Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Lethalp
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Lethalp » wo 02 mei 2018 11:54

Alexander schreef:
di 01 mei 2018 08:22
Gisteren voor het eerst op Zwift een 2.5-2.7 watt/kg rit mee uit kunnen rijden. De laatste 15 minuten hing ik wel steeds aan het elastiek maar toch steeds weer opnieuw kunnen handhaven in de groep. Wat me wel verbaasd is dat ik dan op 175watt gemiddeld zit, maar dat heel veel ruim boven de 200watt zitten. Je zou toch verwachten dat wanneer je in een peloton van meer dan 100 man rijdt dat de gemiddelde wattages wat dichter bij elkaar liggen. Dat doet me een beetje denken aan ooit een fietsvakantie waarbij iemand anders steevast aan het einde van de tocht vroeg naar de gemiddelde snelheid terwijl je de hele dag samen gereden hebt en hij dan vaak ook 10% hoger lag met zijn gemiddelde....De wonderen van deze wereld zeg ik dan maar...
Is dat niet gewoon logisch? De 'gemiddelde' wielrenner weegt volgens mij niet tussen de 50-60kg. W/kg zou dan direct een hoger getal laten zien in absoluut gemiddelde.
2019: ?????

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 02 mei 2018 13:53

Lethalp schreef:
wo 02 mei 2018 11:54
Alexander schreef:
di 01 mei 2018 08:22
Gisteren voor het eerst op Zwift een 2.5-2.7 watt/kg rit mee uit kunnen rijden. De laatste 15 minuten hing ik wel steeds aan het elastiek maar toch steeds weer opnieuw kunnen handhaven in de groep. Wat me wel verbaasd is dat ik dan op 175watt gemiddeld zit, maar dat heel veel ruim boven de 200watt zitten. Je zou toch verwachten dat wanneer je in een peloton van meer dan 100 man rijdt dat de gemiddelde wattages wat dichter bij elkaar liggen. Dat doet me een beetje denken aan ooit een fietsvakantie waarbij iemand anders steevast aan het einde van de tocht vroeg naar de gemiddelde snelheid terwijl je de hele dag samen gereden hebt en hij dan vaak ook 10% hoger lag met zijn gemiddelde....De wonderen van deze wereld zeg ik dan maar...
Is dat niet gewoon logisch? De 'gemiddelde' wielrenner weegt volgens mij niet tussen de 50-60kg. W/kg zou dan direct een hoger getal laten zien in absoluut gemiddelde.
Dat snap ik als je bergop gaat maar niet op het vlak in een groot peloton. Het zou kunnen zijn dat je voor een groepsrit ingesteld kan worden dat er sprake is van relatieve wattage tov je gewicht. Ik heb hierover wel eens iets gelezen dat die optie bestaat binnen Zwift.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Casper
Kinderzitje
Fiets: Giant Propel

Bericht door Casper » wo 02 mei 2018 21:04

Naast het duidelijke effect van gewicht als het bergop gaat doet Zwift ook een inschatting van luchtweerstand aan de hand van jouw ingevulde lengte en gewicht. Hoe groter je bent des te meer lucht je vangt. Dit is natuurlijk een beetje simplistisch, maar gemiddeld genomen klopt het wel met de waardes die ik op de weg zie bij mezelf en andere CTWTers die groter of juist kleiner zijn.

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 12 mei 2018 19:30

Eindelijk weer een beetje redelijke rit kunnen rijden na de "narigheid" vanaf vorig weekend. Op 3 mei begon het al te rommelen en in de loop van 4 mei een flinke blaasontsteking en kon geen kant op.
Afgelopen week het herstel en dinsdag klein stukje van 50km en donderdag 100km.
Vandaag op tijd wakker en spullen lagen al klaar, dus al dik voor 8 uur op pad. Doel vandaag kijken of ik 5 uur lekker kon trappen.
Vanaf Soest richting Wijk bij Duurstede, daarna richting Rhenen, de lek over en langs de lek tot Vianen om weer terug over te steken.
Afbeelding
Vanaf daar terug naar Soest via Wijk bij Duurstede. Helaas niet echt windstil, maar verder prima fietsweertje.
Na 5:26u uiteindelijk 158km op de teller en best tevreden mee, zeker na de ongemakken van vorige week.
https://www.strava.com/activities/1566702228
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 12 mei 2018 20:57

