Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Metor » do 11 mei 2017 19:14

marcello schreef:
do 11 mei 2017 18:35
Op woensdagavond zijn Metor en ik weer met de AWV (AlphenseWielerVrienden) op pad gegaan.

Deze keer een mooi rondje van ruim 60 km langs de "Kromme Mijdrecht" en via "de Meije" weer terug naar huis. Een mooie groep van 12 man, dus konden wij keurig onze wagonnetjes aanhaken en de overige het tempo laten bepalen.

Af en toe ging de gaskraan iets verder open, maar wel zo, dat iedereen kon volgen. Dat was de laatste 15 km iets anders, want Metor sprak de grote motor even aan en trok hard door en de groep bestond nog uit 6 man. Uiteraard fietsen wij volgens het sust principe en later was de groep weer compleet.

Al met al een heerlijke zomeravondrit!

Rit: www.strava.com/activities/980256840

Korte video op: viewtopic.php?t=19756
Was een prima ritje en voor mijn gevoel voor het eerst een echte zomeravond rit van dit jaar. 8)

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
CTWT-lid: Ja

Bericht door gios » vr 12 mei 2017 14:57

Chute!

Even lekker losfietsen voor de 200km van de KMC was de bedoeling. Het wegdek van de brug over het Schelde-Rijnkanaal besliste anders. Een paar flinke hobbels zitten daar, en een daarvan besloot het stuur uit mijn handen te slaan. Bij 37km/h over de kop gegaan. Schade: rechterhand: vel eraf. rechterbeen: snijwond. linkerhand: vel eraf. linkerknie: op 4 plekken vel eraf. linkerelleboog: het ergste, vel eraf. linkerheup: oppervlakkige schaafwond. linkerschouder: lichte schaafwond. Ribben linksachter gekneusd. Linkerschouder: gekneusd... EGO: geknakt. Een van mijn mooie ctwt-tenues ook afgeschreven. Geen KMC. Assistente van de huisarts die me verbonden heeft was wel weer de moeite waard :lol:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 12 mei 2017 15:03

gios schreef:
vr 12 mei 2017 14:57
Chute!

Even lekker losfietsen voor de 200km van de KMC was de bedoeling. Het wegdek van de brug over het Schelde-Rijnkanaal besliste anders. Een paar flinke hobbels zitten daar, en een daarvan besloot het stuur uit mijn handen te slaan. Bij 37km/h over de kop gegaan. Schade: rechterhand: vel eraf. rechterbeen: snijwond. linkerhand: vel eraf. linkerknie: op 4 plekken vel eraf. linkerelleboog: het ergste, vel eraf. linkerheup: oppervlakkige schaafwond. linkerschouder: lichte schaafwond. Ribben linksachter gekneusd. Linkerschouder: gekneusd... EGO: geknakt. Een van mijn mooie ctwt-tenues ook afgeschreven. Geen KMC. Assistente van de huisarts die me verbonden heeft was wel weer de moeite waard :lol:
Je krijgt wel een fles Kwaremont van de KMC.
Sterkte met het herstel :oke:

gios
Carbon Racefiets

Bericht door gios » vr 12 mei 2017 15:08

Niels schreef:
vr 12 mei 2017 15:03
gios schreef:
vr 12 mei 2017 14:57
Chute!

Je krijgt wel een fles Kwaremont van de KMC.
Sterkte met het herstel :oke:
Die moet ik nog wel even ophalen ja :D . Voortaan toch maar met handschoentjes fietsen. Dat had wel veel gescheeld. :roll:

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 12 mei 2017 15:56

:-? :-( Sterkte.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 12 mei 2017 15:57

Je hebt er nu niks aan maar kun je in zulke gevallen de wegbeheerder niet aansprakelijk stellen? Sterkte verder en goed schoonmaken die wonden. Ik zit al een week met een dik poot na een ontstoken wond van amper 1 cm doorsnee.. 😕
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » vr 12 mei 2017 16:23

Gios en Theirry , beiden sterkte met het herstel.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » vr 12 mei 2017 16:34

Thierry, ik heb dat ook gedaan na mijn val eind oktober over een stuk door boomwortel omhoog geduwd asfalt. Vruchteloos maar kreeg van de gemeente keurig uitleg waarom. Iets met gewone fiets en wielrenfiets en polder en bebouwde kom. Ik vond eigenlijk wel dat ze gelijk hadden :-).

