www.strava.com

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
DIMI
Driewieler

www.strava.com

Bericht door DIMI » za 14 augustus 2010 22:18

Zijn er hier mensen met zowel een GPS als een Power Meter? in dat geval ben ik benieuwd naar je mening en bevinden met de volgende website : www.strava.com en de vergelijking tussen de door de site geleverde gegevens en die van de power meter. Zelf vrees ik dat het niet meer dan een marginale indicatie geeft, maar ik laat me graag verrassen, daarnaast is het natuurlijk al leuk dat de site klimtijden geeft en de mogelijkheid biedt die te vergelijken met anderen.
Afbeelding

Ruben Loman
Kinderfiets
Fiets: ScottFoil/Addict4CR1

Re: www.strava.com

Bericht door Ruben Loman » zo 15 augustus 2010 10:09

Site ziet er netjes uit. Lijkt een beetje op de GarminConnect site.
Inderdaad leuke gadget met die bergen maar als analyse software heb je er niet heel veel aan. Meer een mooi registratie logboek voor je ritten.
Let's Roll

Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 16 april 2012 18:53

zijn er veel mensen hier die Strava gebruiken? Die site registreert toch automatisch klimtijden als je een klim in je gps file hebt zitten?

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 16 april 2012 19:11

Jep. Hier in Limburg is er een heuse strijd ontstaan tussen de betere heren bij mijn club Dutch Mountains :P Leuke gadget zo!

Edit: toch leuk dat mijn beste tijd (gedeeld met toenmalige HTC-prof Craig Lewis) op de Kruisberg ook dit weekend nog stand heeft gehouden - al kwam Niki Terpstra (Luka T. op Strava) dicht in de buurt... :D

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 16 april 2012 21:31

leuk. Heb er een hekel aan als je zelf het trajekt uit moet gaan zitten vogelen. Op deze manier meet iedereen tenminste met dezelfde start en finish.

LVGH
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD5

Bericht door LVGH » ma 16 april 2012 22:46

Jan Willem schreef:leuk. Heb er een hekel aan als je zelf het trajekt uit moet gaan zitten vogelen. Op deze manier meet iedereen tenminste met dezelfde start en finish.
Even afgezien van de GPS onnauwkeurigheid. De maker van het segment moet natuurlijk wel aangeven waar dit begint en eindigt.

Red_Bull
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Red Bull x-lite 8800

Bericht door Red_Bull » di 17 april 2012 06:40

@ Dimi: Op dit moment heb ik nog geen resultaten kunnen vergelijken, om de eenvoudige reden dat ik nog geen vermogen+gps bestanden heb geüpload naar Strava. Over 2 weken hoop ik de eerste klimmetjes te registeren en de Strava-schattingen te vergelijken met de werkelijkheid.

Zonder deze data valt me trouwens wel 1 ding op: sommige vermogenswaarden die door Strava worden opgegeven zijn bizar laag. Bijv.dat van Craig Lewis op de 'Puig Major' op Mallorca: http://app.strava.com/segments/649635

Enfin, ik zal over 2-3 weken even een vergelijking plaatsen.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 17 april 2012 09:05

Ik geloof dat Craig Lewis permanent met een kapot SRM-systeem rondrijdt ofzo, want die heeft op de meeste klimmetjes een vermogen van 100 à 200 watt.. Dat kan denk ik hooguit als ie zelf 10 kilo weegt :D

LVGH
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale CAAD5

Bericht door LVGH » di 17 april 2012 09:41

Red_Bull schreef:Zonder deze data valt me trouwens wel 1 ding op: sommige vermogenswaarden die door Strava worden opgegeven zijn bizar laag. Bijv.dat van Craig Lewis op de 'Puig Major' op Mallorca: http://app.strava.com/segments/649635
Die waarde kan nooit kloppen inderdaad, maar die is niet bepaald door Strava. Het bliksemicoontje geeft aan dat de data van een externe bron (powermeter?) komt.

EazyE
Aluminium Racefiets
Fiets: 2x Red Bull, Sensa

Bericht door EazyE » di 17 april 2012 13:29

Gisteren even wat files geüpload naar Strava. Wel leuk al die trajecttijden, maar zitten er nog meer items in die meerwaarde hebben tov bijv. Bikeplanner?

Rufio
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF SLX Evo
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 17 april 2012 13:40

Er zijn iOS/Android versies van (toch nog een hoop mensen heb geen fietscomputer, die kan uploaden naar pc), je ziet enkel update's van mensen die je volgt en andersom (Bikeplanner is meer een community), en aantal prof's gebruiken het.

Maar Bikeplanner is overzichtelijker + meer feature's, goedkoper en de grafieken zijn veel beter voor analyseren (enkel WKO/Golden Cheetah zijn beter i.c.m. vermogen). Strava gebruik ik ook alleen voor de GPS segments ;-)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 17 april 2012 13:58

we moeten Henk gewoon even zover krijgen dat in BP ook die segments worden toegevoegd of er daarvoor een direct link met strava komt. ;-)

EazyE
Aluminium Racefiets
Fiets: 2x Red Bull, Sensa

Bericht door EazyE » di 17 april 2012 14:43

Jan Willem schreef:we moeten Henk gewoon even zover krijgen dat in BP ook die segments worden toegevoegd of er daarvoor een direct link met strava komt. ;-)
Heb ik ooit voorgesteld, maar het werd toen afgedaan middels het gebruik van je rechter muisknop en slepen maar. Nu is er concurrentie dus wie weet veranderd dat de zaak.

