CTWT Koers van de Maand - 2017 Editie

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Re: CTWT Koers van de Maand - 2017 Editie

Bericht door GoodRiddance » zo 09 april 2017 21:38

Vandaag dus de Sint Jozef Klassieker in Someren-Heide.

Vooraf wat twijfels. Afgelopen week wat weinig kunnen trainen en daardoor niet de voorbereiding kunnen doen zoals ik die voor ogen had. Vannacht slecht geslapen, rustpols erg hoog: niet ideaal.

Tegen de tijd dat ik bij de start was, stond iedereen er al :roll:. En dus maar wat rondjes gedraaid totdat de startfluit ging. Als laatste over de streep dus het inhalen kon beginnen.

Dat viel nog niet mee! De eerste twee ronden gingen behoorlijk hard en ik besloot me maar even rustig te houden en te wachten tot het enthousiasme voorin wat wegebte. Dat gebeurde toen er een flinke groep vooraan vertrok. Het was ook al snel duidelijk dat die weg gingen blijven want het gat was meteen enorm terwijl het peloton regelmatig stil viel. Het was ook snel besloten om rustig achterin te hangen. Daar was het prima toeven; even sprinten de bocht uit en dan rustig naar de volgende toe rollen. De wind was dan ook ideaal voor een grote groep.

Zo vlogen de kilometers voorbij. Met twee ronden te gaan ben ik gaan opschuiven. Niet heel ambitieus maar gewoon om te kijken hoe ver ik zou komen. Dat ging nog best goed, ik bewoog vrij makkelijk door het peloton naar voren. Met nog een ronde te gaan begon ik zelfs nog in een redelijke uitslag te geloven. In de eerste bocht gleed iemand onderuit en om niet over z'n hoofd te hoeven rijden, moest ik door het gras. Dat was het dan, de hele boel kwam weer voorbij en zo ben ik in het laatste wiel naar de streep gerold.

Al met al best tevreden. Het is de komende tijd nu eenmaal sprokkelen naar trainingsuurtjes dus veel ambitieuzer dan dit moet ik niet willen zijn.

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » zo 09 april 2017 22:18

Vandaag ook aan de start van de StJozef klassieker met de wielerselectie van het werk. Was benieuwd hoe ik er voor stond want in maart wel veel getraind (1600 eenzame kilometers) maar geen koersen gereden. Vanaf de start kon ik het makkelijk volgen voorin. Volgens plan reed er een groep weg met 2 man van ons team. Ik heb 2 rondjes de boel wat afgestopt waarna de groep gevlogen was. Na een paar rondjes de boel met zijn allen weer op gang getrokken en vrijwel continu bij de eerste 15 van het peloton gereden. Doordat mijn drinken op was en ik een bidon liet vallen even een dipje gehad maar hier weer uitgekomen. Nog een keer geprobeerd weg te springen maar lukte niet. Lekker uitgereden tot aan de finish.

Erg blij met de vorm. Kon makkelijk volgens op koers van 90km.

Volgende trainingendoelen zijn werken aan een sprint, zal toch keer mee moeten sprinten als ik goed mee kan komen, en wat langere blokken trainen zodat ik mogelijk eens een keer een ferme demarrage kan plaatsen aan het einde van een koers.

Dik tevreden

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ottie » ma 10 april 2017 06:55

:oke: heren voor het posten van de verhalen. Leuk om weer koersverhalen te lezen
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 10 april 2017 08:58

Inderdaad mooie verhalen! :oke:

Nog koersfoto's gevonden?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

grinjo
Kinderzitje
Fiets: Scott CR1 pro 2013

Bericht door grinjo » ma 10 april 2017 10:20

Dit was mijn eerste echte, na afgelopen woensdag mijn eerste WVAN. Doel was plezier hebben en kijken waar ik sta.

