Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Fred De Wilde
Kinderzitje
Fiets: BMC
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Fred De Wilde » za 13 oktober 2018 17:45

Mede door het goede weer heb ik vandaag nog eens één van mijn favoriete ritten kunnen fietsen : Vrasene - Geraardsbergen - Vrasene .
In Geraardsbergen ben ik dan naar de Muur en het Geraardsbergse ,, Manneke Pis " gefietst .
P1030829.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » za 13 oktober 2018 19:29

met dit mooie weer is binnen zitten geen optie. Dat vond ik gisteren al, maar toen had ik mijn eerste schaatstraining. Ja, schaatsen ja. Er kwam iemand in korte broek en t-shirt de kleedkamer in. Dat zorgde wel voor enige hilariteit.

Vandaag dus maar wel naar buiten. 's ochtends foto's gemaakt bij de bostraining van de loopgroep en tegelijk ook met een schuin oog gekeken naar een groep die MTB-lessen kreeg. Dat wil ik ook wel (maarja, wanneer moet dát dan nog weer??)

's middags zelf actief. Vanaf Groningen via Zuidlaren naar Gieten, vanaf daar weer terug via Zeegse, Tynaarlo en de Onlanden. Fietsmaat rijdt iets harder dan ik normaal gesproken. Hij reed een tempo waarvoor ik moeite moest doen maar wat ik wel precies kon bijhouden. Heerlijk. 80km later was ik weer thuis.

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 20 oktober 2018 15:53

Geen wereldschokkende rit vandaag, maar wel een lekkere. Namelijk voor het eerst na operatie (gastroc slide rechts) weer een klein stukje op de huis/tuin/keuken/kroeg fiets, namelijk een Giant Brisbane.
Rechter onderbeen nog in het loopgips (dat sinds vorige week) en met krukken op de bagagedrager gewoon lekker blokje relaxed in direct omgeving. Ingehaald worden door bejaarden met of zonder e-bike deed met niets, ik genoot er weer van.

Afbeelding

Paar stukjes waar het iets heuvel op ging zo ver mogelijk terug geschakeld om geen kracht uit te oefenen en ging prima.
Na iets minder dan 30 km terug met goed gevoel, geen pijn of iets dergelijks. Maar voor de rest vd dag maar beetje bank hangen.
Nog 6 dagen gips en dan de bevrijding en 2 uur later de eerste behandeling fysio en kijken wat er kan en mag. Zal meer kunnen naar mijn idee, maar minder mogen van de artsen......
https://www.strava.com/activities/1916257109
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 20 oktober 2018 18:00

van Braamt naar Groningen was het idee. Omdat de auto in Braamt moest blijven voor mijn vrouw en mijn moeder. Maar hun planning veranderde waardoor het niet meer haalbaar was om naar Groningen te fietsen.
Geeft niet, de route komt langs de stations van Hoogeveen, Beilen, Assen én Haren. Ik zie wel hoe ver ik kom. Assen lijkt het uiterste.

Heerlijk gefietst. Het viel me op dat ik niemand anders met korte broek zag fiesten. Kon prima. Windhemd en armstukken waren wel fijn. Mooie route, Sallandse heuvelrug meegepakt.

Zaten wel wat foutjes in de route. Ik kan echt niet over een zandpad (mul zand) en op de autoweg is niet toegestaan. Een paar keer dus moeten zoeken naar de juiste weg. Dat koste wel wat tijd. Ook trok de wind in de loop van de dag wat aan, en die stond tegen. Al met al was het al bijna vijf uur toen ik bij Hoogeveen in de buurt was. Dus maar afgetaaid richting station. Daar stond uiteindelijk een mooie 113km op de teller.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » zo 21 oktober 2018 17:19

AnimaliGroep zaterdag 20-10

Velosooftocht. Op de app van de Animali groep gonsde het, veelal lopen deze toertochten uit op Koers, met een hoofdletter K maar derTeamChef probeerde de verwachtingen te temperen: " GEEN KOERS" appte hij in kapitalen. We zullen zien, ik was voorbereid. 1x doordeweeks getraind en veel rust.

