Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Proeme » za 20 april 2019 18:25

TC de Liemers Reichswald Classic

140 km was stiekem 147,5 km. Prachtige route wat mij betreft, door en rond het Reichwald. En terug in Nederland een lusje door Montferland. Die kerkweg van Zeddam is een leuke klim :)

Organisatie was top. Goed gepeild (1 peil stond verkeerd, maar dat kan ook door een flauwe grapjas gedaan zijn), waarschuwingen bij potentieel gevaarlijke punten. Waarschuwing bij een afslag rechtsaf (meer een haarspelbocht-afslag) dat het daarna omhoog gaat en dus alvast moet schakelen. En ruim voldoende eten en drinken bij de rustplaatsen.

Het was wel enorm warm. En mn zonnebrandcreme lag uiteraard nog thuis. Heel veel water gedronken onderweg. De weg van Zeddam naar Beek was eigenlijk niet te doen. Door een bos, vol in de zon, warmte bleef tussen de bomen hangen. Heb je van die hele dikke warme lucht. Bah. Daar ging ik stuk. Daarna bergaf in de wind wel weer afgekoeld en dan kun je door. Laatste 10km was echt afzien, aftellen.

Maar he, dergelijke afstanden rij ik niet zo vaak. Slechst 5x eerder en nooit zo vroeg in het seizoen. Dan mag je de laatste 10km best afzien toch? :)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 20 april 2019 21:03

Proeme schreef:
za 20 april 2019 18:25
Laatste 10km was echt afzien, aftellen.

Maar he, dergelijke afstanden rij ik niet zo vaak. Slechst 5x eerder en nooit zo vroeg in het seizoen. Dan mag je de laatste 10km best afzien toch? :)
:oke:
Ja. En al helemaal als je dacht 7,5 km eerder bij de finish te zijn.

Proeme

Bericht door Proeme » za 20 april 2019 21:46

Wombcat schreef:
za 20 april 2019 21:03
Proeme schreef:
za 20 april 2019 18:25
Laatste 10km was echt afzien, aftellen.

:oke:
Ja. En al helemaal als je dacht 7,5 km eerder bij de finish te zijn.
dat wist ik van te voren hoor. Ik had de GPX op mijn Mio staan.

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 22 april 2019 19:30

Pasen is met wederopstanding? In ieder geval voor mij een beetje dan.
Na mijn crash afgelopen woensdag een 2e bezoekje bij fysio op vrijdagmorgen en die kon (gelukkig) constateren dat het waarschijnlijk met een sisser is afgelopen. Zware kneuzing en bijkomende spierscheurtjes, maar niet meer. Alles dik, maar kon zelfstandig knie meer dan 90 graden buigen en na wat behandelen natuurlijk mijn vraag: "Enne, hoe met fietsen?". Antwoord was: "Rustig aan, 2 uurtjes per keer en geen MTB :mrgreen: ".
Dat laatste makkelijk gezegd want frame van mijn Scott toch afgeschreven..........

Zondag: Op pad en maar kijken hoe het zou gaan en vanuit Soest richting Nieuwersluis en weer terug via dezelfde weg. Qua verzet op maximaal 50/19 gedraaid en boven verwachting goed.
Dus na 2:05u (idd 5 minuten te lang) terug met 60 km op de teller. Zelden zo tevreden gevoeld na "lullig" ritje van 60 km. https://www.strava.com/activities/2306985199
Afbeelding
Na afloop even icepack er op, maar geen reactie.

Vanmorgen: Op tijd op pad, want wilde ook met de motor op stap.
Nu lekker de polder in via Hoogland, Bunschoten, Nijkerk, Huizen en weer Soest. Nog redelijk frisjes, maar strak blauw en volop genieten. Weinig wind, dus ook lekker weinig weerstand. Dus achteraf voor mijn doen nog redelijk gemiddelde gehaald en weer 5 minuutjes gesmokkeld.
https://www.strava.com/activities/2309086595
Afbeelding
Daarna nog flink stuk op de motor, maar lang gebogen houden is lastiger dan rond trappen.

