CTWT Koers van de Maand - 2017 Editie

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Re: CTWT Koers van de Maand - 2017 Editie

Bericht door MrAnMo » za 22 april 2017 19:45

Mooie uitslag Marcel, gefeliciteerd. @Marcello, inderdaad gewoon even uithuilen en dan weer de volgende. Morgenochtend een trainingskoersje maar dat zal wel niet veel worden (ik geloof namelijk nooit dan mijn benen dan zijn hersteld) en dan volgende week zondag aan de start bij de Haagsche wielerdag.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » za 22 april 2017 21:10

Top Marcel!
@Thijs, uitslag was wel mooi! Halve finale er ook bij?
@mranmo, balen. Wel plezier gehad?

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ottie » zo 23 april 2017 08:01

Mooi werk Metor! :oke: Zeker gezien het startveld.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 23 april 2017 09:30

Omloop van Munnikenland
Een omloop wat me om de een of andere reden goed ligt. 2x eerder daar gereden en beide keren een goed resultaat. Aangezien mijn benen van de week goed aanvoelden, een stuk beter dan tijdens de TTT van Almere vorige week ;-), had ik wel het nodige moraal.
Een kleine 20 minuten op het parcours warm gereden en zoals altijd achteraan aangesloten aangezien ik geen zin had om al 15 minuten voor de start stil te gaan staan. Met 120 deelnemers, wind en een omloop weet je dat het een slagveld zal worden. Dus in de neutralisatie op het stukje vanher clubparcours gelijk flink opgeschoven en toen ik ergens halverwege het peloton zat werd de koers vrij gegeven. Een ding was duidelijk, het was direct koers. De heren voorin wisten ook wel dat je snel een shifting kon maken met zo'n groot peloton dus de 1e ronde ging het gelijk hard. Zelf niet heel veel moeite met handhaven maar echt heel veel opschuiven zat er nu ook weer niet in.
Toen ik na de 1e ronde eens achter me keek viel het mij op dat ik toch al een behoorlijk aantal renners miste. Het zou dus een zware koers gaan worden. Ronde 2 en 3 bleef het tempo redelijk hoog en waar haar kon was het harken op de kant. Ik was of mentaal niet scherp genoeg, of het ging gewoon continue hard maar echt voorin komen kwam ik maar niet. Ik wist dat het een kwestie van tijd was voordat een groep zou weg rijden, wat dan ook halverwege koers gebeurde. Het moment zelf had ik het niet eens door. Werd gewoon lekker doorgereden en zat op het kantje vrij op mijn gemak tot ik ineens na een bocht 6 man voor het peloton zag rijden. Blijkbaar had iemand toch een gaatje laten vallen en werd en niet vol doorgereden om het te dichten. Waar ik verwachte dat het peloton in de achtervolging zou schieten werd al heel rap duidelijk dat de vogels gevlogen waren. Toen we bij de start/finish een halve ronde later kwamen was het gat al een seconde of 20.
Ergens nog de hoop dat het peloton zou gaan achtervolgen, tegen beter weten in, bij de les gebleven en iets meer naar voren geschoven om een 2e slag niet te missen. Maar er gebeurde bar weinig en de kilometers werden plichtmatig afgedaan. Tussen de wielen blijven, op het kantje harken en wat drinken was wat er te doen bleef. In de laatste rond sloeg het peloton (wat nog max 40 man groot was) nog in gang maar zat continue rond plek 15 en weet dat het verschil wordt gemaakt en bepaald in de laatst 200 meter voor het opdraaien van het clubparcours. Daar dus tegen de wind in naar voren geknald en draaide op plek 6 het parcours op richting finish. Na de laatste bocht vol aan gegaan en vlak voor de meet nog 1 renner kunnen passeren met een 11e plek als resultaat.
Toch een beetje dubbel gevoel. Een mooi resultaat kunnen rijden maar eigenlijk amper echt gekoerst en al helemaal niet in de aanval. Al was bijblijven misschien al genoeg koers aangezien 1/3 van het peloton er slechts over was om te strijden voor de ere plaatsen.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 23 april 2017 15:33

Goed gereden Marcel. Meezitten was al een opgave opzich. Complimenten voor je prestatie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » zo 23 april 2017 16:25

Knap gereden Metor! Mooie uitslag!

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » zo 23 april 2017 18:46

Leuk verslag om te lezen! Jammer dat je de slag hebt gemist. Toch te ver van achter in het begin?

"Eerst het bordje van een ander leegeten."

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 23 april 2017 20:27

indobesar schreef:
za 22 april 2017 21:10
@mranmo, balen. Wel plezier gehad?

Ik beschouw het als een erg mooie leer ervaring. Maar afzien is sowieso plezier hebben en ik heb in ieder geval afgezien.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » ma 24 april 2017 16:54

Leuk de verslagen weer te lezen!

Puike prestatie Marcel! :oke: :oke:

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » di 25 april 2017 07:40

@Metor, hier vindt je de foto's van onze wedstrijd terug. http://80.57.198.133/10%20Wielrennen/20 ... index.html
Voor het geval je ze nog niet gevonden had.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 25 april 2017 19:10

Afbeelding

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » wo 26 april 2017 14:01

Nog CTWT-ers die meedoen aan het DK en/of NK masters?

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 26 april 2017 14:23

WWWebber schreef:
wo 26 april 2017 14:01
Nog CTWT-ers die meedoen aan het DK en/of NK masters?
Helaas, tijdens het DK ben ik een lang weekend fietsen. Tijdens het NK rijd ik Rund um Koln. :-?
Had graag weer mee gedaan aan het NK Masters

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » do 27 april 2017 22:40

Ik wil even een lans breken voor de Omloop van de Peelrijt op 28 mei.

Het rondje is echt heel mooi geworden, flink wat beter dan vorig jaar toen het behoorlijk wat draaien en keren was en volledig in de weilanden. Nu is het een veel completere ronde met wat klinkertjes, bochtjes maar ook mooie rechte stukken. En de finish is weer in hartje centrum.

Wie wil 'm rijden? Ik sta inmiddels al ingeschreven. Mooi piekmomentje eind mei.

Pizzi
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » vr 28 april 2017 19:20

Geen CTWT, maar ga 'm wel rijden. Heb 'm vorig jaar niet gereden, maar blij om te horen dat het rondje leuker is geworden! Wel even afwachten hoe ik de Ronde van Noord Beveland verteer, die is op 27 mei 8)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 28 mei 2017 21:57

De Omloop van de Peelrijt werd dus afgelast... de Ronde van Noord Beveland ging wel door.

Na 4 weken gedoe thuis kon ik eindelijk weer eens een echte koers rijden. Zeer matige voorbereiding maar op zich kon ik nog wel teren op mijn vorm van eind april en die heb ik enigszins proberen te onderhouden de afgelopen maand.

Windkrachtje vier in Zeeland, een flink peloton en een kasseistrook na 15 kilometer. Redelijk achteraan gestart met de wetenschap dat ik 20 minuten zou hebben om op te schuiven. Dat ging redelijk. Beentjes voelden prima en ik dook met de eerste helft van het peloton de kasseistrook op. Daar brak het hier en daar maar geen man overboord want een klein gaatje was eenvoudig te dichten bij de haakse bocht erna. Daarom geen gaatjes dichtgereden maar meegeslopen als er iemand nerveus werd en zo bleef ik vrij eenvoudig in de eerste groep bij het opdraaien van de doorgaande weg. In de achtergrond waren er wel twee behoorlijke groepen te zien die de slag hadden gemist dus ik was redelijk tevreden. Hier werd even uitgehijgd wat mij de kans gaf om me bij de eerste 20 te melden.

Ksssssssssssstttt. Lekke band. F*ck. Na de bocht meteen aan de rechterkant gestopt en gaan bedelen om een wiel. Dat lukte bij auto 8 maar die auto's zaten dus ACHTER de twee geloste groepen. Ik reed weer door maar dit wiel liep duidelijk aan. Weer stoppen dus, wiel rechtzetten en achter een jurywagen verstoppen. Die meldden me dat ik teruggebracht mocht worden tot de eerstvolgende groep. Mijn achterstand was 2 minuten door dat geklooi met het wiel dus het duurde even voordat de groepen weer in beeld kwamen. Wel een mooi Kommetje gescoord achter de auto. Het leek nog op een zakdoek, de tweede (en dus de laatste groep in koers) zat op een seconde of 30 achter het peloton en slechts een seconde of 15 achter de tweede groep.

Na het dorpje ' Kats ' naderde ik eindelijk de groep en kon ik met een haakse bocht de sprong wagen naar de groep. Die achtervolging had de nodige energie gekost en met een enorme sprint van een meter of 200 kon ik het laatste wiel (van Pizzi :lol:) pakken van de groep. Hopend dat er genoeg ambitie zat om naar de groep daarvoor te rijden om dan met wat geluk nog het peloton te bereiken. Dat was mijn hoofd, mijn benen stonden enorm in de fik inmiddels en ik kon alleen maar in het laatste wiel mee. Op de Wantesweg brak mijn groepje en kon ik nog net naar de vier eersten springen. Tot het dijkje, die moesten we op en het voelde alsof ik op de Timmelsjoch zat. Poef. Benen weg en ik was gezien.

Al met al een teleurstellend verhaal. Wel tevreden met de benen want ik zat er tot de lekke band vrij comfortabel bij en anderhalve minuut dichtrijden is zelfs met hulp van volgwagens toch best pittig. Nu blijven onderhouden die vorm want in juni wil ik hier en daar toch weer wat echte koersjes gaan rijden.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 28 mei 2017 22:53

Dinsdag 20 juni Maassluis start ik bij de Sportklasse / Amateurs 40+ Wel een criterium over alleen maar klinkers en drempels. Wellicht ook wat uit de route voor je.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 29 mei 2017 08:42

Criteriums vind ik niet zoveel aan.

Ik maak wel een uitzondering voor de Heuvelrugronde van Driebergen deze donderdag. Ook uit praktisch oogpunt: ik werk om de hoek, donderdag is er altijd veel file en ik moet toch trainen.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 29 mei 2017 14:53

GoodRiddance schreef:
ma 29 mei 2017 08:42
Criteriums vind ik niet zoveel aan.

Ik maak wel een uitzondering voor de Heuvelrugronde van Driebergen deze donderdag. Ook uit praktisch oogpunt: ik werk om de hoek, donderdag is er altijd veel file en ik moet toch trainen.
Die heb ik 2 x gereden. Lekker overzichtelijk: 1,2km met 4 haakse bochten. (Bijna) alles vol gas en in de bocht even het linker pedaal hoog. Das alles :twisted: :lol:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 02 juni 2017 11:11

Inspirerend rondje inderdaad. Toen ik er kwam herinnerde ik me dat ik er in 2013 gereden heb. Een van m'n eerste koersjes toen, destijds moest ik een rondje laten lopen.

Nu moest ik achteraan starten en het duurde even voordat ik me voorin kon melden. Toen was de kopgroep net weg en helaas zagen we die niet meer terug.

Een paar keer gesprongen maar teruggepakt. Ik zat in vierde positie toen de jury blijkbaar in paniek raakte omdat de kopgroep dichterbij kwam. "Laatste ronde voor het peloton" riepen ze ineens en vlak voor de bocht kwamen er links en rechts renners naar voren sprinten waarbij ik ingesloten raakte. Die ronde dus maar laten lopen want een valpartij leek me niet onwaarschijnlijk en mijn leven wil ik best wagen maar niet voor een 21e plek.

Al met al tevreden over de vorm ondanks een lastige maand mei qua training. Dat ik zelfs bij een criterium voorin kan meedoen, geeft deze burger moed.

Komende maandag naar Mierlo voor het Regiokampioenschap. Ben benieuwd.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 02 juni 2017 11:22

GoodRiddance schreef:
vr 02 juni 2017 11:11
Komende maandag naar Mierlo voor het Regiokampioenschap.
CTWT zit toch in district Midden?
kan me herinneren dat Gerrit Alfa een keer geweigerd is vanwege deelname in verkeerde district.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 02 juni 2017 11:42

Ja. Ik doe al jaren mee in Mierlo. Veel dichterbij en leuker parcours.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 13 juli 2017 16:21

Gisteren even met Jan over gesproken:

Wie willen er meedoen aan de Grenslandklassieker?

Zondag 10 september. Redelijk makkelijk rondje van 11,7 kilometer... maar dan wel 9 x voor een totaal van 105 kilometer.

Strak georganiseerd daar in Brabant dus eigenlijk een 'moetje'.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » do 13 juli 2017 16:58

helaas op vakantie dan

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » do 13 juli 2017 20:33

Ik heb hem in ieder geval in de agenda gezet! Lijkt me een mooi koersje om naar toe te werken...
Dat wordt de komende 3 weken geen vakantie... zal maar een trainingskamp in Zeeland inlassen... :roll:
Afbeelding

Plaats reactie