Wielrennen & afvallen

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
NielsD91
Kinderzitje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 maart 2017 15:47
Fiets: Trek 1.2 2015

Wielrennen & afvallen

Bericht door NielsD91 » ma 27 maart 2017 15:53

Dag mensen,

Het is bijna een jaar geleden dat ik het fietsvirus te pakken heb gekregen. Oké, ik moet toegeven: de winter was lastig en ook de donkere avonden waren niet echt motiverend, maar ik ben wel gewoon doorgegaan. Al was het in mindere mate. Tevens spin ik ook één keer in de week en fiets ik met goed weer wel 2 á 3 keer per week. Vaak rond de 200 kilometer.

Echter ben ik aan de zware kant, waar ik definitief mee af wil rekenen. Ik wil wel 20 kg afvallen. Mijn vraag is: bestaan er voeding schema's in combinatie met fietstrainingen? Hebben jullie tips waar ik qua eten vooral op moet letten. Ik snap dat ik minder calorieën moet eten dan dat ik verbrand, maar ik vind het qua eten kiezen erg lastig.

Ik ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft of mij goed kan helpen.

Dank alvast.
Afbeelding

Pieck
Kinderzitje
Berichten: 20
Lid geworden op: di 18 oktober 2016 14:00
Fiets: Cube after gtc slt

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Pieck » ma 27 maart 2017 16:38

Bof jij even dat ik als dieetkok werk in een ziekenhuis.

Snoep en frisdrank zou ik met mate nemen ivm de vele suikers.

Dit zijn enkelvoudige koolhydraten . Je kan beter kiezen voor meervoudige koolhydraten.
Deze zijn langzame koolhydraten waar je langer energie van krijgt .

Als je als richtlijn de schijf van 5 pakt . En dan een dieetgaat eten met 50 % koolhydraten 30 % eiwit en 20% vet kom je een heel eind. My fitness pall is een goeie app om je voeding te gaan loggen.
Maar beter is eens om bij een diëtist langs te gaan als je zoveel wilt afvallen.

Pieck
Kinderzitje
Berichten: 20
Lid geworden op: di 18 oktober 2016 14:00
Fiets: Cube after gtc slt

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Pieck » ma 27 maart 2017 16:38

Bof jij even dat ik als dieetkok werk in een ziekenhuis.

Snoep en frisdrank zou ik met mate nemen ivm de vele suikers.

Dit zijn enkelvoudige koolhydraten . Je kan beter kiezen voor meervoudige koolhydraten.
Deze zijn langzame koolhydraten waar je langer energie van krijgt .

Als je als richtlijn de schijf van 5 pakt . En dan een dieetgaat eten met 50 % koolhydraten 30 % eiwit en 20% vet kom je een heel eind. My fitness pall is een goeie app om je voeding te gaan loggen.
Maar beter is eens om bij een diëtist langs te gaan als je zoveel wilt afvallen.

Pino
Carbon Racefiets
Berichten: 4753
Lid geworden op: do 25 mei 2006 11:36
CTWT-lid: Ja
Locatie: Apeldoorn

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Pino » ma 27 maart 2017 17:15

Niet bezuinigen op suikers tijdens het fietsen. Anders eet je ze na afloop dubbel.
Alcohol en zouthes laten staan.
Afbeelding

wgb
Huis-, tuin- en keukenfiets
Berichten: 424
Lid geworden op: za 23 januari 2010 13:57
Fiets: Airborn Manhatten
Locatie: Hoekse-Waard

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door wgb » ma 27 maart 2017 18:01

200 km/week is mooi maar wat meer telt is het gemiddelde waar je die 200 km hebt afgelegd. Toch.
In mijn goede jaren kon ik eten wat ik wilde. Ging 2 x per week met een groep mee 60 tot 90km per avond of te wel 2 tot 3 uur trappen. Leve de zomertijd.

NielsD91
Kinderzitje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 maart 2017 15:47
Fiets: Trek 1.2 2015

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door NielsD91 » ma 27 maart 2017 18:39

Pieck schreef:Bof jij even dat ik als dieetkok werk in een ziekenhuis.

Snoep en frisdrank zou ik met mate nemen ivm de vele suikers.

Dit zijn enkelvoudige koolhydraten . Je kan beter kiezen voor meervoudige koolhydraten.
Deze zijn langzame koolhydraten waar je langer energie van krijgt .

