Tour de Lassalle 2017

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Tour de Lassalle 2017

Bericht door Bianchi thijs » vr 09 juni 2017 09:44

De kop is er af!

gisterenavond de eerste etappe gereden van de tour de lassalle. De meerdaagse etappe koers in Noord-Holland in en rond Den Helder. Deelname geschied voor mij in de nationale wielerselectie van het werk! Weer 4 dagen profwielrenner spelen daar alles voor mij geregeld wordt. er worden 4 etappes gereden waarbij dag 1 en 2 bestaan uit grote omlopen van 10 a 12km waarna het peloton, 27 ploegen van 4 renners, gedeeld wordt in een A en B groep. waarna er op dag 3 een kleine omloop van 3km gereden wordt en op dag 4 een criterium

etappe 1: 52km 4 x omloop van 12km plus aanloop

De eerste etappe werd verreden op Texel. Met het huidige weer (lees wind) was ik wel een beetje huiverig voor deze etappe. We gingen vanuit DenHelder met de boot naar Texel waarna we geneutraliseerd meegenomen werden en na 3 km losgelaten werden. we rijden met 2 ploegen van 4 maar we proberen uiteraard zoveel als mogelijk als 1 ploeg te rijden, mijn doel vooraf was knechten en 3 beschermde renners van voren houden. Dat zou een uitdaging op zich worden met windkracht 5 en 6.
Na de officiele start ging het al vrij snel mis door een foutje van de organisatie. Motor ging rechtsaf, auto rechtdoor. Peloton volgde de auto maar we moesten rechts af. iedereen schelden en tieren en dus omdraaien. we zaten als ploeg mooi voorin maar plots achterin. Ik draaide de goede kant op en kon met een machtige sprint in 1 ruk een renner van ons naar voren brengen en daar voorin plaats nemen, we zaten nu op de helft van het parcours waar we de wind schuin mee hadden en waar het echt gruwelijk hard ging. de teller kwam alleen in de bochten onder de 50 maar ik kon me redelijk handhaven, halverwege de koers kwam het keerpunt waarbij we de ene keer de wind vol van voren kwam en de andere keer vol op het kantje. met de voorbespreking wisten we dus dat we hier voorin moesten zitten in de 1e ronde want het zou snel kunnen breken. poehhhh dat was zwaar. wat een wind, op de kant was het echt harken en gelukkig viel het dan stil op de stukken met wind vol tegen, de 1e ronde overleefd op naar de 2e. Op het stuk wind mee ging het weer gruwelijk hard en ook op de kant. ik kon me echt maar net handhaven samen met 3 andere. een renner van ons moest bijna lossen dus die pikte ik op om terug te brengen maar toen ik terug was en omkeek zag ik dat hij mijn wiel niet gehouden had. fuck wat nu. wachten of doorrijden, Ik zag dat 2 andere beschermde renners er nog wel bij zaten dus besloot mij bij hun te voegen. we waren weer op de kant aan het harken en omdat ik bang was dat er gaten voor mij vielen besloot ik maar vol door de wind naar voren te rijden en daar in te pikken. dit ging eigenlijk best goed waarna ik op het stuk met wind mee weer rustig wat naar achter zakte en inpikte. dit heb ik eigenlijk 3 rondes vol gehouden. helaas heb ik niet heel veel kunnen knechten, (ik koos een beetje voor mijn eigen klassement) en reden er toch nog 4 man weg uit onze groep die gingen sprinten voor de winst.
Ik heb niet meer mee gesprint bij de finish maar kwam mooi in deze groep over de meet. plek 34 gefinisht. 1 minuut verloren op de eerste 4, maar wel mooi 2 tot 8 minuten gepakt op nummer 37 tot 110.

vandaag etappe 2 overleven en ik blijf mooi in de A groep hangen!!

