trainings logboek

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12
CTWT-lid: Ja

Bericht door Dingo » vr 04 mei 2007 10:31

Patrick_Burger schreef: Die heeft toch al 3 keer de Marmotte gewonnen. Zal toch niet alleen maar talent zijn zeker?

Regelmaat is het allerbelangrijkste toverwoord voor een constant goede conditie.
Vrees van wel. Met mijn 380 Watt maximaal ( daar valt niets tot nauwelijks iets aan bij te trainen ) zal ik tot in lengte van dagen tekort komen om zelfs maar binnen het uur van Bert D. te komen.......of ik moet 60 kilo gaan wegen of zo. :roll: Das talent Patrick, daar valt niets aan te ontkennen.

Eens !

@vinnie: ( ik ga het toch nog een keer proberen ) Hoe kom ik nu aan die basis ( Bedankt voor het compliment ! ) ? Toch echt door een plan uit te rollen en met regelmaat ( sic !) en een idee te gaan trainen. In het begin tegen 21 per uur oid, 's winters op een Tacx, afwisselend in D1/2/3, met hoge Tf, met lage Tf, veel training afwisselen met avonden van Rust, een goed glas wijn en vroeg naar bed of weekenden met de kinderen in de Speeltuin. Trainingen in Limburg met pijn tot een week erna, afgewisseld met 3 uur tegen 95 AVGCAD D eentjes kijken.

En dat allemaal met een vrouw, TWEE kinderen, een baan en in 10 uurtjes training per week.........

Zoals al uitgelegd, een Bert D. zal ik nooit worden maar stiekem vind ik toch dat ook ik, net als hij ( en Oege en Feike en Michael B. en Jan U. en Oscar F. ) het maximale eruit probeer te halen.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 04 mei 2007 10:50

Dingo schreef:
Patrick_Burger schreef: Die heeft toch al 3 keer de Marmotte gewonnen. Zal toch niet alleen maar talent zijn zeker?
Vrees van wel.
Wil je dan beweren dat wanneer Bert Dekker nooit WW-verkeer zou hebben gefietst, hij evengoed LM 3x had gewonnen? Geloof ik geen biet van.

Trouwens, slechts 60 kilo wegen zou jou (en mij!) wel enorm veel helpen... :|
Querer es poder

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » vr 04 mei 2007 10:50

ik weet niet in hoeverre Jan U en Oscar F het maximale er wel uit halen/hebben gehaald :lol:

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » vr 04 mei 2007 11:03

Bas schreef:
Dingo schreef:
Vrees van wel.
Wil je dan beweren dat wanneer Bert Dekker nooit WW-verkeer zou hebben gefietst, hij evengoed LM 3x had gewonnen? Geloof ik geen biet van.

Trouwens, slechts 60 kilo wegen zou jou (en mij!) wel enorm veel helpen... :|
Nee andersom, dat ie zoveel talent heeft dat ie alleen op basis van die WWverkeer ritjes 3x LM wint.

Das waar :-(

butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » vr 04 mei 2007 12:23

Alexander schreef:@Oege. Ik voel wel progressie. Gaat steeds wat makkelijker. Vooral snelheid houden met wind tegen of van opzij.

Zo kaal gezien lijkt het wat monotoon maar de ritjes worden gevarieerd met blokken d2. Maar idd moet ik oppassen dat ik niet goed ga worden in ritjes van 100minuten.

Vanaf volgende week weer wat meer variatie en dus minder WW. Dan wil ik 2-3x per week WW doen en in het weekend een extra rit. Overigens is de kans ook groot dat ik morgen niet WW doe op de fiets maar zondag een rit van 100km heuvelrug plan, dit omdat de voorspelling is dat het maandag en dinsdag gaat regenen. Dan zit er wat meer structuur in de training dan morgen gaan en dan 4 dagen niets of tacx.

Je hebt gelijk dat het ineens wel veel meer kms is dan gewoon. Maar ik voel niet dat ik mezelf aan het overbelasten ben. Ik krijg de hartslag wel gewoon nog in D3 maar houd dat kort aan omdat ik niet teveel vermoeidheid wil opbouwen. De blokken D2 varieren van zo'n 5-15minuten.
hoe je ook rekening met vermoeidheid en ochtendpols? ikzelf zou het niet kunnen, weekjes maken van ong. max 200km naar plotseling 400 en meer... maar dit is natuurlijk nog altijd beter dan wat je vroeger deed. veel schrijven maar weinig fietsen. volhouden! al is het volgens mij beter (zoals je van plan bent) om twee tot max drie keer in de week WW. en dan één langere tocht in het weekend. zeker over de 4uur...