Als je als richtlijn de schijf van 5 pakt . En dan een dieetgaat eten met 50 % koolhydraten 30 % eiwit en 20% vet kom je een heel eind. My fitness pall is een goeie app om je voeding te gaan loggen.
Maar beter is eens om bij een diëtist langs te gaan als je zoveel wilt afvallen.
Dank Pieck voor je reactie. Ik ga die schijf van vijf eens bekijken en een schema voor mezelf opstellen. Is het goed als ik deze dan door jou laat controleren?

Ik moet zeggen dat ik een aantal jaren geleden op eigen kracht 25 kilogram ben afgevallen, zonder tussenkomst van een dietiste. Het was veel sporten (toen had ik meer tijd) in de sportschool. Ik kan in principe hetzelfde doen, maar wil het nu iets rustiger aanpakken. Reden: het ging toen zo snel, dat het er ook zo weer aan zat. Niet de volle 25 kg, maar wel 15 kg.

@wgb: hoe bedoel je het gemiddelde? Bedoel je dat die aan de lage kant moet zijn? Ik zit nu vaak rond de 30 gemiddeld, iets erover heen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexander
Prince of Spain
Berichten: 10136
Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Alexander » ma 27 maart 2017 21:56

20kg afvallen betekent een mooi doel voor 1 januari 2018 ;)

Ik zou het "Eet Normaal Dieet" willen aanraden. Ofwel ga eten wat je normaal zou moeten eten, en ga niet een speciaal dieet volgen. Als je normaal en gezond eet en je sport daarnaast dan zul je vanzelf afvallen en af en toe seintjes krijgen dat je wellicht toch te weinig of te veel eet. Als je 1 januari als doel stelt dan betekent dit ongeveer een halve kilo per week. Op basis daarvan kun je dan steeds bepalen of je goed eet.

En zoals Pino terecht stelt, ga niet bezuinigen op suikers tijdens het fietsen en niet op voeding na het fietsen.

Wat ik bij mezelf merk is dat ik op dagen dat ik getraind heb daarna veel minder trek heb om te gaan snacken.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Gebruikersavatar
Kluus
Fiets met zijwieltjes
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 04 september 2016 18:21
Fiets: Specialized Tarmac
CTWT-lid: Ja
Locatie: Berghem

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Kluus » di 28 maart 2017 05:38

Wat Alexander zegt. En daarbij is de schijf van vijf die Pieck ook aanhaalt een goede richtlijn, dat is namelijk gewoon een overzicht van normaal, gezond eten, zonder dieet.

Ik ben 2 jaar geleden zelf in ongeveer 3 kwartalen ruim 25 kilo afgevallen. Dat kwam vooral doordat ik een lokaal groepje hier bij wilde kunnen houden. Hierbij heb ik aan eten weinig aangepast behalve: minder snacken, eigen brood mee naar het werk (in plaats van de snacks in de kantine en minder bier in het weekend.

Het avondeten was altijd al redelijk gezond aangezien mijn vrouw diëtiste is dus daar had ik het misschien relatief makkelijk ;).

Ik ben toen trouwens niet bewust in een bepaalde zone gaan fietsen, ik wilde gewoon met dat groepje mee dus ik zat over het algemeen aardig hoog. Omdat fietsen zo lekker verslavend is is er hierna ook nooit meer een kilo bij gekomen.

Gebruikersavatar
Jan Willem
Carbon Racefiets
Berichten: 7247
Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
CTWT-lid: Ja
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Jan Willem » di 28 maart 2017 06:53

Het kan soms wel lastig zijn om af te vallen als je veel traint. Om te herstellen heb je ook energie nodig. Dus minder innemen dan je hebt verbruikt is beperkt mogelijk.

Afhankelijk waardoor je bent aangekomen zou ik inderdaad in je huidige dieet ongezonde dingen kunnen vervangen door gezondere. Zoals volkoren producten.
En zorgen dat voordat je gaat trainen er al wat gezonds klaar staat, zodat je niet na thuiskomst met honger/trek de verleiding van snacks moet weerstaan.

