Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » za 24 oktober 2020 16:01

Voor de verandering op zaterdag een wat langere rit ipv vrijdag. Gisteren was het (te) mooi weer om de motor te laten staan en die samen met vrouwlief gepakt.
Dus dan maar vanmorgen op pad en mijn Scott Addict maar weer van de Elite indoortrainer afgehaald.
Bij eerste daglicht op pad, maar wat een sombere en grijze bende op dat moment. De wegen ook zeiknat en smerig, dus de poetsbeurt van vrijdag achteraf voor niks..........
Paar maal in begin wat lichte motregen, maar viel op zich mee. Qua ronde de kant van Weesp/Amstelveen/Mijdrecht op, dus 0,0 klimwerk maar wel een bak wind af te toe.
20201024_084823453_iOS.jpg
Zeker tegen einde stukjes waarbij tempo nog maar net boven de 22 km/u lag.
In ieder geval toch nog dik 160km op de teller om voldaan thuis te komen.
https://www.strava.com/activities/4236407543
24-10 SRAM.jpg
Enne, van de 24 versnellingen vandaag opnieuw lang niet alles gebruikt. Dat zal pas hopelijk in maart 2021 in Tenerife zijn. (beetje optimistisch zijn)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 01 november 2020 18:02

Dit weekend toch nog 2 keer getrapt.
Zaterdag: Had best grote plannen om flink eind met de racefiets op pad te gaan, misschien wel richting de 200 km. Dus tegen thuisfront "Ben misschien pas over een uurtje of 7 terug". In de praktijk kwam daar helaas niet veel van terecht. Al vrij vlot het idee "gaat hem niet worden" en vond het qua weer toch beetje tegenvallen.
Dus uiteindelijk 4:30u op pad geweest en zo'n 130 km afgelegd. https://www.strava.com/activities/4266417335
Onderweg de wegen zeik en zeik nat en hoop zooi die er lag, dus kon na afloop ook flink schoonmaken voor ik de fiets weer op de indoortrainer kon zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Maar met deze rit wel mijn jaarlijkse doel van 15.000 km gehaald en dat precies na 10 maanden (kwestie van dankzij of ondanks Covid-19 :mrgreen: )

Zondag: Opgestaan met lichte kater na iets te veel likeurtjes na mijn BBQ op zaterdagavond en had er een hard hoofd in. Toch maar de gravelbike gepakt voor mijn min of meer standaard rondje vanuit Soest.
Toch bleek frisse lucht goed te werken en was het toch genieten van de natuur en de herfstkleuren. Sommige plekken al vrij vlot druk, maar nergens echt last gehad. Scheelt dat tempo niet zo hoog lag vandaag. :mrgreen:
Paar plaatjes onderweg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer dan 3 uur terug met 77 km op de klokken en weer een fiets om uitgebreid schoon te maken
https://www.strava.com/activities/4270370012
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » zo 01 november 2020 20:09

fred mtb-sport schreef:
zo 01 november 2020 18:02

Afbeelding

Heksenkring
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 05 november 2020 20:30

who cares schreef:
zo 01 november 2020 20:09
Heksenkring
Inderdaad, ik had het eigenlijk nooit in het echt gezien. Mooi verschijnsel vd natuur, maar herfst bied naast regen/narigheid/koude ook mooie momenten.

Dit ook zoals gisterenmiddag, toen maar even "gesmokkeld" met werk en lekker om 13:00u op mijn gravelbike gestapt om net voor zonsondergang thuis te komen.
Vanaf Soest de voor mij bekende gravelpaden genomen over de Utrechtse Heuvelrug tot vlak bij Veenendaal/Rhenen en vanaf daar weer terug.
Ideale weersomstandigheden om lekker eindje te toeren.
Na 4:05u stond er 101 km op de klokken en voldaan gevoel https://www.strava.com/activities/4285539916
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 08 november 2020 19:54

1 groot feest afgelopen weekend, beide ritten.
Vrijdag: Mijn Scale min of meer onder het stof vandaag gehaald en lekker stuk vanuit Soest t/m Rhenen gereden over de super mooie trails van de Utrechtse Heuvelrug.
Was een overheerlijke "comeback" zoals ik ook op mijn Facebook aangaf met:

