Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » za 09 februari 2019 18:38

Gezien voorspellingen voor morgen, vandaag maar lekker van genomen omdat mijn vaste "fietsvrijdag" de mist in ging.
Had heel optimistisch mijn EVO van de Elite trainer afgehaald met idee om daar misschien mee op pad te gaan en ook even te kijken of alles ok was ivm Tenerife vanaf 15 februari. Maar bak wind icm 60mm velgen geen zin in, dus de crosser gepakt voor lekker stuk "gravelen" richting Hilversum. Kom na paar km uit op gele bordjes op "mijn route" en die maar gevolgd.
90% feitelijk mijn standaard rondje, maar ook paar stukjes die ik niet kende (rond Huizen).
Na iets meer dan 3 uurtjes weer terug bij Soest en maar de kant van Zeist / Austerlitz opgegaan voor nog zo'n dikke 2 uur.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk na 5:30u trappen stond er toch 137,5 km op de teller (https://www.strava.com/activities/2134226075) en dik tevreden mee.
Qua temperatuur prima te doen, alleen die wind was echt hevig (woon ik niet eens aan de kust). Was ook blij met mijn voorzichtige keuze.
Zondag zal het wel stukje "Zwiften" worden en misschien vd week nog wat "spijbelen" vanaf mijn werk en anders even geduld tot volgend weekend en dan kort/kort?. :mrgreen:
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » wo 13 februari 2019 08:41

eindelijk maar toch... het eerste ritje van 2019

nog even leuke duurtraining voor de schaatstochten van volgende week (als het in Zweden niet te veel gaat dooien tenminste...), samen met iemand anders uit de Zweden-groep. En de weersvoorspellingen waren mooi. Windkracht 3 is niet erg en zonnetje is lekker.

nou, windkracht 3 was niet helemaal correct. Dus 30km tegenwind was best pittig. Maar daarna 30km zoef naar huis :)

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » wo 13 februari 2019 16:15

Vrije dag, lekker weertje, dus tijd voor een wat langere duurtraining door het prachtige NP Kalmthoutse Heide.
IMG_20190213_131148_resized_20190213_023431877.jpg
IMG_20190213_125403_resized_20190213_023431061.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » ma 18 februari 2019 15:05

Ik kan wel wennen aan dit weer. :D Na een slechte rit gisteren door teveel gezelligheid en te weinig slaap op vrijdag en zaterdag, ging het vandaag alweer stukken beter.
IMG_20190218_141331_resized_20190218_023803479.jpg

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 18 februari 2019 16:45

kan ook een leuk topic worden: gekke, leuke, vreemde straatnamen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 18 februari 2019 16:46

Thierry le Brun schreef:
ma 18 februari 2019 16:45
kan ook een leuk topic worden: gekke, leuke, vreemde straatnamen
Die zijn er genoeg.

In Heel ( Limburg ) : Billenstraatje.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 18 februari 2019 16:48

DSC_1511.JPG
DSC_1539.JPG

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » ma 18 februari 2019 17:11

Apart topic? Maar dan wel met eigen foto's, dus niet van internet geplukt. Hier in de buurt zijn er nogal wat gegadigden. :oke:

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 19 februari 2019 09:29

gios schreef:
wo 13 februari 2019 16:15
Vrije dag, lekker weertje, dus tijd voor een wat langere duurtraining door het prachtige NP Kalmthoutse Heide.IMG_20190213_131148_resized_20190213_023431877.jpg
Supporterscafe van veldrijder Wietse Bosmans, en dan doorrijden naar de verbindingsweg met mooie uitzichten over de Kalmthoutse Heide. Memory Lane.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 19 februari 2019 09:31

gios schreef:
ma 18 februari 2019 17:11
Apart topic? Maar dan wel met eigen foto's, dus niet van internet geplukt. Hier in de buurt zijn er nogal wat gegadigden. :oke:
Zal hem even opzoeken, maar meen mij te herinneren dat ik ooit ergens in Belgie een foto nam van het bordje Strontweg.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Proeme

Bericht door Proeme » di 19 februari 2019 15:42

In de nacht regen. Misschien in de ochtend nog een beetje. Daarna blijft het grijs, maar wel droog.

Prima, dan ga ik gewoon niet te vroeg weg om te fietsen. Blijkt maar weer eens dat het voorspellen van het weer erg moeilijk is. Meerdere buien op mijn kop gehad. En midden in de weilanden kun je niet schuilen.

Wat wel klopte: de wind. Ik ging uit van 30km tegen de wind in beuken en 30km naar huis vliegen. Dat klopte vrij aardig.

Uiteindelijk 64km op de teller. Prima zo.

