Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » zo 25 februari 2018 15:45

Gisteren:
Een zonovergoten rit vanmorgen op de Scale. Was vroeg wakker, dus dik voor 08:00u al op de fiets. Dik ingepakt en zo veel mogelijk beschut rijden. Dus vrij vlot richting de vaste MTB route van Austerlitz gegaan.
Deze route loopt lekker met veel bochtenwerk, veel draaien en keren zodat je het niet koud kan krijgen, althans ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
Die route 3 x gedaan op redelijk tempo (althans voor mijn doen) en daarna nog wat kriskras wezen toeren.
Paar open stukken goed te merken dat de oostenwind best frisjes was, maar met goede kleding en goede schoenen prima te doen.

Na 5 uurtjes meer dan voldaan thuis met 106 km op de teller. Verder ook lekker dat er alleen stof op de bike zat, dus 0,0 onderhoud.
https://www.strava.com/activities/1423211206

Vandaag:
Opnieuw zonovergoten rit, maar wel stukje frisser dan gisteren. Was alles behalve 100% hersteld na rit gisteren, maar kon dit niet laten liggen. Als Eskimo ingepakt lekker stuk getrapt over de bekende gravelpaden van de Utrechtse Heuvelrug. Dus vanuit Soest via omzwervingen tot Leersum en weer terug.
Afbeelding
In de bossen nog beetje beschutting en prima te doen, daarbuiten met de open stukken was het best frisjes. Maar niet koud gehad.
Was met iets meer dan 100 km en 4 uurtjes een mooie rit
https://www.strava.com/activities/1425303491
In ieder geval nr. 20 mijn 100x100 challenge in de knip (geen enkele rit dit jaar onder de 100, slaat idd nergens op)
Afbeelding
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB
CTWT-lid: Ja

Bericht door Marcel3204 » di 27 februari 2018 21:23

Dat schiet al flink op Fred, 2000km eind feb. Zo te lezen is het gelukkig geen obsessie maar wel een doel.

Hier vandaag na een kort maar krachtig griepje afgelopen zaterdag weer de benen bewogen in een 2-uurs duurtraininkje. Viel niet tegen. Qua kou met dubbele lange broek, dubbel thermoshirt en dubbele handschoenen gereden t.o.v. normale wintersituatie, ging goed. Het was stil in het bos, veel minder wind, je kon alles goed en helder horen zoals bijvoorbeeld het mooie lichte ratelen van de DT Swiss body van de MTB-wielen in de bochten. Heb gelukkig vaak dat na voldoende uitzieken de conditie na een verkoudheid/griep weinig tot niks achteruit gegaan is, waarschijnlijk doordat je rust moet inbouwen. Oftewel: voldoende rusten kan geen kwaad.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 28 februari 2018 18:36

Ging vanmiddag dik, heel dik ingepakt op op weg in de hoop lekker eindje te toeren bij de MTB route van Lage Vuursche. Bewust hiervoor gekozen, want minder dan 5 km van huis. Route is vrijwel overal lekker beschut en door veel draaien/keren/aanzetten krijg je het niet koud.
Alleen op 1 of andere manier als vanaf het begin het gevoel "wordt hem niet". Zat geen gang in, liep domweg niet. Dus na 2 rondjes nog klein ommetje en vlot naar huis
Jammer, want omgeving met beetje sneeuw meer dan de moeite waard en op het MTB parcours niet koud gehad.
Laatste stukje (en beetje balend) tegen de wind in wel koud. Met 2:30u en iets minder dan 50 km prima voor vandaag. Is niet altijd feest. (dus Marcel, idd geen obsessie)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Halve kast aan kleding aangetrokken.

https://www.strava.com/activities/1429977707
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 28 februari 2018 23:56

