Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 januari 2018 08:59

Dus tot zo in hoogerheide?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » zo 28 januari 2018 09:30

Thierry le Brun schreef:
zo 28 januari 2018 08:59
Dus tot zo in hoogerheide?
Ja, tot zo! :D
Questa settimana ho chiamato Enrico!

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 28 januari 2018 19:16

Vandaag relatief rustig ritje op de CX gedaan. Vrijdag met 5:30u en klussen op zaterdag, dan is zondagmorgen niet het beste moment. Herstel van een 57 jarige vergt helaas meer tijd....
Dus relaxed wat gravelpaden gedaan vanuit Soest met als verste punt Leersum. Was lekker weer, alleen na afloop zag die fiets er erger uit dan na menig MTB rit.
Maar toch net iets over de 100 km in iets meer dan 4 uurtjes tijd.
Daarmee nog steeds alle 9 buitenritjes dit jaar een 100+ qua afstand, idd slaat nergens op.

Afbeelding
Enkele plek nog versperd door bomen na de storm van vorige week.

Afbeelding
Na lekke banden festival van afgelopen woensdag voor "hufterproof" bandjes gegaan en alvast voorbereid op nieuwe fiets...

https://www.strava.com/activities/1379335761
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 28 januari 2018 22:34

Alexander schreef:
vr 26 januari 2018 22:36
fred mtb-sport schreef:
vr 26 januari 2018 19:43
btw: verder niemand die meer fietst?
Vandaag een lekker intensief rondje Watopia op Zwift.
Vandaag 2 uur op de WattBike. Ik kon de pittige training van vrijdag nog wel voelen maar heb de training volledig en steeds hoog in de zone kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat bij de clubkampioenschappen op Zwift. Nu herstellen en kijken of ik kan pieken en enigszins bij kan blijven.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » di 30 januari 2018 14:33

Mooie dag voor een wat langere duurrit vandaag. Zonnetje, niet veel wind. Moest van strava nog een uitdaging volbrengen, dus dat maar braaf gedaan.
Kalmthoutse Heide is schitterend. Je waant je in het buitenland. Oja...is natuurlijk ook zo :D
IMG_20180130_115010.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » di 30 januari 2018 21:31

Is dit ook buitenland? Jawel, 1 meter over de grens bij Milsbeek. Na een maand al in de stal gehinnikt te hebben, vandaag voor het eerst op stap met mijn nieuwe Black Beauty. Rijdt als de brandweer. Nog wat finetunen qua grepen en klaar. Eerste afspraak in Berlicum Grote Prijs Kivada 18 maart a.s.
Rose Psycho Path; RockShox SID RL, remmen en crankstel XT, rest XTR, DT Swiss XR1501 wielen, rest Ritchey, zadel Ergon. Geen Di2 helaas, maar voor die meerprijs ga ik binnenkort bij Ernie Frieke een lichte wedstrijd-wielset in elkaar spaken.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 02 februari 2018 20:54

Viel niet echt tegen vandaag qua weer. Gewacht tot vroeg in de middag om een rondje op de crosser te doen over de weg.
Op dat moment flinke zonnige momenten, alleen wel een vrij harde en koude wind.
In grote lijnen een grote ronde linksom om Amersfoort heen vanuit Soest.
Paar maal hele donkere wolken en soms ineens over nat asfalt, dus daar net een buitje geweest.
Afbeelding
Op 200 meter van huis de eerste druppels, dus geen klagen in dat opzicht.
Met 102 km op de klokken tevreden terug.
https://www.strava.com/activities/1387970581
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 04 februari 2018 17:34

Vandaag maar weer een langere tocht op de CX gemaakt. Vrijdag was dik 100 km op de weg, maar nu gezien de wind toch maar gekozen voor een z.g. UHR gravelrit.
Lekker op tijd op pad om in ieder geval op tijd terug te zijn voor WK veldrijden.
Beetje het standaard rondje wat ik al vaker doe, dus vanuit Soest via omzwervingen naar Kwintelooyen en weer terug.
Onderweg eerst volop zon, even later motsneeuw en nog even later redelijke hagelbui. Maar kon de pret niet drukken, had het niet koud en werd daar niet nat van.
Paar stukjes in de open vlakte goed te merken dat het frisjes was door de wind, maar niet koud gehad. Onderweg diverse ondergrond inclusief een stukje waar de bosbouwers de boel hadden gesloopt, niet echt leuk.
Maar na 131 km tevreden terug om daarna de tuinslang los te laten op de fiets. Vlot douchen en met een "kabouter" in de hand en voeten bij de open haard lekker WK veldrijden gekeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad, niet overal droog