Gios, veel beterschap. Als je wilt kan ik je een kopie van de brief sturen, kun je kijken of het voor jou van toepassing is

gios
Carbon Racefiets

Bericht door gios » vr 12 mei 2017 17:50

Thierry le Brun schreef:
vr 12 mei 2017 15:57
Je hebt er nu niks aan maar kun je in zulke gevallen de wegbeheerder niet aansprakelijk stellen? Sterkte verder en goed schoonmaken die wonden. Ik zit al een week met een dik poot na een ontstoken wond van amper 1 cm doorsnee.. 😕
Ga ik doen denk ik. Al is het maar om de situatie daar te verbeteren.

Alle wonden zijn bij de huisarts netjes schoongemaakt en verbonden. Hopelijk geneest het snel en krijg ik niet teveel last van gekneusde schouder en ribben.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 12 mei 2017 22:52

Nare verwondingen Gios beterschap. Ook voor leBrun

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » za 13 mei 2017 07:45

Sterkte Eer! Je was zo lekker bezig! Klote!
Goed herstellen en alsdr zomer echt begint sta je er weer.

Plannen we ff LBL in..
Biologisch

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 13 mei 2017 08:20

OK het was gister(avond) maar toch: Zelf een stukkie gefietst en daarna bij RushHour Nijmegen gaan kijken. Leuk concept. Parcours van 2,4 km door de binnenstad met een stevig klimmetje er in. Alles vrij smal. Peloton met 44 renners. Eerst 30 minuten koers en daarna afval race. Elke ronde een renner er af. Er deden profs en local-matadors mee. Veel publiek in het centrum, miknder aan de Waalkade.60 minuten race, dus lekker vlot klaar.
Ik vond het top georganiseerd en heel leuk om te volgen. :oke:
Daarna zelf nog een stukkie gefietst en zo ook nog wat km's gemaakt.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » za 13 mei 2017 16:24

Vandaag weer een mooie rit met de CTWT trein door het Brabantse land. Korte broek en shirt korte mouw. Heerlijk gefietst, hele rit zon gehad. Wel veel wind en die was nog frisjes.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » za 13 mei 2017 16:37

Was een hele mooie rit, weer eens een nieuwe route, en een goed sterk groepje. Joost had een brommer ingeslikt waar hij vantevoren nog over zijn broze gezondheid aan het klagen was. Dan weet je, die gaat in orde zijn....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » za 13 mei 2017 16:42

Vandaag inderdaad gefietst. Alleen. En dat was echt leuk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Biologisch

EvertS
Kinderfiets
Fiets: Dogma F8

Bericht door EvertS » za 13 mei 2017 17:55

Vandaag heerlijk rondje Holterberg gefietst .
Lekker zonder arm en beenstukken. ☺

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » za 13 mei 2017 20:20

Rob T schreef:
za 13 mei 2017 16:24
Vandaag weer een mooie rit met de CTWT trein door het Brabantse land. Korte broek en shirt korte mouw. Heerlijk gefietst, hele rit zon gehad. Wel veel wind en die was nog frisjes.
was een schoon ritje ja...

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » za 13 mei 2017 20:29

vandaag een gewone fiets. Op Borkum. Ik was blij met de schuilhut die ik onderweg tegen kwam. 40 minuten daar gezeten om een gigantische hoosbui (met onweer) te vermijden. Verder heerlijk relaxt gefietst en regelmatig gestopt voor foto's.

Prima eiland dat Borkum. Maar je kunt net zo goed naar Schier gaan. Dan heb je tenminste fatsoenlijke fietspaden (voor gewone fiets dan) en fatsoenlijke bewegwijzering :P

geric

Bericht door geric » zo 14 mei 2017 12:32

Door omstandigheden kan ik tijdelijk niet te lang van huis zijn, dus i.p.v. leuke grote rondjes moet ik het eventjes met bang for the buck doen.

