WVAN, wedstrijden in de peel

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR
CTWT-lid: Ja

Re: WVAN, wedstrijden in de peel

Bericht door Lethalp » vr 22 juli 2016 19:54

GoodRiddance schreef:Na afloop ben ik snel vertrokken maar dat lukte niet zo goed. In Bakel dus de auto uitgerend en in een kroeg aldaar een Dumoulintje gedaan. Dat luchtte op..

Met dank aan de kroegbaas die er wel om kon lachen. Volgend jaar ga ik gewoon weer proberen te WVAN-nen.
Nu snap ik waarom je zo snel weg moest!

Dit jaar voor het eerst WVAN gereden.
In totaal helaas maar 4 koersjes gereden, na de verhuizing was het wel even gedaan, uiteraard geen bijzondere resultaten en al zeker geen envelopjes in ontvangst mogen nemen.
Maar ach, het doel was om dit jaar eens kennis te maken met de koers en wat hardheid op te doen.
In ieder geval heb ik ze uitgereden, meespringen of rijden voor een uitslag zit er voorlopig niet in.

Al met al wel weer leuke ervaringen.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » za 19 november 2016 19:32

Joostje schreef:
GoodRiddance schreef: Ik twijfel nog tussen gewoon Ultegra of Ultegra Di2.
Als je het je kunt veroorloven zou ik zeker voor Di2 gaan. Geen omkijken naar en bewezen goed werkend systeem.

Nu twee keer gefietst met m'n Sensa Calabria met Ultegra Di2... geweldig. Dat schakelen is gewoon heerlijk; alles is raak.

Het grootste verschil is dat mijn stuur iets breder is dan op de Fondriest. Mocht dat na een flink aantal ritten nog niet echt bevallen dan zet ik er toch weer een smaller stuur op.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 21 november 2016 14:52

Leuk, bedankt voor de terugkoppeling. Mijn volgende fiets heeft ook een elektronische groep, no doubt.

Vwb WVAN, ik heb mijn KNWU licentie weer verlengd voor 2017. Of en hoeveel wedstrijden ik ga doen weet ik nog niet. Op het moment is de moraal vrij laag en het is ook druk thuis. We zullen zien. Ga jij gewoon door?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 12 december 2016 09:14

Joostje schreef:Leuk, bedankt voor de terugkoppeling. Mijn volgende fiets heeft ook een elektronische groep, no doubt.

Vwb WVAN, ik heb mijn KNWU licentie weer verlengd voor 2017. Of en hoeveel wedstrijden ik ga doen weet ik nog niet. Op het moment is de moraal vrij laag en het is ook druk thuis. We zullen zien. Ga jij gewoon door?
Ik kijk het even aan na de trainingsritten in Oss. Eigenlijk vond ik de koersen dit jaar niet zo geweldig. Het kost teveel tijd om mee te kunnen doen voorin en die tijd heb ik niet. Volgend jaar is er ook weer een babyparty gepland thuis in mei dus ik verwacht er niet zoveel van.

Als ik er enige voldoening uit haal, wil ik heel graag koersen. En zo niet, dan niet. Ga ik wat anders doen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 06 februari 2017 13:32

Voor de liefhebbers dit jaar zijn de woensdagen weer bekend:

5 april: Deurne Walsberg
12 april: De Mortel
19 april: Bakel
26 april: Gemert
3 mei: Asten Heusden
10 mei: Vlierden
17 mei: Milheeze (Hoeven)
24 mei: Asten (Vlosberg)
31 mei: Deurne (Zeilberg)
7 juni: Neerkant
14 juni: Handel
21 juni: Mierlo
28 juni: Asten (Diesdonk)
5 juli: Boekel
12 juli: De Rips
19 juli: Milheeze (Centrum)

Nog wel een hartekreet van de organisatie: ze komen vrijwilligers tekort en moeten wedstrijden afgelasten als er niet een aantal bij komen. Dus heb je er geen moeite mee om af en toe een uurtje een hand toe te steken, doe dat dan gewoon. Kun je de wedstrijd goed volgen én pik je een vergoeding mee ;-).

Zelf zal ik per wedstrijd bekijken of ik mee ga doen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 06 april 2017 09:43

We zijn er weer aan begonnen. In ieder geval in april wil ik proberen op tijd in Brabant te zijn voor deze wedstrijden. In mei zien we wel hoe het loopt met de perikelen thuis.

Gisteren dus Deurne. Prima rondje maar de combinatie van de bijna 180 graden bocht en open vlakten maakt het vaak lastig. Gisteren was het vooral de wind want de wind stond na die bocht vol op kop dus viel het meestal stil.

