Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Geer » zo 14 januari 2018 08:59

Gisteren voor het eeest sinds lange lange tijd weer eens met de a groep op zaterdag mee. Mede door het feit dat mijn vrouw op de zaterdagen werkt, is fietsen op zaterdag al lastig zat. En met de A’s mee is ook lastig zat. Vooral omdat de ‘toppers’ echt in orde zijn. Altijd, hele jaar door, eigenlijk hun hele leven al.
Anyway, rondje over de Veluwe. Met 26 man. Vooral in het begin nerveus. Eenmaal op de glooiende delen werkten nog maar een paar man op. Waaronder ik! Zij het op hangen en wurgen. Maar ik was daar..dacht zelf heel even aan een demarrage :-) (Goddank niet gedaan).
Conclusie; prima vorm voor de tijd van het jaar! Fijn om te merken dat loon na werken nog steeds klopt.
Biologisch

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 14 januari 2018 15:21

Ondanks het mooie weer vandaag ben ik vanochtend twee uur wezen spinnen. Er staan nu wel nieuwe spinning fietsen met vermogensmeter op de sportschool maar als ik naar de gegevens kijk dan lijken de waarden aan de veel te lage kant en daarmee dus onbetrouwbaar. Wel jammer want het zijn wel mooie nieuwe fietsen. Ik denk dat ik het nog een paar keer bekijk en dan wellicht weer overstap op de in mijn ogen wel wat betrouwbaardere PowerCal.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » zo 14 januari 2018 15:43

Maak de overstap naar buiten!

Heerlijk weer vandaag. Zonder enige metertjes naar buiten gegaan vandaag. Kleine 2,5 uur :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 14 januari 2018 16:31

gios schreef:
zo 14 januari 2018 15:43
Maak de overstap naar buiten!

Heerlijk weer vandaag. Zonder enige metertjes naar buiten gegaan vandaag. Kleine 2,5 uur :oke:
vandaag wel begonnen met een metertje maar ergens in het bos blijkbaar verloren want in ene was ie weg... klein stukkie terug gereden maar zie maar eens 9cm² computer terug te vinden in het grote bos..
was in elkaar geval een mooie veldtoertocht vanuit Klarenbeek. auto bij Apeldoorn neergezet en lekker half uurtje losgereden. Tocht zelf was 64km met veel klim/daalwerk ri Beekbergen-Hoenderloo. Dan merk je op het laatst wel dat de 100km solo van gisteren ook nog ergens in de bovenbenen zitten.
Daarnaast ook eigen bevoorrading vergeten mee te nemen. Lusje na afloop daarom maar niet te uitgebreid gemaakt dus net geen 100km. Had ook de zin niet meer om die 4km er nog bij te doen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » zo 14 januari 2018 18:01

Vandaag 50 km gefietst. Viel niet mee met de zware benen van het staan ( 16.00 - 23.30 uur , wachten + concert Depeche Mode in de ZiggoDome )
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » ma 15 januari 2018 07:51

Alexander schreef:
zo 14 januari 2018 15:21
Ondanks het mooie weer vandaag ben ik vanochtend twee uur wezen spinnen. Er staan nu wel nieuwe spinning fietsen met vermogensmeter op de sportschool maar als ik naar de gegevens kijk dan lijken de waarden aan de veel te lage kant en daarmee dus onbetrouwbaar. Wel jammer want het zijn wel mooie nieuwe fietsen. Ik denk dat ik het nog een paar keer bekijk en dan wellicht weer overstap op de in mijn ogen wel wat betrouwbaardere PowerCal.
Anders doe je toch een keer een paar testjes (3 en 20 minuten bijvoorbeeld) op de spinbike en bereken je toch je zones specifiek voor de spinbike. Dan train je in ieder geval in de juiste zones en kun je enigszins wat informatie uit je sessie halen?

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » ma 15 januari 2018 07:55

Geen spijt dat ik zondag toch buiten ben gaan fietsen. Het was weliswaar koud, maar met het zonnetje erbij niet onaangenaam. Zeker met de regenachtige voorspellingen van aankomende dagen was het vandaag of voorlopig niet..
De racefiets heb ik lekker in de Tacx gelaten, mede vanwege dezelfde voorspellingen en de TT fiets is toch al vuil. Heerlijk langs het Amsterdamrijnkanaal gereden met een 5-tal blokjes in sweetspot en wat rustiger tussenin. Heerlijk gevoel thuis gekomen :-)
https://www.strava.com/activities/1356764383