Afgelopen jaar regelmatig idee ‘MTB verkopen, rij er amper op en het is niet echt meer mijn ding’. Maar na overheerlijke rit van vandaag laat ik dat idee maar schieten. Zoals vandaag was super, gewoon lekker 6 uur toeren en genieten in de natuur. Dus de Scott is (voorlopig) niet te koop

Qua rijden echt weer ouderwets genoten en na 6 uur en 123km/1.140hm terug met big smile. https://www.strava.com/activities/4296740585

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag: Op tijd op pad met de gravelbike om retourtje Veluwe te pakken. Omdat ik vroeg weg was, zelf min of meer de zonsopgang mee kunnen maken en oh wat was het lekker rustig op de vroege ochtend. In ieder geval stuk beter dan filerijden op de trails van de UHR.
De route had ik geleend via Strava, dus lekker GPS'en en enkel keer even in de fout. Maar kon de pret niet drukken.
Na iets meer dan 5 uur stond er 127 km op de teller https://www.strava.com/activities/4307089691en meer dan voldaan gevoel, maar ook vermoeid. Tja, je bent 60 en dan...........

Paar plaatjes om aan te geven hoe leuk het gravelen eigenlijk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » ma 09 november 2020 11:49

Prachtig :D
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » za 14 november 2020 18:43

als docent heb je zo veel vakantie. Ja, maar je zit ook in het weekend toetsen na te kijken...

rond 14 uur had ik daar geen zin meer in en ben ik op de fiets gestapt om 60km weg te trappen. Gewoon op de weg, op de racefiets. Veel blad op de paden, maar overal was wel een goed begaanbaar spoor en het was eigenlijk best lekker weer :)

Inmiddels is het nakijkwerk toch ook maar af. Nu nog eten...

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 22 november 2020 12:13

Afbeelding

Die wandelaars hebben de coronatijd met gewichten gespeeld.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 22 november 2020 16:09

Dit deden ze net voor me. En als ik niet aan de kant ging zouden ze met mij hetzelfde doen
DSC_4561.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme

Bericht door Proeme » za 28 november 2020 19:41

voorspelling: koud met zon. Kou kun je je op kleden, dus gewoon gaan fietsen en onderweg even 'hoi' zeggen bij een vriendin.

Die zon, die heb ik niet gezien. Eén en al grijs...

Ergens op een fietspad vonden ze het nodig om over de lengte bijna een kilometer een laag zand neer te leggen. Geen idee wat daar het idee van was. Wilden ze een cross-parcours? Misschien... ik niet... maar ach, overleven we ook wel weer.

Drinken vergeten was een beetje dom. Bidons stonden gevuld en wel netjes op het aanrecht toen ik thuis kwam. Gelukkig had die vriendin wel wat te drinken :)

Al met al lekker 65 km weggetrapt.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 28 november 2020 20:31

Proeme schreef:
za 28 november 2020 19:41

Drinken vergeten was een beetje dom. Bidons stonden gevuld en wel netjes op het aanrecht toen ik thuis kwam. Gelukkig had die vriendin wel wat te drinken :)
zal vast niet goed zijn maar vandaag 100km, 2 halve liter bidons mee en wel 3 slokjes ijswater gedronken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 30 november 2020 08:16

2 ritten vh weekend met verschillend gezicht.
Vrijdag: Meestal de dag om de meeste km's te draaien, alles lag klaar. Helaas van die zeikregen, dus maar even wachten?
Uiteindelijk iets na het middaguur de SuperX gepakt met de spatborden er op voor een rit op de weg. 1 grijze bende en op bepaald moment zelfs nog (mot)regen en eigenlijk niks aan.
Toch maar door trappen en beetje de polder in en na 45 minuten geen motregen meer, maar ook alles mee gezegd. 1 vd meest sombere ritten vh jaar.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uur stond er 110 km op de klokken https://www.strava.com/activities/4397837893

Zondag: Nieuw poging, vooruitzichten stuk gunstiger en al om 08:15u op de fiets voor langere graveltocht. Route vanaf Strava geleend die vanuit Amersfoort ging richting Barneveld. Lunteren, Ede, Amerongen en weer terug.
Eerste 2 uur nog bewolkt en klein beetje wind dat het best koud maakt. Daarna kwam de zon op en iets minder koud. Echt koud niet gehad, want voldoende kleding aan.
Route een afwisseling van asfalt, gravel, zandpaden etc. In ieder geval meer dan genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 6:23u fietsen stond er 154 km op de teller en dik tevreden.
https://www.strava.com/activities/4407552752