Bij aankomst bij de Velosoof was er enige verwarring, buiten was een overduidelijke inschrijftafel maar de mensen erachter kwamen mij niet bekend voor. Wat bleek, tegelijkertijd met de Velosooftocht, startte er een 200KM RandonneursTocht. Het verschil aan deelnemers was wel duidelijk te zien, veel verschil in onderlinge mores aangaande het gebruik van zadel- dan wel stuurtassen, alsook het materiaal. De gemiddelde Velosooftocht deelnemer neemt toch niet snel zijn, op een autootje gelijkende, ligfiets mee.

Enfin, de Wegkapitein had een extra lusje getekend op de, maar, 75km van de Velosooftocht zodat wij in ieder geval de 100 zouden aantikken. Voor degenen die niet bekend zijn met de AnimaliGroep zal ik ze even voorstellen. De groep bestaat uit: De Wegkapitein, een Buffel, drie vrouwtjesHindes ( een daarvan is zelfs de snelste vrouwtjesHinde ter wereld ), drie ranke mannetjesGazelles, een troep Wolven en een Dingo. Prima dierentuin.

De stad uit, de Wolven hadden duidelijk niet veel goeds in de zin want de troep joeg met 37km/u iedereen de stad uit. De voor ons gestarten waren al snel een vogel voor de kat. Een van de Gazelles reed echter na 1 uur al lek maar de Buffel was gelukkig sterk genoeg om de band van en op de tubeless velg te trekken. Prima spul dat tubeless....

De kudde sloeg nu echt op hol, waarbij de Hindes zich zeker niet onbetuigd lieten, het ging er weer beestachtig aan toe. Nabij Lennisheuvel nog een plaspauze en eenmaal weer terug op de route hadden de Gazelles het wel gezien en schudden eens flink aan de boom. Lekker rustig met 40 de stad weer in. Eenmaal terug in hun hok, had iedereen een leuke dag gehad.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 21 oktober 2018 18:47

Gisteren zo goed bevallen op en geen reactie in geopereerde been. Dus vanmiddag opnieuw op pad met de krukken mee achterop mijn Giant hok voor het geval ik ze nodig mocht hebben en weer lekker stukje relaxed getoerd. Grootste uitdaging was het langzaam fietsen zonder echte inspanning.

Afbeelding

Was gewoon lekker weer en na 3 weken thuis hangen voelt het heerlijk aan. Qua afstand net iets meer dan 30 km, (https://www.strava.com/activities/1918562799) maar net zo blij mee als een 150 km rit op de racefiets. Dat komt volgend jaar wel weer.
Eerst komende vrijdag gips er af en vragen wanneer ik eventueel mag fietsen...........
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Lethalp
Moderator
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » zo 21 oktober 2018 18:48

Dingo schreef:
zo 21 oktober 2018 17:19

Velosooftocht. Op de app van de Animali groep gonsde het, veelal lopen deze toertochten uit op Koers, met een hoofdletter K maar derTeamChef probeerde de verwachtingen te temperen: " GEEN KOERS" appte hij in kapitalen. We zullen zien, ik was voorbereid. 1x doordeweeks getraind en veel rust.

Bij aankomst bij de Velosoof was er enige verwarring, buiten was een overduidelijke inschrijftafel maar de mensen erachter kwamen mij niet bekend voor. Wat bleek, tegelijkertijd met de Velosooftocht, startte er een 200KM RandonneursTocht. Het verschil aan deelnemers was wel duidelijk te zien, veel verschil in onderlinge mores aangaande het gebruik van zadel- dan wel stuurtassen, alsook het materiaal. De gemiddelde Velosooftocht deelnemer neemt toch niet snel zijn, op een autootje gelijkende, ligfiets mee.

Enfin, de Wegkapitein had een extra lusje getekend op de, maar, 75km van de Velosooftocht zodat wij in ieder geval de 100 zouden aantikken. Voor degenen die niet bekend zijn met de AnimaliGroep zal ik ze even voorstellen. De groep bestaat uit: De Wegkapitein, een Buffel, drie vrouwtjesHindes ( een daarvan is zelfs de snelste vrouwtjesHinde ter wereld ), drie ranke mannetjesGazelles, een troep Wolven en een Dingo. Prima dierentuin.

