Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door el_loco » do 01 juni 2017 10:13

Vanochtend naar het werk was het dan wel weer smerig koud. 6/7 graden, gelukkig begon de zon wat schijnen.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » vr 02 juni 2017 12:14

el_loco schreef:
do 01 juni 2017 10:13
Vanochtend naar het werk was het dan wel weer smerig koud. 6/7 graden, gelukkig begon de zon wat schijnen.
Deze ochtend was het een stuk warmer. Om half 9 al 17 graden, bij terugkomst half 1 alweer 26. Tussendoor, met slechte benen en een nog altijd zeer pijnlijke hand, genoten van 105 kilometers, appelgebak mét slagroom, cappucino en een dun windje die wel altijd tegen leek te staan.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 03 juni 2017 17:10

Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 09:05
PFW schreef:
wo 31 mei 2017 08:29
Alexander schreef:
di 30 mei 2017 23:17

Vandaag (gisteren eigenlijk nu..) de Stelvio vanuit Prato virtueel beklommen op de WattBike. Door omstandigheden was ik wat later dus ik heb geen goede warming-up kunnen doen. Het eerste uur ging moeilijk en de hartslag bleef (te) laag, maar in het tweede uur kwam ik beter in mijn ritme. De binnenbochten steeds staand gedaan met flinke uitschieters in het vermogen. De laatste minuut nog zittend door kunnen versnellen.

Mijn gevoel zegt me dat ik eventjes wat gas terug moet nemen de komende dagen. Over 2,5 week staat de JNC op het programma.

Nu de volgende ochtend voel ik toch weer de hamstring waar ik een paar weken geleden een verrekking aan heb opgelopen. Hoogste tijd om het inderdaad even wat rustiger aan te doen en de spieren wat tijd geven te herstellen en op te laden.

Was dat de hele klim of ben je gewoon na 2 uur gestopt?
Dat was de hele klim. De snelheid stond vast op 12km/u. Ik ben wat later aangehaakt en de eerste 5 minuten of zo gemist. Maar normaal doe ik nog eerst even een warming-up van 5-10 minuten.

De nog af te leggen afstand staat in beeld en zeg eens de laatste 2,5km ben ik steeds wat gaan versnellen en nam ik de binnenbochten wat intensiever in de wetenschap dat het nog maar 12 minuten klimmen was.

Het is wel heel erg "virtueel" want je moet steeds nav een indicatie op het scherm de weerstand bijstellen. Het is gewoon wel een leuke training om te doen temeer ook dat je het in een groep doet.
Als je de Stelvio met 12km/uur kunt beklimmen en laatste KM nog kunt versnellen, dan heb je geen tripel nodig denk ik.

Proeme

Bericht door Proeme » za 03 juni 2017 18:28

Theo de Rooij Classic. Mijn langste tocht ooit gereden :)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 03 juni 2017 20:04

Aangefietst , zag de bui hangen . Een andere richting genomen. De bui niet kunnen ontwijken en dus op het goede moment een tankstation opgezocht . Dus de bui maar afgewacht tot die voorbij was . Daarna weer richting huis , geen bui op mijn dak gehad , maar wel op sommige stukken natte wegen .116 km .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » ma 05 juni 2017 20:11

Vandaag Toertocht van de Wilhelmina s. Aangesloten bij de CTWT sneltrein maar na een half uurtje was ik er wel achter dat ik te moe was om te kunnen volgen. Ter mijner verdediging, de 4 CTWTers bezetten aan het eind van de dag wel zo n beetje ALLE top4 plaatsen van alle Stravasegmenten waar de TT overheen kwam. Kudos daarvoor dus.

Maar goed, ik ging verder in eigen tempo en voelde de benen en de vermoeidheid. Reed weer in een ander groepje mee maar die gingen ri. 85km. Blijven eten en drinken, op tijd bijvullen en de terugweg was het dankzij de ZWwind vliegen. Herinneringsbidon opgepikt en door naar huis.

Zeer constant gereden, amper 2% PW:Hr ( ;) ) ruim 31 gemiddeld.

12WeekSpringPlan zit erop, op 1 Testweek na. Dat betekent heel veel rust en Active Recovery en komend weekend FTPtest waar ik het definitieve vormpeil ga bepalen. Over drie weken 1e Afspraak, La Vaujany.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » za 10 juni 2017 19:02

Fietsen we niet meer?