Gebruikersavatar
Alexander
Prince of Spain
Berichten: 10136
Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Alexander » di 28 maart 2017 10:05

Jan Willem schreef:Het kan soms wel lastig zijn om af te vallen als je veel traint. Om te herstellen heb je ook energie nodig. Dus minder innemen dan je hebt verbruikt is beperkt mogelijk.
Ik kan deze ervaring delen. Als je niet traint dan is het makkelijker minder in te nemen dan als je wel (veel) traint. Je hebt nu eenmaal inderdaad energie nodig voor herstel. Wel merk ik minder snackbehoefte op een trainingsdag na voldoende gegeten te hebben.
Kluus schreef:in plaats van de snacks in de kantine en minder bier in het weekend
Dat zijn inderdaad de echte dik makers. Als je die weglaat dan ben je al (voor meer dan) de helft binnen. Maar toch denk ik dat geheelonthouding niet goed werkt en dat je af en toe best wel even wat mag snacken en zo. Overigens werkt water bijzonder goed om een snackbui tegen te gaan. En er zijn ook allerlei crackers met weinig calorieën die een vol gevoel geven. Maar pas op, een pakje sultana's levert al snel 200kcal en je hebt snel weer behoefte aan meer.

Een andere tip is grote porties en volproppen te vermijden, maar ook te kleine porties. Schep bij het avondeten je bord één keer goed vol. Bij een tweede keer je bord vullen ben je snel geneigd te veel te eten. En vol=vol. Zodra je een vol gevoel hebt stop dan met eten.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Gebruikersavatar
Rob T
Prince of Spain
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:43
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Rob T » di 28 maart 2017 10:42

Alexander schreef:
Jan Willem schreef:Het kan soms wel lastig zijn om af te vallen als je veel traint. Om te herstellen heb je ook energie nodig. Dus minder innemen dan je hebt verbruikt is beperkt mogelijk.
Ik kan deze ervaring delen. Als je niet traint dan is het makkelijker minder in te nemen dan als je wel (veel) traint. Je hebt nu eenmaal inderdaad energie nodig voor herstel. Wel merk ik minder snackbehoefte op een trainingsdag na voldoende gegeten te hebben.
.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Als ik veel train is het veel gemakkelijker om aan een dieet vast te houden. Moraal is dan veel beter. Voel conditie toenemen en gewicht afnemen. Win Win situatie.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Gebruikersavatar
Alexander
Prince of Spain
Berichten: 10136
Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Alexander » di 28 maart 2017 10:49

Rob T schreef:
Alexander schreef:
Jan Willem schreef:Het kan soms wel lastig zijn om af te vallen als je veel traint. Om te herstellen heb je ook energie nodig. Dus minder innemen dan je hebt verbruikt is beperkt mogelijk.
Ik kan deze ervaring delen. Als je niet traint dan is het makkelijker minder in te nemen dan als je wel (veel) traint. Je hebt nu eenmaal inderdaad energie nodig voor herstel. Wel merk ik minder snackbehoefte op een trainingsdag na voldoende gegeten te hebben.
.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Als ik veel train is het veel gemakkelijker om aan een dieet vast te houden. Moraal is dan veel beter. Voel conditie toenemen en gewicht afnemen. Win Win situatie.
Is denk ik heel erg persoonlijk. Mijn ervaring is dat ik in een periode van weinig sporten moeiteloos weken lang dag in en dag uit een tekort kan hebben van 500-700kcal. Maar in een periode dat ik regelmatig sport moet ik echt voldoende eten anders voel ik me slap en futloos en duurt het herstel aanzienlijk langer.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Pino
Carbon Racefiets
Berichten: 4753
Lid geworden op: do 25 mei 2006 11:36
CTWT-lid: Ja
Locatie: Apeldoorn

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Pino » di 28 maart 2017 11:57

Goed kauwen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Willem
Carbon Racefiets
Berichten: 7247
Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
CTWT-lid: Ja
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Jan Willem » di 28 maart 2017 13:09

Rob T schreef:
Alexander schreef:
Jan Willem schreef:Het kan soms wel lastig zijn om af te vallen als je veel traint. Om te herstellen heb je ook energie nodig. Dus minder innemen dan je hebt verbruikt is beperkt mogelijk.
Ik kan deze ervaring delen. Als je niet traint dan is het makkelijker minder in te nemen dan als je wel (veel) traint. Je hebt nu eenmaal inderdaad energie nodig voor herstel. Wel merk ik minder snackbehoefte op een trainingsdag na voldoende gegeten te hebben.
.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Als ik veel train is het veel gemakkelijker om aan een dieet vast te houden. Moraal is dan veel beter. Voel conditie toenemen en gewicht afnemen. Win Win situatie.
Een dieet is niet per definitie minder energie tot je nemen dan je verbruikt, maar kan ook gezonder/anders eten zijn. Als je veel en intensief traint heb je wel een minimale hoeveelheid nodig om uberhaupt te herstellen. Ik doelde niet op het honger/trek gevoel of de discipline, maar puut het feit dat je gewoon een bepaalde hoeveelheid energie nodig hebt als minimum.