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » ma 15 januari 2018 11:51

NielsH schreef:
ma 15 januari 2018 07:51
Alexander schreef:
zo 14 januari 2018 15:21
Anders doe je toch een keer een paar testjes (3 en 20 minuten bijvoorbeeld) op de spinbike en bereken je toch je zones specifiek voor de spinbike. Dan train je in ieder geval in de juiste zones en kun je enigszins wat informatie uit je sessie halen?
Ik gebruik het puur als registratie. Smartphone gaat in de achterzak en de spinning gaat dan gewoon op een combinatie van hartslag en gevoel. Maar dan zou het wel prettig zijn als de registratie een beetje overeenkomt met de werkelijkheid. Volgende week zondag zijn er wat mensen van de leverancier aanwezig die uitleg geven aan deze nieuwe spinningsfietsen. Ik ga dan eens vragen of mijn ervaring bekend klinkt, al heb ik wel een vermoeden dat ze het niet snel toe gaan geven. Maar als je inhoudelijk naar mijn training van gisteren kijkt lijkt er weinig van te kloppen als je het vergelijkt met de trainingen op de WattBike.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 17 januari 2018 13:37

Gisteren een lekkere training op de WattBike met wat KUH blokken in Z4/5/6. Totaal 3 blokken van 10 minuten en dan onderverdeeld in 5 blokjes van 2 minuten. Eerste blok tegen een cadans van 65-70 afgewisseld 1min in Z5 en 1min Z1. Tweede blok tegen een cadans van 60-65 afgewisseld 90sec in Z4 en 30sec Z1. Derde blok tegen een cadans van 70-75 afgewisseld 45sec Z6 en 75sec Z1. Elke keer het eerste en laatste blokje staand en de middelste blokjes zittend. Bijna alle blokjes de grens opgezocht van de hogere zone.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » vr 19 januari 2018 15:22

Binnen...das geen fietsen :-P :-P

Dus na de storm van gisteren weer lekker naar buiten. Schade in de bossen was behoorlijk, slalommen door de afgebroken takjes. Vaste rondje van 69 kilometer gefietst. Ik merk dat dat met deze temperaturen van 4 a 5 graden precies langs genoeg is. Volgende week woensdag gaat de temperatuur naar de dubbele cijfers, dan kan het weer wat verder.

marcello
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » vr 19 januari 2018 16:11

Vroeg weekend en effe de nachtdiensten uit de benen trappen.
Dus vanochtend op pad gegaan voor een duurtraining op een prachtige route "Tour de Boerderie".
De naam zegt het al, op de 100 km kom je langs ontelbaar veel boerderijen en dat zonder verkeerslichten.

https://www.strava.com/activities/1364606108

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 21 januari 2018 21:11

Ging uit van complete indoorweek, maar na 5x binnen deze week vandaag toch kunnen ‘luchten’. Gewacht tot gladheid over was en iets voor half 12 op pad met de CX.
In begin toch nog paar verdachte stukjes, maar zodra in open veld geen probleem met gladheid meer.
Vanaf Soest via Breukelen, Mijdrecht, Abcoude, Loenen aan de Vecht, Nederhorst den Berg, Kortenhoef, Loosdrecht, Lage Vuursche om na 5:10u en 142km later thuis te komen.
https://www.strava.com/activities/1368316501/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua weer niet echt verkeerd, zeker de eerste 3 uur met de zon, later bewolkt en laaste kwartier toch frisjes. Was redelijke naar de kl*te toen ik thuis kwam, maar wel voldaan.
Binnen half uur lekker onderuit gezakt op de bank bij de open haard en overheerlijk biertje om deze sportieve dag goed af te sluiten.
Afbeelding
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 24 januari 2018 19:22

Vanmiddag een ritje met wat hindernissen. De eerste was op het werk "Fred, waarom wijs je vergaderverzoek af? " Je weet toch, dat het droog is en er belangrijkere dingen zijn...........
Om 13:00u op de CX gestapt met het idee zo tegen 17:00u terug te zijn. Omstandigheden niet verkeerd, althans qua temperatuur. De wind had iets minder gekund, zat toch stukjes bij met amper 20 km/u.
Na iets minder dan 45 km fietsen lekke band. Ander bandje er in en door. Binnen 1 km weer lek, opnieuw bandjes er in en weer door.
En weer even verder weer lek, geen zin om 3e binnenbandje te wisselen en uit balorigheid met de lekke band (op de velg dus) naar de lokale fietsenboer in Wijk bij Duurstede (Fietsdomein).
Daar vlot een nieuwe buitenband en binnenband op laten zetten. Extra binnenband mee en door voor nog een kleine 60 km om net door donker terug te zijn.
Ondanks lek toch een lekkere rit van opnieuw iets boven de 100 km.