De stad uit, de Wolven hadden duidelijk niet veel goeds in de zin want de troep joeg met 37km/u iedereen de stad uit. De voor ons gestarten waren al snel een vogel voor de kat. Een van de Gazelles reed echter na 1 uur al lek maar de Buffel was gelukkig sterk genoeg om de band van en op de tubeless velg te trekken. Prima spul dat tubeless....

De kudde sloeg nu echt op hol, waarbij de Hindes zich zeker niet onbetuigd lieten, het ging er weer beestachtig aan toe. Nabij Lennisheuvel nog een plaspauze en eenmaal weer terug op de route hadden de Gazelles het wel gezien en schudden eens flink aan de boom. Lekker rustig met 40 de stad weer in. Eenmaal terug in hun hok, had iedereen een leuke dag gehad.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: namens alle Gazelles
2019: ?????

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 oktober 2018 07:55

Dingo schreef:

:lol: :lol: :lol:

En heb zo mijn best gedaan de Gazelles in toom te houden
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Casper
Kinderzitje
Fiets: Giant Propel

Bericht door Casper » za 27 oktober 2018 07:29

Dingo schreef:

Je vergeet de Vos! Haha, prachtig verslag weer Arno.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 27 oktober 2018 16:05

Excuses ! :oops:

Vandaag voor mij geen Animali, groene Cannondale stond bij de LBS en kreeg een grote Beurt. Als voorbereiding op het komende IndoorSeizoen maar ff een FF inspanningstest gedaan.

Voor degenen niet bekend met het jargon, FF is Full Frontal, een, via de Sufferfest App uitgevoerde, video die je een samenhangend beeld van je capaciteiten als renner geeft, je 4DP (4 dimensional powerprofile). Nu had ik die laatst al eens gedaan maar, niet geheel tevreden met het resultaat ( oververhit?) vandaag dus herhaald.

Het maakte nauwelijks verschil, mijn 4DP bleef hetzelfde, Pursuiter, wat inhoudt dat mijn 3-8min vermogen vrij hoog is tov de rest.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 27 oktober 2018 18:03

Vandaag weer voor het eerst wat gefietst , 15 km op de 29'er over de weg .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 27 oktober 2018 21:55

ik was vandaag in de buurt van Delft. Zonder fiets. Ik zag veel mensen op de racefiets. Ik wilde ook... :-?

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 28 oktober 2018 14:29

Het was koud

Het was koud vanochtend, gemiddeld een graadje of 4. Echt zo n temperatuur waarbij je denk, KOFFIE, dat zou nou lekker zijn. Maar ja, je bent nu eenmaal serotonine verslaafd, dus koffie is prima, eerst fietsen.

Gelukkig waren er nog twee #animalisti over die hetzelfde idee hadden. De rest reed hard op de mtb. Wij niet ( wij als in de Sponsor, Der TeamChef en ondergetekende ). Volgens het aloude trainingsadagium, indien kort dan hard, ging ik er maar eens een flinke snok aan geven. Stages Powermeter is toch ter ziele en erafgemonteerd, dus ik ging helemaal OldSchoolThieryLeBrunOnEverybodiesAss. Met 171Hf zal het wel ongeveer 275Watt zijn of zo. Gelukkig speelde de rest onder protest mee ( Quote van de dag:" Ik dacht dat we eindelijk een keer rustig gingen rijden"), en wind mee bergaf kunnen we allemaal hard fietsen.

Enfin met een uur zaten we 35km verderop, aan de Latte en cappuccino en werden onze kompanen node gemist door de hoogblonde serveerster
(Goh, maar met z'n drieën ?). Mijn hoofd werd geteisterd door kiespijn, bestreden met een overdaad aan vrij te verkrijgen pijnstillers, dus van de wind tegen weg terug heb ik weinig gevoeld, benen zullen ongetwijfeld pijn gedaan hebben aangezien de Vriend Van Valverde en ons TourTransalpCoverModel het ook leuk vinden om toevallig rondrijdende mtb ers een verkoudheid te bezorgen door er keihard langs te razen.

