Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Proeme » vr 03 april 2020 20:39

fred mtb-sport schreef:
vr 03 april 2020 19:42
-A: Gisteren de eerste in mijn kennissenkring overleden aan het virus, dan komt het allemaal een stuk dichterbij.
ai, sterkte man!

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 05 april 2020 10:18

Dank je wel,ik mag hopen dat het bij 1 bekende blijft. Vanzelfsprekend ook onbekenden, daarover geen misverstand.

Vanmorgen toch de fiets opgestapt voor korter ritje vanochtend, want wilde gewoon op tijd terug zijn voordat het misschien (te) druk zou worden.
Dus om 07:30u al op de fiets en gewoon lekker de graveltoertocht vanuit Soest op GPS gereden. In begin nog erg frisjes, auto's waren bevroren. Maar voor de rest al het zonnetje en puur genieten. Elke keer als ik op de Hilversumse heide fiets verbaas ik me over de prachtige omgeving en dat zowat in mijn achtertuin.

Afbeelding

Afbeelding

De route ook top, maar de bekende stukjes voor mij.
Onderweg werd het later ietsjes drukker, maar zeker goed te doen. Verder vond ik op 1 of andere manier dat iedereen relaxter/vriendelijker leek dan anders. Meer ruimte dan anders maken, veel vaker groeten. In dat opzicht top :winkthumb:
Voor 11:00u alweer terug met iets meer dan 80km op de teller https://www.strava.com/activities/3256920393

Thuis ook het zonnetje volop in de tuin, kom de dag wel door.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme

Bericht door Proeme » zo 05 april 2020 14:23

voor het eerst kort-kort vandaag :)

ging om 12 uur de deur uit. Eerst nog met arm- en beenstukken vanwege de frisse wind, maar die konden na een half uurtje wel uit. Eerste 25km was wel pittig tegen de wind in (en Drentse klinkerweggetjes maken het niet simpeler). Die wind was harder dan ik verwacht had. Maar op de terugweg is dat juist fijn.

Zolang het advies is om geen intensieve trainingen te doen zijn mijn ritje net boven de 50km. 51,5 vandaag. Maar in dit heerlijke zonnetje had ik eigenlijk wel wat verder gewild...

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » zo 05 april 2020 20:58

fred mtb-sport schreef:
zo 05 april 2020 10:18
Dank je wel,ik mag hopen dat het bij 1 bekende blijft. Vanzelfsprekend ook onbekenden, daarover geen misverstand.

Vanmorgen toch de fiets opgestapt voor korter ritje vanochtend, want wilde gewoon op tijd terug zijn voordat het misschien (te) druk zou worden.
Dus om 07:30u al op de fiets en gewoon lekker de graveltoertocht vanuit Soest op GPS gereden. In begin nog erg frisjes, auto's waren bevroren. Maar voor de rest al het zonnetje en puur genieten. Elke keer als ik op de Hilversumse heide fiets verbaas ik me over de prachtige omgeving en dat zowat in mijn achtertuin.

Afbeelding

Afbeelding

De route ook top, maar de bekende stukjes voor mij.
Onderweg werd het later ietsjes drukker, maar zeker goed te doen. Verder vond ik op 1 of andere manier dat iedereen relaxter/vriendelijker leek dan anders. Meer ruimte dan anders maken, veel vaker groeten. In dat opzicht top :winkthumb:
Voor 11:00u alweer terug met iets meer dan 80km op de teller https://www.strava.com/activities/3256920393

Thuis ook het zonnetje volop in de tuin, kom de dag wel door.
Schitterende foto's!
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 06 april 2020 11:49

Proeme schreef:
zo 05 april 2020 14:23
voor het eerst kort-kort vandaag :)
En Fredje in lang-lang bij pakweg iets boven het vriespunt :D
NielsD91 schreef:
zo 05 april 2020 20:58
Schitterende foto's!
Dank je, maar omstandigheden waren ook ideaal voor plaatje om te laten zien hoe mooie omgeving het is en gravelen daar nooit verveelt.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 10 april 2020 20:28

Donderdagavond zag ik dat ik nog 198 km te kort kwam voor de 5.000 km dit jaar, duszzzzzzz vanmorgen op pad voor langere rit op mijn EVO.
Ietsjes later vertrokken dan ik normaal zou doen, want vond het nog een beetje te koud. Dus pas tegen 09:00u op pad, maar nog wel met armstukken. Voor de verandering vooraf goed gekeken hoe de wind na een paar uurtjes zou zijn, dus werd het een ritje richting de Veluwe.
Vanaf Soest richting de lekdijk bij Wijk bij Duurstede om vanaf daar tot in Arnhem uit te komen. Vanaf daar richting Apeldoorn via Hoenderloo om bij het museum even korte break te nemen. Ook daar uitgestorven, alles dicht.