Afbeelding

Afbeelding
Voor het gevoel meer wind.....

https://www.strava.com/activities/1373109637/
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 26 januari 2018 19:43

M'n vrijdag redelijk optimaal benut met mooie rit op de Scale op de vaste MTB routes bij Nijverdal/Holten.
Tegen 09:00u eerst de noordelijk lus van 17 km die fantastisch is om te rijden. Bijna overal waren de bomen verwijderd over de route. Alleen in eerste ronde 1x een versperring, maar 50 minuten later bij 2e ronde was hij weg.
Parcours loopt lekker, mooie flow en niet extreem zwaar. 1 zwaardere klim, maar verder prima te rijden. In ieder geval 2:30u (3 rondjes) prima vermaakt.
Daarna bij de auto wat bijtanken en de grote ronde van 30 km pakken, deze stuk minder leuk om te doen. Aantal stukken bosracen afgewisseld door single tracks. Hier op 2 stukken een gedeelte afgesloten vanwege de stormschade.
Afbeelding

Deze ronde 2x gedaan om na 5:30u trappen tegen de 115 km / 1.000 hm uit te komen.
Aardig zat, maar wel lekker gevoel. Verder ook heerlijk rustig met totaal 5 andere bikers. Op vrijdag fietsen heeft voordelen. :mrgreen:

https://www.strava.com/activities/1376053942

btw: verder niemand die meer fietst?

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » vr 26 januari 2018 20:04

fred mtb-sport schreef:
vr 26 januari 2018 19:43

Afgelopen zondag voor eerst weer in een groepje , 1 persoon langs me gleed weg . Gelukkig van me weg , want ik wil de komende tijd op de been blijven . Die ene val van een half jaar geleden ben ik nog aan het verwerken. Gelukkig geen lichamelijke schade , alleen zijn achterder. gebogen.

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » vr 26 januari 2018 22:07

who cares schreef:
vr 26 januari 2018 20:04
fred mtb-sport schreef:

Afgelopen zondag voor eerst weer in een groepje , 1 persoon langs me gleed weg . Gelukkig van me weg , want ik wil de komende tijd op de been blijven . Die ene val van een half jaar geleden ben ik nog aan het verwerken. Gelukkig geen lichamelijke schade , alleen zijn achterder. gebogen.
Ik fiets idd niet. Rare blessure aan mijn enkel :-? Hopelijk morgen goed genoeg hersteld om een rondje te trappen.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » vr 26 januari 2018 22:36

fred mtb-sport schreef:
Vandaag een lekker intensief rondje Watopia op Zwift.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 27 januari 2018 16:54

fred mtb-sport schreef:

Vandaag voor het eerst buiten gefietst dit jaar. Beetje raar.
Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » za 27 januari 2018 17:33

Vandaag weer buiten gefietst , de laatste tig km's wind veelal tegen. 50,5 km , alleen hij laad hem niet naar strava.

https://www.strava.com/activities/1378264371
Laatst gewijzigd door who cares op za 27 januari 2018 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 27 januari 2018 17:55

8 uur de deur uit voor een partijtje voetbal in Doornspijk, half 11 thuis, kwart voor 11 op de fiets, 100km weggetrapt, kwart over 2 thuis, half 3 op pad voor een potje handbal in Baarn, half 6 thuis... Vanavond nog een verjaardag.....

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » za 27 januari 2018 18:04

Thierry le Brun schreef:
za 27 januari 2018 17:55
8 uur de deur uit voor een partijtje voetbal in Doornspijk, half 11 thuis, kwart voor 11 op de fiets, 100km weggetrapt, kwart over 2 thuis, half 3 op pad voor een potje handbal in Baarn, half 6 thuis... Vanavond nog een verjaardag.....
Moderne 4-kamp

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » za 27 januari 2018 20:19

Thierry le Brun schreef:
Ik mis ng iets met eten en douchen. Of doe jij beide in een kwartiertje?

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » za 27 januari 2018 20:30

Vandaag 3h40 pittige training. Ging erg lekker. Buiten gaat altijd zoveel makkelijker dan op de Tacx. Thuis gekomen douchen en vervolgens een flinke en relaxe lunch en daarna een tukkie op de bank. Het leven van een prof zou wel wat voor mij zijn. :lol:

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 27 januari 2018 22:04

Goudhaantje schreef:
za 27 januari 2018 20:19
Thierry le Brun schreef:
Ik mis ng iets met eten en douchen. Of doe jij beide in een kwartiertje?
Yep! Douchen gaat in hooguit 5 minuten. Snel paar sneeen brood in elkaar flansen, stuk worst erbij en door..

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » za 27 januari 2018 23:51

Om 8 uur de deur uit naar de veldrit in Rucphen om voor Rob (Tiest) in de materiaalpost te gaan staan. Om 10.00 start, lekkere wedstrijd en seizoen als 14e in deze cross afgesloten. Morgen slaan we over, het is leuk geweest.
Na de nodige schoonmaakwerkzaamheden aan de crosser gelijk door naar huis, wat boterhammen naar binnen en een relaxed rondje gereden van een kleine 45 km, het waaide weer serieus hard. Deze week al een paar keer gefietst en de benen waren moe.

Nu rustig avondje en morgen kijken we weer verder. Het gaat i.i.g. steeds beter :oke:

Plaats reactie