Ik had voor vanmiddag ook een uurtje lostrappen gepland. (vakantie, kilometers maken) Maar het was serieus afzien met die kou en de hartslag in herstelzone houden leek me echt geen goed plan. Gelukkig maar een uur, veel langer had ik het niet uitgehouden. Al met al zou ik er graag 40 graden Celsius (ok, Kelvin mag ook) bij hebben. Niet leuk meer.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » do 01 maart 2018 21:32

el_loco schreef:
wo 28 februari 2018 23:56
Ik had voor vanmiddag ook een uurtje lostrappen gepland. (vakantie, kilometers maken) Maar het was serieus afzien met die kou en de hartslag in herstelzone houden leek me echt geen goed plan. Gelukkig maar een uur, veel langer had ik het niet uitgehouden. Al met al zou ik er graag 40 graden Celsius (ok, Kelvin mag ook) bij hebben. Niet leuk meer.
Ik zie op Strava toch echt 2:21. Respect!

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 02 maart 2018 08:17

Ja, gisteren was het stukken beter te doen! Harde wind maar veel minder koud (en een extra thermoshirt hielp ook wel) Woensdag was echt te koud, belachelijk...
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 10 maart 2018 19:39

Vandaag toch maar weer eens naar buiten gegaan voor voorzichtig ritje op mijn EVO.
Voorzichtig, omdat ik ruim een week geplaagd werd door extreme hoestbuien waar geen einde leek te komen. Week voor Gran Canaria geen lekker idee, dus bezoekje arts.
Gelukkig afgelopen donderdag van huisarts onderstaand middel gekregen (idd, staat ook op dopinglijst wat de arts me ook vertelde).
Afbeelding
Vanaf vrijdag voelde ik me langzaam beter en nadat ik mijn EVO van de Elite trainer had gehaald toch lekker stukje op weg gegaan. Gewoon lekker in de buurt richting de Loosdrechtse plassen onder prima weersomstandigheden, al stond er meer wind dan ik vooraf had gedacht.
Na kleine 2:40u en 75 km (https://www.strava.com/activities/1445755488) weer terug zonder problemen en/of hoestbuien. Dus geeft weer vertrouwen voor volgende week. Ga er vanuit dat volgende zaterdag de top van het eiland beklommen gaat worden.
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 14 maart 2018 20:37

Vanmiddag eindelijk weer eens een normale rit kunnen rijden na de "narigheid" van vorige week. Mooi op tijd, want over 2 dagen naar Gran Canaria en is het toch wel fijn als je redelijk hersteld bent. Kon in ieder geval zonder te hoesten fietsen, ook na afloop.
Had gezien het weer wel op de EVO gekund, maar die al ingepakt in mijn EVOC tas. Dus nog maar een keertje mijn CAADX gebruikt om lekker stuk op de weg te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Verder voor het eerste met een Garmin (820 Edge Explorer, vorige week aangeschaft) . Vooraf route bedacht om er een beetje mee om te kunnen gaan. Vooraf via GPSies wat ingetekend en rijden maar. Best aardig want kwam op een paar plekjes uit waar ik nog nooit gereden had. Weet in ieder geval hoe zo'n ding werkt en weet ook inmiddels wat een "freeze" betekent........
Los daarvan prima weertje om te rijden al stond er best wat wind. (op GC waait het ook altijd, dus kon ik vast wennen).

Na 5:13u terug met 137 km op de teller en redelijk volle benen.

https://www.strava.com/activities/1452956536

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 18 maart 2018 17:19

Na het vele schaatsen afgelopen winter vond ik het vandaag, ondanks winterse temperaturen en ijs op de sloten, tijd om de fiets weer uit de schuur te halen.
Koud? Daar klaag ik bij schaatsen ook niet over, dus nu ook niet. Gewoon goed kleden.
Tegen de wind in was wel pittig. Wind van de zijkant trouwens ook. Wind mee was best leuk ;)

Voor de eerste rit in deze wind vond ik 45km genoeg. Maar ik kan concluderen dat de conditie wel goed zit. Morgen een wat groter rondje :)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 18 maart 2018 17:32

ik schaats niet dus ik mag wel klagen.
bij deze dan: ben helemaal klaar met die schijtkou en wind.
zo, en nu graag lente omstandigheden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 18 maart 2018 17:44