Afbeelding

Vanaf Apeldoorn terug via Ermelo, Nijkerk naar Soest en inderdaad geen tegenwind.
Na 6:48u en 201 km moe, maar meer dan voldaan terug. https://www.strava.com/activities/3279810417.
Voorlopig de langste rit van het jaar en zowaar de hoogst gemiddelde snelheid tot nu toe. De 30'ers kan ik onderhand op mijn buik schrijven, maar met iets er onder dik tevreden. Mooi begin van het weekend.

Proeme

Bericht door Proeme » vr 10 april 2020 22:28

zo, lekker rondje!

ik hou het nog steeds op ritjes tussen de 50 en 55 km. Ook vandaag. Wind was nog best fris, dus met armstukken gereden. Heb getwijfeld over beenstukken. Uiteindelijk niet gedaan. De wind was helaas weer wat harder dan woensdag (toen was er gewoon amper wind. Ideaal), maar wel weer lekker door de weilanden gefietst.

Morgen hardlopen, zondag weer fietsen. Zonder armstukken :)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 11 april 2020 17:40

Heerlijk rondje van 150 km vandaag. Wat een heerlijk weer! En tussen Holten en Doetinchem kom je niemand tegen. Alleen een cafe dat open is om je bidon te vullen en een ijsje te halen.
Thuis de telefoon stuk laten vallen was wat minder.
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 13 april 2020 13:43

Redelijk bij tijd op pad gegaan (vroeg opstaan wordt uitstekend geholpen door onze nieuwe kat die mij voor 06:00u erg leuk vind en dat laat blijken).
Maar scheelt weer, je hebt meer aan je dag.
Door de harde wind en lagere temperatuur gekozen om in de buurt te blijven en beetje beschut te rijden. Dus dan pakt Fredje zijn rode bolide voor wat gravelwerk., Geen nieuwe paden ontdekt, maar min of meer op de automatisch piloot gereden vanuit Soest via Amersfoort, den Treek, Zeist, Leersum, Amerongen en weer terug.
Maar ..........Wat een rust vandaag daar. Althans nog nooit zo rustig mee gemaakt tijdens een graveltocht op de Utrechtse Heuvel (muv door de week).

Afbeelding
Soester Duinen

Afbeelding
1 van de gravelpaden bij Amerongen

Afbeelding
Inderdaad heel veel parkeerplaatsen afgesloten (geen last van op de fiets)

Uiteindelijk nog dik voor 13:00u terug voor lunch met warme broodjes, die super smaakten na 132 km en 5:13u fietstijd.
https://www.strava.com/activities/3292791722
Daarna warme douche en kan de open haard weer eens aan na tijdje in de zon op terras zitten.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » di 14 april 2020 17:39

Proeme schreef:
vr 10 april 2020 22:28
...

ik hou het nog steeds op ritjes tussen de 50 en 55 km.
Waarom eigenlijk als ik vragen mag?
(Kan wel aannames invullen, maar graag ut liever).
Biologisch

Proeme

Bericht door Proeme » di 14 april 2020 18:17

advies om thuis te blijven als je niet echt weg hoeft, advies om niet te inspannende trainingen te doen... om me daar aan te houden en toch te fietsen kies ik voor deze relatief korte ritjes (bij hardlopen beperk ik me ook tot rustige duurloopjes, geen intensieve intervaltraining momenteel). Of dat echt noodzaak is weet ik niet, ben geen expert.

Daarbij opgeteld dat ik op langere ritten (75+) wel graag ergens een pauze neem, maar horeca is dicht en een bankje in de berm had ik lange tijd geen zin in. Inmiddels wordt het mooi weer dus valt dit laatste argument weg.