En het effect dat als je bewust met trainen bezig bent, je ook bewuster bezig bent met eten ervaar ik ook.

Overigens is een veel gemaakte fout denken dat je veel meer kan/mag eten als je een flink stuk gefietst hebt om vervolgens de rest van de dag op de bank te gaan liggen en dus minder te verbruiken dan normaal. Dus netto op de hele dag evenveel verbruiken.

Gebruikersavatar
Alexander
Prince of Spain
Berichten: 10136
Lid geworden op: do 25 mei 2006 17:05
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Alexander » di 28 maart 2017 13:36

Jan Willem schreef:Overigens is een veel gemaakte fout denken dat je veel meer kan/mag eten als je een flink stuk gefietst hebt om vervolgens de rest van de dag op de bank te gaan liggen en dus minder te verbruiken dan normaal. Dus netto op de hele dag evenveel verbruiken.
Mee eens. En over het algemeen valt het echte verbruik van een stuk fietsen wat lager uit dan het vermeende verbruik. Bij gebruik van een vermogensmeter heb je een betere indicatie, maar toch ben je weer afhankelijk van factoren als efficiëntie. Maar uiteindelijk is het allemaal geen exacte wetenschap. Het is inderdaad een kwestie van de motor draaiende houden en dat doe je door voldoende te eten en te blijven bewegen.

Overigens heb ik mijn eetpatroon/dieet aangepast door wat meer eiwitten tot me te nemen, elke ochtend in ieder geval al 250ml yoghurt. Dit bevordert ook het herstel. Bij trek neem ik een glas water.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Gebruikersavatar
Thierry le Brun
Prince of Spain
Berichten: 10601
Lid geworden op: vr 26 mei 2006 07:12
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja
Locatie: Harderwijk

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Thierry le Brun » di 28 maart 2017 13:40

blij dat ik gezegend ben met a. een goed herstelvermogen, b. een gezonde vreetlust en c. ondanks toepassing van punt b niet of nauwelijks aankom.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Gebruikersavatar
Rob T
Prince of Spain
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:43
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Rob T » di 28 maart 2017 13:49

Thierry le Brun schreef:blij dat ik gezegend ben met a. een goed herstelvermogen, b. een gezonde vreetlust en c. ondanks toepassing van punt b niet of nauwelijks aankom.
A en B heb ik ook :lol:
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Gebruikersavatar
Bas
Moderator
Berichten: 14722
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:23
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Locatie: Elst Gld
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Bas » di 28 maart 2017 14:32

Rob T schreef:
Thierry le Brun schreef:blij dat ik gezegend ben met a. een goed herstelvermogen, b. een gezonde vreetlust en c. ondanks toepassing van punt b niet of nauwelijks aankom.
A en B heb ik ook :lol:
:lol: +1

@Thierry: hoe regel je c? :oops: :knor:
Querer es poder

NielsD91
Kinderzitje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 maart 2017 15:47
Fiets: Trek 1.2 2015

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door NielsD91 » di 28 maart 2017 14:46

Wat een reacties. Geweldig! Dank voor alle tips... dit motiveert op de één of andere manier ook alleen maar! Ik ga eens duiken in de wereld van eiwitten en dergelijke. Ik weet in ieder geval dat ik veel kip mag eten en daar ben ik gek op!

Wat ik wel lastig vind is om de juiste balans te vinden tussen het genoeg eten om te herstellen, maar juist niet teveel te eten om wel te blijven afvallen. Wat is bijvoorbeeld een goeie aanrader om mee te nemen op de fiets? Zijn dat toch echt de ontbijtkoeken? Of nemen jullie wat anders mee?

@Thierry le Brun... daar mag je inderdaad blij mee zijn! Niet iedereen is daarmee gezegend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thierry le Brun
Prince of Spain
Berichten: 10601
Lid geworden op: vr 26 mei 2006 07:12
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja
Locatie: Harderwijk

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Thierry le Brun » di 28 maart 2017 15:00

Bas schreef:
Rob T schreef:
Thierry le Brun schreef:blij dat ik gezegend ben met a. een goed herstelvermogen, b. een gezonde vreetlust en c. ondanks toepassing van punt b niet of nauwelijks aankom.
A en B heb ik ook :lol:
:lol: +1

@Thierry: hoe regel je c? :oops: :knor:
volgens mijn geweldige archief (de bekende schriftjes) woog ik in 1998 (!) net zoveel als dat ik nu doe.
moet zelfs 'oppassen' dat ik niet lager uitkom.