Thierry le Brun schreef:
zo 18 maart 2018 17:32
Trainingsweekend wordt mooi weer, maar ik zie dat je reserve staat.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 18 maart 2018 18:34

Klopt, zelf aangegeven ivm verwachte kampioenswedstrijd dochter maar dankzij meewerken van concurrenten is dat gisteren al gebeurd. Maar als het in Limburg mooi word zal het hier ook wel goed zijn
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 18 maart 2018 23:15

Thierry le Brun schreef:
het feit dat ik schaats maakt dat ik de temperatuur vandaag ook wel aan kan.

maar dat neemt niet weg dat van mij die winter nu ook wel voorbij mag zijn. Kom maar op met dat warme weer zodat we weer kort-kort kunnen fietsen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 19 maart 2018 10:12

Thierry le Brun schreef:
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Gister 75km bij -3 en windkracht 5. Gelukkig met 8 man.
Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 19 maart 2018 10:31

Ik heb ook wel zin weer een keertje buiten te fietsen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 19 maart 2018 10:39

Alexander schreef:
ma 19 maart 2018 10:31
Ik fiets altijd buiten. Dat kan echt wel het hele jaar door, met uitzondering van sneeuw en ijzel of kouder dan -5
Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 19 maart 2018 11:40

Rob T schreef:
ma 19 maart 2018 10:39
Alexander schreef:
Ik fiets altijd buiten. Dat kan echt wel het hele jaar door, met uitzondering van sneeuw en ijzel of kouder dan -5
Ik merk de laatste jaren dat ik toch steeds gevoeliger word voor koude wind op mijn voorhoofd. Ofwel ik ga het niet opzoeken en Zwift blijft een goed alternatief.
Laatst gewijzigd door Alexander op ma 19 maart 2018 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 19 maart 2018 11:59

Alexander schreef:
ma 19 maart 2018 11:40
Rob T schreef:
ma 19 maart 2018 10:39
Alexander schreef:
Ik merk de laatste jaren dat ik toch steeds gevoeliger wordt voor koude wind op mijn voorhoofd. Ofwel ik ga het niet opzoeken en Zwift blijft een goed alternatief.
Verstandig. Er kleven nogal wat risico's aan trainen onder dit soort omstandigheden:

https://www.sportzorg.nl/sporttakken/wi ... -koud-weer
Querer es poder

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 19 maart 2018 13:33

Ik vind kou en nat gewoon niks aan. Pas vanaf een graad of 10 begin ik er de lol van in te zien.

Eerlijkheid gebied te zeggen: dat was een graad of 3. Maar sinds ik kan Mario karten met m'n fiets op de Kickr, vind ik het gamen in de bijkeuken ook veel leuker dan geklooi in de kou. En qua training is het minstens zo goed, zo niet beter.

Maar al met al lijken we volgende week de 10 graden overdag de passeren en ik mag toch aannemen dat er niet nog een Siberische Beer aan komt waaien.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 19 maart 2018 17:16

Ik heb wel eens in de kou gefietst , maar dan was het bijna windstil en dus beter te doen dan bij windkracht 5/6 .

Dit weekend mijn nieuwe fiets maar lekker warm binnen gehouden .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 19 maart 2018 18:17

Proeme schreef:
zo 18 maart 2018 17:19
Voor de eerste rit in deze wind vond ik 45km genoeg. Maar ik kan concluderen dat de conditie wel goed zit. Morgen een wat groter rondje :)
iets minder wind vandaag, en de temperatuur lag iets hoger. Nog altijd fris, maar ook vandaag kon ik me daar prima op kleden.

