Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Sweety2008
Kinderfiets
Fiets: Ghost Nivolet 6LC

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Sweety2008 » za 06 januari 2018 11:10

Dan moet het weer wel wat beter worden en ik moet kijken hoe het met mijn RA is. Als ik nog niet eens kan remmen omdat ik de remhendels van de pijn in mijn handen niet kan bedienen dan hoort het voor mij op. Ik moet dit van dag tot dag bekijken gistrren had ik een goede dag. Maar afgelopen dinsdag kon ik mijn schoenveters nog niet eens strikken van de pijn dan weet ik dat fietsen oo zo'n dag er gewoonweg niet inzit. :-(

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 06 januari 2018 11:30

Thierry le Brun schreef:
vr 05 januari 2018 22:25
vinc schreef:
vr 05 januari 2018 22:21
Thierry le Brun schreef:Echt schoonmaken doe ik nu niet of nauwelijks. Af en toe door de wasstraat is meer dan genoeg. Wel elke keer ketting schoonmaken en banden nakijken.
Ja de banden, enorm veel scherpe steentjes overal. Je rijdt er je banden snel op stuk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel simpel de looks van je mooie lichte zomerbandjes even los laten en gaan voor bombproof banden. Ik heb nu een Schwalbe versie waar vooralsnog erg weinig steentjes in achterblijven.
Ik rij met die trage en stugge Vittoria Rubino banden. Een stuk minder grip en alles behalve soepel, maar zeer goede lekbestendigheid. Voor mij perfect om de winter door te komen en lekke banden te vermijden.
1x in de week de fiets poetsen en wat vaker de ketting schoonvegen en wat olie erop.
Thierry le Brun schreef:
vr 05 januari 2018 21:26
voordeel van een hele oude winterfiets met dito (normaal gezien bijna versleten) onderdelen. Enkel de spatborden /remmen /bracket gedeeltes lopen soms vol met rotzooi.
:oke:

Bontempi
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Bontempi » za 06 januari 2018 15:07

Sweety2008 schreef:
vr 05 januari 2018 20:57
Ik ga met mijn racefiets niet door de wasstraat dit overleeft de DI2 niet. Ik poets nog van hand en met liefde. :D
Gaat prima met DI2, de crossfiets wordt ieder weekend verschillende keren afgespoten (ook met hoge druk), alles werkt nog altijd, dat is juist waarom je dit zoveel ziet in de wedstrijdsport

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » za 06 januari 2018 15:10

Alexander schreef:
vr 05 januari 2018 22:00
Gisteren een ritje geprobeerd op Zwift en vandaag een HIIT op de WattBike. Voelt eigenlijk een beetje teveel aan 4 keer getraind in 5 dagen. Maar daar zal ik later wel de vruchten van plukken. De HIIT vandaag was vrij pittig, steeds 20 sec versnelling met 10 sec rust. Eerste blok 10 keer in Supra Maximaal, tweede blok 12 keer (waarvan de laatste paar 15 om 15 sec) in Z6 en derde blok 14 keer in Z5. Dit was de eerste training sinds tijden die ik niet volwaardig heb kunnen doen, achteraf hoorde ik dat ik beslist niet de enige was en het eigenlijk nog goed gedaan heb. Het derde blok in Z5 ging ondanks de opgedane vermoeidheid het beste en heb ik volledig kunnen uitvoeren. Gezien de belasting deze week is dat wel een goed teken.

Ik voel me nu wel volledig gesloopt maar misschien is dat wel eens goed gezien mijn gebrekkige mentaliteit.
4x trainen in 5 dagen kan prima, mits er maar herstel(ritten) tussen zitten. 4x zware blokkentraining is een ander verhaal :-)

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » za 06 januari 2018 15:14

Vandaag sinds lange tijd weer eens buiten gefietst. De koersfiets lekker in de Tacx laten staan, ik verwacht aankomende weken toch veel binnen te trainen. Dus het alternatief was de TT fiets. Vanaf vandaag begint de voorbereiding voor de eerste TT wedstrijd (31 maart). De aankomende week wordt een zware, dan twee relatief rustige weken. Dan nog zo'n rondje en dan vormpeil behouden en onderhouden naar de wedstrijd. Zin in!
https://www.strava.com/activities/1343427399

Sweety2008
Kinderfiets

Bericht door Sweety2008 » za 06 januari 2018 15:43

Als ik met mijn fiets naar de wasstraat rijd hem daar afspuit en weer terug fiets is hij als ik thuis aankom weer smerig. Dus dat zet geen zoden aan de dijk.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Vandaag gefietst.

