bikeplanner

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
gaisdergerman
Kinderfiets
Fiets: Canyon CF

bikeplanner

Bericht door gaisdergerman » zo 20 oktober 2013 20:04

De afgelopen dagen kom ik niet meer op bikeplanner.com

Weet iemand waarom deze website eruit ligt? Of ligt het aan mijn pc?

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: bikeplanner

Bericht door PFW » zo 20 oktober 2013 20:10

gaisdergerman schreef:De afgelopen dagen kom ik niet meer op bikeplanner.com

Weet iemand waarom deze website eruit ligt? Of ligt het aan mijn pc?
Storing bij de provider.

Dit was de status van 6 uur geleden (site eigenaar HenkV op facebook, vertaald uit het frans)
Bikeplanner: status na de meerdere aanvallen op meerdere servers over de afgelopen 48 uur, we momenteel hebben moeten drastische maatregelen worden getroffen om de integriteit van servers.

Een volledig nieuwe installatie van het besturingssysteem wordt gewerkt aan alle betrokken servers. Zodra deze stap voltooid is, moeten wij het herstellen van de back-ups van sites.

Op sommige servers die de back-ups zijn aangetast door de hacker, werken we met een datarecovery bedrijf om te zien wat het is mogelijk om te doen.

Dit probleem is gelukkig niet alle aangevallen servers.

Back-ups zijn teruggezet in alfabetische volgorde.

Een onderzoek zal worden geopend met de autoriteiten, omdat er een strafbaar delict in belangrijke mate.

Dank u voor uw geduld en begrip tijdens deze periode. (Vertaald door Bing)
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 23 oktober 2013 07:02

Heeft iemand een status update? Ik ben inmiddels erg gehecht aan deze site. Ik zou het dan ook erg jammer vinden als de data verloren is gegaan...

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 23 oktober 2013 07:44

nog niet exact bekend wanneer de boel weer online is. Probleem ligt bij de provide.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » wo 23 oktober 2013 08:15

Jan Willem schreef:nog niet exact bekend wanneer de boel weer online is. Probleem ligt bij de provide.
Ik begrijp echter uit bovenstaand bericht dat men bezig is met datarecovery. Dat klinkt vrij ernstig...

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 23 oktober 2013 09:56

Henk V op Facebook:
bikeplanner zelf is niet in gevaar. Ik heb alle programmatuur etc. Wat op dit moment even een vraag is is de data. Ik heb zowieso backups maar die zijn niet recent genoeg om niet op de provider te wachten tot deze de status aangeeft. Ik begrijp best dat er een fiks aantal gebruikers zullen zijn die deze strubbelingen niet weten te waarderen en zullen afhaken. Dat vind ik heel jammer. Maar bikeplanner blijft gewoon. Veel te veel werk ingestoken om dat zo om zeep te laten gaan. Maar we moeten even met z'n allen op de tanden bijten.
Henk werkt hard aan de datarecovery. Wat ik er tot nu toe van begrijp zijn de servers van de provider gehackt, waardoor alle sop zijn gat ligt. De provider is aan het opstarten, maar blinkt niet uit in communicatie.
Wij kunnen niet meer doen dan afwachten. Heb mijn bestanden even geparkeerd op mijn eigen schijf en wacht tot de bikeplanner weer in de lucht komt, zodat ik het er weer kan opzetten.
Als er wat data zijn verdwenen. Als... dan heb ik hier gelukkig ook nog wat staan.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » wo 23 oktober 2013 10:14

En weer een nieuw bericht van Henk:
status bikeplanner

inmiddels heb ik een nieuwe hoster geboekt en ben ik bezig de boel in te richten. Ik hoop voor het weekend weer up and running te zijn.

De oude provider schijnt van de kaart geveegd te zijn met backups en alles. Die reageert nergens meer op. Behalve de boodschap dat ze helemaal overwerkt zijn en dat we ooit aan de beurt komen. Al zijn servers schenen corrupt te zijn maar ik weet nog steeds niet veel over de status van de data.

Het nog wachten weegt in mijn ogen op tegen het inzetten van mijn eigen backup die erg oud is. Ik kan me wel de haren uit het hoofd trekken dat ik vertrouwen had in de 'backup service' van de oude provider. Het zijn echter enorme hoeveelheden GB en dat wil je echt niet met grote regelmaat leegtrekken, zeker niet als alles altijd probleemloos loopt. Een bijzonder pijnlijk leerproces. Mocht de oude provider met helemaal niets tevoorschijn komen dan gaan we wat data betreft, schrik niet, 1 jaar terug in de tijd. Een recentere download van de enorme database is stukgelopen juist voor deze problemen. Ik heb van allerhande reparatietooltjes geprobeerd maar een zip van 1/3 van z'n echte formaat om de boel zoveel mogelijk proberen te redden maar dat schijnt niet te doen te zijn. Laten we hopen dat de oude provider alsnog met data komt. Daarnaast probeer ik in de spaarzame seconden die me nog resten een multi-file import te maken zodat in dat geval je oude files van het laatste jaar er met een paar clicks ingezet kunnen worden.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » wo 23 oktober 2013 10:32

Lekker dan, heb zelf niets meer van een jaar geleden tot vorige week.
Via Strava kan je wel een gpx bestand downloaden van de rit, maar ik weet niet of alle data daar in verwerkt zit.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » wo 23 oktober 2013 10:34

Wat een waardeloos bericht. De trainingsdata heb ik natuurlijk nog wel, maar het wordt wel een enorme klus om die allemaal weer één voor één up te loaden. Alle opmerkingen bij de trainingen en cyclo's ben ik wel kwijt. Daar baal ik wel enorm van. Ik vond het een perfecte site om mijn trainingsopbouw en vorderingen bij te houden. Nu blijkt dat al mijn inspanningen op dat gebied voor niks zijn geweest. Enorme domper voor mij.

Zijn er geen programma's die je gewoon op je eigen computer kan installeren die dezelfde mooie overzichten geven?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 23 oktober 2013 10:36

ben ik blij dat ik al m'n schriftjes ( vanaf 1985) nog ergens heb liggen ;-)

verder mooi lullig maar ik vermoed zo dat Henk zich ook niet al te prettig zal voelen met deze situatie
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 23 oktober 2013 10:39

Thierry le Brun schreef:ben ik blij dat ik al m'n schriftjes ( vanaf 1985) nog ergens heb liggen ;-)
En dat je niet in het centrum van Leeuwarden woont
Querer es poder

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » wo 23 oktober 2013 10:54

Perspectief jongens. 1 miljard mensen hebben moeite om aan schoon drinkwater te komen...da's een probleem. ;-)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » wo 23 oktober 2013 11:08

Strava heeft ook deze functie
Download your data

A zipped file of your activities is being prepared. You will receive an email (xxx@gmail.com) when the file is ready to download
Nu maar hopen dat alle data, Hm, Hr, gps er in zit

Omdat niet alle Wt-ers bij Henk op zijn facebook zitten
https://www.facebook.com/henk.verouden

Sander
Carbon Racefiets

Bericht door Sander » wo 23 oktober 2013 12:08

Behoorlijk jammer.
Ik kijk vaak terug naar hoe ik bijvoorbeeld vorig jaar naar een evenement (dat goed uitpakte) toe werkte.

Het scheelt dat we eigenlijk net pas beginnen met trainen voor de plannen in 2014.
Dan maar met een frisse blik het nieuwe seizoen in.
Streep door vorig jaar en opbouwen vanaf nul :D (komt aardig overeen met mijn conditie) :lol:
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 23 oktober 2013 13:38

Zit zelf vooral op Strava, maar voer standaard ook alle gegevens in Garmin Connect (en nog een paar, maar die gaanlastiger) in.
Afbeelding

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » wo 23 oktober 2013 20:33

Goudhaantje schreef:Wat een waardeloos bericht. De trainingsdata heb ik natuurlijk nog wel, maar het wordt wel een enorme klus om die allemaal weer één voor één up te loaden. Alle opmerkingen bij de trainingen en cyclo's ben ik wel kwijt. Daar baal ik wel enorm van. Ik vond het een perfecte site om mijn trainingsopbouw en vorderingen bij te houden. Nu blijkt dat al mijn inspanningen op dat gebied voor niks zijn geweest. Enorme domper voor mij.

Zijn er geen programma's die je gewoon op je eigen computer kan installeren die dezelfde mooie overzichten geven?

Och, in de lange winteravonden is er genoeg tijd om alles in te voeren. Troost je, je bent echt niet de enige die dit nu ondervindt. Er zijn ergere zaken op de wereld om je druk om te maken.

Faxe
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » wo 23 oktober 2013 20:36

De website is in ieder geval weer online :oke:

Op de facebook pagina van Henk lees ik iets over een multi upload mogelijkheid. Daarmee kan ik hopelijk vrij eenvoudig alle data herstellen. Heb alles zelf nog vastgelegd in Polar Pro Trainer :D

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » do 24 oktober 2013 00:34

Niels schreef:Strava heeft ook deze functie
Download your data

A zipped file of your activities is being prepared. You will receive an email (xxx@gmail.com) when the file is ready to download
Nu maar hopen dat alle data, Hm, Hr, gps er in zit

Omdat niet alle Wt-ers bij Henk op zijn facebook zitten
https://www.facebook.com/henk.verouden
Die data zip is dat alleen in premiums, kan m namelijk niet vinden
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

MEG
Moderator

Bericht door MEG » do 24 oktober 2013 17:08

Update van de facebookpagina van Henk:
Status bikeplanner:

Ik kan weer boeken op het net maar jullie niet . Het wachten is op een status van de data-backup.

Komt er een antwoord dat de data te corrupt is om te gebruiken dan kan iedereen 5 minuten later weer werken en zijn alle updates van na julie 2012 ongedaan gemaakt en is er werk aan de winkel voor zij die het vertrouwen niet verloren zijn Voor mij nog veel meer want ook alle vertalingen etc kunnen dan opnieuw gemaakt worden.

Komt er een positief antwoord dan kunnen we een paar uur later verder met 1 weekje achterstand. Dat is natuurlijk de geprefereerde optie.

Dit zijn geen leuke lessen...

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » do 24 oktober 2013 18:29

Niels schreef:Lekker dan, heb zelf niets meer van een jaar geleden tot vorige week.
Via Strava kan je wel een gpx bestand downloaden van de rit, maar ik weet niet of alle data daar in verwerkt zit.
Meteen een les voor iedereen die zelf geen back-ups bij houdt.

Zelf houd ik m'n files offline bij in Golden Cheetah. Als je echter geen vermogensmeter hebt is het programma een beetje over-kill en zit je opgescheept met veel niet-werkende functionaliteit. De map waarin Golden Cheetah de files opslaat heb ik met een symbolic link naar een dropbox map gezet. Golden Cheetah zet naast de aangemaakte bestanden ook de originele bestanden in die map. De map heeft een online back-up bij Dropbox en op al mijn computers staat een kopie van de data (zodat ik er dus ook altijd en overal bij kan).

Strava zie ik niet als een back-up. Die veranderen de API en de andere functies zo vaak, dat ik daar geen vertrouwen in heb dat 't voor de eeuwigheid allemaal netjes toegankelijk is.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 25 oktober 2013 08:37

The Boss schreef:Meteen een les voor iedereen die zelf geen back-ups bij houdt.

Zelf houd ik m'n files offline bij in Golden Cheetah.
Jij moet je les nog leren voor het geval je harddisk corrupt gaat.

Zelf mail ik de bestanden die ik belangrijk acht naar mezelf en hierop staat op de server een forward-rule naar Yahoo en GMail. Maar denk ook eens aan alternatieven zoals Google Drive, DropBox en Skydrive.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » vr 25 oktober 2013 08:54

Alexander schreef:Jij moet je les nog leren voor het geval je harddisk corrupt gaat.

Zelf mail ik de bestanden die ik belangrijk acht naar mezelf en hierop staat op de server een forward-rule naar Yahoo en GMail. Maar denk ook eens aan alternatieven zoals Google Drive, DropBox en Skydrive.
The Boss schreef:De map heeft een online back-up bij Dropbox

Ik heb nog een Excel-schriftje als back-up:

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 25 oktober 2013 09:34

Ik bewaar alle garmin files op mijn HD (en daar maak ik af en toe een backup van. Zou elke week automatisch moeten gebeuren als de externe HD er aan gekoppeld is.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 25 oktober 2013 09:39

ik gebruik naast BP nog altijd GTC en maak daar af en toe (te weinig) een backup van. Maar dat is alleen de data. De verhalen over het afzien en het genieten zet ik alleen op BP en kijk ze ook nog wel eens terug.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 25 oktober 2013 11:38

En weer een nieuwe update van Henk op facebook:
Status bikeplanner

Op mijn notebook stond nog een volledige backup van mijn ziekelijke trainingsweekje in Spanje. Dat betekend dat we nu alle updates hebben tot 16 januari 2013. Dat is al stukken beter dan julie 2012.

Ik overweeg om vandaag nog af te wachten op een update van de provider. Komt die niet, dan zet ik de boel open. We missen dan alles wat na 16 januari is gebeurd. Je kunt dan gewoon boeken. Ik wacht echter alsnog op de provider en mocht die met de dataset komen, dan zal ik voor de donateurs alles tussen 16 januari en 19 october toevoegen. Dat is een gemeen klusje want id's etc moeten worden aangepast. Hier moet ik speciaal programmatuur voor schrijven.

Of we wachten af. Komt de dataset dan is er alle data voor iedereen. Maar ik heb geen enkel idee hoe lang dat gaat duren en of dat dan uiteindelijk zinvol blijkt te zijn. Wat deze provider presteerd is een groot schandaal. En goedkoop was ie ook al niet.

2013 wil niet echt een top jaar worden. Sportief gezien niet en dit helpt ook al niet mee maar ik ga er toch het beste van maken!

Plaats reactie