Afbeelding
De beloning

https://www.strava.com/activities/1391103088

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 04 februari 2018 18:21

Vandaag de kaap van 60 km , op de 29'er , gepasseerd . Samen met mijn oudere broer . Die dacht dat ik op de racer zou fietsen . Maar die heb ik nog geen nieuwe en bovendien rij ik in de winter altijd op de 29'er om soms wat aparts te rijden.

Vandaag droog vertrokken , na een km of 5 lichte sneeuw , gewoon door gekacheld . Later even droog , om tegen het einde weer wat lichte sneeuw te zien vallen. Op het einde nog een lusje om de 1e 60 km rit op de teller te krijgen.

https://www.strava.com/activities/1390858093
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 07 februari 2018 20:32

Lekker "gespijbeld" vanmiddag, OK verlofkaart moest er aan te pas komen. :mrgreen:
Maar even na 12:30u dik aangekleed op pad met de Scale voor paar uurtje bossen bij Zeist/Austerlitz.
Totaal geen bewolking en niet zo'n harde wind, dus goed uit te houden. Zeker ook in de beschutte stukken in de bossen. In begin wat "ruzie" met wat diepe sporen die nu keihard bevroren waren, maar wel overeind gebleven.
Daarna lekker de vaste routes van Zeist en Austerlitz gedaan die er super bij lagen en ondergrond 100% droog en lekker hard.
Afbeelding
Afbeelding

Na pakweg 5 uurtjes weer terug met 104,71 km op de teller en meer dan voldaan gevoel.
https://www.strava.com/activities/1396211571

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 09 februari 2018 19:18

Vanwege de voorspelde neerslag (die gelukkig uit bleef) lekker op tijd vertrokken op moment dat het licht begon te worden.
Door iets voor 08:00u al op de MTB en bewust niet te ver weg voor het geval dat het toch zeikweer bij 2 graden zou worden.
Voor het eerst in jaren weer eens op de MTB route van Lage Vuursche gereden. Voorheen altijd met een grote boog er om heen, omdat het parcours op 90% van de tijd gore baggerbak was en niks aan was (mijn mening).
Nu het parcours complete restyling gekregen en heel stuk leuker om te rijden. Door de droge dagen en nachtvorst niets van modder.
Moest alleen wennen aan parcours, niet alle stukjes ideaal voor mij (kort draaien/keren niet mijn ding) maar verder genieten. In ieder geval geen spijt dat ik weer eens op LV gereden heb.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog wat kriskras toeren in de bossen om uiteindelijk op 106 km na iets meer dan 5 uur uit te komen. Voldaan gevoel, maar weinig rust. Half uurtje later kon ik aan de bak om 4 kuub hout te verwerken.
Wat kan daarna een warm bad lekker voelen

https://www.strava.com/activities/1398944365

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » vr 09 februari 2018 20:48

Februari is mijn rustmaand, dus lekker met de MTB lopen pielen in het bos in Groesbeek (balansoefeningen, springen e.d). Was mooi in het bos, af en toe zonnetje erbij. Bijna geen mens te bekennen.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 11 februari 2018 17:44

Eigenlijk niet verwacht om vandaag buiten te trappen, gezien de weersvoorspellingen.
Toch tegen 10:00u op de crosser gestapt (dit na 2 MTB ritten woensdag/vrijdag van elke 5 uur) om paar uurtjes op de weg te trappen. Begon ook niet echt 100% fris, ook vanwege Grolsch winterbok zaterdagavond :oops:
Vanuit Soest via Maartensdijk richting de Loosdrechtse plassen, via Abcoude, Vinkeveen, Breukelen, Tienhoven, Westbroek en vliegbasis Soesterberg weer terug.
Kwam er al snel achter dat de wind vandaag mijn grootste "vijand"was en vooral op het verste punt werd in onderhand gek van die tegenwind. Met krap 18 km/u tegen de wind in beuk, niet direct mijn hobby. Maar ze zeggen dat je er sterk van wordt, duszzzz wie weet.
Later gelukkig weer wind mee, maar fijne was er wel af.
Maar na dik 4:05u trappen stond er toch nog 107,8 km op de klokken en prima zo voor vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1402447881

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » zo 11 februari 2018 19:05

Rondje over de Oesterdam vandaag. Daar ging het een stukje ruim boven de 40 per uur, wat ik na een tijdje moest terugbetalen tegen de wind in met 21km/h.
IMG_20180211_114836.jpg

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 14 februari 2018 19:57

Mooi zonnig weer en "verplicht" wat uren opmaken van de baas. Dus lekker flink eind op de MTB op pad geweest.
Vorige week voor het eerst op de MTB route van Lage Vuursche gereden en nu maar de uitdaging aangegaan voor de z.g. ronderidders van de Utrechtse Heuvelrug (http://kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php)
4 ronden zou voldoende zijn. Toch er 5 van gemaakt en als je dan rondjes van 33:15, 33:18, 33:12, 33:01 en 33:23 rijdt, dan geen klagen. OK, mijlen achter de KOM, maar wel lekker constant.
Afbeelding
Paar plekjes nog winters.

Daarna nog lekker stuk kriskras toeren zonder al te veel sturen, draaien, keren, stuiteren etc zoals op de route.
Uiteindelijk 103 km op de teller en redelijk moe maar voldaan. https://www.strava.com/activities/1407412608

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » wo 14 februari 2018 20:08

Fred, ik mis de 108km nog :-? Indrukwekkende afstandscijfers. Niet bang voor overtraining?

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 14 februari 2018 22:28

Marcel3204 schreef:
wo 14 februari 2018 20:08
Fred, ik mis de 108km nog :-? Indrukwekkende afstandscijfers. Niet bang voor overtraining?
Qua afstanden geen klagen dit jaar. Tot nu toe mijn 15 ritjes buiten allemaal 100+. Nog 85 te gaan voor de Eddington van 100 dit jaar.
Bang voor overtraining ben ik niet, trainen doe ik niet (meer). Is puur fietsen voor de lol zonder echt doel zoals cyclo's of marathons. Ja, over maand hoop ik lekker op Gran Canaria te kunnen trappen en misschien in juli Stelvio van 3 kanten op 1 dag.
Ik fiets als ik zin heb, goede omstandigheden zijn en me goed voel. Momenteel met gem. 3x per week fietsen en 2x per week bij Lijf&Visie (core/buik/rug etc.) niet het idee dat het te gek is. Maar onze clubtrainer noemde mij al jaren terug een ongeleide projectiel en misschien heeft hij wel gelijk.

Marcel3204
Aluminium Racefiets

Bericht door Marcel3204 » do 15 februari 2018 12:26

Eddington-100: vandaar die net 100+ritten. Mooi doel; gezien je ervaring dacht ik ook al dat je nadenkt over wat je doet qua fietsen.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 16 februari 2018 15:34

Inderdaad Marcel, daarom die 100+ ritjes. Slaat eigenlijk nergens op, maar ieder gek heeft zijn gebrek.

Dus vandaag weer eentje toegevoegd in de serie. Wel even gewacht tot het minder koud was en toen lekker op de crosser een mooie rit kunnen maken. Zon scheen volop en ondanks forse woensdagrit van 5 uur op de MTB ging het best lekker, maar ook geholpen door windje in de rug.
Vanuit Soest beetje door de polder richting Bunschoten, Nijkerk richting Putten en Voorthuizen.
Tja, dan moet je ook terug (via Terschuur, Barneveld, Achterveld, Stoutenburg, Leusden) en bleek relaxed tripje toch iets meer inspanning te kosten door redelijk briesje.
Maar na 4 uurtje weer 111 km op de teller geen klagen en opnieuw mooie vrijdagrit. Bevalt nog steeds goed die 4 daagse werkweek, ik kan het nog steeds iedereen aanbevelen......

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1410178769

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » vr 16 februari 2018 20:43

Joseba schreef:
wo 27 december 2017 22:48
Bontempi schreef:Heeft gewoon tijd nodig, ben tenminste benieuwd hoe Lars Boom denkt 2 weken na een ablatie weer te kunnen gaan koersen? Meer trainen vooraf en na 2 weken weer volle bak zoals hij zegt, klinkt te mooi om waar te zijn. Enige die tot nu toe echt is teruggekomen is Robert Gesink en die heeft er 6 maanden over gedaan.
Nou, daar verbaasde ik me ook al over! Nu is Lars natuurlijk van een andere planeet maar zo rap lijkt me erg overmoedig. Bovendien lees ik de aandoening van Gesink als een boezemflutter (rechter boezem, cti ablatie) en die van Lars als boezemfibrilaties (linker boezem, pvi ablatie). Wordt te technisch hier.... .

We gaan t zien...

Zelf vanmiddag bij een geluwde wind toch nog 70km gemaakt. Wie weet haal ik de 500 toch nog...

Hier inmiddels de Rapha500 badge binnen en Boompie blijft wat langer op Tenerife... Niet dat ik het Lars gun maar ik had bij dit bericht toch een kleine "aha" erlebnis: http://www.wielerflits.nl/nieuws/323985 ... ekend.html

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 18 februari 2018 20:29

Bedoeling was vroeg op en toertocht Voorthuizen op de MTB te doen en dan voor de z.g. dubbel te gaan.
Alleen de avond ervoor paar Hertog Jan Grand Prestiges bij overheerlijk etentje en blijkbaar niet 100% goed gevallen :oops: . Met koppijn op en niet 100% fit. Na wat paracetamol en even wachten toch maar op de fiets gekropen voor mooi rondje. Kon het niet laten lopen met dit mooie weer en buitenlucht wordt je nooit slechter van.
Even na 11:00u en lekker richting de Loosdrechtse plassen. Heel klein windje in de rug, wel lekker om te beginnen. Door de zon niet koud en kwam de eerste "wielrenner" in korte broek alweer tegen......
Afbeelding

Terug ietsjes wind tegen, maar niet zoals afgelopen vrijdag. Nog even slalommen bij Lage Vuursche (wat een drukte) om Na 4:09u en 111 km op de klokken voldaan weer thuis om binnen 45 minuten aan te schuiven bij een (kinder)verjaardag.....

https://www.strava.com/activities/1413931132 (gewoon lekker getrapt zonder al te grote inspanningen vandaag).

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 19 februari 2018 08:58

Eindelijk weer aan het fietsen. Zaterdag een dikke 90 met CTWT Eindhoven en gister een dikke 70km met koffie in Postel. Conditie is wel prut maar vanaf nu kan ik weer gaan opbouwen.
Afbeelding

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » ma 19 februari 2018 09:16

Gisteren mijn eerste buitenrit gereden, het winterrondje waar Ik jaarlijks mee begin buiten, had geen idee waar Ik stond conditioneel. Achteraf veel te rustig gestart, bleek achteraf, maar wel een mooie eerste tocht van 100 km die me redelijk gemakkelijk afging

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 19 februari 2018 10:23

voor mij dit weekend 2 vrijwel identieke ritten. beide 110 km, beide incl. veldtoertocht (Wapenveld en Stroe), beide met een koude start om 08.00, beide met bijzonder goede benen en dito technische vaardigheden, beide met bij vlagen spekgladde ondergrond en beide eindigend met een lekker zonnetje.
DSC_0951.JPG
.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 21 februari 2018 20:42

Na goed gesprek chirurg gisteren met op zich goed nieuws het maar gevierd met lekker lange rit. Onderkant voet steeds pijnlijk en blijkt dat de vorm vd voet meer veranderd is door de operatie aan de kuit dan gedacht. Dus de zooltjes mede oorzaak van pijntjes, dus binnenkort nieuwe aan laten meten. (tot zover het medische nieuws).

Fietst toch anders als je weet dat het ‘mag’. Dus lekker de heuveltjes van de Utrechtse Heuvelrug op de CX gepakt. Was heerlijk weertje met volop zon en weinig wind. Goed aangekleed was het prima te doen en was genieten, Kom in ieder geval vast warm draaien voor Gran Canaria.
Laatste stukje wat frisser, maar na 136 km / 1.000 hm geen klagen

Afbeelding
Afbeelding
Het breedste fietspad van Nederland (Soesterberg)

https://www.strava.com/activities/1419059992

Plaats reactie