Vanochtend rondje Ringvaart, en alhoewel die bij wijze van spreken pal voor mijn huisdeur ligt wist ik ook meteen weer waarom ik dat haast nooit doe: het is er potverdikkeme onmogelijk alleen te fietsen, het is kiezen tussen waaiers, wieltjeszuigers of bejaardentempo. :oeps:

Dus een OZS® (Outdoor Zen Score®) van slechts 40% voor deze rit. :lol:

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 14 mei 2017 16:13

Zo! :D 8) Eindelijk weer kort-kort gefietst. Was lekker. Eerst met Koen een beetje geoefend voor het fiets verkeersexamen en daarna lekker stukkie toeren in de omgeving. Beetje tussen de buien door laveren om niet (echt) nat te worden en net op tijd thuis voor the Hoosbui-from-hell :mrgreen: :oke:

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 14 mei 2017 21:07

Vandaag zouden we eens rustig een TT rijden. Brabants mooiste, georganiseerd door ONYVA. En goed georganiseerd. met koffie en koek vooraf en picknick onderweg. Het rustig is niet echt gelukt, we waren de stad nog niet uit of een paar trokken het gas helemaal open. Na 30km ging het iets rustiger toen we de strabrechtse heide over staten via zandpaden. Maar daarna ging het tempo weer omhoog. Aangezien ik geen tijd had voor de hele 200km ben ik na de picknick via een kortere weg naar Eindhoven teruggereden. Toch nog een mooie 150km op de teller.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » ma 15 mei 2017 06:46

:lol: de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens, Rob.

Het leek gisteren wel alsof iedereen met een racefiets gisteren besloot om op pad te gaan. Een paar minuten ma mijn vertrek kwam de voornoemde CTWTTGV al voorbij gesneld. Gisteren alleen FTPTest gereden en dat was al vermoeiend zat, na de Groepsrit van de dag ervoor.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 15 mei 2017 11:54

Rob T schreef:
zo 14 mei 2017 21:07
Vandaag zouden we eens rustig een TT rijden. Brabants mooiste, georganiseerd door ONYVA. En goed georganiseerd. met koffie en koek vooraf en picknick onderweg. Het rustig is niet echt gelukt, we waren de stad nog niet uit of een paar trokken het gas helemaal open. Na 30km ging het iets rustiger toen we de strabrechtse heide over staten via zandpaden. Maar daarna ging het tempo weer omhoog. Aangezien ik geen tijd had voor de hele 200km ben ik na de picknick via een kortere weg naar Eindhoven teruggereden. Toch nog een mooie 150km op de teller.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Was een leuke tocht volgens mij, zo afgaand op de foto's. Alleen jammer dat het hele afspraken gebeuren een beetje in het water valt. Misschien een idee om toch met 2 groepen te starten of elkaar aan te spreken als het te hard gaat. Tenzij het niemand iets uitmaakt natuurlijk...Het is elke keer weer hetzelfde liedje, maar het zou jammer zijn als mensen na een paar keer maar afhaken, omdat er anders gereden wordt dan afgesproken.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 15 mei 2017 13:06

ik fiets tegenwoordig niet meer (mee), maar vond het mooi om te lezen:
2 aan 2, 28 per uur
Nee ik wil geen 40+. Hoop juist dat we nu eens iets ontspannender een TT kunnen rijden. Zeker over de smalle fietspaden
etc..

CTWT Eindhoven kan geen toertochten rijden. :oeps:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » ma 15 mei 2017 14:30

Vandaag een rondje dijken richting Tiel/Willem-Alexander brug tussendoor. Even genieten van de zon zolang het kan. 8) :oke: Deze week de benen een beetje sparen. As zaterdag een poging om in 12h zoveel mogelijk hm te maken. (Everesting, Cycling for kids) Een beetje rekenwerk leert dat 8850hm in 12 h wat (te)veel van het goede is. Maar ik ga zien hoe ver ik kom. (Everesting)

Afbeelding

Plaats reactie