Tecklenburg Rundfahrt 2018

het was weer een mooie rit. Prachtig parcours. Klimmen is ook best leuk. De korte felle klimmetje rij ik veel mensen voorbij. Niet alleen hen die gaan lopen. De langere klimmen en minder stijl (zodat anderen ook gewoon door kunnen fietsen) word ik aan alle kanten voorbij gereden. Gelukkig gaat het niet om de snelheid.
130km met dat soort klimwerk is wel killing. Op 75km zat ik stuk. Gelukkig wist ik mezelf te herpakken. Maar de laatste 30km, na het laatste rustpunt, waren echt wel erg zwaar. En dat terwijl daar niet de zwaarste klimmen meer in zitten.

bij 2 klimmen de voet aan de grond gehad. Dan maar hetzelfde doen als 2 weken geleden op de Oude Holleweg: als je toch stilstaat even wat drinken en dan weer door. Kheb geen meter gelopen. Wel grappig dat ik daar dan nu een PR rij op een Strava-segment me een gemiddelde van 2,2 km/h... :P

ohja: ik heb besloten dat ik nieuwe handschoenen moet. Moest al, kwam ik gisteren achter. Mijn fijne handschoentjes zijn helemaal doorgesleten. Dus vandaag reed ik met mijn reserves. Die kunnen ook de prullenbak in, want dat ik met een blaar op mijn hand aan de finish kom is niet helemaal de bedoeling.

marcello
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » za 12 mei 2018 21:53

Ik heb vandaag ook geprofiteerd van het mooie weer. Rond 10:45 vertrokken voor een solo ritje. Niks speciaals, gewoon wat dwalen door het Groene Hart.
Na ruim 3 uurtjes weer thuis en 100km op de teller.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 13 mei 2018 11:01

Mooie foto's :oke: marcello, dus niet zeggen "niets speciaals.
Zelf maar even vlot op tijd op pad voor een rondje van net iets boven de 100km (idd m'n 100x100 challenge). Begon droog, maar na 50 km toch de eerste druppels en later redelijk portie regen. Gelukkig niet continue, maar werd best frisjes, maar ook weer geen zin om te stoppen om regenjackje aan te doen.
Dus na 3:24u stond er 101km op de teller en heel vlot de warm douche opgezocht. Maar verder geen klagen na vorige week en ondanks forse rit gisteren kon ik toch nog redelijk doortrappen met 29,7 gem. Hf. waarden met 117 gem. laag, onderin blijkbaar bottompower of zoiets :lol:
https://www.strava.com/activities/1568778996
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 15 mei 2018 22:10

Vandaag een rondje gefietst. Er stond flink wat wind en van de nood een deugd gemaakt door een stukje klimmen te simuleren toen ik de wind vol van voren kreeg. Met een cadans van 70-75, een snelheid van 25-27km/u en een wattage van rond de 200watt heb ik me 8 minuten prima vermaakt en vond ik het jammer dat het blokje er op zat. Voor de rest veel van de wind gebruik gemaakt met wat tempo blokken en wat herstel tussendoor. Eigenlijk best wel prettig zo'n constante wind, voldoende mogelijkheden om wat variatie te hebben in je rondje.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 17 mei 2018 06:47

Afgelopen 2 dagen zo'n beetje direct na het werk gelijk op de fiets gestapt om 2 ritjes te maken voor mijn persoonlijk "100x100 challenge" (eddington waarde 2018 op 100 zien te krijgen).
Dinsdagavond:
Overheerlijk weertje en nog dik boven de 20 graden en beetje wind. Ideale fietsomstandigheden. Vanaf Soest via ommetje richting Wijk bij Duurstede en weer terug via oa Lage Vuursche.
Met 3:25u en 101 km op de teller een prima gevoel..
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1574241243