2,5 uur op zondag met een uur koffiepauze, het was koud maar de koffie niet.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » zo 28 oktober 2018 18:38

Haha mooi verslag weer!

Volgend jaar hoop ik weer eens mee rijden.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 oktober 2018 19:07

Dingo schreef:
zo 28 oktober 2018 14:29
,dus ik ging helemaal OldSchoolThieryLeBrunOnEverybodiesAss.
Best wel lekker hé 😉
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Lethalp
Moderator
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Lethalp » zo 28 oktober 2018 20:07

SCHERPENHEUVEL-HAPERT

Al enkele weken wordt ik opgenaaid door de buffel omdat deze gek bedacht had dat Scherpenheuvel-Hapert een mooie afsluiting van het seizoen zou zijn.
(Voor de niet kenners: 100km MTB over veelal gravel. Géén wedstrijd maar we maken wel een klassement op. U kent het wel :ass:)

5.45u de wekker, gas erop naar Scherpenheuvel.
Om 7.15 aangekomen, fiets in elkaar en een uur in de kou in het startvak.
Exact om 8.30 uur door de pastoor van Scherpenheuvel voor de basiliek ingezegend met de welbekende pleeborstel.

Na 3,5 uur volle bak koers met hartslagen enkel op omslagpunt helemaal op gereden over het podium in Hapert met nog een 'lokale ronde door 't café'.

Volgend jaar weer :D

https://www.strava.com/activities/1931969719/overview
2019: ?????

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 oktober 2018 20:11

Lethalp schreef:
zo 28 oktober 2018 20:07
Volgend jaar weer :D
dan Hapert- Scherpenheuvel om de auto weer op te halen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

ROnbrug
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » ma 29 oktober 2018 17:22

Vandaag stind er een duurrit op het programma. 2 uurtjes in D1. Wat redelijk dik aangekleed want met zo’n training krijg je het niet echt warm, stond ook best nog wel een fris windje. Wel lekker gereden, was alleen vergeten om de auto pauze weer aan te zetten. Na het wachten voor de spoorbomen zat ik de gemiddelde snelheid aardig was gezakt. :roll:

Nu rust tot woensdag de dag van de inspanningstest.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » do 01 november 2018 16:06

ROnbrug schreef:
ma 29 oktober 2018 17:22
Vandaag stind er een duurrit op het programma. 2 uurtjes in D1. Wat redelijk dik aangekleed want met zo’n training krijg je het niet echt warm, stond ook best nog wel een fris windje. Wel lekker gereden, was alleen vergeten om de auto pauze weer aan te zetten. Na het wachten voor de spoorbomen zat ik de gemiddelde snelheid aardig was gezakt. :roll:

En ? Hoe was de inspanningstest ?

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 01 november 2018 17:06

Dingo schreef:
do 01 november 2018 16:06
ROnbrug schreef:
ma 29 oktober 2018 17:22

Die cijfertjes zullen zo wel geplaatst worden in het Watt vs Heartrate topic toch? ;-)

ROnbrug
Aluminium Racefiets

Bericht door ROnbrug » do 01 november 2018 17:19

Dingo schreef:
do 01 november 2018 16:06
De test was weer heerlijk! :roll:
"Je anaerobe drempel is goed ontwikkelt" :)

Cijfertjes staan nu in het juiste topic.

ROnbrug
Aluminium Racefiets

Bericht door ROnbrug » vr 02 november 2018 16:57

Vandaag stonden er hoge cadans blokken op het programma. Was even wennen met de nieuwe hartslagzones. Als ik even niet op de Garmin keek zat ik weer te hoog in de hartslag. Vooral bij de cadans blokken moest ik blijven opletten. Waren blokken van 3 minuten op 110-115 rpm.