Komende dagen beetje van dit soort ritjes pakken om lekker te bewegen en woensdagavond maar eens horen wat mijn fysio er van vind. Maar deze 2 ritjes had ik vorige week niet van durven te dromen.
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

NielsD91
Kinderzitje
Fiets: Trek 1.2 2015

Bericht door NielsD91 » wo 24 april 2019 20:31

Afgelopen zaterdag de 'Haute Veluwe' gefietst, georganiseerd door CBFB. Doel was eerst om AGR te doen, maar dat hebben we uiteindelijk laten gaan omdat het met startbewijzen niet lukte. De Veluwe is dan ook geen straf om te fietsen... we hebben de 150 km gedaan. Prima georganiseerde toertocht en mooie paadjes en beklimmingen gehad (Posbank, Italiaanse weg etc.). Ik hou wel van die kleinschalige tochtjes en het mooie weer hielp zeker mee. Was eerst bang voor een bejaardenfeest op de fietspaden, maar dat viel honderd procent mee.

https://www.strava.com/activities/2304755936
Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 03 mei 2019 19:06

Vandaag wellicht mooiste dag qua weer van dit weekend, dus er maar een leuke/langere rit van gemaakt. Zonder MTB (die is echt afgeschreven) toch een beetje off road, dus mijn SuperX gepakt.
Was voor het eerst na mijn forse schuiver met de MTB op Amerongen dat ik op pad ging met het idee om minimaal 5 uur te pakken tenzij ik pijn zou krijgen in de knie. Dat niet, maar wel pijntjes bij gestuiter in de voet. De blauwe plekken van bovenbeen en knie zijn gezakt. Plaatje voor de liefhebber. https://tinyurl.com/y62b4os6.

Dus iets minder off road dan anders, maar toch een mooie mix van fietspaden, gravel, bospaden, betonpaden en asfalt.
Qua route gewoon vanaf Harderwijk lekker over stukken van de Veluwe met Apeldoorn als verste punt verwijderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets minder dan 6 uurtjes stond er 151 km op de klokken en dik tevreden. Vooral ook dat de knie geen reactie heeft gegeven en ik onderweg feitelijk nergens rekening mee hield. https://www.strava.com/activities/2338558527
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 04 mei 2019 16:09

Leuke route door m'n achtertuin . Alleen jammer van dat illegale doorsteekje bij paleis 't Loo.. Foei!
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 04 mei 2019 17:39

Thierry le Brun schreef:
za 04 mei 2019 16:09
Leuke route door m'n achtertuin . Alleen jammer van dat illegale doorsteekje bij paleis 't Loo.. Foei!
Nagereden en beboet? :D
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 04 mei 2019 17:54

Pino schreef:
za 04 mei 2019 17:39
Thierry le Brun schreef:
Nagereden en beboet? :D
Was idd wel benieuwd naar dat doorsteekje maar zag Links en rechts een bordje' verboden toegang ' staan. Dus maar niet gedaan. Wil geen ruzie met Pieter.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 04 mei 2019 18:24

Thierry le Brun schreef:
Laat ik nu op dat hele brede pad een goed gesprek hebben gehad met een opzichter. Hij verteld me idd dat ik daar niet mocht rijden. Ik heb hem aangegeven dat ik het verbodsbord niet gezien had en was absoluut niet gelogen. Ik was me echt van geen kwaad bewust en heb hem nog gevraagd waar ik dan mis gegaan was en dat ik anders vanaf daar een andere route zou pakken. Dat was niet nodig als ik rustig richting uitgang zou rijden (hij gaf aan waar ik heen moest). Dat ook netjes gedaan.
Overigens geen idee wat hij gedaan heeft met 2 60'ers op e-bike die ik pakweg een km eerder inhaalde.
Maar.............. Goed gezien :oke:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 04 mei 2019 20:09

fred mtb-sport schreef:
za 04 mei 2019 18:24
Thierry le Brun schreef:
Laat ik nu op dat hele brede pad een goed gesprek hebben gehad met een opzichter. Hij verteld me idd dat ik daar niet mocht rijden. Ik heb hem aangegeven dat ik het verbodsbord niet gezien had en was absoluut niet gelogen. Ik was me echt van geen kwaad bewust en heb hem nog gevraagd waar ik dan mis gegaan was en dat ik anders vanaf daar een andere route zou pakken. Dat was niet nodig als ik rustig richting uitgang zou rijden (hij gaf aan waar ik heen moest). Dat ook netjes gedaan.
Overigens geen idee wat hij gedaan heeft met 2 60'ers op e-bike die ik pakweg een km eerder inhaalde.
Maar.............. Goed gezien :oke:
En meteen een segment aangelegd voor dat stukje :oeps:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 05 mei 2019 15:07

who cares schreef:
za 04 mei 2019 20:09
En meteen een segment aangelegd voor dat stukje :oeps:
Echt niet, bij gravelritten op Strava hoef je gelukkig niet door honderden (90%flauwekul) segmenten te scrollen. Dat graag zo houden, hooguit een privé segmentje. :lol:
Zou ook niet weten waar het illegale deel begint, toch een keertje die kant op om te kijken waar ik bordje gemist zou hebben.

