Zwift CTWT Ride | Vrijdagavond 20:30

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets
CTWT-lid: Ja

Re: Zwift CTWT Ride | Vrijdagavond 20:30

Bericht door ChrisN » wo 20 januari 2016 21:35

Lijkt mij leuk, koers zonder valpartijen.
Volgens de website kan ik dit doen met een standaard tacx en mijn standaard garmin speedsensor in combinatie met een dongle. Dat begrijp ik niet zo goed, want dan kan Zwift toch nooit mijn daadwerkelijke zwift-snelheid (vermogen) "inschatten"? Zwift weet toch niet welke versnelling ik rij en hoe zwaar mijn tacx staat?

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » wo 20 januari 2016 22:04

Vanavond de WWR gewonnen in de sprint. Als hele grote groep gestart en in de laatste ronde waren we nog met ca 15. In de strook naar de finish gingen we met z'n 3en aan, tandje d'r bij en zo als eerste onder de boog door :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » do 21 januari 2016 12:54

Cool! Ik wist niet dat de WWR eindigde met een koersje.

Vanavond om 21u wil ik de KISS Road Race weer doen. Maar zoals ik het nu begrijp niet op Richmond (vind ik voor koersjes leuker) maar op Watopia vanwege een special event..?? Ben benieuwd. Watopia vind ik leuker om te cruisen maar de korte hellinkjes van Richmond liggen mij beter.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » do 21 januari 2016 13:45

ChrisN schreef:Lijkt mij leuk, koers zonder valpartijen.
Volgens de website kan ik dit doen met een standaard tacx en mijn standaard garmin speedsensor in combinatie met een dongle. Dat begrijp ik niet zo goed, want dan kan Zwift toch nooit mijn daadwerkelijke zwift-snelheid (vermogen) "inschatten"? Zwift weet toch niet welke versnelling ik rij en hoe zwaar mijn tacx staat?
Trainerroad werkt ook met een Garmin speed-/cadanssensor en maakt dan gebruik van Virtual Power. Dat zal Zwift wel op een soortgelijke manier doen. Dus op basis van snelheid en cadans berekent hij een vermogen.

@goodriddance: ok, ik ga dan toch eens serieus een smart trainer overwegen, want als vader van twee kleine kinderen inclusief vrouw die onregelmatig werkt breng ik best veel tijd door op de indoor trainer. Overigens is een variant van Tacx (op die nieuwe na) een stuk voordeliger dan zo een Wahoo.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 21 januari 2016 13:52

Ace schreef: Trainerroad werkt ook met een Garmin speed-/cadanssensor en maakt dan gebruik van Virtual Power. Dat zal Zwift wel op een soortgelijke manier doen. Dus op basis van snelheid en cadans berekent hij een vermogen.

@goodriddance: ok, ik ga dan toch eens serieus een smart trainer overwegen, want als vader van twee kleine kinderen inclusief vrouw die onregelmatig werkt breng ik best veel tijd door op de indoor trainer. Overigens is een variant van Tacx (op die nieuwe na) een stuk voordeliger dan zo een Wahoo.
Zwift zal zoiets wel doen ja om het vermogen te "berekenen". Let wel dat je resultaten bij veel wedstrijden niet serieus genomen worden en vaak geschrapt wegens 'ZPower'.

@Ace: I hear you, hier precies hetzelfde. Daarom baalde ik van de saaiheid van een simpele Tacx en was al een tijdje op zoek naar een manier om het leuk te maken. Advies over een trainer heb ik niet echt want ik heb er maar een paar geprobeerd. DCRainmaker maakt daar mooie overzichten van inclusief prijzen dus de voor/nadelen van een Tacx Smart trainer of een Wahoo Kickr (evt Snap) heb ik niet. Ik weet alleen dat ik dik tevreden ben over mijn Kickr. Volgend jaar komt er een muisstille versie van (ala de Neo) dus dat zou de enige reden voor me zijn om 'm in te wisselen. Verder is het precies wat ik zocht.

cruzo

Bericht door cruzo » do 21 januari 2016 16:08

Lekker Niels. :oke:
Heb zelf een vortex smart. Erg tevreden mee. Doet volgens mij hetzelfde als al die duurdere. Ben er tevreden mee en nu in paar maanden al meer op tacx gezeten dan afgelopen jaren bij elkaar.
Nog wel 1 issuetje: als ik volle bak ga kraakt dat ding aan de rechterkant waar snelspanner in de tacx ga. Komt door mijn heen en weer bewegen. Als ik doodstil op fiets zit en volle bak ga kraakt er niks. Fiets zit goed strak in het taxc frame. Iemand tips?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 21 januari 2016 16:12

Geen idee, weet Tacx niets? Nog steviger vastdraaien, lijkt me ook niet handig. Dan komt er wel heel veel druk op te staan.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » do 21 januari 2016 17:46

Hier met de vortex geen gekraak. Misschien iets losser zetten? Door het te vast zetten kunnen de krachten nergens heen denk ik dan. Ik heb hem zelf helemaal niet straks staan en als ik uit het zadel kom hoor ik niets.

cruzo

Bericht door cruzo » vr 22 januari 2016 09:19

Iets losser gezet en heel klein beetje vet op de snelspanner gedaan. Gekraak is opgelost. Maar wat maakt dat ding een lawaai als je flink bergaf gaat en flink bijtrapt. ongelofelijk. Is die Kickr stiller of is alleen die Neo qua geluid stiller?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 22 januari 2016 09:32

Ik vind de KickR geen enorm geluid maken maar stil is ie zeker niet.

De Neo is wel echt stil, daar hoor je alleen de ketting. De Kickr komt dit jaar met een nieuwe versie die ook zo stil moet zijn want voor fietsende papa's is stilte wel een belangrijk onderdeel en dus verliezen ze op dat punt wat clientele aan Tacx.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 22 januari 2016 10:08

Vanavond verwacht ik wel weer een hoop deelnemers, eens kijken of we de boel bij elkaar kunnen houden.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » vr 22 januari 2016 18:59

Sluit vanavond aan in de CTWT trein

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 22 januari 2016 23:19

pesah schreef:Sluit vanavond aan in de CTWT trein
Was leuk :oke:

Ik ging zo stuk op de tweede klim dat ik niets meer over had op governor.. Maar prima getraind weer

Volgens mij was een slordige 30% van de groep trouwens vrouw. Opvallend hoog percentage.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » vr 22 januari 2016 23:31

GoodRiddance schreef:

Ik ging zo stuk op de tweede klim dat ik niets meer over had op governor.. Maar prima getraind weer

Volgens mij was een slordige 30% van de groep trouwens vrouw. Opvallend hoog percentage.
Wijventempo vanavond?

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » vr 22 januari 2016 23:51

GoodRiddance schreef:

Ja, zag dat je op de tweede klim ineens weer dichterbij kwam. Toen maar iets gas bij gegeven, op de laatste klim liet je het volgens mij helemaal lopen.

Was zeker leuk. :oke:

Overigens is het misschien handig om LEADER in je naam te zetten.
Dan weet men op wie men moet letten en naar wie ze moeten luisteren...

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » za 23 januari 2016 09:23

Ik probeerde wat ploegenspel te spelen. Ze zaten met 3 man doodleuk in ons wiel dus liet ik je gewoon wegrijden. Ze bleven in m'n wiel tot je 5 seconden vooruit was.

Toen reden ze wat sufjes door en die Belg (zonder CTWT in z'n naam maar volgens mij reed ie wel mee) versnelde waarbij alleen ik nog mee ging. Ik dacht dat hij me vrolijk terug zou rijden maar in de afdaling gebruikte hij een Power-up (Aero) en weg was ie. Toen moest ik dus dat hele stuk naar Libby Hill in m'n eentje achtervolgen. Op Libby hield ik dus maar tempo om iets te herstellen en bij de kasseienklim ging ik volle bak omhoog. Zelfs de KOM gehaald daar :oke:. Op Governor kon ik tot je wiel komen maar toen was de koek op. Je versnelde ietsje en mijn benen waren er wel klaar mee.

Toch een leuk spelletje zo.

Omdat het maar een zwaan-kleef-aan ritje is, wilde ik liever niet met Leaders werken. Als ik er dan niet ben, moet iemand anders het weer doen etc. Gedoe. Nu hoeft er alleen iemand af te tellen en de boel bij elkaar houden met tekstberichten is volgens mij toch onbegonnen werk. Af en toe de spelregels herhalen is al heel wat.

Op zich ging het gisteren niet slecht. Het ging wel iets harder dan afgesproken maar met name de eerste ronde ging best goed. Volgens mij ging er niemand (langdurig) af en er konden zelfs wat late starters aanhaken.

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » ma 25 januari 2016 12:24

Ja mooi he dat ploegenspel. Ik liet ook een keer het gat voor jou vallen maar dat reden ze ook snel weer dicht.

Die Belg die bij jou weg reed en naar mij toe kwam was te sterk. Dat was erop en erover maar ik liet hem niet te ver weg rijden.
Toen hij ongeveer 5 seconden voor me zat ging dat ineens heel snel naar 25 seconden en daarna compleet uit beeld.
Geen idee hoe dat kwam maar vond het vrij vreemd.

Je had op Governor bij me moeten blijven want er zat bij mij ook niet veel meer op.

Ja, je zou iets van sneltoetsen moeten maken. Ik kom niet eens bij mijn toetsenbord op mijn laptop.
Met veel pijn en moeite kan ik een powerup gebruiken maar soms neem ik de moeite niet om daarvoor uit te klikken etc..
Moet ik ook maar eens iets op gaan bedenken.

Ik vond het juist erg goed gaan. Eerste rondje dacht ik alleen dat de meesten achter ons zaten na de klimmetjes.
Toen zag ik jou ineens voorbij komen en dacht ik shit, we zitten er achter. Toen een stukkie doorgetrapt en kwam ik weer terug bij de groep.
Tweede rondje werd ook beheerst gereden en in het derde rondje kreeg ik er zin in ;-)

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » ma 25 januari 2016 12:38

pesah schreef:
Ja, je zou iets van sneltoetsen moeten maken. Ik kom niet eens bij mijn toetsenbord op mijn laptop.
Met veel pijn en moeite kan ik een powerup gebruiken maar soms neem ik de moeite niet om daarvoor uit te klikken etc..
Telefoon in een houder op het stuur. Dan de app gebruiken voor in-game handelingen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 25 januari 2016 13:18

pesah schreef:Ja mooi he dat ploegenspel. Ik liet ook een keer het gat voor jou vallen maar dat reden ze ook snel weer dicht.

Die Belg die bij jou weg reed en naar mij toe kwam was te sterk. Dat was erop en erover maar ik liet hem niet te ver weg rijden.
Toen hij ongeveer 5 seconden voor me zat ging dat ineens heel snel naar 25 seconden en daarna compleet uit beeld.

Je had op Governor bij me moeten blijven want er zat bij mij ook niet veel meer op.

Ik vond het juist erg goed gaan. Eerste rondje dacht ik alleen dat de meesten achter ons zaten na de klimmetjes.
Toen zag ik jou ineens voorbij komen en dacht ik shit, we zitten er achter. Toen een stukkie doorgetrapt en kwam ik weer terug bij de groep.
Tweede rondje werd ook beheerst gereden en in het derde rondje kreeg ik er zin in ;-)
Die Belg was compleet vertrokken. Toen ik boven kwam op de tweede KOM was hij 35 seconden vooruit terwijl we bij Libby Hill nog in z'n wiel zaten.. misschien kan hij naast klimmen ook goed dalen ;-)

Bij de klim van Governor in de eerste ronde, liet ik me afzakken om te kijken of er mensen achter zaten. Koert zat daar maar het lukte niet om daarmee samen te werken. Toen kwam ik bij jou en dat ging ook niet heel soepel maar je reed 'm in je eentje dicht. Toen dacht ik nog: die ga ik de volgende ronde in de gaten houden ;-).

Ik heb een telefoonhouder (van de Lidl voor 2 euro meegenomen) op m'n stuur en een keyboard waar ik bij kan. Dan moet ik wel 'in de lucht typen' maar als het niet zo hard gaat, komt dat wel goed. Soms typ ik ook een regel op een makkelijk stuk en dan hoef ik alleen maar op enter te drukken zodra ik het de wereld in wil slingeren.

Vrijdag ben ik er niet, dat is wel jammer. Ik ga in plaats daarvan donderdag een langere training inlassen. Deze CTWT-ritjes zijn echt super effectief voor me.

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » ma 25 januari 2016 13:50

GoodRiddance schreef:
pesah schreef:Ja mooi he dat ploegenspel. Ik liet ook een keer het gat voor jou vallen maar dat reden ze ook snel weer dicht.

Die Belg was compleet vertrokken. Toen ik boven kwam op de tweede KOM was hij 35 seconden vooruit terwijl we bij Libby Hill nog in z'n wiel zaten.. misschien kan hij naast klimmen ook goed dalen ;-)

Bij de klim van Governor in de eerste ronde, liet ik me afzakken om te kijken of er mensen achter zaten. Koert zat daar maar het lukte niet om daarmee samen te werken. Toen kwam ik bij jou en dat ging ook niet heel soepel maar je reed 'm in je eentje dicht. Toen dacht ik nog: die ga ik de volgende ronde in de gaten houden ;-).

Ik heb een telefoonhouder (van de Lidl voor 2 euro meegenomen) op m'n stuur en een keyboard waar ik bij kan. Dan moet ik wel 'in de lucht typen' maar als het niet zo hard gaat, komt dat wel goed. Soms typ ik ook een regel op een makkelijk stuk en dan hoef ik alleen maar op enter te drukken zodra ik het de wereld in wil slingeren.

Vrijdag ben ik er niet, dat is wel jammer. Ik ga in plaats daarvan donderdag een langere training inlassen. Deze CTWT-ritjes zijn echt super effectief voor me.
De telefoonhouder optie ga ik maar eens uitzoeken.

Ben er waarschijnlijk vrijdag ook niet. Donderdagmiddag naar Schoorl weer eens wat kilometers op de mtb maken.

Feddesman
Kinderzitje
Fiets: Fondriest TF3 1.2 DI

Bericht door Feddesman » ma 25 januari 2016 14:02

Ik denk dat ik ook maar is mee ga doen.
Sinds gister de Neo aangekocht .Mischien word het alleen maar sust rondjes voor mij

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 27 januari 2016 10:00

Ik ben benieuwd hoe de Neo bevalt! Is de aandrijving in een afdaling een waardevolle toevoeging?

Wat betreft SUST: pas op, over het algemeen worden dit soort trainingen intensiever dan vooraf gepland.. ik heb enorme moeite om mezelf in te houden.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 05 februari 2016 14:21

Ik ga vanavond eens kijken hoe het werkt als je jezelf opwerpt als Leader.

In de praktijk: ik gebruik 'CTWT LEADER' als naam en fiets het eerstje rondje aan 2,5w/kg 'flat'. Ik stel mijn kickr gewoon zo in dat ik precies dat rijd. Ben benieuwd of ik dan achtergelaten ga worden of dat de groep bij me in de buurt blijft.

Tweede rondje 3w/kg en dan zet ik de Kickr terug naar normaal om een rondje te gassen. Zou leuk zijn als het werkt.

Overigens grappig om op een dinsdagavond te fietsen en dan mensen met CTWT in de naam te zien rijden uit alle windstreken :lol: :oke:

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » vr 05 februari 2016 18:32

Ben er vanavond wss ook bij, weet alleen niet of ik alle drie de rondjes mee rijd.

Lijkt me overigens niet handig om je kickr in te stellen. Je zal toch af en toe moeten versnellen en gas eraf nemen op de heuveltjes...

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 05 februari 2016 22:10

Ging prima! Volgens mij zijn we onderweg (de eerste twee ronden) maar 1 iemand kwijtgeraakt. Vanaf Libby Hill gaat het tempo toch omhoog, ik moest daar mijn vaste wattage opschroeven naar 3w/kg om weer bij de groep te komen ten tijde van Governor. Voordeel van met een vast wattage rijden is dat het voor anderen eenvoudig is om aan te haken en dat lukte dus best goed.

In de laatste ronde wilde ik niet te hard gaan omdat ik geen intensieve rit gepland heb deze week. Snel laten lopen dus maar een leuke tweede groep kunnen opzetten. Zo nog de derde tijd over de ronde kunnen rijden en de tweede tijd (eerste van degenen met real power) op de tweede klim.

Plaats reactie