Proeme

Bericht door Proeme » za 18 april 2020 17:03

Proeme schreef:
vr 10 april 2020 22:28
ik hou het nog steeds op ritjes tussen de 50 en 55 km.
56 vandaag

:oeps: :lol:

maar donders, kan die wind niet een keertje gaan liggen?

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 18 april 2020 18:12

Omdat de weersvooruitzichten niet echt super waren voor de motor (haal ik morgen hopelijk in), toch maar een tochtje vandaag gepakt.
Vanaf het web de "Rock City gravelride 2019" geplukt die vanaf Amersfoort ging.
Rond 09:00u vanaf Soest naar Amersfoort en vanaf daar de 122 km tocht rijden op GPS. In begin nog frisjes en armstukken geen overbodige luxe.
Na zo'n 36 km een incident met hondenliefhebster, want 2 van de 3 honden hadden blijkbaar trek in stukje vlees of iets dergelijk. In ieder geval op 2 plekken rond de enkel de tanden er in.
-Gestopt en de vraag "waarom niet aan de lijn?".
-Antwoord: Dit is mijn privé terrein.
-Fredje: Dit is een openbaar pad, dus mag hier fietsen
-Antwoord: Wij heb dit beschikbaar gesteld, maar is wel ons bezit.
-Einde "discussie" wat mij betreft en maar doorgegaan want beet alles behalve diep. Zal nog wel aangifte doen in de hoop dat de vrouw haar honden in de toekomst aan de lijn houdt en anderen niet gebeten worden. Honden neem ik niets kwalijk en belangrijkste was dat ik het restant lekker kon trappen.
Aantal paden enorm mul na de droogte van afgelopen weken en kwam zelfs 1x even vast te staan.
Verder paar drupjes aan het einde, maar mocht geen naam hebben.
Na 5:22u stond er 135 km op de teller en voelde beentjes goed, maar voldaan gevoel. https://www.strava.com/activities/3315858968

Afbeelding
Heerlijk rustig onderweg

Afbeelding
Inderdaad, soms heel erg mul

Afbeelding
Smalle doorsteekjes tussen de weilanden door

Afbeelding
Plaats delict

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 18 april 2020 18:20

Het gegeven of het een openbaar pad zou zijn betekent niet dat er een aanlijnplicht is voor honden. Je zou op de kaart moeten kijken van de betreffende gemeente welke regels er gelden voor honden.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 18 april 2020 18:47

Alexander schreef:
za 18 april 2020 18:20
Het gegeven of het een openbaar pad zou zijn betekent niet dat er een aanlijnplicht is voor honden. Je zou op de kaart moeten kijken van de betreffende gemeente welke regels er gelden voor honden.
Klopt, heb mijn verhaal via het formulier bij Politie gedropt. Op foto ook GPS gegevens en tijdstip. Voor zover ik nu kan beoordelen valt de schade bij mij mee, maar een goed gesprek over aanlijnen kan geen kwaad. Ik wacht maar af en neem straks lekker een biertje.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 18 april 2020 20:13

Alexander schreef:
Aangelijnd of niet, een hond moet altijd onder controle zijn.
Afbeelding

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 18 april 2020 20:31

Pino schreef:
za 18 april 2020 20:13
Alexander schreef:
Aangelijnd of niet, een hond moet altijd onder controle zijn.
Dat is zeker waar, ik reageerde enkel op de regel omtrent het aanlijnen.

Bij de school van mijn zoontje is het zo bijzonder dat bij de school en het voetpad richting de school helemaal geen honden mogen komen, maar op het fietspad waar het voetpad op uitkomt mogen de honden los lopen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Proeme

Bericht door Proeme » za 18 april 2020 22:20

fred mtb-sport schreef:
za 18 april 2020 18:47
Voor zover ik nu kan beoordelen valt de schade bij mij mee
ik zou toch de huisartsenpost even bellen. Je weet nooit wat die honden bij zich dragen en ook met een oppervlakkige wond kunnen overdragen. Even bellen om te checken kan nooit kwaad.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 19 april 2020 05:41

fred mtb-sport schreef:
za 18 april 2020 18:12

Na zo'n 36 km een incident met hondenliefhebster, want 2 van de 3 honden hadden blijkbaar trek in stukje vlees of iets dergelijk. In ieder geval op 2 plekken rond de enkel de tanden er in.
-Gestopt en de vraag "waarom niet aan de lijn?".
-Antwoord: Dit is mijn privé terrein.
-Fredje: Dit is een openbaar pad, dus mag hier fietsen
-Antwoord: Wij heb dit beschikbaar gesteld, maar is wel ons bezit.
-Einde "discussie" wat mij betreft en maar doorgegaan want beet alles behalve diep. Zal nog wel aangifte doen in de hoop dat de vrouw haar honden in de toekomst aan de lijn houdt en anderen niet gebeten worden. Honden neem ik niets kwalijk en belangrijkste was dat ik het restant lekker kon trappen.

