www.strava.com

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: www.strava.com

Bericht door Joostje » wo 15 april 2015 12:59

De volgende link zit in ieders tijdlijn op strava, maar mocht je geneigd zijn het links (muhahaha... :-? ) te laten liggen, niet doen! Schitterende fotoreportage van Parijs-Roubaix en een verhaaltje dat lekker weg leest. Bij voorkeur niet op mobiel kijken, zodat de foto's mooi uitkomen.

http://stories.strava.com/roubaix

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 08 mei 2015 20:45

Ik gebruik Strava met mijn (oude) smartphone. Bij de laatste twee ritten zijn nogal wat segmenten niet in de lijst opgenomen, terwijl ze wel in de route zaten. Strava biedt de mogelijkheid om die segmenten te bekijken, en geeft ook een reden waarom een betreffend segment niet in de lijst is opgenomen, bijvoorbeeld met een melding als de volgende:
Waarom er niets gekoppeld kon worden
Je activiteit wijkt af van het segment met 52%. We konden het koppelen niet voltooien.
Herkent iemand dit? Zo ja, was dit ook met een smartphone, of ook met een Garmin oid? En belangrijker: wat is de oorzaak? Ik vermoed een slechte stallietverbinding, maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Querer es poder

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 09 mei 2015 05:49

Bas schreef:Ik gebruik Strava met mijn (oude) smartphone. Bij de laatste twee ritten zijn nogal wat segmenten niet in de lijst opgenomen, terwijl ze wel in de route zaten. Strava biedt de mogelijkheid om die segmenten te bekijken, en geeft ook een reden waarom een betreffend segment niet in de lijst is opgenomen, bijvoorbeeld met een melding als de volgende:
Je activiteit wijkt af van het segment met 52%. We konden het koppelen niet voltooien.
Herkent iemand dit? Zo ja, was dit ook met een smartphone, of ook met een Garmin oid? En belangrijker: wat is de oorzaak? Ik vermoed een slechte stallietverbinding, maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Als ik je rit bekijk : https://app.strava.com/activities/299379681/overview
Dan wijkt je rode lijn regelmatig vrij veel af van de originele (op de kaart) wegen , dat zou dus kunnen verklaren dat je activiteit niet voldoet aan de minimum eisen die gesteld worden om aan een segment te voldoen ( een jaar of 2 geleden was dat 75 % naar aanleiding van een vraag van mij , ms nu nog wel hoger )

Ik zie dat wel meer voor komen met registraties met een mob. telefoon . Ik weet niet hoe nauwkeurig de gps-bepaling van een telefoon is tov een Garmin/Mio/ etc etc apparaat .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Halt
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » za 09 mei 2015 08:38

Bas schreef:Strava biedt de mogelijkheid om die segmenten te bekijken, en geeft ook een reden waarom een betreffend segment niet in de lijst is opgenomen, bijvoorbeeld met een melding als de volgende:
Waar zit die mogelijkheid in Strava?

Edit: Ik heb het al gevonden.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » za 09 mei 2015 09:28

Ik heb dat ook wel eens met mijn Garmin 800. Volgens mij idd door een slechte satellietontvangst. Ik heb Strava 2 of 3 keer gevraagd dit te corrigeren. Het ging dan om een segment waar ik erg benieuwd was naar mijn ranking, zoals de Timmelsjoch of col de Bramont, waar ik erg mijn best had gedaan om de QOM terug te pakken (die ik later weer verloren heb aan Sue, de collega van Kaj). Strava heeft in die gevallen snelle service geleverd.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » za 09 mei 2015 10:20

who cares schreef: Als ik je rit bekijk : https://app.strava.com/activities/299379681/overview
Dan wijkt je rode lijn regelmatig vrij veel af van de originele (op de kaart) wegen , dat zou dus kunnen verklaren dat je activiteit niet voldoet aan de minimum eisen die gesteld worden om aan een segment te voldoen ( een jaar of 2 geleden was dat 75 % naar aanleiding van een vraag van mij , ms nu nog wel hoger )
Het teveel afwijken van de registratie t.o.v. het segment is inderdaad de reden dat ie niet wordt geregistreerd. Ik was juist benieuwd naar de oorzaak van de afwijking. Hoogst waarschijnlijk ligt dat aan de slechte GPS ontvangst.

Op de volgende site staan mogelijke oorzaken van een slechte GPS-ontvangst, en manieren om de ontvangst te verbeteren: https://meetmijntijd.uservoice.com/know ... e-komt-dat
Er zijn een aantal omstandigheden die voor een slechte ontvangst van het GPS-signaal kunnen zorgen. Je krijgt dan een vertekend beeld van de route.