Proeme

Bericht door Proeme » di 26 februari 2019 16:57

Niet heel ruim de tijd vandaag, maar met dit weer blijf je toch niet binnen zitten?

kort-kort in februari... :shock:

heerlijk rondje van 50km gemaakt.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 26 februari 2019 20:48

Gisterenavond terug uit Tenerife waar ik lekker getrapt heb en redelijk naar de "klote" was na bijna 900km / 18.000hm kon ik het vanmiddag niet laten om een stukje relaxed te trappen op mijn crosser.
Dus lekker vanuit Soest richting Hilversum over de gravelpaden in de volle zon. Lekker in het kort/kort, maar was niet anders gewend :lol:
Na net iets meer dan 2 uurtjes terug en geen spijt van blokje om van net iets meer dan 50 km. https://www.strava.com/activities/2176953165

Hilversum ook mooi en zeker bij deze omstandigheden.
Afbeelding

OK, deze was van paar dagen eerder....
Afbeelding
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme

Bericht door Proeme » za 23 maart 2019 23:04

zusje jarig. En daar kan ik ook wel op de fiets naar toe. 28km heen, 63km terug maar 91km in totaal. Ik kan zo in het begin van het seizoen nog niet zo goed tegen tegenwind merk ik. Ach, dat komt wel weer. En door dat gebeuk is ook mooi de taart er weer afgefietst (hou ik mezelf dan maar voor).

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 25 maart 2019 07:46

Gisteren redelijk op tijd op de SuperX crosser gestapt voor overheerlijke gravelrit vanuit Soest.
Bedoeling was de 2 laatste graveltoertochten van Tempo Soest te doen, maar dat lukte helaas niet omdat de startbaan bij vliegveld Soesterberg alweer dicht was vanwege broedende vogels. (vroeger konden straaljagers het hele jaar door aan de gang, maar dat terzijde).
Had geen zin om verder te zoeken, dus bij dikke 5 uur en 130 km gelaten.
De eerste vd 2 tochten richting Hilversum/Huizen en meer dan de moeite waard met zo'n kleine 80km. De tweede meer richting Amersfoort/Leusden/Austerlitz, maar minder leuk om te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder in begin heerlijk rustig muv aantal trimmers die de frisse start trotseerden. Pas later wat drukker op de gravelpaden en regelmatig maar even bellen, want ook wandelaars gebruiken deze paden. Niet erg, af en toe even inhouden, even gedag zeggen en weer verder.
Was in ieder geval genieten op m'n crosser.
https://www.strava.com/activities/2236606104

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 01 april 2019 07:09

Afgelopen vrijdag super lekker weertje en overheerlijk ritje langs de lek. Kon lekker in het kort/kort rijden
Vanuit Soest richting Wijk bij Duurstede, dan tot Nieuwegein voor de oversteek. Doortrappen tot Rhenen en opniewe oversteken om daarna tot Wijk bij Duurstede de lekdijk te volgen.
Daarna terug naar Soest om na iets meer dan 160 km en 5:30u terug te zijn. Net op tijd voor het begon af te koelen.
Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2249690180

Zondag toch heel wat anders. Begon al met (lichte) kater en pas na veel koffie en paracetamol toch op de crosser gestapt en maar hopen dat de "schade" mee viel.
Was in ieder geval stuk kouder dan vrijdag. Was blij dat ik voor de crosser gekozen had en lekker beschut tegen de koude wind over de gravelpaden kunnen rijden.
Beetje mijn standaard rondje over de Utrechtse Heuvelrug en achteraf ging het boven verwachting lekker. Zeker na zo'n 2 uur.
Alleen bijna een frontaaltje met groep die deel nam aan de DTC toertocht. :evil:
Net iets meer dan 130 km en 5 uurtjes op pad geweest. Daarna nog even lekker op terras achter buiten kunnen zitten in het zonnetje.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2255031978

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 06 april 2019 06:39

Gisteren de met de auto naar Kootwijk en vandaar uit een soort van zwerftocht gemaakt met mijn crosser/gravelbike (geef het maar een naam).
Voor 08:00u al op de fiets en doel was stuk Veluwe te pakken t/m de Posbank.
In begin frisjes (rond vriespunt) en stond fris windje, maar voor dit doel uitstekend fietsweertje.
Onderweg feitelijk zo'n beetje alle soorten ondergrond van asfalt, gravel, zandpaden en bospaden. Gewoon lekker mix van alles.
Verder lekker rustig op veel stukken, stuk relaxter dan in het weekend met mooi weer.
Na 5:45u fietstijd toch nog zo'n 138 km en 1.100hm op de klokken en voldaan gevoel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2266619437

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » zo 07 april 2019 17:23

fred mtb-sport schreef:
za 06 april 2019 06:39
Gisteren de met de auto naar Kootwijk en vandaar uit een soort van zwerftocht gemaakt met mijn crosser/gravelbike (geef het maar een naam).
Voor 08:00u al op de fiets en doel was stuk Veluwe te pakken t/m de Posbank.
In begin frisjes (rond vriespunt) en stond fris windje, maar voor dit doel uitstekend fietsweertje.
Onderweg feitelijk zo'n beetje alle soorten ondergrond van asfalt, gravel, zandpaden en bospaden. Gewoon lekker mix van alles.
Verder lekker rustig op veel stukken, stuk relaxter dan in het weekend met mooi weer.
Na 5:45u fietstijd toch nog zo'n 138 km en 1.100hm op de klokken en voldaan gevoel
Keurig aantal hoogtemeters voor die afstand in Nederland. Foto's zien er ook goed uit!
Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » za 13 april 2019 13:50

Ik wilde een lange rit maken vandaag. Elders op het forum opperde ik de 100km van Drenthe, maar die liet ik vanwege de weersvoorspellingen toch maar schieten. Stevige wind en vooral ook een koude wind... als ik het echt te koud zou vinden, zou ik tegen die koude wind in naar huis. Niet handig. Dus ik nam mijn eigen route waarbij de tegenwind in het begin zat.