Bericht door vinc » za 06 januari 2018 16:07

Thierry le Brun schreef:Heel simpel de looks van je mooie lichte zomerbandjes even los laten en gaan voor bombproof banden. Ik heb nu een Schwalbe versie waar vooralsnog erg weinig steentjes in achterblijven.
Ik heb de Pirelli pzero velo 4s erop; de winter/slecht weer versie. Steentjes gaan er over het algemeen wel uit maar laten wel sneetjes en af en toe zelfs gaten achter... Na elke rit even na lopen en soms repareren.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 06 januari 2018 18:21

vinc schreef:
za 06 januari 2018 16:07
Thierry le Brun schreef:Heel simpel de looks van je mooie lichte zomerbandjes even los laten en gaan voor bombproof banden. Ik heb nu een Schwalbe versie waar vooralsnog erg weinig steentjes in achterblijven.
Ik heb de Pirelli pzero velo 4s erop; de winter/slecht weer versie. Steentjes gaan er over het algemeen wel uit maar laten wel sneetjes en af en toe zelfs gaten achter... Na elke rit even na lopen en soms repareren.

Hier de Schwalbe durano plus. Vandaag net voor Otterlo iemand op pad geholpen die al 3x lek had gehad... mooie hoge carbon wielen met achter Vittoria corsa cx band en voor ook iets chiques. Die baalde dus aardig, vooral omdat ie winter proof banden in de schuur had hangen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 06 januari 2018 18:38

Ik lees eea over schoon maken, onderhoud, dure bandjes etc.
Sinds 2 jaar een extra "pekelbak" aangeschaft in de vorm van een Cannondale Crosser (CaadX) en met spatbordjes uitgerust. :oops:
Deze op wat lichter lopende offroad bandjes gezet want echt off road beperkt zich tot simpele zandpaden. Maar meeste is asfalt icm gravelpaden om toch lekker in het bos te kunnen rijden zonder tot mijn trapas in de bagger te moeten rijden. Qua snelheid op de weg allemaal wat minder dan op lichte EVO racefiets, maar van ondergeschikt belang.
Na afloop even de tuinslang er over heen, in de tussentijd compressor op druk. Dan met 8 bar de draaiende delen droog blazen en kettingspray er over en klaar.
Mogen (zondag) koud/guur met schrale oostenwind voorspeld, dus rondje Utrechtse Heuvelrug over gravel en redelijk beschut.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 06 januari 2018 18:49

Hoe oud (en smerig) wil je hem hebben?
DSC_0889.JPG
DSC_0891.JPG
DSC_0890.JPG
DSC_0888.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 06 januari 2018 18:56

En nog een van het afkoelende motortje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » za 06 januari 2018 19:46

vooral de derde foto waar er niet al teveel meer van de oorspronkelijke kleur te zien is ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 06 januari 2018 19:55

vinc schreef:
za 06 januari 2018 19:46
vooral de derde foto waar er niet al teveel meer van de oorspronkelijke kleur te zien is ;-)

Het gele wordt op heel veel plekken minder. Begint met een sinaasappel huidje en dan brokkelt het gewoon af. Maar na een jaartje of twintig mag dat wel

NielsH
Kinderfiets

Bericht door NielsH » zo 07 januari 2018 08:10

vinc schreef:
za 06 januari 2018 16:07

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met Pirelli over de lange termijn. Maar daar is dit draadje niet voor..

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 07 januari 2018 17:53

De eerste rit van 2018 zit er op. 45,4 km , en nog iemand ingehaald .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » zo 07 januari 2018 18:42

who cares schreef:
zo 07 januari 2018 17:53
De eerste rit van 2018 zit er op. 45,4 km , en nog iemand ingehaald .
:oke: 8)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 07 januari 2018 19:32

Yes, eindelijk weer eens een heerlijk zonnetje om wat langer te trappen. Vrijdag nog doorweekt thuis gekomen, maar nu droog hooguit frisjes.
Daarom ook bewust gekozen om er een UHR gravelrit van te maken, dan rij je in ieder geval redelijk beschut en toch lekker in het bos.
Afbeelding
Vanaf Soest richting Amersfoort, Leusden, Austerlitz, Zeist, Maarn, Amerongen om bij Kwintelooyen (bij Rhenen) weer terug te gaan.
Geprobeerd zoveel mogelijk gravelpaden te pakken die ik ken en meer dan genieten. Minpuntje na 95km lekke voorband, maar voor de rest geen klagen.
Geen last van de kou gehad en uiteindelijk na 5:30u fietstijd toch zo'n 134 km op de teller.
Eens kijken of ik richting komend weekend voor het eerst sinds begin september weer eens op de MTB kan trappen. De EVO blijft nog even op de Tacx, zeker nu er weer gestrooid is.
https://www.strava.com/activities/1345292537
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » zo 07 januari 2018 19:44