Gisteren boven op mijn kop gescheten. Die kraai hoor ik nu nog lachen daar boven op zijn tak...
Gelukkig had ik nog een bidon water over om me wat af te spoelen :lol:

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 10 juni 2017 19:52

Zeker wel. Vandaag FTPTest gepland maar gisterenavond iets te gek gedaan dus geen benen vanochtend. Na de 5 minuten Vo2max 336Watt 4e beste seizoensprestatie, kon ik er, na een paar minuten met mezelf, mijn versnellingen en mijn vermogen maar het beste de brui aan geven.( aan die 20min FTP). Rustig doorgepeddeld naar John knoops om even mijn derailleur af te stellen. Morgen TT in Nuenen, 150km van Goghtocht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Proeme

Bericht door Proeme » za 10 juni 2017 19:53

gios schreef:
za 10 juni 2017 19:02
Fietsen we niet meer?
deze week was het vooral hardlopen. Ook leuk :)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » za 10 juni 2017 20:04

gios schreef:
za 10 juni 2017 19:02
Fietsen we niet meer?

Gisteren boven op mijn kop gescheten. Die kraai hoor ik nu nog lachen daar boven op zijn tak...
Gelukkig had ik nog een bidon water over om me wat af te spoelen :lol:
Met mijn dochter op haar 16" en ik op de stadsfiets. Ze had de postbode toch mooi te pakken op het viaduct! #wattagebazooka! 8) :lol:
Kreeg een welverdiend duimpje.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 12 juni 2017 06:06

Zondag samen met Metor een heerlijke zomerse rit gereden door het Groene Hart en ja..met koffiestop / appelpuntje :)

Goed voor 100km
https://www.strava.com/activities/1031367252

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 12 juni 2017 06:43

Gisteren met Harderwijkse Koos en met Martinello weer een ouderwets Eifel rondje weggetrapt. Dik 170km.veel 'nieuwe' stukken en/of tegengestelde trajecten. Bij Kamp Vogelsang de overtreffende trap van de Widdau Mauer ontdekt. Weliswaar als afdaling gedaan maar supersteil. Waar het bord 16% staat vlakt het inderdaad af naar zo'n 16%.stukken daarvoor moeten wel >20% geweest zijn. Onderaan langs stuwmeer en beetje strade Bianche en dan weer omhoog naar Kermeter. Verder Nideggen centrum met mooie Kopfsteinpflaster uitgeprobeerd als lunchplek. Aanrader!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 12 juni 2017 08:31

Mooie route Jerry!
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 12 juni 2017 13:00

Gisteren een rondje Amerongen gedaan. Vooraf weg met het idee van minimaal een 100+ en eventueel een extra lusje Rhenen (+25km). Ik ging al wat later weg en bij Amerongen kreeg ik een fikse regenbui, dus het extra rondje heb ik laten schieten.

Het ging wat zwaarder dan verwacht, maar dat kwam denk ik ook wel omdat het mijn eerste 100+ alleen was en ik de klimmetjes met iets te veel enthousiasme omhoog ging. Tussendoor nog even mijn 3min en 5min vermogens aan flarden gereden en dik boven het gestelde doel.

Zaterdag staat de 120km JNC op de planning en ik wil zondag nog een 100km rijden. Zoals mijn benen nu voelen moet ik het zaterdag iets rustiger doen zodat ik zondag nog lekker een eindje kan fietsen. Gisteren was eigenlijk dan ook een thermometer moment.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » ma 12 juni 2017 16:34

Starry Starry Day

Van Gogh Tocht op dezelfde dag dat ook de van Gogh mert is, goed plan. Dus starten tussen de in opbouw zijnde kraampjes door. Van het vantevoren zorgvuldig opgestelde Recovery Week was al niets terecht gekomen want nieuwe wielen . Dus fullgas vanin het begin, nog voor Gerwen, was mijn nieuwe voorwiel even de eerste die de tocht ging rijden.

Echter, aan mijn nieuwe achterwiel, kleefde ongeveer 6 man met dezelfde snelheid en gevoel voor literatuur, ook hun wielen wilden wel eens de eerste zijn. Geen probleem, ik ben een sociale jongen dus na een drie kwartier mochten ze van mij.