Woensdagavond:
Nog ietsjes eerder terug van het werk, dus al om 16:00u op de fiets. Stond meer wind en temperatuur ook wat lager.
In het begin leek de wind me nog mee te vallen, maar op bepaald moment begon het harder te waaien en ook meer tegenwind. Hekel aan deze onzichtbare tegenstander, rij liever een berg op in dat opzicht.
Na 3:31u toch net iets meer dan 100 km op de teller (op het laatste klein extra rondje om niet op 99 te blijven steken).
Maar was het aardig zat.
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1576208929

Maar eens kijken of vrijdag een leuk rondje in het verschiet zit want de rest vh weekend zal het de motor in de Eiffel zijn en die km's tellen niet :mrgreen:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » zo 27 mei 2018 18:13

Vandaag de Classico Giro Utrecht gereden en meteen mijn eerste 100+ dit jaar. Het ging wel lekker en de klimmetjes redelijk op kunnen fietsen, over het algemeen wat sneller dan de rest.

Hier wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 27 mei 2018 19:55

Afgelopen dagen weer redelijk wat ritjes kunnen maken (4 stuks), ook voor mijn 100x100 Challenge (100 ritten van minimaal 100km dit jaar).
Afgelopen vrijdag toch maar weer eens de Scale van stal gehaald en achter op drager naar Leersum gereden. Vanaf daar heerlijk over de mooie trails van de Utrechtse Heuvelrug getrapt.
Lekker spelen op de fiets en ondanks dat de benen niet echt lekker aanvoelden, toch genieten. Bij Rhenen wat mijn favoriete parcours is kon ik het niet laten om daar 5 rondjes te pakken. Zo lekker trappen daar.
Aan het einde zat er niet veel meer in het lijf en na 5:30u was ik er ook echt klaar mee. Wel 101 km en zo'n 1.250 hm op de teller.
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1594872015
Vanmorgen op tijd op pad om een rondje op de racefiets te doen en vooraf niet precies wat/hoeveel ik zou doen. Beetje afhangen van het gevoel. Vanuit Soest via Nijkerk naar Harderwijk met idee om dan direct terug te rijden, maar voelde zo lekker aan dat ik via Lelystad/Almere er wat extra km's aan toegevoegd heb.
Gelukkig tussen Lelystad en Almere windje in de rug en fiets toch stuk beter.
Op het laatst voor mijn doen flink doortrappen, want was net wel/niet 30km/u halen. Uiteindelijk 30,02 km/u gem. voor wat het waard is over zo'n 144km afstand. Achteraf bleek ik we te weinig gedronken te hebben, want de weegschaal gaf 3 kg minder aan en dat is niet echt verstandig. Leermomentje...
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1599168876
Maar met deze rit in ieder geval op de helft van mijn (persoonlijke) challenge. Nog 50 ritjes van 100km tot begin oktober (dan onder het mes) en is dat doel weer gehaald.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 28 mei 2018 13:09

Alexander schreef:
zo 27 mei 2018 18:13
Afbeelding
Reed je nou op je oude fiets? Moet je niet langzamerhand gaan wennen aan je Apex?
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 28 mei 2018 13:55

Alwin schreef:
ma 28 mei 2018 13:09
Alexander schreef:
zo 27 mei 2018 18:13
Afbeelding
Reed je nou op je oude fiets? Moet je niet langzamerhand gaan wennen aan je Apex?
Klopt. Uit ervaring weet ik dat er nogal wat "sukkels" meedoen aan de CGU en ik wilde mijn Apex niet riskeren. Het ging overigens ook een paar keer bijna mis door domme acties van een ander. De eerste 50km twijfelde ik nog wel, maar daarna genoeg meegemaakt om mijn keuze voor mij te verantwoorden.

Wat me vooral opvalt en irriteert is dat mensen die wat naar achteren staan bij een stoplicht heel weinig respect en geduld kunnen opbrengen voor mensen die vooraan staan. Er wordt maar verwacht dat iedereen meteen goed in kan klikken. Bv in Zeist had iemand naast me moeite met inklikken en sociaal zoals ik ben gaf ik deze meneer de tijd en ruimte, wat dus gevolgd werd door een flinke ferme duw in mijn rug en commentaar dat ik maar moest opschieten. Vervolgens heb ik die persoon even duidelijk gemaakt dat hij bij mij aan het verkeerde adres was.