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 04 mei 2007 18:09

@butch. Houd ik allemaal rekening mee. En daarbij kan elk gezond mens met een beetje basis 14uur per week trainen. Ik vind dat hele plotse toenname in #kms helemaal geen issue. Als er al iets een issue is dan is het de totale trainingsarbeid. Deze is uurtjes x intensiteit. De aantal uurtjes is gestegen dus moet ik de gemiddelde intensiteit laten zakken. Stel ik train 7 uur, dan is het 4uur intensief en 3uur extensief. Nu ik deze week 14uur (inclusief zondag) train zal het 2uur intensief zijn en 12uur extensief.

Zoals je verder in mijn post kunt lezen had ik me al voorgenomen (ook al 2 weken terug) om 2-3 x per week een WW-ritje te doen en in het weekend een lange tocht.

leendert
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Merckx-Trek-Colnago

Bericht door leendert » vr 04 mei 2007 18:51

Alexander schreef:@butch. Houd ik allemaal rekening mee. En daarbij kan elk gezond mens met een beetje basis 14uur per week trainen. Ik vind dat hele plotse toenname in #kms helemaal geen issue. Als er al iets een issue is dan is het de totale trainingsarbeid. Deze is uurtjes x intensiteit. De aantal uurtjes is gestegen dus moet ik de gemiddelde intensiteit laten zakken. Stel ik train 7 uur, dan is het 4uur intensief en 3uur extensief. Nu ik deze week 14uur (inclusief zondag) train zal het 2uur intensief zijn en 12uur extensief.

Zoals je verder in mijn post kunt lezen had ik me al voorgenomen (ook al 2 weken terug) om 2-3 x per week een WW-ritje te doen en in het weekend een lange tocht.
Zo te zien ben je goed bezig! Zolang je er inderdaad maar rekening mee houdt dat er gewenning op gaat treden en dat je dan meer variatie aan moet brengen in je trainingen, wil je vooruitgang blijven boeken.

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » zo 06 mei 2007 22:33

:D

bolletjestrui overgenomen van Swoon

swoon
Contacteer:

Bericht door swoon » ma 07 mei 2007 08:35

AJG schreef::D

bolletjestrui overgenomen van Swoon

Hij staat je goed AJG, veel beter dan mij.

Jammer dat er geen pavé-trui is, die zou me wel smaken.
"Swoon" is a term used to express happiness or excitement, to be overwhelmed by joy or emotion toward something.

foto´s

Henny

Bericht door Henny » ma 07 mei 2007 11:18

Wil hier ff mijn (tijdelijke) 1e plaatsen in de diverse klassementen wat betreft de maand mei opeisen (voordat Sacha er mee komt :oops: ) :lol: 8)

4-5-6 mei 5.615 HM
Had er al 120 dus totaal op 5.735 HM

Kan helaas nog niet mijn KM'rs vermelden.
Mijn KM-teller deed het nog steeds niet. De exacte standen komen nog
Maar dat zal zeker boven de 513 km uitkomen
Schat zelf op een kleine 600.

Ook de totale gereden tijd zal ongeveer tegen de 30 uur aan zitten.

Sacha
Driewieler

Bericht door Sacha » ma 07 mei 2007 17:43

haha, :twisted:

er is maar een plek waar je dat kan opeisen, en dat is in het klassement zelf... voorlopig heb ik drie truien aan, kan geen kwaad met dit weer. :cry:

Nou ja, henny zal ze snel wel opeisen... maar hij moet snel zijn, want voor je het weet is er iemand anders die er weer overheen gaat...

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 12 mei 2007 20:51

Heee, vult iedereen nog consequent in ?

Ik heb de laatste maanden steeds rond plek 30 gestaan qua totale trainingstijd, sta nu 14e ?

Jullie zijn toch niet minder gaan trainen ???????????

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 12 mei 2007 21:13

Dingo schreef:Heee, vult iedereen nog consequent in ?

Ik heb de laatste maanden steeds rond plek 30 gestaan qua totale trainingstijd, sta nu 14e ?

Kun je zelf toch controleren ??
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » za 12 mei 2007 21:33

Tsja, dat jij zo treuzelt bij de SFC kan ik niet aan doen. Daar heb je zo al 45min te pakken :twisted:
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 12 mei 2007 21:35

Daniel1975 schreef:

Tsja, dat jij zo treuzelt bij de SFC kan ik niet aan doen. Daar heb je zo al 45min te pakken :twisted:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 13 mei 2007 05:53

Zelfs alex heeft al meer gedaan dan ik, tis tegenwoordig geen woorden maar daden bij hem :wink:

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » zo 13 mei 2007 07:12

Daniel1975 schreef:

Dingo kan er ook weinig aan doen dat jij de SFC afsnijdt om maar een snelere tijd te rijden dan hij! :D

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 13 mei 2007 08:37

alstro schreef:

Zelfs alex heeft al meer gedaan dan ik, tis tegenwoordig geen woorden maar daden bij hem :wink:
Jij komt zeker nooit in het voetbalcafé
Querer es poder

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » zo 13 mei 2007 20:01

Ik hecht eraan om nog te melden dat de opmerking van Ieke hierboven in werkelijkheid van mij afkomstig was. Lastig hoor, dat uit en inloggen.

Excuus voor de verwarring 8)
2017 wordt mijn jaar

Roodje
Driewieler
Fiets: Colnago Mix
Contacteer:

Bericht door Roodje » ma 14 mei 2007 19:44

Met het invullen van m'n laatste training stuitte ik op een manco bij het invoeren. De trainingen 'mogen' niet langer dan 999 minuten duren. Afgelopen vrijdag/zaterdag heb ik de kwalificatierit voor Parijs-Brest-Parijs gereden vanuit Ossendrecht. Met enkele kilometers omrijden stond m'n teller bij terugkomst op 432 km, in 17 uur 22 min. Omgerekend is dat 1042 minuten.

Levert overigens voor het truienoverzicht leuke resutlaten op: in de kilometerstand en trainingstijd stijg ik met stip. Met het gemiddelde val ik diep naar de kelder van de lijst.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 14 mei 2007 20:14

Roodje schreef:Met het invullen van m'n laatste training stuitte ik op een manco bij het invoeren. De trainingen 'mogen' niet langer dan 999 minuten duren. Afgelopen vrijdag/zaterdag heb ik de kwalificatierit voor Parijs-Brest-Parijs gereden vanuit Ossendrecht. Met enkele kilometers omrijden stond m'n teller bij terugkomst op 432 km, in 17 uur 22 min. Omgerekend is dat 1042 minuten.

Levert overigens voor het truienoverzicht leuke resutlaten op: in de kilometerstand en trainingstijd stijg ik met stip. Met het gemiddelde val ik diep naar de kelder van de lijst.
Ik stel voor dat je bij je volgende rit van 17 uur nadenkt over een oplossing voor het script.

Verder niets dan lof.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » ma 14 mei 2007 20:37

Roodje schreef:Met het invullen van m'n laatste training stuitte ik op een manco bij het invoeren. De trainingen 'mogen' niet langer dan 999 minuten duren. Afgelopen vrijdag/zaterdag heb ik de kwalificatierit voor Parijs-Brest-Parijs gereden vanuit Ossendrecht. Met enkele kilometers omrijden stond m'n teller bij terugkomst op 432 km, in 17 uur 22 min. Omgerekend is dat 1042 minuten.

das geen manco maar bewust gedaan. We hebben namelijk een aantal keer meegemaakt dat mensen maar gelijk hun hele maand in één keer invoerde. Dat is niet echt de bedoeling eigenlijk.

Ik zal kijken of ik jouw invoer handmatig kan veranderen in de juiste waarde.

Roodje
Driewieler
Fiets: Colnago Mix
Contacteer:

Bericht door Roodje » do 17 mei 2007 09:12

alstro schreef:
das geen manco maar bewust gedaan. We hebben namelijk een aantal keer meegemaakt dat mensen maar gelijk hun hele maand in één keer invoerde. Dat is niet echt de bedoeling eigenlijk.

Het lijkt me dat deze 'mensen' op het forum een manco hebben :evil:
alstro schreef:Ik zal kijken of ik jouw invoer handmatig kan veranderen in de juiste waarde.
Alstro, bedankt!

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 21 mei 2007 21:04

Sorry Daan, 'k was even op vakantie. Zal zo de standen bijwerken.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » ma 21 mei 2007 21:19

MEG schreef:

Sorry Daan, 'k was even op vakantie. Zal zo de standen bijwerken.
Mooi zo, Martijn........ :P :lol:

Gesloten