Afbeelding
Plaats delict
Misschien toch verstandig om een tetanusinjectie te halen , je weet maar nooit.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 19 april 2020 09:23

Dank voor jullie bezorgdheid. Ik heb de huisartsenpost gisteren niet gebeld, want wondjes zeer oppervlakkig. Na mijn ongeval in Duitsland in 2013 is er eea aan prikjes gegeven en dat gaat 9 of 10 jaar mee geloof ik.
Vanmorgen 0,0 reactie te zien, voel alleen iets als ik er op druk zoals bij een normaal wondje. Dus alles lijkt met een sisser te zijn afgelopen.
Benieuwd naar afhandeling nav mijn aangifte, maar valt buiten “vandaag gefietst”. Overigens dat niet vandaag, na 2 dagen forsere ritten mag een dagje rust ook.

NielsD91
Driewieler
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » wo 22 april 2020 08:01

fred mtb-sport schreef:
zo 19 april 2020 09:23
Dank voor jullie bezorgdheid. Ik heb de huisartsenpost gisteren niet gebeld, want wondjes zeer oppervlakkig. Na mijn ongeval in Duitsland in 2013 is er eea aan prikjes gegeven en dat gaat 9 of 10 jaar mee geloof ik.
Vanmorgen 0,0 reactie te zien, voel alleen iets als ik er op druk zoals bij een normaal wondje. Dus alles lijkt met een sisser te zijn afgelopen.
Benieuwd naar afhandeling nav mijn aangifte, maar valt buiten “vandaag gefietst”. Overigens dat niet vandaag, na 2 dagen forsere ritten mag een dagje rust ook.
Vervelend zeg. Persoonlijk zou ik alsnog naar de huisarts gaan (maar misschien ben ik ook sneller bezorgd), gewoon om even te checken of er niks geks is.
Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » za 25 april 2020 19:31

Gisteren en vandaag mijn eigen gestelde regel gebroken om max 55km te fietsen per rit. Ik schaar het onder "werk". Gisteren een rit van 100km, vandaag 75km, om al mijn mentorleerlingen + een paar bovenbouwleerlingen + 1 collega even wat lekkers te brengen en een fijne meivakantie te wensen.

Heerlijk gefietst, schiet voor geen meter op als je overal een praatje maakt maar dat boeit niet. Wat ontzettend leuk om die kids bijna allemaal weer even te zien... :)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 25 april 2020 20:24

Proeme schreef:
za 25 april 2020 19:31
vandaag 75km, om al mijn mentorleerlingen + een paar bovenbouwleerlingen + 1 collega even wat lekkers te brengen en een fijne meivakantie te wensen.
Valt mee , op TV was er een leraar die 200 km had gefietst om iets lekkers naar haar leerlingen te brengen .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » za 25 april 2020 21:09

klopt. En ik heb ook al iemand gezien die dit heeft gedaan door een marathon te lopen.

Maar met alle praatjes bij de deur (en bij 2 heb ik zelfs even lekker in de tuin in het zonnetje gezeten) erbij was ik toch van 10.30 tot 18.15 uur bezig vandaag. Vond ik wel genoeg ;)

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 25 april 2020 22:09

Proeme schreef:
za 25 april 2020 19:31
Gisteren en vandaag mijn eigen gestelde regel gebroken om max 55km te fietsen per rit. Ik schaar het onder "werk". Gisteren een rit van 100km, vandaag 75km, om al mijn mentorleerlingen + een paar bovenbouwleerlingen + 1 collega even wat lekkers te brengen en een fijne meivakantie te wensen.

Heerlijk gefietst, schiet voor geen meter op als je overal een praatje maakt maar dat boeit niet. Wat ontzettend leuk om die kids bijna allemaal weer even te zien... :)
Held! :oke:

Plaats reactie