Vanuit de start ging het behoorlijk hard, maar goed te volgen. Kopman Roy (De Kempen) startte helemaal achteraan en reed na 5 rondjes naast mij verder naar voren. Hij had in de kopgroep moeten zitten... Ik kon me in de buik van het peloton goed handhaven. Benen top, rug deed zeer, echt wennen! Met nog 6 rondes te gaan gaf Roy aan dat ik maar eens mee naar voren moest in zijn wiel. Dat een half rondje volgehouden met duw- en trekwerk (vooral positie houden is pittig), toen floepte er eentje tussen. Half rondje later had ik zijn wiel weer te pakken rond plek 25/30)

Daarna iets terug laten zakken. Iets naar achteren kostte het me minder energie te handhaven. Doel was om de laatste ronde vanaf start-finish naar voren te rijden waar Roy en Dennis zich makkelijk handhaafden. Dat ging goed, totdat jongen voor mij in de eerst volgende bocht onderuit schoof. Blij dat ik er in een reflex omheen kon schieten en dat de snelheid lager lag in de bocht. Gat op peloton makkelijk kunnen dichten. Vervolgens schakelfout in bocht 2. Toen besloten dat plek 30 of 70 eigenlijk ook niks uitmaakt. Uiteindelijk 67e. Trots.

Verdere eerste ervaringen;
- beetje duwen/trekken/roepen/schelden hoort erbij.
- rubberlucht van remblokjes in iedere bocht.
- over een bidon rijden (2x) is niet cool..
- van te voren denk ik waar begin ik aan maar als ik eenmaal wegben geen enkele schrik.

Op naar de volgende! Meer dan tevreden! Benen kunnen het makkelijk, rug moet nog behoorlijk wennen aan dit geweld!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 10 april 2017 10:31

Ging hij nou in z'n eentje onderuit? Ik zag ineens een hoofd voor m'n wiel verschijnen maar het leek alsof hij zomaar onderuit gleed.

grinjo
Kinderzitje

Bericht door grinjo » ma 10 april 2017 10:42

Het was die jongen van TU Delft. Had onderweg nog naast 'm gereden en gezegd: 'Nice bike'; Gave zilveren Scott. Maar plots lag ie inderdaad op de grond. Geen idee waarom... Begreep ook niet waarom er iedere keer geremd werd bij die 'kruispunten op de lange rechte einden...

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 10 april 2017 10:43

grinjo schreef: - over een bidon rijden (2x) is niet cool..
waren er weer hele meutes die een bidon aan probeerden te pakken? Bij eerdere koersen ook gezien. Meer bidonnen op de grond en voor de wielen dan er succesvol aangepakt werden. Misschien moeten sommige eerst een beetje oefenen in het aanpakken/aangeven voordat ze met bidonnen gaan strooien.

grinjo
Kinderzitje

Bericht door grinjo » ma 10 april 2017 10:45

Ja of gewoon net als ik, al moeite hebben met het opdrinken van 2 bidons tijdens de koers. Hoef je er ook geen aan te pakken :)

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 21 april 2017 10:27

Morgen Omloop van het Munnikenland. vorig jaar bij de sportklasse een waar slagveld (125 gestart, 38 gefinished) en nu is er voor morgen dezelfde wind en windrichting verwacht. Brian Burggraaf is in vorm, ik zat afgelopen woensdag met hem in koers waar die ongelooflijk sterk was. (reed bijna in zijn eentje heel de koers voor het peloton uit). Voor mij morgen de eerste grote koers wat een omloop is. Ik ben benieuwd.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 21 april 2017 11:41

MrAnMo schreef:
vr 21 april 2017 10:27
Morgen Omloop van het Munnikenland. vorig jaar bij de sportklasse een waar slagveld (125 gestart, 38 gefinished) en nu is er voor morgen dezelfde wind en windrichting verwacht. Brian Burggraaf is in vorm, ik zat afgelopen woensdag met hem in koers waar die ongelooflijk sterk was. (reed bijna in zijn eentje heel de koers voor het peloton uit). Voor mij morgen de eerste grote koers wat een omloop is. Ik ben benieuwd.
Morgen ook weer aan de start. Is de 1e koers met een rode cirkel in de agenda. Deze omloop is ligt mij normaal gesproken goed en vind ik leuk om te rijden, zeker omdat de wind altijd wel ergens op het parcours van invloed is. Vorig jaar met een matige voorbereiding een 14e plek er uit kunnen slepen. Morgen hopelijk betere benen en kijken of de top 10 mogelijk is...