Vandaag een geweldig rondje gereden. Door de polder, met de wind mee, naar Harderwijk. Dan via Uddel en Hoog Soeren naar Apeldoorn. Daar lekker kunnen doorrijden op de “heuvels”. Terug via het Apeldoornskanaal, met de ijzig koude wind vol op kop. Ook daar weer lekker door de wind kunnen snijden.
Het was fris. Maar droog!! En zon!! Doe mij maar de hele maand dit weer.
130 km op de teller. Voor die laatste twee moest ik een ommetje doen.
Biologisch

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 07 januari 2018 23:26

Geer schreef:
zo 07 januari 2018 19:44
Het was fris. Maar droog!! En zon!! Doe mij maar de hele maand dit weer.
mee eens. Iets kouder nog zelfs, dan kunnen we schaatsen...

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 januari 2018 09:40

Dit weekend eindelijk weer gefietst. Zaterdag was er een prachtige opkomst met CTWT Eindhoven. Met 34 man/vrouw het parkoers voor de wintertrainingen verkend, dikke 90km. Gister nog even 60km van soort van herstel gereden, was erg koud rond vriespunt maar zo heerlijk weer oop de fiets te zitten.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 08 januari 2018 16:29

Al de tweede dag dat alle liften gesloten zijn wegens storm in Alpe-d'Huez. Vanmorgen hebben we een paar fatbikes gehuurd en daarmee door de sneeuw gereden. Erg goed vermaakt! :oke:

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 10 januari 2018 14:58

Gisteren een pittige KUH op de WattBike met 4 blokken van 6 minuten in Z4 tegen een lage cadans en elk blok ging dan steeds weer tegen een iets hoger cadans. Uiteindelijk de training afgerond met 12 minuten in Z3, met een tempoversnelling na 6 minuten en vanaf dat moment ging het eigenlijk met de minuut steeds beter.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Sweety2008
Kinderfiets

Bericht door Sweety2008 » do 11 januari 2018 16:44

Vandaag een rondje van 60 km gefietst. Alleen jammer van die motregen. Toen ik thuis wegfietste scheen het zonnetje maar toen ik richting Veulen was begon het te druppelen. Het regende niet echt hard en soms kwam ondanks regen de zon weer door.
De lange bibshort van Sportful met No Rain laat echt geen regen door mijn benen bleven droog.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 12 januari 2018 19:07

Voor het eerst sinds operatie linker kuit op 4-9 weer eens op de mountanbike gestapt. Door nog steeds napijn (midden onder de voet) was het afwachten hoe eea zich zou houden, want MTB'en toch anders dan de ritjes op de weg of gravel.
Fiets achterop de drager en bij Leersum opgestapt met idee "ik zie wel hoe ver/lang ik kom". Achteraf beter dan ik hoopte (natuurlijk de "standaard" pijntjes) maar kon toch redelijk blijven fietsen. Alleen bij stuiterafdalingen gevoeliger, dus meer steunen op rechts.
Qua rijden weer het bekende werk, dus Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Rhenen (die ronde 5x) en Kwintelooyen en weer terug.
Afbeelding
Bovenstaande foto bij Kwintelooyen

Uiteindelijk na zo'n 5:30u terug met iets meer dan 100km en 1.200hm op de teller.
https://www.strava.com/activities/1353208571
Qua snelheid nog niet top, maar was wel weer genieten op de Scale over de leuke trails van de Utrechtse Heuvelrug.
Enne, druk met files op de Heuvelrug? Nee hoor, gewoon je moment kiezen. :mrgreen:

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 12 januari 2018 22:00

Vanavond een zware HIIT op de WattBike. Teveel variatie om dit nader te beschrijven. Na het laatste blok hing ik 20 seconden over het stuur om bij te komen...tot grote deugd van de trainer.

Het laatste blok van 8 minuten was een mix van hele korte blokken van 10-30 sec in Supra Maximaal en Z6, waarbij de blokken van 30 sec in Z6 eigenlijk als herstelmoment aanvoelden. Ik kan ook moeilijk tegen snelle tempo wisselingen en ben dan snel buiten adem. De laatste 15 sec van het blok was 5 sec Supra Maximaal daarna 5 sec rust en tot slot 5 sec Supra Maximaal. Dat was echt killing voor mij. Na afloop zei ik gekscherend tegen de trainer dat wanneer het 15 sec Supra Maximaal zou zijn geweest ik het fluitend zonder problemen uit zou trappen met nog een nodige versnelling.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Plaats reactie