gisteravond, na 3 dagen Tr weekend en 450km heuvels met de snelle groep meegereden. kleine 75 km waarvan een dikke 50-55km redelijk vol gas.
'smiddags om 15.00 2 sneen brood. op de fiets 2 goedkope Aldi repen. 20.15 thuis maar door allerlei randzaken pas om 21.30 gaan eten. Wel al een beste graai uit de droppot genomen en een stroopwafel achterovergedrukt. warm eten was best bord vol met aardappelen, groente, vlees. Daarna grote kom yoghurt/vla/muesli.
even pauze en toen nog 2x snee brood en stroopwafel. en toen moest ik helaas naar bed.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Gebruikersavatar
Jan Willem
Carbon Racefiets
Berichten: 7247
Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
CTWT-lid: Ja
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Jan Willem » di 28 maart 2017 15:20

volgens mij is er een heel topic over wat te eten op de fiets. Vaak eet ik Snelle Jelles of een muesli reepje van de AH. Niet om af te vallen, maar vind ze gewoon lekker. Laatst een keer zelf mueslirepen gemaakt. Supergoedkoop, maar eigenlijk veels te lekker :)

Ik zou het niet te moeilijk maken en het vooral zoeken in het vervangen of niet nemen van de dikmakers. Frisdrank, bier, koek, snoep, etc. Als je die nu al niet neemt wordt het wat lastiger.

NielsD91
Kinderzitje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 maart 2017 15:47
Fiets: Trek 1.2 2015

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door NielsD91 » di 28 maart 2017 15:25

Jan Willem schreef:volgens mij is er een heel topic over wat te eten op de fiets. Vaak eet ik Snelle Jelles of een muesli reepje van de AH. Niet om af te vallen, maar vind ze gewoon lekker. Laatst een keer zelf mueslirepen gemaakt. Supergoedkoop, maar eigenlijk veels te lekker :)

Ik zou het niet te moeilijk maken en het vooral zoeken in het vervangen of niet nemen van de dikmakers. Frisdrank, bier, koek, snoep, etc. Als je die nu al niet neemt wordt het wat lastiger.
Ik drink overdag veel water, maximaal twee koffie, maar nam wel verkeerde koekjes etc. mee. Bier drink ik amper, frisdrank ook niet (wel sapjes) en drink 's avonds wel ranja. Snoep, alleen lollie's... in koekjes meot ik wel minderen en ben geneigd om 's avonds te gaan snaaien. Vooral dan vind ik het lastig wat ik als vervanger kan pakken of ik moet gewoon sterk blijven en niets eten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Willem
Carbon Racefiets
Berichten: 7247
Lid geworden op: vr 28 december 2007 13:21
CTWT-lid: Ja
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Jan Willem » di 28 maart 2017 15:36

In sapjes zit soms ook veel suiker.

Een aardige vervanger voor koekjes e.d. zijn noten. Handje walnoten bijv.

Gebruikersavatar
Rob T
Prince of Spain
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 19:43
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Rob T » di 28 maart 2017 15:59

NielsD91 schreef: Wat ik wel lastig vind is om de juiste balans te vinden tussen het genoeg eten om te herstellen, maar juist niet teveel te eten om wel te blijven afvallen. Wat is bijvoorbeeld een goeie aanrader om mee te nemen op de fiets? Zijn dat toch echt de ontbijtkoeken? Of nemen jullie wat anders mee?.
Dat is heel gemakkelijk. Altijd een banaan meenemen. En bij terugkomst de banaan weer in de fruitmand leggen.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Gebruikersavatar
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Berichten: 1079
Lid geworden op: wo 24 juli 2013 21:47
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja
Locatie: Eindhoven

Re: Wielrennen & afvallen

Bericht door Joostje » wo 29 maart 2017 08:38

Rob T schreef:
NielsD91 schreef: Wat ik wel lastig vind is om de juiste balans te vinden tussen het genoeg eten om te herstellen, maar juist niet teveel te eten om wel te blijven afvallen. Wat is bijvoorbeeld een goeie aanrader om mee te nemen op de fiets? Zijn dat toch echt de ontbijtkoeken? Of nemen jullie wat anders mee?.
Dat is heel gemakkelijk. Altijd een banaan meenemen. En bij terugkomst de banaan weer in de fruitmand leggen.
Of uitdelen aan een fietsmaatje die het moeilijk heeft. ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Jan Willem, Thierry le Brun en 1 gast