Een ander voorbeeld was aan het begin van de Grebbeberg waar iemand van achteren inreed op de voorste renners en zo afsneed. Bovenwonder ging het allemaal goed maar het had flink verkeerd kunnen aflopen. Door die actie kon ik niet meer het fietspad opsturen en reed dus noodgedwongen een tijdje op de hoofdrijbaan totdat ik bovenop het fietspad op kon sturen, de hele tijd is er namelijk een stoeprand. Je moet bij zo'n toertocht gewoon weten en rekening houden dat je af en toe wat langzamer dan normaal aan zo'n klim begint. Maar ja, bang om stil te vallen...Uiteindelijk was hij nadat ik hem inhaalde al na 100 meter nergens meer te bekennen en bij het stoplicht in Rhenen waar ik moest wachten kwam even later de rest aan druppelen maar hij dus niet.

Typisch van die mensen die een keertje per jaar een toertocht rijden en koste wat het kost door willen jakkeren maar zodra het omhoog gaat vallen ze stil en zijn ze nergens meer te bekennen. Dit was denk ik mijn laatste deelname aan de CGU, het hoeft wat mij betreft niet meer. Laat die sukkels maar gewoon hun pleziertje hebben op zo'n dag, voor mij ligt de Heuvelrug toch haast in mijn achtertuin.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 29 mei 2018 17:59

Vroeg vrij vandaag. Ik had al bedacht dat ik de middag wilde benutten voor een mooi tochtje. 75km, want ik moet vanavond wel weer weg en er moest ook nog een toets nagekeken worden.

Maarja, die warmte. Is het wel wijs om dan te gaan fietsen? Ach, ik probeer het gewoon. Omdraaien kan altijd. Wel het rondje wat ingekort naar 55km. Was achteraf niet nodig, maar goed.

Was het niet warm dan? Neuh... het waait genoeg. Sterker nog: op de fiets had ik minder last van de warmte dan thuis in de woonkamer... Is tegenwind ook eens ergens goed voor :P

Enige minpuntje onderweg was dat ik warm water moest drinken

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 31 mei 2018 21:21

vergelijkbaar probleem als dinsdag...

ik wilde eind vd middag / begin vd avond een mooie ronde maken. Vrouw is toch de hele middag en avond van huis.
Maar nu is het code oranje! :S

Buienradar liet ook zien dat flinke onweersbuien steeds dichterbij kwamen. Ik deed mijn beklag in de familiegroep op whatsapp, zegt mijn moeder: "dan fiets je toch hierheen? Dan rij je bij de buien weg en kun je hier wel eten".

Leuk, zo'n spontane actie. Eenmaal op weg ging het toch wel hard waaien. De beruchte wind voor een flinke bui. Dus volle bak naar mn ouders gefietst. Ik was nog geen 5 minuten binnen en de pleuris brak uit. Blij dat ik binnen was.

Lekker gegeten, en na de bui weer terug naar huis. Buienradar gaf wel een nieuwe bui aan, maar ik had tijd. Vlak bij huis viel het me, dus een extra lusje gemaakt. Toen toch naar huis, maar regen kwam er niet meer.

Grappig hoe een plan in het water valt en er een leuke spontane actie voor in de plaats komt. :)

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 01 juni 2018 09:57

Was gisterochtend op de fiets naar m`n werk gegaan in de veronderstelling dat ik op de terugweg de zondvloed over me heen zou krijgen. Eenmaal aan het werk brak de pleuris uit inderdaad, maar tegen de tijd dat ik weer naar huis ging was het wegdek zelfs al droog 8) #winning
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 02 juni 2018 15:30

Vandaag wat ritjes van Rob T. als inspiratie gebruikt. Vanuit St Aygulf het binnenlsndin en dan via Saint Tropez retour.
Aanvalletje op de KOM van Rob T. jammerlijk mislukt. Wel voor dit jaar alle vermogens tussen 1'20"en 21''verbeterd, dus aardig mijn best gedaan.
En vooral een paar heel mooie wegen gereden.

https://www.strava.com/activities/1612004302
Afbeelding

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 04 juni 2018 11:54

Gisteren een rondje Rhenen en even de Koerheuvel gedaan omdat deze vorige week werd overgeslagen tijdens de Classico Giro Utrecht. In mijn herinnering duurde de klim een stuk langer dan gisteren en voordat ik het wist was ik al "boven"...het verschil tussen max 15 km/u en 20+ ...en nog steeds met wat ruimte.