Overigens toch afgelopen vrijdag redelijk gelijk gehad met "beste dag vh weekend om te fietsen", want na zaterdag niks doen vertrok ik vanmorgen vol goede moed voor een ritje van pakweg 4 uur om in ieder geval voor de lunch terug te zijn.
Opnieuw op de SuperX, maar nu geen gravelpaden oid.
In het begin mooie blauwe plekken tussen de wolken en hoopte dat het zo zou blijven. Tja, fout gegokt. Na zo'n dikke 50 km in de buurt bij Veenendaal begon het hard te regenen en ging even over in hagel en temperatuur daalde onder de 3 graden. Gelijk regenjackje aan, maar en proberen zo vlot mogelijk door te blijven trappen om op temperatuur te blijven. Was niet de enige op racefiets/crosser die een koude douche kreeg, maar opvallend aan aantal "bikkels" in korte broek en later zelfs iemand die kort/kort reed (armstukken omlaag).
In ieder geval training mentale weerbaarheid en weet gelijk ook weer waarom ik eigenlijk een mooi weer rijder ben. Gelukkig regen na half uurtje voorbij en kwam ook de zon later weer door. Alleen muv bovenlichaam alles zeiknat en best koud.
Uiteindelijk na 3:45u thuis met 104 km op de klokken en klaar voor deze week. https://www.strava.com/activities/2343080872

Afbeelding
Toen was het nog lekker

Afbeelding
Vanaf dit moment weet je dat je het niet droog gaat houden............

Proeme

Bericht door Proeme » zo 05 mei 2019 19:03

Tussen het klussen in het nieuwe huis door en met de eindexamens voor de deur is ontspanning ook belangrijk. Dus vandaag op de fiets gestapt met de gedachte "vandaag kan het nog". Eerst naar Zuidhorn, daar wachtte en fietsmaatje. Dat eerste stukje had ik al door dat de wind stevig was en dat we een pittige rit zouden krijgen. Naar Zoutkamp rijden was inderdaad pittig. Om de beurt op kop, maar toen ik hem voorbij wilde steken kwam ik er amper langs door die wind... Bij Zoutkamp nog een extra lus waar 0,0 beschutting was en het ook nog ging regenen. Dat was afzien. Fietsmaat noemde het "door weer en wind". Nou, dat klopte wel ja...

Maar, daarna komt de beloning. Zoef naar huis met de wind in de rug! Heerlijk. En waar het nog niet heerlijk genoeg was gooide fietsmaat de gashendel open om nóg harder te gaan... Nice!

De route bevatte ook een stuk parcoursverkenning voor de Groningen Classic op 8 juni. Wegen liggen er goed bij.

Bij fietsmaat in Zuidhorn even een appeltaartje gegeten en toen moest ik nog terug naar Groningen. En met nog steeds in mijn hoofd "het kan vandaag nog" besloot ik een omweg te nemen. Eerst weer tegen de wind in, maar ik had net energie opgedaan door die appeltaart ;) Over een (voor mij) nieuwe weg naar Ezinge, dan door naar Aduarderzijl en vanaf daar met de wind mee naar huis. Ook hier een stuk parcoursverkenning, ik zal later vanavond even een foto'tje plaatsen in het Groningen-topic.

Totaal 91km op de teller. Had nog wel meer gewild (want ja, "het kan nu nog"), maar dan zou de vrouw wel erg lang moeten wachten met avondeten. Is niet lief. Volgende keer maar wat eerder vertrekken...

https://www.strava.com/activities/2344413698

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 05 mei 2019 19:54

fred mtb-sport schreef:
zo 05 mei 2019 15:07

Zou ook niet weten waar het illegale deel begint, toch een keertje die kant op om te kijken waar ik bordje gemist zou hebben.
Het kan best dat je het bord gemist hebt , want het ligt eraan waar ze die neer gezet hebben. En als je dat punt mist zie je hem ook niet.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 10 mei 2019 20:09