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Tour de Lassalle 2017

Bericht door Metor » vr 09 juni 2017 10:24

Goed gereden!
Nu dus ook een beschermde renner? ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Bericht door Thierry le Brun » vr 09 juni 2017 10:25

als beschermde renners moeten lossen in een vlakke Nederlandse wind-waaierrit, lekker laten gaan want als jij gaat wachten ben je gelijk 2 man kwijt.
we zijn geen profs ;-)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 09 juni 2017 10:37

Mooi verslag Thijs! Volgens mij beschik je over prima benen. ;-)
Fietsen jullie in uniform? :lol:

Veel plezier en succes!
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » vr 09 juni 2017 10:45

Lekker gereden Thijs! :oke:
Hopelijk kun je je klassering vandaag houden!
Afbeelding

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » vr 09 juni 2017 10:56

Ik zal vandaag wel een plekje schuiven in rangorde denk ik ja !! Maar het is wel aanpoten met die wind dus ik zit er nog niet zomaar weer bij in de eerste groep.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door RoyS » vr 09 juni 2017 11:55

Super Thijs, zo te lezen heb je goede benen. Benieuwd naar je verslag/uitslag van vandaag!
Do you know that guy that gave up? Neither does anybody els!

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » za 10 juni 2017 07:36

Etappe 2: 68km, korte aanloop en 6 rondes van 10km.

Het doel vandaag was helder. Ik was beschermde renner geworden samen 2 anderen. we hadden vooraf een rondje parcours gedaan met de auto en wisten dat we na 11km helemaal vooraan moesten zitten. Daar zouden we van een brede N weg rechtsaf een smal geitenpad op gaan waarbij de wind 2x op de kant kwam en 1 keer echt van voren. Daar zou het dus gegarandeerd gaan breken of een lang lint worden.
zo gezegd zo gedaan. Na de start meteen koers om zo ver mogelijk vooraan te komen. Op de N weg echt perfect door de wind naar voren geknald door teamgenoot waardoor ik bij de eerste 10 kon opdraaien. de 2 andere beschermde renners zaten hier ook bij en zo konden we onze eigen waaier maken. Wat een slagveld toen ik omkeek. Dit ging pijn doen bij iedereen. Bij het stuk met vol wind tegen werd hard doorgereden en wilde ik nog niet alles geven omdat er daarna rechts afgedraaid zou worden met schuin wind mee en daarna een lang recht stuk naar de finish met vol wind mee. Hier zou ik met mijn benen altijd wat goed kunnen maken. eerste waaiertje dus laten gaan en rustig in de 2e gezakt en mooi doorgemaald. We kwamen makkelijk terug en bleven met nog maar een man of 50 over. Volle bak door geknald naar de finish, pfff dat ging hard. tellertje weer niet onder de 50 geweest. we hadden nog 1 knecht over en na de finish zei ik dat ik op de N weg weer helemaal vooraan wilde zitten. ik werd op de aanloop hier naar toe weer uit de wind naar voren gebracht en kon wederom bij de eerste opdraaien, Deze keer ging het echt mega hard maar kon ik weer bijblijven op dezelfde manier. even uit 1e waaier gaan, meteen 2e opzetten en zeggen dat iedereen mee moet draaien ipv elkaar naar de klote rijden. keurig weer als 1 groep het lange rechte stuk op gedraaid. we waren wel nog maar met 30 man. Gelukkig waren wij er nog bij met zijn 3en zoals het plan ook geweest was. Ik zag later op strava dat deze ronde de snelste was met 43,5 gemiddeld en een hartslag van boven mijn omslagpunt.
Ik moest het daarna zelf doen en eigenlijk voelde ik me op alle stukken erg goed en was het gewoon zorgen dat ik altijd bij de eerste het geitenpad op kon draaien, zodat ik altijd in de 1e of 2 waaier zou zitten en er niet alleen kwam te zitten, Ik en mijn teamgenoot konden dit samen goed regelen. Zat 1 van ons niet goed of op de kant dan maakten we meteen een 2e waaier en vroegen om hulp. zo kreeg je een paar kleine waaiers van een man of 6 waarbij ik altijd in de 1e of 2e zat en altijd weer terug kwam. in de 5e ronde lag plots mijn andere teamgenoot er toch af en waren we nog met zijn 2en in de voorste groep van 25. ik kon nog een punten sprintje aantrekken voor mijn teamgenoot die zo ook nog wat puntjes sprokkelde voor de groene trui.
Na kort contact gaf hij aan dat hij mijn hulp nodig had op het lastige stuk omdat het bij hem echt niet meer ging daar. we zijn toen samen echt vrij makkelijk maar gruwelijk hard op de N weg gaan rijden zodat we wederom als een van de eerste op konden draaien om meteen een waaier op te zetten op dat geitenpad. ik heb me hier echt het snot voor de ogen gereden en kon nog een max hartslag van 186 halen, teamgenoot zat in het wiel en die heb ik op de brede weg afgezet, ik zei dat ik wel weer op adem ging komen in het laatste wiel. dat ging net goed. ik kon inpikken en bijkomen en op het laatste rechte stuk had ik tot mijn eigen verbazing lucht over. Ik kon nog vrij goed voorin komen en dacht bij mezelf dat ik zowaar kon gaan sprinten om de winst. omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb zat ik te vroeg van voren en kwam ze ook weer met een hoop man voorbij, waarna ik het eerste wilde laten lopen en toen te laat dacht dat een top10 ook wel vet zou zijn, uiteindelijk als 20e gefinisht. Ploeggenoot als 15e en onze 3e man was toch nog tot op 7 sec genaderd.

