WVAN, wedstrijden in de peel

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

WVAN, wedstrijden in de peel

Bericht door Rob T » do 02 april 2009 15:19

de komende maanden elke woensdagavond een wedstrijd in de Peel voor amateurs en masters. meer info

Deurne Walsberg

Vandaag was het dan zover, de eerste wedstrijd van het jaar, en tevens de eerste wedstrijd uit de WVAN reeks. De zon schijnt en er staat en stevige wind. Ik ben erg benieuwd hoe de beentjes het gaan houden. Aan de start staan ruim 50 masters (40+ers) de vergrijzing slaat ook binnen het wielrennen toe. Met vier CTWT-ers staan we aan de start. Vanaf het begin draai ik continue voorin mee, het voelt allemaal goed. Marc Pulles slooft zich uit en probeert met elke ontsnapping mee te zijn. Joris is al snel achterop geraakt omdat hij achterin achter een valpartij zat. Edwin heb ik pas na de finish weer terug gezien. Half weg koers besluit ik plots te demarreren tegen de wind in, in de hoop een paar man mee te krijgen en de groep flink uit te dunnen. Als ik echter achterom kijk zie ik dat er niemand mee is gesprongen, de inspanning is voor niets geweest en ik laat me weer afzakken. En dan breekt de hel ineens los en scheurt de groep in tweeën. Ik hang aan het vinkentouw en doe verwoede pogingen de aansluiting met de eerste groep niet te verliezen. Zelfs met de wind in de rug heb ik moeite ze bij te houden. Ik kijk achterom, komt er nog hulp, ik zie er twee zwemmen en de tweede groep is al flink achterop geraakt. Doorzetten dus, en bij de bocht maak ik dankbaar gebruik van het harmonica effect en sluit ik weer aan. Echter het harmonica effect zorgt er ook voor dat ik na de bocht weer een paar meter achter lig. De wind nu schuin tegen en nergens plaats om te schuilen, ik kijk weer eens achterom, niemand, de benen branden verschrikkelijk, hoe anders is het gevoel nu ten opzichte van een halve ronde geleden, stoppen of laten afzakken gaat er door mijn hoofd. Dit is dus wat de Kneet met harken bedoelde. En dan zie ik René die toch is komen kijken. Hij moedigt mij fanatiek aan, en tja dan is stoppen of afzakken geen optie meer. Bij de volgende bocht, vlak na start finish, kan ik de aansluiting weer maken, en tegen de wind in vind ik weer wat beschutting. De volgende twee rondjes is het bijkomen en rijdt er een groepje weg. In de laatste ronde voelen de benen ineens goed en met nog 2km te gaan spring ik weg uit de groep, niet dat de koplopers nog te achterhalen zijn. Er gaat iemand mee en samen geven we goed gas, maar bij de laatste bocht sluit de groep/peloton weer aan. Nog 700m naar de finish, en redelijk goed geplaatst besluit ik mee te sprinten. Als de sprint opgang komt zit ik aan de verkeerde kant, en verspeel ik een aantal plekken. Met nog 300m te gaan komt er een gaatje en spring ik erin, en boven verwachting gaat de sprint verder goed en passeer ik nog een 5 tal renners om als derde van het peloton over de streep te gaan. Vooral over de snelheid ben ik erg tevreden. In het eindklassement ben ik 7e, mijn beste prestatie in dit soort wedstrijden tot nu toe.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Re: WVAN, wedstrijden in de peel

Bericht door who cares » do 02 april 2009 16:10

Ik zat er aan te denken om te komen kijken , maar aangezien ik niks op het forum las dat er mee gedaan werd dacht ik er doet toch niemand mee. :-(

Maar proficiat met je 7de stek , Rob .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » do 02 april 2009 16:37

:oke:
Klasse Rob!

Dutchy Marc
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Niks aparts
Contacteer:

Bericht door Dutchy Marc » do 02 april 2009 18:38

Klasse Rob :oke: , goed van je dat je niet hebt toegegeven je te laten afzakken! De verleiding om te passen kan soms heel groot zijn. Waren de anderen ook tevreden over hun koersverloop?
As cycler retired

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » do 02 april 2009 19:16

Prima resultaat, trainingsweekend werpt zijn vruchten af :oke:

Mario
Aluminium Racefiets

Bericht door Mario » do 02 april 2009 19:26

Mooie prestatie, indrukwekkend :oke:
2011: het wielerseizoen is bijna ten einde

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » do 02 april 2009 20:10

Mooie prestatie Rob!

