Zwift CTWT Ride | Vrijdagavond 20:30

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie
CTWT-lid: Ja

Re: Zwift CTWT Ride | Vrijdagavond 20:30

Bericht door pesah » vr 05 februari 2016 22:47

Ik vond het super gaan als ik eerlijk ben. Misschien dat ik de volgende keer ook LEADER in de naam zet. Kan een voorop en een achterop blijven. Ik zag je nu af en toe op en neer rijden terwijl ik de eerste twee ronden achterop bleef om afvallers terug in de groep te brengen...

Overigens is er ook een teamspeak kanaal. Zouden we wellicht ook een keer gebruik van kunnen maken..

Daarom wilde ik dus eigenlijk geen derde ronde rijden, ook omdat ik al een uurtje eerder was begonnen. Maar eenmaal begonnen kon ik het toch niet laten ;-)
Met drie man ervandoor en we werkten goed samen. Bij de eerste sprint ging er iemand redelijk hard aan 600-700 watt. Wij er achteraan maar eenmaal over de finish, benen stil. Bij de tweede sprint deed hij hetzelfde echter had ik me bedacht om gelijk eroverheen te gaan en door te trekken. Dit lukte en had gelijk een gat. Eentje liet al vrij snel begaan en gaf me een ride on. De tweede heeft het een tijd geprobeerd maar eigenlijk reed hij continue een iets lager w/kg.

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » vr 05 februari 2016 23:01

Was iets te laat en heb daardoor de start gemist. In wat denk ik jullie tweede rondje was stukje mee gefietst. Raakte jullie alleen weer kwijt omdat ik linksaf ging waar jullie rechtdoor gingen :lol:

Voor het stukje dat ik heb meegefietst zag het er wel goed uit. Heb zelf het probleem dat ik een MTB gebruik met als grootste verzet 42*11. Bergaf is dat wat aan de krappe kant. Bij het weer dichtrijden van een gat na een afdaling nog wel even de 900 watt aangetikt terwijl ik in het zadel zat.

Heb de Kickr nu een week en het is echt een perfect apparaat. Snap alleen niet waarom de Wahoo hartslagmeter die ik er bij heb gekocht niet goed werkt. Na verloop van tijd daalt de hartslag na waardes onder de 60 en vanaf dat moment geeft hij de hartslag niet goed weer.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » vr 05 februari 2016 23:20

pesah schreef:Ik vond het super gaan als ik eerlijk ben. Misschien dat ik de volgende keer ook LEADER in de naam zet. Kan een voorop en een achterop blijven. Ik zag je nu af en toe op en neer rijden terwijl ik de eerste twee ronden achterop bleef om afvallers terug in de groep te brengen...

Overigens is er ook een teamspeak kanaal. Zouden we wellicht ook een keer gebruik van kunnen maken..

Daarom wilde ik dus eigenlijk geen derde ronde rijden, ook omdat ik al een uurtje eerder was begonnen. Maar eenmaal begonnen kon ik het toch niet laten ;-)
Met drie man ervandoor en we werkten goed samen. Bij de eerste sprint ging er iemand redelijk hard aan 600-700 watt. Wij er achteraan maar eenmaal over de finish, benen stil. Bij de tweede sprint deed hij hetzelfde echter had ik me bedacht om gelijk eroverheen te gaan en door te trekken. Dit lukte en had gelijk een gat. Eentje liet al vrij snel begaan en gaf me een ride on. De tweede heeft het een tijd geprobeerd maar eigenlijk reed hij continue een iets lager w/kg.
Nice! Moet een snelle ronde zijn geweest. Volgens mij was het gat ruim boven een minuut want vanaf de eerste afdaling nog voor Libby Hill heb ik jullie niet meer gezien.

Was leuk vandaag, ik vind het prachtige trainingen zo.
Faxe schreef:Was iets te laat en heb daardoor de start gemist. In wat denk ik jullie tweede rondje was stukje mee gefietst. Raakte jullie alleen weer kwijt omdat ik linksaf ging waar jullie rechtdoor gingen :lol:

Voor het stukje dat ik heb meegefietst zag het er wel goed uit. Heb zelf het probleem dat ik een MTB gebruik met als grootste verzet 42*11. Bergaf is dat wat aan de krappe kant. Bij het weer dichtrijden van een gat na een afdaling nog wel even de 900 watt aangetikt terwijl ik in het zadel zat.

