met paar weken weer op pad te kunnen.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 01 december 2019 23:23

lekker, die blubber

zelf ook op de fiets gestapt vandaag. Sinterklaas bij familie, daar kun je prima met omweg op de fiets naar toe. Wel wat koud, maar ach, gewoon goed kleden. Eind vd middag was het mooist: mist trok al op boven de weilanden. Zon ging al onder waardoor alles roze/oranje begon te kleuren. Fantastisch gezicht! Ik overwoog te stoppen voor foto's, maar aangezien ik dan koud zou worden én ik voor het donker binnen wilde zijn (kheb geen licht, die mist was ook al niet heel handig) heb ik stevig doorgetrapt.

51km op de teller bij aankomst. Genoeg voor nu. Vroeg me wel af hoe ik afgelopen zomer eigenlijk 235 en 200km voor elkaar heb gekregen. Maar een kwaliteitsverschil tussen zomer en winter is natuurlijk normaal.

Proeme

Bericht door Proeme » za 07 december 2019 18:24

schoon-opa werd afgelopen week 96. Dan moet je even langs. En de terugweg Heerenveen-Eelde is prima op de fiets te doen. Mooie route uitgestippeld, op de MIO gezet... en de MIO op de keukentafel laten liggen. Dan bij opa maar een nieuwe route bedenken en plaatsnamen op een spiekbriefje zetten. Niet dat opa iets heeft om dat spiekbriefje op mn fiets vast te maken, dus dan maar zo:
WhatsApp Image 2019-12-07 at 18.23.49 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-12-07 at 18.23.49.jpeg
Uiteindelijk 74km gereden. Heerlijk :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 07 december 2019 18:45

Zo navigeerde ik vroeger regelmatig en nu ook soms. Werkt prima. :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Proeme

Bericht door Proeme » za 07 december 2019 18:56

ja, werkte prima. Al heb ik nu wel wat leuke binnenweggetjes gemist die ik vooraf eigenlijk wel bedacht had. En soms staan er op de bordjes andere dingen dan ik zou verwachten, waardoor toch de telefoon (Google Maps) even uit de achterzak moest.

Plaats reactie