In de eerste ronde gesettled halverwege de groep. Het ging behoorlijk hard dus ik wilde niets forceren. Aan het eind van de ronde ging er een groep van 7 vandoor. Vervolgens werd het peloton stilgelegd en waren ze gevlogen. De ronde erop geprobeerd te ontsnappen met een klein groepje maar er werd niet echt doorgereden. De derde ronde dus rustig in de groep blijven zitten en zoveel mogelijk proberen te sparen. Op het lange stuk achteraan stond de wind op de kant, er werd een waaier getrokken en het peloton viel in stukken. Uiteraard zat ik niet goed gepositioneerd en ben ik zo efficient mogelijk naar voren gereden om daar te eindigen in een groep van een mannetje of 10. De kopgroep was nog in zicht, er reed een groep van 12 tussen en dan kwamen wij. Achter ons waren het kleine groepjes en die waren dus effectief uitgeschakeld.

Hoewel we best goed samenwerkten, veranderde er weinig. De kopgroep kachelde behoorlijk goed door. De tweede groep ook en zo leek er weinig eer aan te behalen voor mijn groep. Het tempo bleef wel hoog maar er was een hoge mate van saamhorigheid; we bleven goed draaien. In de laatste ronde voor de "eer" de sprint gewonnen van de groep en zo 20e geworden.

Al met al door slechte positionering de tweede groep gemist en daarmee een fatsoenlijke uitslag. Toch reed ik vrij makkelijk mee dus met goede moed ga ik de komende koersjes in.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 06 april 2017 11:24

Prima gereden Harm! De wind was erg venijnig ja.

Voor mij gaat het vrees ik echt een tijdskwestie worden dit jaar, dus voorlasnog kachel ik even met ONYVA mee op woensdag.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 06 april 2017 16:14

Gisteren , voor de wedstrijd , het parkoers een stukje bereden. Ik voelde al dat de wind het lastig zou maken. Ik weet niet of ik een CTWT'er heb zien staan , een mtr of 20 voor de scherpe bocht.
Laatst gewijzigd door who cares op do 06 april 2017 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » do 06 april 2017 21:04

Gezien mijn planning voor de komende weken zou het zomaar kunnen dat ik nog een paar woensdagen meepak in Brabant
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » do 27 april 2017 16:34

Epic fail bij de WVAN in Gemert gisteren.

Voor bocht 4 te ver achterin en niet opgelet waar er na het bochtje flink voorin werd doorgetrokken.
Gezien nog geen koersjes gereden dit jaar dus kansloos op positie de Amateurs laten rijden.

Hierna nog met een andere achterblijver in het wiel 3 ronden gereden maar deze wou niet overnemen.
Dus toen maar bij de Masters aangesloten en hierbij de koers gemaakt, bij hun laatste ronde netjes niet meer bemoeid en stilletjes huiswaarts vertrokken.

Volgende keer hopelijk beter.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 27 april 2017 22:37

Klinkt als een gebrek aan koershardheid ....

Ikzelf kan wegens wat pre-bevallingsperikelen eventjes niet weg van huis. Ik probeer met de moet der wanhoop mijn 'vorm' te onderhouden op Zwift (echt gaaf om als het buiten licht is met prima weer, toch binnen te blijven :ass:) zodat ik straks de draad weer kan oppakken.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 08 juni 2017 07:32

Het is erg rustig met CTWT-ers bij de WVAN.

Vorige week in Deurne gestart maar na 4 kilometer stond ik met een lekke band in de berm. Soort van jammer.

Gisteren in Neerkant was er erg veel woei en beloofde het pittig te worden. In de derde ronde was het oorlog. Het lange rechte stuk (achterkant) was volledig op de kant en daar brak het, kwam weer samen, brak weer en kwam weer samen en net toen ik dacht dat er (op enkele lossers na) vrede werd gesloten, brak het weer en reden er negen weg. Uiteraard zonder mij daarbij want ik was aan het uithijgen. De achtervolgende groep was mijn deel en met 6 man hielden we het peloton twee ronden lang op schotsafstand maar toen brak ons verzet.

Er werd wel hard doorgereden en aangezien hard fietsen niet mijn ding is, was het hard aanpoten. In de laatste ronde wilde niemand nog fietsen. Twee man werkten samen en gingen om en om en dus hield ik het wiel van een van hen om ze enigszins te ontmoedigen. Dat lukte. Op het rechte stuk ging het erg vroeg erg hard, ik wilde springen maar mijn benen hadden er absoluut geen zin meer in. Eentje liet al eerder lopen en zo werd ik 14e. Niet helemaal wat ik hoopte maar gezien de wind was het wel een eerlijke uitslag.

Volgende week Handel.

Plaats reactie