Heb de Kickr nu een week en het is echt een perfect apparaat. Snap alleen niet waarom de Wahoo hartslagmeter die ik er bij heb gekocht niet goed werkt. Na verloop van tijd daalt de hartslag na waardes onder de 60 en vanaf dat moment geeft hij de hartslag niet goed weer.
Ik weet niet wie je was, er waren in totaal iets van 5 of 6 Nederlanders? Als je de verkeerde afslag neemt, wordt het inderdaad lastig :lol:

Hartslagmeters is vaak gedoe, werkt hij wel goed met je Garmin of daar ook niet?

Faxe

Bericht door Faxe » vr 05 februari 2016 23:38

Heb de hartslag sensor alleen nog maar gebruikt in combinatie met de Kickr. Gebruik daarbij ook wel de Garmin om tijdens het fietsen wat extra info te kunnen zien. Op de Garmin zie ik dan dezelfde te lage hartslag als in Zwift en in de Wahoo App op de Ipad.

Zal de volgende keer dat ik meerijd behalve mijn echte naam "Eltjo Biemold" ook mijn gebruikersnaam invoeren in Zwift.

cruzo
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door cruzo » di 09 februari 2016 11:22

Ik dacht dat je snelheid op Zwift bepaald wordt obv w/kg. Blijkt echter gewoon je wattage te zijn. Maw zwaardere rijders zijn bij zelfde W/kg altijd in het voordeel. Ook bergop. als zwaardere rijder dus altijd voordeel eigenlijk..

http://zwiftblog.com/tests/

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 09 februari 2016 14:55

cruzo schreef:Blijkt echter gewoon je wattage te zijn.
Dat staat er niet. Er staat dat als de w/kg hetzelfde is van 2 personen, de zwaardere rijder sneller is over een volle ronde. Maar dat is in het echt ook zo.

Faxe

Bericht door Faxe » di 09 februari 2016 19:54

Zit ik met 90 kg in alle gevallen goed dus :oke:

Faxe

Bericht door Faxe » do 11 februari 2016 23:32

Welk parcours moet ik kiezen om te voorkomen dat ik weer ergens linksaf ga waar de rest rechtdoor gaat?

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 12 februari 2016 08:23

Flat, voor de 2de sprint ga je dan linksaf een licht oplopende klinkerweg omhoog.

Zelf vind ik dat een ideaal herstelrondje. Het normale parkoers van Richmond is daar niet zo geschikt voor. Nu na de update dus wel :oke:

edit: las het verkeerd, dus Richmond course kiezen
Laatst gewijzigd door Niels op vr 12 februari 2016 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 12 februari 2016 09:30

We rijden op vrijdagavond de 'gewone' Richmond course. Dus de 'UCI Richmond Course' selecteren bij het opstarten, niet de flat of hilly course.

Tenzij iedereen liever de flat course wil, dan doen we die. Moeten we wel iets meer rondjes gaan doen want dat rondje is maar een kilometer of 5.

Faxe

Bericht door Faxe » vr 12 februari 2016 22:11

Leuk ritje vanavond. Ben zelf na 2 rondjes gestopt. De 3 klimmetjes aan het eind van de ronde maken het lastig om de groep bij elkaar te houden. Ging volgens mij best aardig vanavond.

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » vr 12 februari 2016 22:40

Als Belg ook eens met jullie meegereden, met dank voor het opzetten. Leuk concept van de rit, zo heeft eenieder er wat aan. Laatste rondje was stevig!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 12 februari 2016 23:10

Was inderdaad een prima ritje. Groep van 20 man ofzo en iedereen bleef er dit keer bij tot aan het eind van de tweede ronde. Het blijft gedoe om de groep bij elkaar te houden op de klimmetjes, daar gaat iedereen toch wat meer gas geven.

Misschien volgende week de Flat course eens doen en dan een rondje of 8. Zijn we ook ruim een uur zoet mee.

Nu waren er aan het eind van de tweede ronde nog een paar man 10 seconden vooruit maar die raapten we vrij gemakkelijk op. Met 5 man doorgekacheld tot aan Libby Hill (inclusief Raven14, aangenaam :oke:). Daar ben ik op tempo naar boven gereden en toen waren er nog 3 kabouters over. Mezelf gespaard voor de tweede klim en daar volle bak naar boven geknald. Dat was genoeg voor een flink gat en vervolgens heb ik dat geconsolideerd tot aan de streep 8). Ik was er wel flink moe van, het was behoorlijk pittig. Toch tevreden om de CTWT rit als eerste te voltooien.

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » vr 12 februari 2016 23:27

Ik was ook nog bij de laatste 3 en uiteindelijk het sprintje om de 2e plaats gewonnen van een andere Nederlander, ver achter jou. Sterk einde, 'k kon onmogelijk mee.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » za 13 februari 2016 11:51

Ik heb de openingspost aangepast.

Komende vrijdag rijden we de FLAT COURSE. Die kun je selecteren bij het opstarten. Dat maakt het eenvoudiger om als groep bij elkaar te blijven.

We starten gewoon bij start-finish maar rijden dan alleen het vlakke gedeelte dus komen we niet meer over start-finish. Daar gebruiken we dan de Sprint-banner (groen) voor.

In totaal 7 ronden met een oplopend tempo. Dan zijn we een goed uur zoet.

Faxe

Bericht door Faxe » vr 19 februari 2016 22:07

Mooi ritje vanavond. Denk tussen de 25 en 30 personen aan de start. Groep bleef goed bij elkaar tot de laatste ronde. Gaat denk ik op zo'n vlak rondje ook wat makkelijker.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 19 februari 2016 22:07

Zelfs virtueel gaat het niet altijd soepeltjes.

Gisteren de cassette op de Kickr en de ketting op de fiets vervangen. Ik stap om 20:20 op voor de CTWT groepsrit.. SNAP. Ketting doormidden. Toen ik het gefixed had, was de CTWT groep allang vertrokken.

Gelukkig dankzij het vlakke parcours kon ik na 10 minuten aanhaken. Mooi ritje, het vlakke parcours is ideaal voor een groepsrit. Het tempo gaat steeds verder omhoog en tot diep in de rit kon vrijwel iedereen meekomen. De laatste ronde was vol gas, ik probeerde te ontsnappen op het kasseienstuk maar werd al snel teruggepakt. Toen maar gesprint naar een (geloof ik) 4e plek want er waren er 3 tussenuit gepiept.

Volgende week dus weer het vlakke parcours, het is me uitstekend bevallen.

Nu weer verder klooien aan de fiets want die maakte een enorme herrie. Ik denk dat de cassette niet goed geplaatst is oid :ass:

Faxe

Bericht door Faxe » vr 19 februari 2016 22:16

Ketting zit achter wel goed bij de derailleur?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 19 februari 2016 22:20

Ja, ik denk dat ik zo'n zwart tussen-ding (is vast een echte naam voor) niet goed heb gezet zodat deze speling heeft. Dikke kans dat die op een trainer meer geluid maakt dan wanneer je het op je achterwiel hebt zitten. Het is ook een ratel en het gebeurt vooral bij een zwaar verzet.

Straks maar eens lekker uit elkaar halen :kots:

Vanavond wel mooi om te zien dat de organisatie goed verloopt. Ik weet niet hoe de start ging (meestal roep ik maar dat we kunnen vertrekken) maar toen ik aansloot was het een mooie groep en dat bleef eigenlijk zo tot de laatste 'wild west' ronde.

Pizzi
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » vr 19 februari 2016 22:49

GoodRiddance schreef:... zo'n zwart tussen-ding (is vast een echte naam voor) ...
cassette-spacer? ;)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 20 februari 2016 00:05

Hij was goed. De finale niet gehaald, maar daarvoor wel lekker gefietst.
Afbeelding

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » za 20 februari 2016 08:52

Ging idd prima zo. Heb me iedere keer in het midden van de wattage zone's gehouden en bleef daarmee prima binnen de groep. Laatste ronde is alleen voor mensen die te vroeg in vorm zijn...... ;)

cruzo

Bericht door cruzo » ma 22 februari 2016 09:54

WWWebber schreef:Ging idd prima zo. Heb me iedere keer in het midden van de wattage zone's gehouden en bleef daarmee prima binnen de groep. Laatste ronde is alleen voor mensen die te vroeg in vorm zijn...... ;)
of voor lui die nog sneaky een power up inzetten in laatste ronde :)...Maar parcours idd zeer geschikt om groep bij elkaar te kunnen houden. Meestal is het al anarchie vanaf de start maar ging nu echt goed. Scheelt ook dat het op vrijdagavond stuk rustiger is en er niet heel veel andere groepen rondrijden dan is toch makkelijker je groep te houden.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 22 februari 2016 12:38

cruzo schreef:of voor lui die nog sneaky een power up inzetten in laatste ronde :)
:oeps:

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » vr 26 februari 2016 20:21

Nog steeds flat course?
Afbeelding

Plaats reactie