Zef
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Zef » di 17 april 2012 14:49

Met Strava is je tijd toch de maatstaf, niet je vermogen? Leuk om te zien, maar voor analyse (buiten Bikeplanner natuurlijk ;-) ) gebruik ik WKO+ voor TSS en vooral Normalized Power berekeninge. Helemaal niets te maken met je tijd of gemiddelde spoed op een klim of mis ik iets op Strava?

Rufio
Contacteer:

Bericht door Rufio » di 17 april 2012 15:02

@EazyE/JW: Ja, bij de huidige "Trajekt tijden" op BP moet je zelf de tijd invullen i.p.v. dat het automatisch wordt gedaan, wat het niet zo gebruiksvriendelijk maakt.

Denk dat Strava vooral door het followen, mobiele applicaties en segmenten interessanter is voor de gemiddelde gebruiker. Verder bieden ze ook nog Challenges (bv. aantal kilometers/hoogtemeters in bepaalde periode) aan en stat. vergelijkingen tussen jou en iemand die je bekijkt (net zoals de strijd om segmenten, beetje op z'n Amerikaans ;-) ). Hier is trouwens de lijst met prof's.

Maar qua diepgang vind ik Bikeplanner wel interessanter en het gaat hopelijk nog beter worden in de volgende update :oke:

@Zef: m.b.v. van vermogen/hartslag kan je wel zien of iemand het segment in een peloton (/auto) of bijvoorbeeld met wind tegen heeft gereden; óf een ander gewicht... dus eigenlijk zouden ze ook w/kg in plaats van absolute waardes moeten tonen.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 17 april 2012 15:17

dat vergelijken vind ik wel mooi en in BP doe ik dat nu niet, omdat ik het niet gebruiksvriendelijk vind om een trajektijd in te vullen.
Voor de rest gebruik ik alleen BP.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 17 april 2012 15:17

kaj_666 schreef:Ik geloof dat Craig Lewis permanent met een kapot SRM-systeem rondrijdt ofzo, want die heeft op de meeste klimmetjes een vermogen van 100 à 200 watt.. Dat kan denk ik hooguit als ie zelf 10 kilo weegt :D
Overdrijven is ook een kunst ;)
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

kippie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: alu
Contacteer:

Bericht door kippie » di 17 april 2012 21:04

DIMI schreef:Zijn er hier mensen met zowel een GPS als een Power Meter? in dat geval ben ik benieuwd naar je mening en bevinden met de volgende website : http://www.strava.com en de vergelijking tussen de door de site geleverde gegevens en die van de power meter. Zelf vrees ik dat het niet meer dan een marginale indicatie geeft, maar ik laat me graag verrassen, daarnaast is het natuurlijk al leuk dat de site klimtijden geeft en de mogelijkheid biedt die te vergelijken met anderen.
Geen power of hartslag meter. Heb wat bestanden geupload. Leuke tool !

Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
Contacteer:

Bericht door Tazzy » wo 18 april 2012 15:41

heb van de garmin vanuit training center alles maar even geupload: http://www.strava.com/athletes/DVanturnhout

Vond het qua "setup" best vlot gaan
As elegant as an elephant

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » wo 18 april 2012 20:00

Kan je makkelijk vanuit bikeplanner uploaden?

Marcel

Bericht door Marcel » wo 18 april 2012 21:26

Ik heb zojuist even mijn Garmin eraan gehangen en de Trainingsweekendritjes geupload, dat werkt best gaaf :oke: Ik heb in ene ook de Rosiertest getimed gezien in mijn log :D Moet ik nog maar een keer doen maar dan wel vanaf het begin voluit :-?

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 18 april 2012 22:21

Kun je ineens een heleboel ritjes uploaden?

Heb er al een paar gedaan, maar elke keer 1 per keer.

Wel leuk om op relatief onbekend terrein (voor strava) te rijden in Zuid Frankrijk, kom je nog eens bovenaan te staan op klimmetjes ;-)
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Rufio
Contacteer:

Bericht door Rufio » wo 18 april 2012 22:50

Rob T schreef:Wel leuk om op relatief onbekend terrein (voor strava) te rijden in Zuid Frankrijk, kom je nog eens bovenaan te staan op klimmetjes
Zoals de Col de Barral ;-)

@Tim: je kan geloof ik geen .tcx vanuit Bikeplanner exporteren, via Garmin Connect (en Trainingpeaks) kan het wel. Ik upload om de paar maanden m'n files naar Garmin Connect en haal vervolgens de Edge leeg zodat hij niet traag wordt, dus heb al een paar oude interessante ritten toegevoegd ;-) Je kan trouwens direct via je Garmin wel een batch uploaden, maar vanuit je PC zelf niet.

Marcel

Bericht door Marcel » do 19 april 2012 10:37

EazyE schreef:Gisteren even wat files geüpload naar Strava. Wel leuk al die trajecttijden, maar zitten er nog meer items in die meerwaarde hebben tov bijv. Bikeplanner?
Stuur ook alleen die files waar wat van die klimmetjes in zitten. Dat zijn er niet veel per jaar ;-)

Aristos
Driewieler
Fiets: Principia/Canyon

Bericht door Aristos » do 19 april 2012 17:43

Ik gebruik strava ook alweer een tijdje. Leuke site en de segments zijn erg motiverend. Inderdaad wat minder te gebruiken voor analyses, maar hopelijk verbeterd dat nog de komende tijd.

Je kunt trouwens 3 maanden premium proberen via de code "SubaruMJC2012" (werkt iig nog vorige maand)
Afbeelding

Plaats reactie