Mogelijke oorzaken zijn:

De GPS in sommige mobieltjes is heel slecht (met name goedkope of oude toestellen).
Regenachtig weer of dichte bewolking of mist
Bosachtige omgevingen of hoge gebouwen
GPS werkt sowieso niet binnen
Op atletiekbanen is de meting slechter doordat de kleine rondjes heel lastig te registreren zijn
De accu van je telefoontoestel is bijna op
Tips
Een aantal tips om de ontvangst te verbeteren:

Doe je telefoon in je sportband met de bovenkant van de telefoon naar boven.
Zorg dat je accu helemaal opgeladen is voordat je gaat sporten
Schakel WIFI uit voordat je gaat sporten
Zet het GPS en de app een tijdje voor je gaat trainen aan
Probeer de Automatische Foutcorrectie instellingen in de app en kijk wat het beste resultaat geeft
Voor Android: download de GPS Status app en draai deze tijdens het lopen op de achtergrond. Download de app via: https://play.google.com/store/apps/deta ... gpsstatus2
Gelukkig worden telefoons en GPS-ontvangst steeds beter.
Querer es poder

Pietertje
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bulls Desert Falcon

Bericht door Pietertje » di 26 mei 2015 12:33

Ik ben onlangs overgestapt van Endomondo naar Strava, nadat Endomondo recent 2x slechts een tiende van de totale rit had getracked.
Als ik inlog op strava.com dan zie ik naast mijn gemiddelde snelheid mijn max snelheid staan.
Nou ben ik benieuwd waar precies ik deze snelheid heb gereden, maar dat kan ik dus niet terug vinden. Wie legt het me even uit?

Halt
Fiets: Colnago CX1, Cinelli

Bericht door Halt » di 26 mei 2015 12:43

Als je links op 'Analysis' (of de Nederlandse vertaling daarvan) klikt dan zie je onder de kaart het hoogte profiel en daaronder het verloop van o.a. de snelheid. Als je daar met de muis overheen beweegt dan zie je vanzelf een stipje op de route bewegen. Je kunt dan zelf de piekjes in je snelheid localiseren.

Je kunt ook op het stukje dat je wilt onderzoeken inzoomen door van de grafiek een stukje te selecteren.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » di 26 mei 2015 12:58

Bedankt, ik heb het gevonden.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » di 26 mei 2015 13:15

Is strava premium de 55 euro waard?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 26 mei 2015 13:16

Pietertje schreef:Is strava premium de 55 euro waard?
Tja, moeilijke vraag.

Ik vind van wel. log al mijn trainingen daar, heb plezier met de gegevens, mooi systeem, wordt goed onderhouden.
Afbeelding

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » di 26 mei 2015 13:19

Het is maar wat je ervan verwacht.
Ik vind het absoluut de moeite waard. Alleen al vanwege het routebouwen en het zoeken van routes. Waar je bij gpsies nog wel eens op een onverharde weg terecht wil komen, gebeurt dat bij Strava niet. Althans, als je 'weg' aanvinkt.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » di 26 mei 2015 15:35

MEG schreef:
Het is maar wat je ervan verwacht.
Ik vind het absoluut de moeite waard. Alleen al vanwege het routebouwen en het zoeken van routes. Waar je bij gpsies nog wel eens op een onverharde weg terecht wil komen, gebeurt dat bij Strava niet. Althans, als je 'weg' aanvinkt.
Het route bouwen is geen premium feature, toch?
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 26 mei 2015 16:02

Ik ben geen premium member en zie ook totaal geen meerwaarde in deze feature (55 euro is weer 2 kettingen). Maar goed, zoals al eerder gezegd, het is maar net wat je gebruikt. Ik log mijn ritten en kan genoeg aan data zien in de gratis versie.

Het bouwen van routes is idd geen premium optie, maar het exporteren ervan naar je gps wel (of in ieder geval het exporteren van ritten van anderen). Ik gebruik zelf ridewithgps.com om te bouwen en te zoeken/exporteren.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 26 mei 2015 17:28

Als je soms KOMmen niet geloofd :

https://strava.zendesk.com/entries/2107 ... ents#short

Ik heb wel eens gedacht waarom men op stukken sneller was dan ik veronderstel dat die persoon kon zijn.

https://www.strava.com/activities/310993299#7335769240 vs [url]http://www.strava.com/activities/5 ... 1736983696[/url]

Ik ken mijn broer en die kan heus niet zo hard dalen dat ie me 4 seconden eruit zou rijden . Dus bekeek ik het eens wat van dichterbij en zag dat zijn blauwe lijntje korter was dan mijn blauw lijntje ( trouwens bij meerdere 7 sec KOMmers ) . Schijnbaar is dat segment , volgens STRAVA , (This is a problem with the segment's short length of) 184.7 m lang , te kort om een goed beeld te krijgen .

Afbeelding

fred mtb-sport
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 26 mei 2015 20:21

Heb wel eens een maand op proef gehad en wat leuke extra opties, maar voegde net iets te weinig toe aan de gratis versie. Daarbij voor Hf registratie etc gebruik ik Polar.
Eerlijk gezegd heb ik meer aan veloviewer voor de 10 euro per jaar. (leuk digitaal speeltje).
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » di 26 mei 2015 22:56

who cares schreef:Schijnbaar is dat segment , volgens STRAVA , (This is a problem with the segment's short length of) 184.7 m lang , te kort om een goed beeld te krijgen .
Beetje suf dat ze dan toestaan dat dergelijke segmenten gecreëerd worden.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 27 mei 2015 05:07

We are working on cleaning up segment noise. Here's what you can do to help...'hide' the bad segments and 'star' the popular segments. We hope to continually use this community feedback in order to better filter segments.

Here is more information on these topics:
https://strava.zendesk.com/entries/2094 ... e-Segments
https://strava.zendesk.com/entries/2211 ... d-Segments

Thanks very much!
Ashley
Strava Support Team

Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 27 mei 2015 09:02

who cares schreef:Als je soms KOMmen niet geloofd :

.... Dus bekeek ik het eens wat van dichterbij en zag dat zijn blauwe lijntje korter was dan mijn blauw lijntje ....
Het gaat bij KOMmetjes dus toch om de lengte.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 27 mei 2015 09:04

Wombcat schreef:
who cares schreef:Schijnbaar is dat segment , volgens STRAVA , (This is a problem with the segment's short length of) 184.7 m lang , te kort om een goed beeld te krijgen .
Beetje suf dat ze dan toestaan dat dergelijke segmenten gecreëerd worden.
Ligt natuurlijk helemaal aan het segment. Er zijn best segmenten van dergelijke lengte die er wel toe doen.

Misschien is het mogelijk de afgelegde meters en gemiddelde snelheid te berekenen adhv de werkelijke gps punten en die te tonen.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 27 mei 2015 15:53

Alexander schreef:
Misschien is het mogelijk de afgelegde meters en gemiddelde snelheid te berekenen adhv de werkelijke gps punten en die te tonen.
Ligt ook aan de wijze van registratie : Slim ( +*- 6 sec ) of per seconde een trackpoint .per seconde zal nauwkeuriger zijn dan per 4 a 6 of meer seconden.

Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 27 mei 2015 16:17

who cares schreef:
Alexander schreef:
Ligt ook aan de wijze van registratie : Slim ( +*- 6 sec ) of per seconde een trackpoint .per seconde zal nauwkeuriger zijn dan per 4 a 6 of meer seconden.
Als het om KOMmetjes gaat dan ontkom je er haast niet aan om per seconde op te slaan. Voor een globale indruk van de route is om de 5 of 10 seconden meer dan voldoende. Als je het echter dan toch weer gaat gebruiken om je progressie te meten dan ontkom je eveneens niet aan een kort interval tussen de punten.

Het is denk ik beter als ze vectoren gebruiken ipv punten. Rijd je bijvoorbeeld een lang stuk rechtuit (ofwel binnen een bepaalde hoek) dan heb je aan lengte en hoek voldoende ipv een reeks aan punten die verder niets toevoegen maar wel veel opslag gebruiken. Dit kun je ook bereiken als je met punten werkt en de tussenliggende punten weg laat die verder niets toevoegen. En dit is niet zo moeilijk voor de software die de GPS punten registreert. Maar het heeft nogal wat consequenties voor de manier waarop Strava segmenten matched. Aan de andere kant krijgen apparaten steeds meer geheugen en door verbeterde connectiviteit ben je in staat de rit snel te synchroniseren. Als je allemaal afweegt zie ik geen enkel reden meer om niet per seconde op te slaan.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » do 11 juni 2015 15:13

Ik ben bezig met uitwerken van leuk hobby project.

Dit moet een soort moderne Big-challenge worden maar dan digitaal, alles gebaseerd op de API van strava.

We hebben al wat testen gemaakt met Strava data en dat werkt redelijk goed. bv een Heatmap maken zodat je kan zien waar je overal gereden hebt heb ik nu werkende de volgende stap zou zijn dat je via Strava een ranglijst krijgt met welke beklimmingen je gedaan hebt. In big-challenge moet je dat allemaal handmatig doen, iets waar veel mensen volgens mij niet meer aan doen.

Nu de vraag of zo'n future leuk is. Dus een ranglijst van welke klimmen je gedaan hebt. En dan ook een lijst met deelnemers net als op BIG.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 11 juni 2015 15:32

alstro schreef:Ik ben bezig met uitwerken van leuk hobby project.

Dit moet een soort moderne Big-challenge worden maar dan digitaal, alles gebaseerd op de API van strava.

We hebben al wat testen gemaakt met Strava data en dat werkt redelijk goed. bv een Heatmap maken zodat je kan zien waar je overal gereden hebt heb ik nu werkende de volgende stap zou zijn dat je via Strava een ranglijst krijgt met welke beklimmingen je gedaan hebt. In big-challenge moet je dat allemaal handmatig doen, iets waar veel mensen volgens mij niet meer aan doen.

Nu de vraag of zo'n future leuk is. Dus een ranglijst van welke klimmen je gedaan hebt. En dan ook een lijst met deelnemers net als op BIG.
Lijkt mij wel aardig. Toevallig laatst nog op die site gekeken. Toch wel leuk te zien welke cols je gereden hebt.
Afbeelding

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 11 juni 2015 15:48

Leuk idee.
Maar, eh. Die heatmap staat toch al op Strava.

Plaats reactie