Laat de beentjes maar glimmen...

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Pino
Carbon Racefiets

Re: Laat de beentjes maar glimmen...

Bericht door Pino » wo 17 mei 2017 18:49

" Natuurlijk" is de grootste commercieel hype in jaren. Zet het op een product en je kunt je winstmarges meer dan verdubbelen. Gezondheidsclaims veelal kwakzalverij.
Voor bescherming tegen de zon kijk je naar de beschermingsfactor, niet naar " natuurlijk".
Afbeelding

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Bericht door Joostje » do 18 mei 2017 09:22

Pino schreef:
wo 17 mei 2017 18:49
" Natuurlijk" is de grootste commercieel hype in jaren. Zet het op een product en je kunt je winstmarges meer dan verdubbelen. Gezondheidsclaims veelal kwakzalverij.
Voor bescherming tegen de zon kijk je naar de beschermingsfactor, niet naar " natuurlijk".
Heb jij laatst ook 'Keuringsdienst van Waarde' gezien? Daar ging het ook over het BS-gehalte van 'natuurlijke aroma's' in voornamelijk de voedingsmiddelenindustrie. Aardbeiendrank waar 'letterlijk' geen aarbei aan te pas is gekomen bijvoorbeeld. Blijkbaar kun je met het fermenteren van gist en enkele chemische toevoegingen het DNA van vruchten (en andere natuurlijke producten zoals vanilline) creeeren.

Zo natuurlijk mogelijk (echt natuurlijk bedoel ik dan) eten deed ik al, maar dit is weer een extra bevestiging dat de voedingsmiddelenindustrie zo rot is als het maar zijn kan.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » do 18 mei 2017 13:19

Joostje schreef:
do 18 mei 2017 09:22
Pino schreef:
wo 17 mei 2017 18:49
Heb jij laatst ook 'Keuringsdienst van Waarde' gezien? Daar ging het ook over het BS-gehalte van 'natuurlijke aroma's' in voornamelijk de voedingsmiddelenindustrie. Aardbeiendrank waar 'letterlijk' geen aarbei aan te pas is gekomen bijvoorbeeld. Blijkbaar kun je met het fermenteren van gist en enkele chemische toevoegingen het DNA van vruchten (en andere natuurlijke producten zoals vanilline) creeeren.

Zo natuurlijk mogelijk (echt natuurlijk bedoel ik dan) eten deed ik al, maar dit is weer een extra bevestiging dat de voedingsmiddelenindustrie zo rot is als het maar zijn kan.
Wat is het probleem dan met die aroma's? Als ze verder niet schadelijk zijn en wel lekker smaken is dat toch prima (hoef je die arme aardbeien of vanillebonen er ook niet voor te slachten).
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 18 mei 2017 15:38

Voornamelijk dat je als consument compleet misleid wordt. Ik geloof er niets van dat dit net zo gezond kan zijn als het eten van een (gemakshalve onbespoten) aardbei. Maar zo verkopen ze het wel. Gaan wel een beetje off topic nu...

Plaats reactie