overall:

super tevreden. plek 25 in algemeen klassement met dezelfde tijd als de nummer 11 op 1.17 van de leider. de nummer 8 staat op 1.11 dus dat zou mooi zijn als ik daar wat mee kan.
vandaag een omloop van 3.5 km die we 19 keer mogen doen, 1,5km langs de zee heen. andere kant van de dijk terug en stukje door het dorp en bovenop de dijk de finish, daar zijn in een aantal rondes ook bonificatieseconden te winnen en daar ga ik eens een doel van maken,

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 10 juni 2017 08:22

Goed bezig :oke:

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » za 10 juni 2017 11:12

Supertof zeg!

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 10 juni 2017 11:16

Mooi evenement voor CTWT met een ploeg volgend jaar!

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » za 10 juni 2017 19:30

Mooi verslag van een koers bij mij in de buurt!
Als we volgend jaar een ploeg kunnen maken vraag ik mijn licentie aan :)
Meertour lijkt me ook leuk...

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » za 10 juni 2017 20:30

Leuk geschreven en goed gereden! :oke:

Hoe ging het vandaag?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 10 juni 2017 22:06

Mooie verslagen Thijs. Succes met het vervolg! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » zo 11 juni 2017 10:15

etappe 3: 19 rondjes van 3.5km

pffff voor mij de zwaarste dag. een korte omloop met 2 haakse bochten en een klimmetje de dijk op die je haaks op draait dus dat zou klimmen worden vanuit stilstand. ik kan er vrij kort over zijn:

start en finish op de dijk. meteen naar beneden dan haakse bocht om recht langs zee met de wind in de rug 1,5km recht door te knallen met 60kmpu. einde van dit stuk de dijk op en af om vervolgens met wind tegen weer terug te rijden. paar keer links en rechts af door het dorp om haaks de dijk op de draaien en klimmend naar de finish te rijden. Dit zouden we dan 19keer mogen doen, ik ben totaal niet goed in het elke keer vol af remmen en vol door trekken. ene keer reed ik voorin, andere keer bungelde ik achteraan. 1 keer gelost en op karakter terug gekomen. uiteindelijk een massasprint de bult op en 7sec verloren. sta nu alleen op plek 25 in het klassement.

morgen een criterium van 1,6km. 40 rondjes maar wel over brede weg met 2 rotondes

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Bianchi thijs » ma 12 juni 2017 08:18

Etappe 4: criterium 40 rondjes van 1.6km

Tja. Ik was hier met mijn benen niet bang voor. 2 rotondes en een
90 graden bocht. Zou dus hard gaan de hele dag. Ik had geen zin om zomaar 40 rondjes mee tr draaien dus mezelf verplicht om een paar keer wat te proberen. Een keer of 5 gedemareerd. 1x heel ff echt weg geweest met 2 anderen maar die wilden alleen maar draaien op het stuk met wind mee maar met wind tegen kon ik alles zelf doen. Maar weer in laten lopen en later weer een kansloze poging ondernomen. Uiteindelijk mijn ploegmaat met het beste eindschot nog naar voren gebracht en tempo hoog gehouden en laatste ronde uitgebold en als een van de laatste over de streep. 43gem dus weg komen was zoals gebleken schier onmogelijk.

Al met al een mooi evenement waarbij vooral de eerste 2 etappes echt leuk en mooi waren. Achteraf daar misschien verschil moeten maken omdat je het op de kleine omloopjes cq criterium toch niet echt kan maken.

Als ploeg nog een aardig centje verdiend en dik tevreden. Volgend jaar wil ik zeker weer meedoen !!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Plaats reactie