Verder rijden en wachten op een volgende groep, op een dijk, wind schuin van voren en volle bak. Deze groep spatte uit elkaar, was geen lang leven beschoren. Met vier reden we verder.

Aangezien van Recovery bij mij geen sprake was geweest, in de afgelopen week, begon ik al langzaam sterretjes te zien maar everybody hurts dus toen we, nu met drie, (1 bleef lang plakken op de rustplek), konden aansluiten bij een groot peloton lichtblauwe renners waren we blij.

Wel opletten dat je op tijd afsloeg want 150km was iets teveel van mijn moeite, het was stoempen, harken en anderszins baukemollemaen om het tempo erin te houden maar gedeelde smart is halve smart.

Nog voor Nuenen was de tank definitief leeg bij mijn gregarios van de dag en rolde ik solo het terras op.

125km in 32km/u F;)&ik Strava die er nog in en uitrijden bij telt en een halve km/u lager uit komt.

Proeme

Bericht door Proeme » ma 12 juni 2017 21:52

vanuit Groningen eerst iets naar het noorden en dan om de stad heen naar Assen. Daar met een vriend nog een ronde gefietst. Trein terug naar Groningen, maar dan nog wel weer op de fiets naar huis (met omweg om het centrum te vermijden).

108km

:)

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » wo 14 juni 2017 06:21

Wat een geluk als je zo je dag kan beginnen Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » wo 14 juni 2017 07:09

Wat een weertje vanochtend! 8)
Vanmiddag dan maar met een omweg naar huis :D

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 14 juni 2017 10:20

Dat mis ik toch wel hoor, op de fiets naar het werk. Zo lekker als je dat kunt.

Mijn rondje van gisteren werd steeds langer. Ik heb geloof ik de route wel 5 keer aangepast omdat het zo lekker ging. Uiteindelijk op bijna 70 km uitgekomen met een gemiddelde van bijna 30 per uur. Gelet op het feit dat ik nauwelijks serieus gefietst heb (deze rit was m'n langste dit jaar :oops: ) viel het me reuze mee.
Op naar de Velomediane!

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » wo 14 juni 2017 13:39

Alwin schreef:
wo 14 juni 2017 10:20
Dat mis ik toch wel hoor, op de fiets naar het werk. Zo lekker als je dat kunt.

Mijn rondje van gisteren werd steeds langer. Ik heb geloof ik de route wel 5 keer aangepast omdat het zo lekker ging. Uiteindelijk op bijna 70 km uitgekomen met een gemiddelde van bijna 30 per uur. Gelet op het feit dat ik nauwelijks serieus gefietst heb (deze rit was m'n langste dit jaar :oops: ) viel het me reuze mee.
De LOOK geeft nog niet voldoende moraal?

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 14 juni 2017 22:05

Die Look gaat fantastisch. Door wat gezinsperikelen en werk weinig aan fietsen toegekomen. Ook geen doel gesteld voor dit jaar dus dat hielp ook niet. Nu dus maar een doel gesteld. Wel een beetje ambitieus maar ik zie wel hoe het uitpakt.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Op naar de Velomediane!

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 14 juni 2017 22:58

Vandaag weer eens met Cafe Wilhelmina mee. Lekker tempo blokken met een sprintje aan het einde. En altijd goed voor krampen op de bank na afloop.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » do 15 juni 2017 06:37

Alwin schreef:
wo 14 juni 2017 22:05
Die Look gaat fantastisch. Door wat gezinsperikelen en werk weinig aan fietsen toegekomen. Ook geen doel gesteld voor dit jaar dus dat hielp ook niet. Nu dus maar een doel gesteld. Wel een beetje ambitieus maar ik zie wel hoe het uitpakt.
Doel? Vertel!

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 15 juni 2017 07:26

gios schreef:
do 15 juni 2017 06:37
Alwin schreef:
Doel? Vertel!
Zal ik dat nu wel doen??? Iets met een cyclo eind augustus in Belgie........ :roll:
Op naar de Velomediane!

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » do 15 juni 2017 07:29

Alwin schreef:
do 15 juni 2017 07:26
gios schreef:
do 15 juni 2017 06:37
Alwin schreef:
Doel? Vertel!
Zal ik dat nu wel doen??? Iets met een cyclo eind augustus in Belgie........ :roll:
Ah... de Criq...mooi man!

Plaats reactie