63km

Het seizoen is geopend.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 27 maart 2018 19:24

Voor mij ook niet "vandaag gefietst" want ik kwam vanmorgen om 06:00u thuis na 10 dagen Gran Canaria. Daar totaal 8 maal op de fiets gestapt. Totaal score was 940km, 19.000hm en bij elkaar 43 uurtjes op de fiets. Inderdaad geen poldergemiddeldes
Merk wel dat het steeds moeizamer gaat tov een aantal jaren terug, tja de leeftijd draai je niet terug. Dus allemaal net wat langzamer dan bijvoorbeeld 7 jaar terug (data uit Strava), maar daardoor wel meer tijd om om me heen te kijken. :mrgreen:
Hoogtepunten waren:
  • De klim naar de top
    Valley of tears
    Alle dagen zon
Paar plaatjes om indruk te geven en weten jullie waarom ik al 15 jaar in maart naar de Canarische eilanden ga.
Afbeelding
Zonsopgang langs de kust

Afbeelding
Bekende statieportret

Afbeelding
Boven op de top, op de achtergrond is de Teide op Tenerife te zien

Afbeelding

Afbeelding
gelukkig niet op gecontroleerd...

Afbeelding
Op eigen risico mocht het

Afbeelding
Beter dan dit, bijna niet mogelijk

Afbeelding

Komende dagen herstellen, wachten op beter weer en volgend jaar maart Tenerife

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » za 31 maart 2018 23:30

Vandaag de tijdrit van Almere gereden. Blij met een nette uitslag: 12e van de 68 in mijn categorie (40+). In een tijd van 01:01:12 en 41,97 km/u gemiddeld.
https://www.strava.com/activities/1481340433
Afbeelding

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » zo 01 april 2018 09:14

fred mtb-sport schreef:
di 27 maart 2018 19:24
Voor mij ook niet "vandaag gefietst" want ik kwam vanmorgen om 06:00u thuis na 10 dagen Gran Canaria. Daar totaal 8 maal op de fiets gestapt. Totaal score was 940km, 19.000hm en bij elkaar 43 uurtjes op de fiets. Inderdaad geen poldergemiddeldes
Merk wel dat het steeds moeizamer gaat tov een aantal jaren terug, tja de leeftijd draai je niet terug. Dus allemaal net wat langzamer dan bijvoorbeeld 7 jaar terug (data uit Strava), maar daardoor wel meer tijd om om me heen te kijken. :mrgreen:
Hoogtepunten waren:
  • De klim naar de top
    Valley of tears
    Alle dagen zon
Paar plaatjes om indruk te geven en weten jullie waarom ik al 15 jaar in maart naar de Canarische eilanden ga.
Afbeelding
Zonsopgang langs de kust

Afbeelding
Bekende statieportret

Afbeelding
Boven op de top, op de achtergrond is de Teide op Tenerife te zien

Afbeelding

Afbeelding
gelukkig niet op gecontroleerd...

Afbeelding
Op eigen risico mocht het

Afbeelding
Beter dan dit, bijna niet mogelijk

Afbeelding

Komende dagen herstellen, wachten op beter weer en volgend jaar maart Tenerife
Wat een heerlijke fietsomgeving zeg. Tikje jaloezie voel ik wel.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 01 april 2018 18:25

NielsH schreef:
zo 01 april 2018 09:14
Wat een heerlijke fietsomgeving zeg. Tikje jaloezie voel ik wel.
Dat was mijn gedachte vandaag ook, want is toch wel weer wennen aan dat grauwe/koude weer van vandaag.
Gewacht tot het droog was en toch mijn CX maar gepakt voor rondje op de weg, had geen zin om mijn EVO na schoonmaakbeurt direct weer smerig te maken.
Min of meer het standaard rondje vanuit Soest richting Loosdrechtse plassen en Vinkeveen. Stond een beetje wind, maar was op zich te doen.
Afbeelding
Na 105 km weer terug om vlot de warme douche op te zoeken, wel eens veel leukere ritten gereden dan deze.....
https://www.strava.com/activities/1483823187

Plaats reactie