Omdat het vandaag nog geen lekker motorweer was, heb ik de EVO gepakt voor de (voorlopig) langste rit vh jaar qua km's.
Redelijk op tijd op pad om een rondje Flevoland te doen.
Vanaf Soest door de polder en via Eemnes oversteken bij het Eemmeer om vanaf daar zo veel mogelijk langs de waterkant de polder linksom te rijden. In begin redelijk frisjes, maar goed te doen. Toen ook weinig wind, maar na 3 uurtjes toch wat meer wind. Na zo'n 110km het hele lange stuk vanaf Ketelmeer tot Almere en met wind schuin tegen een echt takke eind van zo'n 50 km.
Dat overleef minder tegenwind, maar fijne er wel af.
Uiteindelijk na iets meer dan 7 uur fietsen en 202 weer thuis. https://www.strava.com/activities/2356132242

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lokaal biertje "Björn" donker wit biertje. Aanrader

Redelijk uitgewoond, maar na 2 bakkies koffie en lekkere douche opnieuw op de (kroeg)fiets om lekker te borrelen en hapje te eten in stamkroeg. Zal in ieder geval lekker slapen.....

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 12 mei 2019 14:02

Gisteren en rustdagje (op de motor gezeten) na de 200 km van vrijdag. Was maar goed ook, want zelfs vanmorgen voelde in mijn benen nog. Tja, het herstel wordt steeds lastiger en duurt langer. Maar knopje om en gewoon lekker op de gravelbike/crosser een mooie ronde gemaakt.
Met de auto eerst naar Stroe gegaan om vanaf daar te vertrekken. Weer een beetje van alles (asfalt, grindpaden, betonplaten en bospaden) en gewoon op gevoel steeds richting gekozen.
Na 70 km op het spoor dat ik 9 dagen eerder ook reed en pakweg 7 km later door BOA werd aangehouden bij de "Kroondomein het Loo". Ik had toen nergens een verbodsbord gezien, dus nu op zoek naar dat bordje. Op 75 km bij "Niersen" de toegang en inderdaad gewoon toegestaan. Wel even vlot foto's van gemaakt en maar hopen dat ik aangehouden werd, niet dus.
Verder ronde lekker afgemaakt en met 117 km en 4:30u mooi zat voor vandaag. https://www.strava.com/activities/2361421856
Afbeelding
Soms mooie en dreigende luchten, maar 1 klein buitje. Viel dus mee.

Afbeelding
Geen berg gezien

Afbeelding
Afbeelding
Lijkt me duidelijk: Fietsen op dit pad bij het Loo is toegestaan. BOA zat er vorige week dus naast.....

Afbeelding
Hoog Soeren

Afbeelding
Radio Kootwijk: De Kathedraal

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 12 mei 2019 16:41

Dat stuk Niersenseweg idd niet maar waar je nu rechtsaf bent gegaan, brede gravel weg de bult op, ging je vorige week rechtdoor en dan kom je echt op 'verboden' Loo terrein. Staan links en rechts 2 kleine 'verboden toegang' bordjes.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 12 mei 2019 19:58

Was even puzzelen via Strava en inderdaad ben ik overtuigd. Ik ging vandaag idd rechtsaf omdat ik bordje zag en die vorige week blijkbaar gemist.
Dus vandaag een legale rit :D

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 12 mei 2019 20:36

fred mtb-sport schreef:
zo 12 mei 2019 19:58
Was even puzzelen via Strava en inderdaad ben ik overtuigd. Ik ging vandaag idd rechtsaf omdat ik bordje zag en die vorige week blijkbaar gemist.
Dus vandaag een legale rit :D
ik ben altijd op zoek naar nieuwe paadjes/doorsteekjes etc dus doen ik je rit van vorige week zag dacht ik ,hé, ik weet waar het is maar kan/mag je door wel door? Mooi doorsteekje ri Julianatoren dus toen ik daar zelf langskwam dacht ik m gelijk maar mee te pakken maar helaas...
Dat soort verboden toegang borden hou ik me in de regel wel aan.

van 15 september tot 25 december is het hele gebied inderdaad een no-go area. Net als hier in de buurt de 'rustgebieden voor het grofwild'.
Heb in het verleden regelmatig verhalen gehoord over bekeurde fietsers,

Proeme

Bericht door Proeme » zo 12 mei 2019 21:45

Voor iedereen die ooit nog van plan is te verhuizen: het is niet handig om dat te doen in dezelfde week als waarin je eindexamens moet nakijken.

Man, mijn heeft heeft echt geen ruimte voor iets anders de afgelopen dagen. Ik bedacht gisteravond nét op tijd dat we vanmorgen nog met onze band in de kerk moesten spelen, anders had ik de wekker niet gezet... Lijkt me duidelijk, het is tijd voor een rustdag. En op zo'n rustdag ga je leuke dingen doen. 's Ochtends die band dus, eind vd middag had ik ook een afspraak en daar tussenin precies tijd voor een leuk ritje. 2 man van mn schaats/fietsgroep hierzo wilden wel mee en 1 van hen had nog een vriend mee.

Eerst naar Zuidhorn om de rest van de groep op te pikken. 20 minuten stil gestaan omdat ze te laat waren. Wind was duidelijk aanwezig, best pittig ook, maar wel stabiel (weinig vlagen) en van een kracht dat je er nog wel lekker tegen in kon gaan. IJsje in Pieterburen, gewoon omdat het kan. En dan met de wind in de rug volle bak terug naar Groningen net op tijd voor de middag-afspraak.

65km op de teller. Niet vreselijk veel, maar genoeg om even de drukte te onderbreken. En genoeg om even flink door te trappen en te merken dat dat eigenlijk best soepel gaat. Dat is goed nieuws richting het drieluik Noorderrondrit - Groningen Classic - Elfstedentocht.

Proeme

Bericht door Proeme » di 14 mei 2019 21:51

ok, vandaag moest er wat stress uit mijn lijf getrapt worden. Gelukkig was ik vanmiddag vrij, dan kan dat. Wind uit het noord-westen, dus die kant maar op. Komt goed uit, kan ik bij de kust een stuk van de route van de Groningen Classic checken.

Eerste 1,5 uur hard getrapt, tegen de wind in. Ik was goed stuk. Laatste 4 km tegen de wind in ging niet zo soepel meer, maar dat mag. Daarna wind mee langs de dijk. Zoef! Behalve als er een schaap oversteekt dan... :P
En vanaf de dijk weer terug naar Stad. En goed dat ik daar even de Groningen Classic ging checken. Dat gebied is ook voor mij niet vreselijk bekend en ik bleek per ongeluk een betonpad gekozen te hebben waar we écht niet overheen willen. Ja, met een off-road-fiets misschien... Op 8 juni nemen we de parallelweg. Lijkt me een stuk prettiger fietsen...

Lekker doorgereden terug nar Stad. 77km op de teller. 77km minder stress in mn lijf. Heerlijk.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 17 mei 2019 14:42

Enige dag van dit weekend om te fietsen want tot maandag Duitsland in met de motor (schietgebedje voor droog weer), dus lekkere rit op de racefiets gemaakt.
Ipv de vlakke polder zoals vorige week, nu wat heuveltjes opgezocht en dat was de Posbank. Nog voor half 8 op de fiets en qua temp. net te doen zonder beenstukken, maar wel shirt lange mouwen. Helaas geen zon, maar nu min of meer oosten wind. Dus richtig Arnhem tegen, maar terug dan een keertje in de rug.
Vanaf Soest via Woudenberg, Ede, Otterlo en Rozendaal na 75 km bij het natuurgebied. De bekende klimmetjes, korte stop en afdalen richting Eerbeek.
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Eerbeek richting Apeldoorn waar het gluiperig omhoog gaat. Daarna afdalen en door via Voorthuizen, Leusden en uiteindelijk Soest.
Na iets meer dan 180 km terug en voldaan gevoel. https://www.strava.com/activities/2374588719

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 25 mei 2019 19:52

Ondanks "stalbenen" na staand concert van de voorgaande avond, toch maar flink stuk gepakt vandaag.
Vanaf gpsies.com de z.g. "Noord Holland Strade Bianche XXL" naar binnen gehaald en op mijn Garmin gezet. Vanaf Alkmaar in feite tot de Waddenzee en weer terug, maar via heel wat leuk paadjes en draaien/keren.
In begin nog frisjes, dus blij met mijn armstukken. Wonder boven wonder leek ik al vlot vrij weinig last te hebben van de stalbenen en kon redelijk tempo (voor mijn doen) draaien.
De wind viel op zich redelijk mee, alleen op het laatst toch een forse tegenstander. Moest er hard aan trekken om mijn gem. van 27,5 niet onder de 27 te laten komen. Slaat nergens op, maar stimuleert wel.
Uiteindelijk na iets minder dan 7:30u fietsen stond er 201 km op de klokken en was aardig gaar, maar wel voldaan. https://www.strava.com/activities/2396019617

Paar plaatjes om het verhaal af te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » do 30 mei 2019 16:48

Noorderrondrit op de Fiets

Als schaats-fanaat vond ik al langer dat ik de Noorderrondrit eens moest rijden. Liefst op de schaats natuurlijk, maar met Hemelvaart kan het ook op de fiets. Daar moest dit jaar dan maar eens van komen.