alfa159
Fiets: Canyon CF / Ridley

Bericht door alfa159 » do 02 april 2009 20:11

Netjes Rob. :oke: Zo zie je maar dat de lange ronde tijdens de zondag van het trainingsweekend zijn vruchten heeft afgeworpen. :D
Afbeelding

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » do 02 april 2009 20:51

:oke: Well done..! Weet uit eigen ervaring hoe het er aan toe kan gaan bij dit soort "kamikaze koersen"..!!
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Stefan
Fiets: Canyon Aeroad

Bericht door Stefan » do 02 april 2009 23:16

Goed gedaan Rob, toen ik je nog even aanmoedigde zag ik dat gaatje en vreesde er even voor, maar je goed geweerd ;-)

Zelf was ik ook van de partij, bij de Amateurs. Als ik had geweten dat er CTWT'ers waren was ik ook wel in CTWT-tenue gestart. Maar goed, bij mij ging het niet zo goed dit keer. De voorbereiding was al erg slecht: 1,5 week niet op de fiets gezeten, om 4u klaar met tentamen in Maastricht (als gevolg daarvan ook maar 3 uurtjes slaap), naar de trein gejaagd en letterlijk op brood en water aan het vertrek. Amper 5 bar in de banden merkte ik vandaag :oops: Moet in Maastricht ook eens een fatsoenlijke pomp regelen....

Anyway, het was een rondje van 5.5 km over smalle wegen door het veld (slechte wegen, met wat rotzooi) en het waaide hard. Die wind maakte het echt een slagveld: in de 1e ronde reden degenen die op de eerste 10 plekken reden weg uit het peloton omdat het op de kant ging. Alles wat daar achter zat werd in de 2e ronde ook volledig uit elkaar geslagen, maar op gegeven moment kwam daar toch een groep van een man of 15 bijeen, daar zat ik ook bij. De helft van het veld was daar dus al gezien. Maar goed, het optrekken na de scherpe bochten trok ik niet echt ofzo ('op de adem getrapt') en kreeg enorme pijn in mijn zij bij het ingaan van de 4e ronde en ik kon vrijwel niks meer, dus ben toen maar gestopt. Snelheid op zich wel ok dan, maar had echt last en om dan wat doelloos blijven rijden voor een 25e plek is ook al zoiets. Maar in feite gewoon niet goed genoeg. Mijn teller gaf trouwens een max van 58.8 km/pu :shock:

Omdat ik volgende week in Buggenum zit ga ik een nieuwe poging doen in De Mortel, ditmaal mét CTWT-tenue :) normaal gesproken zal ik op woensdagen gewoon clubtraining rijden in Maastricht, maar nu toevallig 2x achter elkaar aan het vertrek.

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » do 02 april 2009 23:23

Super mister T!!!

Had het vanavond van Reneke op de kluis gehoord (jaaa!!! hij geeft weer fietsles aan het peleton!). Gefeliciteerd! :oke:

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » vr 03 april 2009 08:42

Rob T schreef:mijn beste prestatie in dit soort wedstrijden tot nu toe.
Goed gereden; mooi verslag! :oke:

RazorBlade
Carbon Racefiets
Fiets: VT 850, Concorde
Contacteer:

Bericht door RazorBlade » vr 03 april 2009 16:44

Mooie stek! en een :oke: voor je verslag.. Ik lees ze graag de wedstrijd verslagen.

Stefan
Fiets: Canyon Aeroad

Bericht door Stefan » wo 08 april 2009 16:57

Stefan_Joosten schreef:Omdat ik volgende week in Buggenum zit ga ik een nieuwe poging doen in De Mortel, ditmaal mét CTWT-tenue :) normaal gesproken zal ik op woensdagen gewoon clubtraining rijden in Maastricht, maar nu toevallig 2x achter elkaar aan het vertrek.
Ik ga toch afhaken, het weer staat me niet aan :-(

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 08 april 2009 22:30

Stefan_Joosten schreef:
Stefan_Joosten schreef:Omdat ik volgende week in Buggenum zit ga ik een nieuwe poging doen in De Mortel, ditmaal mét CTWT-tenue :) normaal gesproken zal ik op woensdagen gewoon clubtraining rijden in Maastricht, maar nu toevallig 2x achter elkaar aan het vertrek.
ivm vakantie ben ik, en anderen, niet gegaan. Het weer was idd niet geweldig.

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » wo 08 april 2009 22:35

Stefan_Joosten schreef:
Ik had zowaar ook de smaak te pakken na mijn eerste koersje zondag... maar ben gezien de relatieve vochtigheidsgraad (hier in het veghelse zo'n beetje rond de 100%... :-( ) ook niet gegaan.... En nog steeds geen spijt (een wijntje en "schatje vanavond blijf ik es gezellig thuis" :lol: is ook best lekker!)