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 06 december 2020 20:18

Opnieuw 2 ritten vh weekend met verschillend gezicht.
Vrijdag: Gewacht tot vroeg in de middag en met mijn gravelbike de weg op. De "traktorbanden" tot 5 bar opgepompt en rijden maar. Gelijk al een bak wind voor het gevoel en niet echt "mijn ding". Maar verder lekker droog en niet te koud. Heel even het zonnetje gezien.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uurtjes trappen net voor donker thuis met 109 km op de teller en prima voor deze dag. https://www.strava.com/activities/4428887049

Zondag: Op tijd op pad voor langere graveltocht vanaf mijn huis richting Apeldoorn. Een route "geleend" via Strava die in Amersfoort begon. Temperatuur net iets onder vriespunt, maar met winterschoenen en 2 dunne handschoenen over elkaar heen geen probleem.
Begin vd route iets meer asfalt, maar verderop dik ingehaald met veel onverhard. Paar stukken misschien wel iets te veel onverhard/technisch naar mijn zin. Daar zou MTB net wat beter zijn geweest. Maar verder geen klagen en weer paar mooie/nieuwe stukken ontdekt.
Na zo'n 115 km in de buurt van Putten beetje "ruzie" met mijn Garmin (zat niet echt op te letten) en was er ook een beetje klaar mee. Dus restant via de weg naar huis. Laatste uur toch wel frisjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk na 6:42u thuis met 156 km op de teller en moe maar voldaan. Vlot fiets afspoelen van de pekel, gevolgd door warm douche om even later lekker bij de open haard een kabouter klein te maken...........
https://www.strava.com/activities/4437910005

Proeme

Bericht door Proeme » zo 06 december 2020 22:31

die laatste is dan ook dik verdiend lijkt me! :oke:

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 03 januari 2021 18:14

Eerste van het nieuwe jaar, dus eerst nog iedereen de beste wensen en (hoop) veilige/droge km's.

Nieuwjaarsdag: Beetje beladen dag om te fietsen want in verleden al 2x maal de "pechservice" moeten inschakelen om me op te halen. Daarnaast afgelopen 2e kerstdag opnieuw moeten laten ophalen ivm pech (lek en wisselen ging niet door verkleumde handen) . Dus op feestdagen fietsen een vloek?
Ondanks dat toch met de gravelbike een rondje over de weg met verse bandjes die tubeless met melk waren, dus wat kon er mis gaan? Inderdaad, er ging niets mis............
Beetje min of meer vaste rondje om net iets boven de 110 km en 4 uurtjes uit te komen.

Afbeelding
Bewijs van goed gedrag https://www.strava.com/activities/4549028480

Zondag 3 januari Wilde voor graveltochtje gaan, maar verstapte me 's morgens vroeg (sinds 10 dagen last van z.g. klapvoet, waar a.s. donderdag hopelijk meer duidelijk over komt). Maar signaal om toch de gravelbike opnieuw als wegfiets te gebruiken. Even verstandig zijn.
Nu alleen de bekende heuveltjes tussen Soest en Rhenen gepakt. Deze ronde pak ik vaker, maar dan op de racefiets. Los van de "traktorbanden" verder weinig mis mee om in deze periode de gravelbike hiervoor te gebruiken.

Afbeelding

Qua temperatuur was het net te doen, niet (te) koud gekregen.
Opvallend1: Verschil in kleding van andere rijders. Toch regelmatig blote benen en zelfs 1x shirt korte mouwen gezien. Vooral dat laatste, moet er niet aan denken.
Opvallend2: Toch wel heel wat grote groepen fietsers bij elkaar gezien, niet om in dit topic de discussie aan te wakkeren. Viel me op / viel me tegen om eerlijk te zijn.
Opvallend3: Drukte bij sommige parkeerplaatsen, denk dat iedereen er toch even uit wilde. In Soest zelfs verkeersregelaars, maar dan "chaos" paar honderd meter verder op en kijkt men gek op dat er iemand op de fiets rijd ipv met de auto komt............

Los daarvan toch lekker (solo)ritje en na 4:50u stond er 126 km / 822hm op de teller https://www.strava.com/activities/4559687793

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » ma 04 januari 2021 02:11

Op oudjaarsdag 43 km gefietst en ben deze muur tegen gekomen:

Ik wens iedereen nog een gelukkig nieuwjaar en een goede gezondheid!

#nieuwjaar
#covidvrij

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 10 januari 2021 17:18

Weekend toch keer stukje kunnen trappen en beide keren opnieuw op mijn SuperX gravelbike.
Vrijdag: Even gewacht tot de middag en voorzichtig zonnetje doorkwam. Bandjes wat harder (bijna 5 bar) opgepompt en richting de polder bij Nijkerk gegaan. Daar min of meer gewoon lekker kriskras de wegen gepakt, dus sommige stukjes wel 3 keer. Maakte niet uit, was gewoon heerlijk om te trappen.
Afbeelding
Na iets meer dan 4 uur stond er 111 km op de teller en voelde goed aan. https://www.strava.com/activities/4587254469

Zondag: In de planning een graveltocht van 90 km vanaf Amerongen en met retourtje Soest-Amerongen zou dat goed zijn voor pakweg 150 km.
Om 08:30u dik ingepakt op pad met idee over gravelpaden naar Amerongen te gaan, maar dat idee al vlot aan de kant gegooid. Beetje te veel gladde plekken naar mijn zin en Fredje heeft iets met botten breken. Uiterst voorzichtig naar Soesterberg om daar in in eerste instantie de brede zandpaden te pakken, want die in in ieder geval niet glad. Soms ook in de berm trappen ipv het fietspad.
Ook nu vooral beetje heen en weer crossen met uitstapje richting landgoed den Treek.
Maar overal bleef het erg oppassen. Maar los daarvan wel genieten van de omgeving en rijp op de bomen.

Afbeelding

Afbeelding
schaatsen waren bijna handiger geweest hierbij vliegveld Soesterberg

Afbeelding
Hier in ieder niet glad.

Afbeelding

Afbeelding
Vroeg opstaan en fietsen loont

Later in de ochtend wel steeds drukker en zal nog wel even zo blijven tot de IKEA etc. weer open gaat................
Na iets minder dan 4:30u stond er 103 km op de teller en prima voor vandaag. https://www.strava.com/activities/4597468614
Belangrijkste winst vandaag: Frisse neus gepakt en botjes heel gehouden.

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » wo 13 januari 2021 18:40

Wat een gave foto's weer! Mooie omgeving woon je. Leuk dat ik in Groningen woon, maar woon toch liever in jouw omgeving.
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 15 januari 2021 19:31

Dank je NielsD91: Woon idd op ideale uitvalsbasis (gemeente Soest), ook te merken in huizenprijzen :-(

Vandaag mijn vrije vrijdag goed benut voor langere gravelrit. Route van gravelrides.cc geleend, die zo'n 90 km was. Dichtstbijzijnde punt vd route Amerongen wat ongeveer 30 km trappen is, dus opgemaakt voor zo'n 150 km rit.
Goed dik aangekleed voor 08:30u op pad en via de bekende gravel fietspaden naar Amerongen. Na 29km de route opgepakt en ging richting Ede. Eerlijk gezegd het minst mooie deel vd route, maar gelukkig dat "leed" na 30 km voorbij en kwamen er een aantal mooie stukken waarvan een aantal bekende trails, maar zeker ook trails waar ik nooit gereden had.
Na iets meer dan 5 uur trappen, weer terug bij beginpunt vd route en over min of meer dezelfde route weer terug.
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze smaakte wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker

Na 6:09u stond er 150,7 km op de teller en meer dan genoeg.https://www.strava.com/activities/4624164364

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » za 16 januari 2021 01:10

Niemand klapt?

Ik klap
Wat een prestatie/rit man! 150 kilometers!!
In de kou

Proeme

Bericht door Proeme » za 16 januari 2021 08:43

Knallen schreef:
za 16 januari 2021 01:10
Niemand klapt?

Ik klap
Wat een prestatie/rit man! 150 kilometers!!
In de kou
mee eens, respect!

Zum
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Zum » za 23 januari 2021 19:43

https://strava.app.link/qhAobbJShdb

Ik wilde een hond aanschaffen, kan ik er de komende tijd ‘s avonds ook nog een beetje op uit. Dat werd hier thuis nou niet met gejuich ontvangen. Dan maar zo...

Proeme

Bericht door Proeme » za 23 januari 2021 23:37

Zum schreef:
za 23 januari 2021 19:43
https://strava.app.link/qhAobbJShdb

Ik wilde een hond aanschaffen, kan ik er de komende tijd ‘s avonds ook nog een beetje op uit. Dat werd hier thuis nou niet met gejuich ontvangen. Dan maar zo...
prachtig!

gisteren mijn eerste fiets-km's van 2021 gemaakt. Vrouw was haar ID-kaart vergeten terwijl die wel nodig is voor de vaccinatie. Dus hup, op de fiets om haar haar paspoort te brengen en daarna een omweg naar huis. Niet te lang want de wind was stevig en koud en het werd al donker, dus 31km was genoeg.

Laat het maar weer warmer worden, dan worden ritten ook weer langer. Schaatsen op natuurijs geloof ik toch niet meer in deze "winter".

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 24 januari 2021 16:50

Weekend gebruikt om (opnieuw) de gravelbike uit te laten.
Vrijdag: Na de bak regen in de voorgaande nacht, niet echt veel zin om echt te gravelen. Tegen mijn gewoonte in gewacht tot na de lunch om op pad te gaan. Even 4,5 bar in de "traktorbanden" en richting de Loosdrechts plassen. Stond een redelijk bak wind, maar verder geen klagen want geregeld de zon er bij icm de typische wolkenluchten.
Afbeelding
Uiteindelijk iets meer dan 4 uur getrapt met 110 km op de teller. Mooi zat vond ik het. https://www.strava.com/activities/4662669828

Zondag: Nu wel op tijd op pad en nu wel gravelen. Toch maar even de spatbordjes er op, want wist niet hoe nat het was op de gravelpaden. Dat viel redelijk mee, maar geen spijt van. Scheelt toch best een hoop (onnodige) bagger. :D
Vooraf tegen thuisfront "Ik ben terug met de lunch" en daar chteraf misschien wel spijt van want omstandigheden waren heerlijk. In begin frisjes, maar opkomende zon, wat mistflarden in de bos.
Qua route beetje de voor mij bekende paden vanuit Soest over de diverse gravelpaden tot aan Kwintelooyen en weer terug.
Onderweg wel verbaasd over de grote hoeveelheden groepen fietsers gezellig bij elkaar die er reden :dislike: .
Laat ik het maar houden op 5 volwassenen uit 1 gezin :mrgreen:
Paar plaatjes van verder geslaagd ritje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer dan 4 uur stond er 105 km op de teller, wat achteraf meer had kunnen zijn https://www.strava.com/activities/4672757710

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 31 januari 2021 18:16

Vandaag een rit om vooral mijn gedachten een positieve draai te geven na de "mokerslag" van afgelopen vrijdag.
In het kort: Sinds 5 weken een z.g. klapvoet links (grofweg, ik heb 1 lamme voet momenteel) en aantal onderzoeken geweest zoals MRI en EMG.
Gelukkig geen hernia die de klachten veroorzaakte, maar vanuit de achterkant knie volgens de EMG. Is feitelijk niks aan te doen (prothese gaat er komen).
Maar toen de mededeling van spierziekte HMSN en zakt je wereldje even in. Hoe dat zich in de toekomst ontwikkeld is een groot vraagteken.
Maar sporten (veel fietsen) kan geen kwaad..............

Dus vanmorgen gewoon lekker met mijn gravelbike de Veluwe op geweest. Auto bij Kootwijk geparkeerd en nog voor 08:30u op pad zonder idee welke kant op en/of route op GPS.
Kan zeggen dat dit geweldig aanvoelde ondanks lagere temperatuur. Paar plaatjes om het te illustreren hoe gaaf het gravelen op de Veluwe is (en was redelijk rustig).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na zo'n 4:40u met zo'n 112 km op de teller meer dan tevreden en toch wel blij mens en dat maar aanhouden.
https://www.strava.com/activities/4710706759

Plaats reactie