Zum
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Zum » ma 04 juni 2018 20:15

Getriggerd door een stukje op de NTFU-site gisteren de "Brabantse Strade Bianche" gereden. Wat een leuke tocht zeg! In de 120 km route zaten 30 onverharde stroken, tussen de 250 en 2500 meter lang. Zandpaden, gravelstroken, maar ook smalle geitenpaadjes. Allemaal prima te doen op de racefiets met 25 mm bandjes, maar onderweg allerlei soorten fietsen gezien. Atb's, gravelracers, crossers, en beachracers. Draaien en keren, veel remmen en weer aanzetten, echt anders dan anders. Prima gepijld, twee koffiestops, eentje in de tuin bij Mioch cycling, de ander op het dorpsplein van Sint Anthonis.
Met drie man en geweldig fietsweer een prima ochtend gehad, aanrader! :oke:

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 juni 2018 20:30

Been there, done that.
DSC_1170.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Zum
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Zum » ma 04 juni 2018 20:34

Thierry le Brun schreef:
ma 04 juni 2018 20:30
Been there, done that. DSC_1170.JPG
Ah, it was you. Zag een Wt'ert passeren toen mijn maatje een binnenbandje stond te verwisselen, op km 30 ongeveer.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 04 juni 2018 20:44

Zum schreef:
ma 04 juni 2018 20:15
Getriggerd door een stukje op de NTFU-site gisteren de "Brabantse Strade Bianche" gereden. Wat een leuke tocht zeg! In de 120 km route zaten 30 onverharde stroken, tussen de 250 en 2500 meter lang. Zandpaden, gravelstroken, maar ook smalle geitenpaadjes. Allemaal prima te doen op de racefiets met 25 mm bandjes, maar onderweg allerlei soorten fietsen gezien. Atb's, gravelracers, crossers, en beachracers. Draaien en keren, veel remmen en weer aanzetten, echt anders dan anders. Prima gepijld, twee koffiestops, eentje in de tuin bij Mioch cycling, de ander op het dorpsplein van Sint Anthonis.
Met drie man en geweldig fietsweer een prima ochtend gehad, aanrader! :oke:
klinkt prachtig. Maar ik ben dan altijd bang voor lekke banden.

zonet even een klein rondje gedaan. Na een dag examens nakijken + een emotioneel telefoontje even een uurtje het hoofd leeg trappen. Heerlijk. Blijkt dit rondje een Strava-segment van 30km te bevatten. Blijkbaar rijden meer mensen dit rondje wel eens (tot nu toe 4 om precies te zijn :lol: )

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 juni 2018 21:07

Zum schreef:
ma 04 juni 2018 20:34
Thierry le Brun schreef:
ma 04 juni 2018 20:30
Been there, done that. DSC_1170.JPG
Ah, it was you. Zag een Wt'ert passeren toen mijn maatje een binnenbandje stond te verwisselen, op km 30 ongeveer.
Kan me niet herinneren mensen met pech te hebben zien staan? Vroeg gestart, en wellicht daardoor weinig volk gezien onderweg. Wel mooie leuke verrassende rit.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 juni 2018 21:14

Proeme schreef:
ma 04 juni 2018 20:44

klinkt prachtig. Maar ik ben dan altijd bang voor lekke banden.
Naast een beetje geluk hebben gewoon vertouwen op het materiaal en goed parcours inschatten. Rijd hier op de Veluwe ook regelmaat ' per ongeluk' onverharde stroken met racefiets en zelden of nooit problemen. Gisteren achter een 25mm maar voor door onoplettendheid een 23mm en dat ging eigenlijk ook gewoon goed. Fiets en banden kunnen meer hebben dan de meeste mensen denken.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » ma 04 juni 2018 21:50

Mooi dat jullie genoten hebben van de rit rond ‘mijn’ dorpen Mill, Wanroy en Sintunnis (alwaar ik dagelijks werkzaam ben). Moest helaas werken gisteren. Is best leuke toertocht om als CTWT-activiteit te agenderen.

Plaats reactie