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » do 09 april 2009 05:55

Tim schreef:Ik had zowaar ook de smaak te pakken na mijn eerste koersje zondag... maar ben gezien de relatieve vochtigheidsgraad (hier in het veghelse zo'n beetje rond de 100%... :-( ) ook niet gegaan.... En nog steeds geen spijt (een wijntje en "schatje vanavond blijf ik es gezellig thuis" :lol: is ook best lekker!)
'Schatje vanavond blijf ik es lekker thuis, het regent en daar heb ik toch wel zo'n hekel aan'

Ik had je de deur uitgeschopt: " Ga jij maar fietsen, wordt je nog es een echte vent'
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » do 09 april 2009 14:16

Noontje schreef:
Tim schreef:Ik had zowaar ook de smaak te pakken na mijn eerste koersje zondag... maar ben gezien de relatieve vochtigheidsgraad (hier in het veghelse zo'n beetje rond de 100%... :-( ) ook niet gegaan.... En nog steeds geen spijt (een wijntje en "schatje vanavond blijf ik es gezellig thuis" :lol: is ook best lekker!)
'Schatje vanavond blijf ik es lekker thuis, het regent en daar heb ik toch wel zo'n hekel aan'

Ik had je de deur uitgeschopt: " Ga jij maar fietsen, wordt je nog es een echte vent'
helemaal niet! Jij was gewoon mee gaan fietsen ;-) :oke:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » do 09 april 2009 14:23

Noontje schreef:Ga jij maar fietsen, wordt je nog es een echte vent'
Ik ben in een milde bui, maar ik had je zo naar het taaltopic kunnen verplaatsen hoor :P

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » do 09 april 2009 14:38

kaj_666 schreef:
Ik ben in een milde bui, maar ik had je zo naar het taaltopic kunnen verplaatsen hoor :P
Ik praatte enkel Timmie na.

@Tim: no way, ik was met een glas wijn het bad ingedoken 8)

Tim
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Tim » do 09 april 2009 15:41

Noontje schreef:
kaj_666 schreef:
Ik praatte enkel Timmie na.

@Tim: no way, ik was met een glas wijn het bad ingedoken 8)

oei.... dat moet je eigenlijk nooit doen! Het is (meestal) zonde van de wijn en kan nog gevaarlijk zijn ook! Al die glasscherven in zo'n bad en jij in je niksie....... auauauw

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » do 09 april 2009 15:55

Tim schreef: oei.... dat moet je eigenlijk nooit doen! Het is (meestal) zonde van de wijn en kan nog gevaarlijk zijn ook! Al die glasscherven in zo'n bad en jij in je niksie....... auauauw
Je kan me nog meer vertellen over je avatar, hij is me inmiddels duidelijk ;-)

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 15 april 2009 09:24

Als Noontje en Tim weer uit bad zijn kunnen we weer ontopic verder.

Vanavond WVAN wedstrijd in de Vlierden. Wie gaan daar naar toe?

Edwin en ik gaan starten bij de masters

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » wo 15 april 2009 09:49

Rob T schreef:Als Noontje en Tim weer uit bad zijn kunnen we weer ontopic verder.
Sauna was het toch? :oeps:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 15 april 2009 16:11

Rob T schreef:
Vanavond WVAN wedstrijd in de Vlierden. Wie gaan daar naar toe?

Edwin en ik gaan starten bij de masters
http://www.bikely.com/maps/bike-path/WVAN-Vlierden , het eerste stuk en de bocht na de start zijn iets aangepast na vorig jaar . Maar vorig jaar hebben jullie hier niet meegedaan , dus dat merk je niet. Het eerste stuk bevat nu een wegversmalling met li en re een fietspad , voor de auto's bevat de versmalling een lichte verhoging , de bocht ( stenen ) loopt iets beter tov vorig jaar , maar is toch nog scherper dan 90 graden. Op de Beersdonkseweg zou je een aanval kunnen plaatsen of verwachten . De overgang van Waterstraat naar de Beersdonkseweg wil nog wel eens wat grind liggen en de daarop volgende 3 bochten ook , daarna is het licht aflopend naar de finish. De laatste 2 bochten is het licht oplopend. Ook een lastige bocht ligt tussen de 2 waterstraat namen ( zie kaartje ) ( 90 % asfalt , behalve de eerste bocht ) , het meeste is ouder asfalt , behalve het finishgedeelte dat ligt er nu 2 jaar. In de knikjes voor het rechte eind naar de finish is het slechts aan toe.

Veel succes vanavond , deelnemers van CTWT.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie