www.strava.com

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: www.strava.com

Bericht door Jan Willem » wo 04 november 2015 09:24

heb al eens een poging gedaan voor "strava approved segments"

https://strava.zendesk.com/entries/5093 ... for-climbs

ultra_ivo
Kinderfiets
Fiets: Bioracer randoneuse
Contacteer:

Bericht door ultra_ivo » wo 04 november 2015 22:58

In Bosnië reed ik zelfs een dag van meer dan 100km zonder een enkel segment tegen te komen.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » ma 20 juni 2016 18:13

Kennen jullie Relive al https://www.relive.cc/? Een nieuwe gadget waarmee je op een mooie wijze je route kan publiceren. Op dit moment staat het nog in de kinderschoenen, maar ik heb het idee dat ze snel met nieuwe toepassingen komen.
Connecteren met strava gaat in ieder geval supermakkelijk en de filmpjes zien er ook ok uit. Ik vind het in ieder geval de moeite waard om het nu alvast te gaan gebruiken en de verbeteringen af te wachten.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 21 juni 2016 10:33

harrebas schreef:Kennen jullie Relive al https://www.relive.cc/? Een nieuwe gadget waarmee je op een mooie wijze je route kan publiceren. Op dit moment staat het nog in de kinderschoenen, maar ik heb het idee dat ze snel met nieuwe toepassingen komen.
Connecteren met strava gaat in ieder geval supermakkelijk en de filmpjes zien er ook ok uit. Ik vind het in ieder geval de moeite waard om het nu alvast te gaan gebruiken en de verbeteringen af te wachten.
Heb Strava ook gekoppeld aan relive, ben benieuwd. Bedankt voor de tip.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » di 21 juni 2016 23:05

harrebas schreef:Kennen jullie Relive al https://www.relive.cc/? Een nieuwe gadget waarmee je op een mooie wijze je route kan publiceren. Op dit moment staat het nog in de kinderschoenen, maar ik heb het idee dat ze snel met nieuwe toepassingen komen.
Een voorbeeldje https://skyhawk-videos.s3.amazonaws.com ... 965185.mp4
bonusvraag: welke col (s) waren dit ;-)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 07 juni 2017 10:00

Via de website van Strava heb je onder Explore een rubriek Apps. Erg leuk om eens te kijken. :)

Daar vond ik het volgende: https://power-meter.cc
Nu heb ik niet veel ritten met 'power data', enkel wat ziwft ritjes, maar het creert mooie en duidelijke grafieken.
Wat vinden jullie hiervan?

Of http://storyteller.fit/. Een strava community waar je activiteiten kan 'omzetten' in een verhaal. De activiteit gegevens en foto's kan je combineren met een verhaal. Browsend op de website kom je best leuke verhalen tegen.

http://velogram.co.uk/
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Joseba
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 17 juni 2018 14:22

Vroeger zocht ik op Strava nog wel eens ritten van toertochten/cyclo's om deze dan zelf na te kunnen rijden, bijvoorbeeld als je een tripje naar het buitenland maakt of als je in een onbekendere omgeving in Nederland bent.

Zal al wel een tijdje zo zijn maar ik kan alleen nog maar zoeken in mijn eigen activiteiten en dus niet meer in de mooie grote database van alle activiteiten op Strava. Is dit toevallig een Premium functie geworden? Of is dit helemaal verleden tijd?

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 17 juni 2018 14:23

Joseba schreef:
zo 17 juni 2018 14:22
Vroeger zocht ik op Strava nog wel eens ritten van toertochten/cyclo's om deze dan zelf na te kunnen rijden, bijvoorbeeld als je een tripje naar het buitenland maakt of als je in een onbekendere omgeving in Nederland bent.

Zal al wel een tijdje zo zijn maar ik kan alleen nog maar zoeken in mijn eigen activiteiten en dus niet meer in de mooie grote database van alle activiteiten op Strava. Is dit toevallig een Premium functie geworden? Of is dit helemaal verleden tijd?
Het is helaas ook geen premiumfunctie meer. Geen idee waarom het er uit is gegaan, maar ik gebruikte het ook regelmatig.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 17 juni 2018 15:23

Ik kan nog steeds gpx bestand downloaden van degenen die ik volg. Was er dan een andere mogelijkheid?
Afbeelding

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 17 juni 2018 15:54

Pino schreef:
zo 17 juni 2018 15:23
Ik kan nog steeds gpx bestand downloaden van degenen die ik volg. Was er dan een andere mogelijkheid?
Ja. Je kon activiteiten zoeken rondom een bepaalde plaats. En dan kreeg je alle activiteiten die daar ooit gereden waren. Mooie route uitzoeken, downloaden en je kon de route mooi narijden.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 17 juni 2018 16:12

De functie is eruit gehaald omdat Amerikaanse soldaten makkelijk te traceren zouden zijn in missiegebieden.

Joseba
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 17 juni 2018 17:25

Was er begin dit jaar ook niet wat te doen rondom de Heatmaps van Strava in relatie tot legerbases? Zijn die Heatmaps wellicht geschikt om goede routes in gebieden te vinden (is een premium functie die ik dan wel zou overwegen)?

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 17 juni 2018 19:06

Niels schreef:
zo 17 juni 2018 16:12
De functie is eruit gehaald omdat Amerikaanse soldaten makkelijk te traceren zouden zijn in missiegebieden.
Misschien moeten die Amerikaanse soldaten hun tochtjes dan maar niet op Strava zetten?

MEG
Moderator

Bericht door MEG » zo 17 juni 2018 20:58

Wombcat schreef:
zo 17 juni 2018 19:06
Niels schreef:
Misschien moeten die Amerikaanse soldaten hun tochtjes dan maar niet op Strava zetten?
Als dat de reden daadwerkelijk is, dan is dat natuurlijk heel opmerkelijk.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 17 juni 2018 21:27

trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 17 juni 2018 22:04

Niels schreef:
zetten die uberhaupt hun bewegingen online dan? Klinkt niet heel snugger...

heeft het misschien met de AVG te maken?

edit: blijkbaar toch die militairen...

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » di 19 juni 2018 15:28

Routes zoeken in strava kan overigens nog steeds, alleen iets omslachtiger. Ik ga naar segment explore, en zoek daar een interessant segment en kijk dan in die ranglijst naar de ritten van degenen die daar langs zijn gereden. Werkt ook.
Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 26 juni 2018 06:49

Waarom verbergt Strava sommige segmenten?

Bij mijn ritje van gisteren staan onderaan de segmenten "Toon 8 verborgen pogingen". Klik ik daarop, dan komen er 8 extra segmenten zichtbaar. Waaronder eentje die ik best interessant vind... Kan ik niet gewoon vertellen dat alle segmenten standaard zichtbaar moeten zijn?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 26 juni 2018 07:19

Proeme schreef:
di 26 juni 2018 06:49

Bij mijn ritje van gisteren staan onderaan de segmenten "Toon 8 verborgen pogingen". Klik ik daarop, dan komen er 8 extra segmenten zichtbaar. Waaronder eentje die ik best interessant vind... Kan ik niet gewoon vertellen dat alle segmenten standaard zichtbaar moeten zijn?
Omdat er soms een blokje tekst bij geplaatst is :

Klassementen voor dit segment zijn niet beschikbaar omdat het als gevaarlijk is aangeduid.

Om de klassementen voor dit segment te bekijken, moet je eerst akkoord gaan met onze afstandsverklaring voor gevaarlijke segmenten.
Al zie ik soms het gevaar er niet , aangezien er geen zijwegen zijn . Misschien dat er mensen zijn die ze als gevaarlijk hebben aangeduid.
Laatst gewijzigd door who cares op di 26 juni 2018 07:25, 2 keer totaal gewijzigd.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 26 juni 2018 07:21

Segmenten worden verborgen wanneer jouw tijdregistratie te weinig overeenkomsten heeft met de betreffende segmenten. In bijv. bosrijk gebied kan dat nogal eens gebeuren
Querer es poder

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 26 juni 2018 13:14

Bas schreef:
di 26 juni 2018 07:21
Segmenten worden verborgen wanneer jouw tijdregistratie te weinig overeenkomsten heeft met de betreffende segmenten. In bijv. bosrijk gebied kan dat nogal eens gebeuren
hmm, dat klinkt op zich logisch. Maar dit specifieke segment is een recht pad door de weilanden. Segmenten die een deel van het pad beslaan zijn wel gewoon zichtbaar, alleen de combinatie van die segmenten tot één land stuk ineens niet meer...

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » di 26 juni 2018 22:33

Proeme schreef:
di 26 juni 2018 06:49
Het ‘hoe’ is eigenlijk interessanter dan het ‘waarom’ wat mij betreft. Slechte algoritmes zijn echter vrijwel nooit open source (goh). Ik ben blij verrast om te zien dat Friedl (die kende ik alleen als autoriteit op het gebied van reguliere expressies) niet alleen fietst maar ook heel veel over Segmenten heeft te zeiken:

http://regex.info/blog/2016-08-15/2722

:D

Plaats reactie