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 21 april 2017 11:51

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Afgelopen woensdag mijn eerste KNWU koers gehad met 70 man en daar was ik 14e. De trainingswedstrijden die ik op omlopen heb gereden gingen mij meestal het makkelijkste af maar daar waren vooral brede wegen en was een recht stuk niet langer als 1,5 km. Morgen zijn het veel fietspaden en een paar lastige bochten, stiekem vind ik het dus best wel spannend. Ik zet in op uitrijden en dan ben ik al tevreden.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 21 april 2017 11:58

Hooguit 1 klein stukje fietspad toch? Maar als het op de kant gaat heb je toch niet meer dan een halve meter nodig
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Metor
Moderator

Bericht door Metor » vr 21 april 2017 12:05

Thierry le Brun schreef:Hooguit 1 klein stukje fietspad toch? Maar als het op de kant gaat heb je toch niet meer dan een halve meter nodig
1 fietspad inderdaad.
En vorig jaar ging het op het breedste deel van het parcours op de kant en niet meer gezien dan het witte lijntje en de berm.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 21 april 2017 12:51

Metor schreef:
vr 21 april 2017 12:05
Thierry le Brun schreef:Hooguit 1 klein stukje fietspad toch? Maar als het op de kant gaat heb je toch niet meer dan een halve meter nodig
1 fietspad inderdaad.
En vorig jaar ging het op het breedste deel van het parcours op de kant en niet meer gezien dan het witte lijntje en de berm.
als je goed bent kan het parcours niet smal genoeg zijn. ben je dat niet dan moet het zo breed mogelijk zijn :-?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 21 april 2017 13:36

Op het juiste moment voorin rijden! Maar dat klinkt makkelijker dan het is.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 21 april 2017 21:19

Ik heb me helaas moeten afmelden voor morgen (en voor LIessel). Veel succes voor de starters! Mooie koersjes.

marcello
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » vr 21 april 2017 21:49

Succes morgen bij de Omloop van het Munnikenland!

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » za 22 april 2017 10:00

ik heb afgelopen donderdag en auto-ongelukje gehad in Gelsenkirchen. Onze auto probeerde een tram weg te koppen maar de tram gaf niet mee. licht gekneusde nier en de dokter vind het niet slim als ik vandaag koers. mooi kut want stond op scherp.
nou 3 dagen rust en dan maar weer trainen en volgende week Ronde van Geldrop.

heb mij dus afgemeld bij de organisatie

Metor
Moderator

Bericht door Metor » za 22 april 2017 14:04

Afbeelding

Verslag volgt!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 22 april 2017 16:25

Lekker man! Benieuwd naar het verslag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 22 april 2017 17:22

Ik had pech. Zat midden in een valpartij. Ik snap nog steeds niet dat ik zelf overeind ben gebleven. Daarna op een gat. Wel dichtgereden alleen herstellen lukte niet. 1 lang recht stuk op de kant liet mij zo in het rood gaan dat lossen een kwestie van tijd was. Vanaf ronde 2 in een klein groepje gezeten na ronde 7 uit koers gehaald. Wel geklasseerd als 68e maar dat was niet wat ik gehoopt had.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door MrAnMo op za 22 april 2017 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

marcello

Bericht door marcello » za 22 april 2017 18:22

@Metor, mooie uitslag met zo'n deelnemersveld!

marcello

Bericht door marcello » za 22 april 2017 18:24

@MrAnMo Dat is wel balen zeg! Maar gelukkig ben je overeind gebleven.

Vergeten en op naar de volgende?

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 22 april 2017 19:45

Mooie uitslag Marcel, gefeliciteerd. @Marcello, inderdaad gewoon even uithuilen en dan weer de volgende. Morgenochtend een trainingskoersje maar dat zal wel niet veel worden (ik geloof namelijk nooit dan mijn benen dan zijn hersteld) en dan volgende week zondag aan de start bij de Haagsche wielerdag.

Plaats reactie