Met 3 anderen rond 8.30 gestart uit Loppersum. Er was een beetje regen voorspeld, maar dat viel reuze mee. Armstukken en beenstukken waren wel nodig (beenstukken konden later op de dag uit), maar vooral de wind zou onze vijand worden vandaag.

Eerste etappe naar Uithuizermeeden begon goed: aanhaken bij een grote groep (allemaal zelfde tenue) die met 35 km/uur tegen de wind in ging. Dat konden weg goed volgen, totdat een boel bochtjes zorgden voor nogal wat intervallen en vervolgens hun sterkste (denk we) mannen op kop gingen sleuren. Doei jongens, laat maar. Maar de toon was gezet, we zouden vandaag hard fietsen.

Eerste uur ging boven de 30 gemiddeld ondanks de tegenwind en na iets meer dan een uur hadden we ons eerste stempeltje. Op naar de volgende post in Westerwijtwerd, dat is maar 13km. Het gemiddelde zakte wat doordat we nu op de tegenwind-stukken zelf op kop moesten, maar goed, dat geeft niet.

En dan, van Westerwijtwerd naar Zoutkamp. Een stuk van 40km recht tegen de wind in. Overal plukjes renners, dat werd een groep, waaiers, kop over kop, ongestructureerd beuken... het was een slagveld met al die toerrijders die toch proberen hard te rijden maar gesloopt worden door de wind. Ik kon blijven aanhaken en af en toe een beurtje op kop pakken, maar vraag niet hoe. Bij het rustpunt in Zoutkamp eerst stil blijven staan, op de fiets. Wist amper hoe ik af moest stappen.

Maar, een kop soep, een appeltaart en een kop thee doen goed. Nog even een krentenbol er bij én de wetenschap dat we vanaf nu vooral wind mee zouden hebben gaven energie. Niet alleen bij mij, ook bij mijn 3 fietsmakkers. "Jongens, we doen rustig aan, het is maar een toertocht". Ja, en rustig aan betekent dus 35+ km/h.

Er zaten nog wat kleine stukjes tegenwind in, maar daar wilden we ons niet meer laten kennen. Dus doorbeuken, anderen oprapen en ontdekken dat ze niet aan kunnen haken. Vooruit, 3 man haakten aan en zo waren we met 7 aan het rammen.

Laatste dorp voordat we terug gaan naar Loppersum is Stedum. Daar heeft mijn zusje gewoond, dus die wegen daar ken ik wel een beetje. Hop, ik op kop, weer tegen de wind in. En toen gebeurde me iets wat me nog nooit is gebeurd. Ik werd teruggeroepen. Had gewoon de hele groep gelost... :P

Leuk, maar heel handig was dat nou ook weer niet. Want ergens in dat stuk heb ik een pijl gemist. Staan we midden in Stedum, geen pijlen meer. Nou ja, ik ben hier bekend en we vinden de weg naar Loppersum wel. Dat klopte, en even later stonden er weer pijlen. 4km om gefietst. Ach...

Met een gemiddelde van 29 km/h (voor ons alle 4 best hard, gezien de wind) en 154 km op de teller kwamen we over de finish. Medaille halen, even wat drinken, en naar huis voor een welverdiende douche.

Proeme

Bericht door Proeme » vr 31 mei 2019 13:00

en dan 'the day after...' waar anderen op de app klagen over pijnlijke benen en en vermoeid lijf, stapte ik gewoon weer op de fiets. Onze dominee fietst nog niet zo lang en wilde wel een keer een rondje samen doen. Voor mij een uitstekend excuus om rustig los te fietsen, of geef het een mooie naam.

En zo ging het dus, rustig keuvelend, gemiddelde van 24,2 km/h, hij blij met zijn ronde van 28km, ik vond bij thuiskomst 52,6km op de teller ook prima.

en nu dan toch maar even examens nakijken...

Plaats reactie