En gelukkig maar, want de wind was écht stevig. Dat was niet leuk geweest als ik dat had moeten doen met vermoeid lijf.

Helaas was het niet alleen koud van de wind. Er kwam ook een dikke hagelbui langs. Gelukkig kon ik net op tijd in een bushokje gaan zitten. Maar buienradar gaf aan dat er nog wel meer zou komen. Nou doe je fietsen sowieso het liefst met mooi weer, maar wind en regen en kou kan ik aan. Gewoon aanpassen aan de omstandigheden. Maar hagel? Nee, dat is een brug te ver.

Dus, toen het ergste geweest was maar weer naar huis. Wind in de rug, dat wel. Met slechts 30km op teller stond ik weer thuis.

Nou ja, volgende keer beter.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 13 april 2019 14:52

Toch wordt je van hagel minder nat..

Proeme

Bericht door Proeme » za 13 april 2019 15:19

Klopt. Maar dat kan ik hebben (liever niet natuurlijk, maar als het moet...). Maar hagel doet pijn in je gezicht.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 13 april 2019 18:23

Dit weekend geen weer voor de Kawa (veel te koud), dus flink eind op pad met mijn SuperX. Nog voor 08:00u al op pad en toen temperaturen nog onder het vriespunt, maar wel lekker zonnetje. Die zon ging later vaker schuil achter de wolken en met stevig windje bleef het frisjes op de fiets.
Vanaf Soest via wat bekende paden na zo'n dikke 25 km bij Woudenberg een stuk vd ‘Backroads’ toertocht gepakt, maar was ook het minste deel van mijn rit. Wel leuke kleine binnendoor weggetjes die je niet vaak op de racefiets pakt, maar ik dacht dat er meer onverhard in zou zitten.
Je zult maar 32,50€ neergeteld hebben voor zo’n tocht en zoiets voorgeschoteld krijgen, Commercie viert hoogtij en doe mij dan maar de minder gehypte tochten bij een plaatselijke wielerclub..
Vanaf Amerongen weer m’n ‘eigen’ gravelpaden gepakt om na 6 uurtjes aardig uitgewoond thuis te komen.
Teller stond op 6:00u fietsen met 157 km en mooi zat gezien de frisse omstandigheden.

Afbeelding
Bovenstaande foto is gemaakt op 1 van mijn bekende paden bij Amerongen.

https://www.strava.com/activities/2286365874

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 13 april 2019 19:52

Vandaag een 100 km solorit gemaakt , wel met een pauze van +/- uur ( bezoekje ), maar toch de langste solotocht in meer dan jaar tijd.Heenweg 46 km , met 21,2 km/u gemiddeld ( wind tegen ) , daarna huiswaarts het gemiddeld op gekrikt naar 23,6 km/u ( met een stuk waar de wind het toch lastig maakte ).

https://www.strava.com/activities/2286604279
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 18 april 2019 06:44

Gisteren op pad voor een z.g. UHR7. Dat zijn 7 van de vaste MTB routes aan elkaar geknoopt met wat verbindingswegen wat uiteindelijk zo'n 150 km is.
Lekker weertje en begon prima met route Austerlitz, daarna door naar Leersum en dan de oversteek op Amerongen. Was zo'n 2:50u lekker op weg en ineens in eenvoudige afdaling (was amper afdalen) onderuit/over de kop. Direct pijn in mijn nek, maar voelde ook dat er geen sleutelbeen oid gebroken was. (iets waar ik helaas ervaring mee heb).
Vrij vlot hulp van andere MTB'er en vroeg al vlot mijn naam en wat voor dag het was. Goed geantwoord, dus tussen de oren niet mis.
Opstaan en toen zag ik het pas: Knie 2x maal zo dik als anders. Kon hem niet buigen, dus met 1 been fietsend naar "de Proloog" in Amerongen waar ik super goed opgevangen werd.
Hulptroepen gebeld en opgepikt met de auto.
Later in de middag nog even naar fysio voor een check. Geen breukje oid voor zover hij kon beoordelen en vrijdagmorgen opnieuw even kijken. Voorlopig met pootje omhoog, koelen en hopen dat eea vlot in orde komt.
Verder afwachten of frame afgeschreven is of niet, dat ook maar laten controleren.
Tot slot: Helm zat vol met zand, dus geen overbodige luxe.
Voor de statistieken, toch nog 62,5 km op de teller waarvan 1,5 met 1 been..... https://www.strava.com/activities/2296279744

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 18 april 2019 11:21

Ai, dat is een beste duikeling geweest. Sterkte met het herstel.

Carbonreparatie.nl claimt dat ze dit soort schades kunnen herstellen. Misschien een idee om daar contact mee op te nemen.
Op naar de Velomediane!

Plaats reactie