Heerlijke training. Morgen een lange duurtraining van 4 uur met blokken van 10 minuten in D2.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 02 november 2018 18:44

Een weekje uit het gips en 4 x een uurtje op de indoortrainer gezeten zonder gevolgen. Zag het alleen vanmiddag niet zitten om binnen te trappen met de zon op de ramen. Dus vanmiddag toch maar de CAADX crosser uit de schuur gehaald om relaxed op de weg te fietsen.
Belangrijkste vandaag was puur het draaien, geen kracht zetten, blijven zitten, dus niet forceren want eigenlijk beetje "illegaal" was het. :oops:
Fietsen op zich ging boven verwachting en vooral genieten.
Afbeelding
Na 2 uurtjes meer dan tevreden met net 50km op de teller, inderdaad alles behalve wereldschokkend. Maar ben er blij mee, voelde goed aan.
Over 2 weken terug bij chirurg en dan maar eens vragen wanneer ik weer mag fietsen :mrgreen:
https://www.strava.com/activities/1941357637

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 03 november 2018 15:33

Puk s BirthdayRide

Voordat nu iedere man ( of vrouw of beste reiziger ) begint te steigeren omdat ik een ritje met dat LottoSoudalUithangBord gepland had, laat mij u uit de droom helpen, laatstgenoemde heet Puck en niet Puk en ook niet Pluk for that matter.

Nee om je LBS in ere te houden en voor een stukje klant-ondernemingInteractie naar de mensen toe, was er via Strava een ritje georganiseerd door de zoon van voornoemde LBSeigenaar, die 22 werd. Om te beginnen was het weer eens koud, ik had mij in mijn Castelli Classics pak gehesen om er zeker van te zijn dat ik tenminste drie keer de vraag:' Heb je het niet koud ?" kon beantwoorden met dezelfde lofzang op de fenomenale kwaliteit van het ClassicsSuit en zijn ( haar/reiziger ?) thermodynamische eigenschappen:" Nee, het zit best warm" .

Bj aankomst was er taart Afbeelding en koffie. Altijd goed, eerst dat caffeine level en suikerlevel opschroeven. 10.00u vertrek.

Nu veronderstel ik algemeen bekend dat ik niet s werelds meest begaafde groepsmens ben, laat staan dat ik me lekker vertrouwd voel in een groep relatief onbekende renners en rensters en na een eerste gravelstrook, ook 1 van mijn hobbies (not), vond ik dat ik tenminste vlak achter de gids, helemaal vooraan moest zitten. Ik informeerde bij Pukkie of er nog meer van die flauwekul aankwam ( 1 strook) volgens het aloude adagium" Als je van voren zit rijden ze je er vanachter niet af."

Inmiddels had De Buffel zich op kop gemeld, die kennelijk nog wat kopkilometers nodig had. Het was een leerzame ervaring, de Buffel kan ook rustig rijden (30-35). De route was prachtig door het oosten van Zuid OostBrabant, Helenaveen, Griendtsveen etc. zelfs de kroniek van de aangekondigde gravelstrook was prachtig, of althans zo heb ik me laten vertellen, zag alleen het achterwiel voor me of de ruimte die ik ertussen liet.

De techniek liet me helaas een klein beetje in de steek, ik brak een bladboutje zo bleek achteraf, zodat mijn ketting continue aanliep en zelfs 1 keer er helemaal afdonderde. Grrrrrrr, hel ende verdoemenis. Nu kwamen we op bekend terrein en het kind in mij werd wakker. That s not a good thing...

Na de oversteek van de A67, is het terug naar de LBS nog een paar kilometer en staat er een plaatsnaambordje.......

U begrijpt, ik was kinderachtig genoeg om, als ENIGE, de snelheid op te trekken en voor het oog van de alomtegenwoordige camera mijn knuistje in de lucht te steken, JanWillem van Schip zou trots geweest zijn:" Je moet altijd voor dat plaatsnaambordjeSprint gaan"

Na de soep en de worstenbroodjes, bloodyfocking vers handgemaakt, naar huis gekacheld. Wie is er volgende week jarig ?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 03 november 2018 21:16

Vandaag de grens weer een stukje verlegt : 29 km in minder dan 1,5 uur op de 29'er.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie