Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
henkv
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cervélo SLC
Contacteer:

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door henkv » zo 09 maart 2008 16:56

Super fast schreef: misschien moet ik m'n km's ook maar eens gaan bijhouden ;-). Nog 1,5 week voor de 1e echte koers :roll:
Dat is een goed idee! Doe dat dan vooral hier dan kunnen we er nog wat van opsteken! Succes volgende week!
Mijn trainingen, foto's en blog: Bikeplanner: HenkV

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Bericht door Thierry le Brun » zo 09 maart 2008 17:04

een beetje wedstrijdrijder had toch wel bij wat ie uitspookt op de fiets. is het niet voor nu dan in ieder gev al voor de komende jaren. kun je nog een beetje analyseren waar het goed, of fout, is gegaan.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

coulthard
Driewieler
Fiets: Cannondale six13

Bericht door coulthard » zo 09 maart 2008 17:38

Super fast schreef: 4 rondes voor 't eind moesten de junioren afsprinten (naast Jelle was er nog een andere junior), Jelle ging er vandoor op 't stuk waar de wind bijna van opzij kwam. Met wat moeite kwam ik in z'n wiel zonder de rest mee te nemen. Toen nog 4 rondjes door gereden, Jelle had al gezegd dat ie door zou blijven rijden. Dus met z'n 2'en kop over kop verder gereden. Ondertussen veegde we de nodige waaiers van Dames, Amateurs,
Jelle naaide met die actie mooi zijn eigen teamgenoten, althans clubgenoten (hij rijd zelf bij sparkasse, maar is lid van OWC). 2 OWC´ers erachter gingen er min of meer vanuit dat hij ging stoppen. Zijn goed recht natuurlijk om door te rijden, het is immers een openbare weg.
Laatst gewijzigd door coulthard op zo 09 maart 2008 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » zo 09 maart 2008 17:54

Metor schreef:Vandaag naar Enter geweest. Daar Daniel en Noontje ontmoet.
Veel wind maakte het behoorlijk pittig vandaag. De training van gisteren was nog duidelijk voelbaar dus het zou zwaar worden.
Daar is voor mij ook ongeveer alles mee gezegd. Marcel nog ontmoet en verder een ^&#$koers voor mij. Had niet de macht om mijn beschutte plekjes in het peloton te verdedigen dus regelmatig in de wind. Werd niet prettig gekoerst, mensen die hun kopbeurten niet overnamen en vervolgens jou wel op de kant zetten na een kopbeurt enzo. Benen waren te slecht om daarmee een antwoord te kunnen geven en moest dus lossen. 50min rondjes gedraaid en op het gemakt weer terug naar Enschede. Alles bij elkaar toch nog een kleine 93km gefietst vandaag.
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Super fast
Carbon Racefiets
Fiets: in ruste

Bericht door Super fast » zo 09 maart 2008 19:24

coulthard schreef: Jelle naaide met die actie mooi zijn eigen teamgenoten, althans clubgenoten (hij rijd zelf bij sparkasse, maar is lid van OWC). 2 OWC´ers erachter gingen er min of meer vanuit dat hij ging stoppen. Zijn goed recht natuurlijk om door te rijden, het is immers een openbare weg.
Ten eerste is het een trainingskoers, daar kan 't geen kwaad om je teamgenoten te naaien. Wij hebben 't hele voorjaar met de ploeg achter elkaar aan lopen rijden.
Ik wist al 4-5 rondes voor de demarrage dat Jelle door zou rijden. Als 't beter uitgekomen was dan had ik de boel gewoon voor hem op de kant gezet, dan waren ze er ook gewoon er afgeweest. Toen ik naar Jelle toesprong probeerde Ties en Wolkotte dat ook, maar zij kwamen gewoon te kort. De laatste 3 rondes heb ik bijna al 't kopwerk gedaan (laatste 2 compleet) en ik 't gat werd enorm terwijl zij met z'n 2'en reden.

Bij de jury was er ook een zeikerd geweest die er over was komen klagen dat Jelle door reed, maar die is weggestuurd omdat 't maar een trainingswedstrijdje is. Naar mijn mening volledig terecht. Die laatste 16 km zijn voor hem een goede training geweest.

Ik vond 't wel mooi dat al die andere Elite/Belofte zich naar huis toe laten rijden door een junior. Het feit dat ik alleen over de streep kwam had helemaal niets te maken met 't doorrijden van Jelle, dus valt hem dat ook echt niet te verwijten.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » zo 09 maart 2008 19:30

Super fast schreef:Kwam ik toch nog mooi solo over de finish :lol:
Mooi, man! :oke:

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » zo 09 maart 2008 19:33

Thierry le Brun schreef:een beetje wedstrijdrijder had toch wel bij wat ie uitspookt op de fiets. is het niet voor nu dan in ieder gev al voor de komende jaren. kun je nog een beetje analyseren waar het goed, of fout, is gegaan.
Natuurlijk is er een Excel bestand ;-), maar daar staan alleen uren in. KM's hou ik niet bij omdat ik 't volledig doelloos vind. In de winter schiet het totaal niet op qua km's op de CX terwijl de training net zo goed is als dat ik de wegfiets zou pakken. In de zomer gaat 't wel weer lekker hard met etappe koersen en klassiekers... Als iemand vraagt hoeveel km's ik rij dan vermenigvuldig ik wel gewoon de uren met 30, zal wel redelijk in de buurt komen.

coulthard
Driewieler

Bericht door coulthard » zo 09 maart 2008 19:58

@super fast

Ach ja het is idd. maar een trainingskoers.

Leuk dat je renners eraf rijd, maar sommigen zien het ook als pure training en hebben geen zin om vanaf de start irritant op de kant te gaan rijden.
Ik ga verder geen zeikerij beginnen, maar ik was na de koers daar ook (gewoon om los te fietsen) en je zou, dat is mijn mening, wel iets beter om kunnen gaan met je woorden formulering. Wat respect naar andere renners toe is nooit mis. (zie dat als positief kritiek)

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » zo 09 maart 2008 20:03

Rijn-Bollenstreekcompetitie 2008, 9 maart: Leiden

Baggerweer, dus een klein startersveld. 7 nieuwelingen, 7 veteranen en 6 senioren. In de laatste categorie een gretige Bruco, die wel van regen, wind en modder houdt.

Het koersverloop laat zich in één woord omschrijven: tam. Grupetto compatto all the way. Ofschoon de benen verre van goed waren (met name bergop), nam ik mijn verantwoordelijkheid, zoals dat heet, en bemoeide me intensief met de debatten vooraan. Beetje sleuren op kop, ontsnappinkjes annuleren (auw).

Nadat de veteranen hun pleidooi hadden beslecht ('massasprint'), waren er nog vier senioren in koers. De lust tot kopwerk was er bij mijn metgezellen wel een beetje af. Het grote 'calculeren' kon beginnen... Ik rekende mezelf rijk: puntjes in de knip, één Avanti-jongen met derailleurproblemen, slijtage alom. Maar de finish was niet geweldig. Na een hele ronde op kop, zonder 'jus' in de benen en het miraculeus, spontaan verdwijnen van voornoemd derailleurprobleem, drukte ik als vierde mijn wiel over de natte eindstreep.

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » zo 09 maart 2008 20:19

Super fast schreef:Ten eerste is het een trainingskoers, daar kan 't geen kwaad om je teamgenoten te naaien.
Ik ken een ploegleider die daar heel anders over denkt.
Die vindt dat je hiermee verkeerde gewoontes kweekt.
It never gets easier, you just go faster.

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » zo 09 maart 2008 22:00

coulthard schreef: Leuk dat je renners eraf rijd, maar sommigen zien het ook als pure training en hebben geen zin om vanaf de start irritant op de kant te gaan rijden.
Ik ga verder geen zeikerij beginnen, maar ik was na de koers daar ook (gewoon om los te fietsen) en je zou, dat is mijn mening, wel iets beter om kunnen gaan met je woorden formulering. Wat respect naar andere renners toe is nooit mis. (zie dat als positief kritiek)
Ik zie 't ook gewoon als training en maar niet als een duurtraining. :D Ik was niet diegene die de boel veel op de kant gezet heeft, daarvoor waren andere verantwoordelijk.

't zelfde geldt ook voor jouw, je zeikt Jelle af terwijl die juist heel goed reed... 't Enige wat ik na de finish gezegd heb was volgens mij niet lomp ofzo. Alleen dat we 'm gedubbeld hadden en dat ik hem allang had weg zien fietsen.

@Oege. Een trainingswedstrijdje heeft weinig zin als je er met 15 man bovenuit steekt en dan de boel plat gaat leggen als er een paar weg zijn. Dan zijn er een paar aan 't trainen en de rest zit uit z'n neus te vreten. De ploegleiding heeft ons duidelijk de opdracht gegeven om er iedere in te vliegen en niet te veel aan ploegenbelang te denken. Het gaat erom dat we goed trainen in 't voorjaar, niet zo zeer om wie 't sprintje wint. En als je een gat dicht moet rijden naar een groepje toe, dan doe je dat natuurlijk samen. :oke:

coulthard
Driewieler

Bericht door coulthard » ma 10 maart 2008 10:28

Die hebben we gedubbeld, ingepakt en opgestuurd. (op een vrij arrogante toon.)

En dat zeg je over een renner die een palmares heeft waar jij nog heel wat jaartjes voor moet koersen. Die man werd wel gewoon 8e op het NK 2 jaar geleden, achter 6 man van Rabobank (om maar een voorbeeld te noemen). Hij weet wel wat hij aan het doen is, en dat valt niet binnen de catogorie in Enter op de kant gaan rijden, terwijl je maar met 10 man aan de start staat. Het lijkt mij zinniger als waaier te gaan rijden en dan 3 ronden voor het einde pas te gaan demarreren.
Wat ons overgins ook niet lukte vorige week, vooral dankzij een actie van een teamgenoot van jouw. Maar dat terzijde.

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » ma 10 maart 2008 12:14

Uh ja maar die laatste 2 woorden heb ik echt niet gezegd.

Misschien dat je je mening gewoon voor je moet houden als je er niet bij bent geweest. Het slaat namelijk helemaal nergens op wat je uitloopt te kramen. Ties en Wolkotte hebben het op de kant gezet (incl elkaar) toen we nog iets van 13 ronde moesten rijden, niet ik... Daarna was het Mart die het 3 ronde achter elkaar op de kant heeft gezet, niet ik...
En daarbuiten is er helemaal niemand de bepaald hoe er in een trainingswedstrijd gereden moet worden, dus ook jij niet volgens mij. Ik vlieg iedere trainingswedstrijd erin, als 't windstil is ga ik niet 1,5 uur in een groep om er vervolgens pas van door te gaan. Ik rij nu nog geen klassiekers, dus moet ik m'n diepgang op een andere manier halen en daarvoor wilde ik graag trainingswedstrijdjes gebruiken.
Ik snap niet echt wat je probleem is naar mij (en Jelle) toe.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 10 maart 2008 13:50

Super fast schreef:...dus moet ik m'n diepgang op een andere manier halen...
Dan is dat je aardig gelukt!

canyonman
Fiets: Simplon Pavo

Bericht door canyonman » ma 10 maart 2008 14:26

Alexander schreef:
Super fast schreef:...dus moet ik m'n diepgang op een andere manier halen...
Dan is dat je aardig gelukt!
Inderdaad, hij heeft solo gewonnen :oke: :oke: (al is het maar een trainingswedstrijdje)
you can do it!

coulthard
Driewieler

Bericht door coulthard » ma 10 maart 2008 15:05

Volgens mij heb je niet nog door dat ik bij het clubgebouw van de voetbalvereniging was na de koers, ofwel? Ik had een zwarte windstopper aan.
Ik vroeg je toen nog waar die bepaalde persoon was. Dus kreeg ik het antwoord wat ik hierboven geplaatst heb. Kan je ontkennen of niet, maar dat is wat ik (heel) goed gehoord heb.

Wat betreft de koers ben ik niet bij geweest.
Wie was nu de gene die de eerste 2 ronden solo reed? Dus wie gooide nu de koers open.......
Ik basseer mijn mening op de reacties van diverse renners, waaronder jij. Ik zit al redelijk wat jaartjes op de fiets en ken al heel wat renners, o.a. in jouw ploeg en ook bij Piels.

Je kan mij van alles verwijten, maar je eigen acties bijten jezelf in de vingers.

Nee ik heb respect voor mijn tegenstanders, of dat nu de eeuwige nummer 1 is, of de nummer laatste. Misschien nog wel meer voor die laatste renner, die fietst puur en alleen voor zijn plezier. Zonder al die renners die niet winnen, ben je ook geen winnaar.

Maar goed genoeg modder gegooid, weer back on topic.
Dit was mijn laatste commentaar erover.
Laatst gewijzigd door coulthard op ma 10 maart 2008 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » ma 10 maart 2008 15:08

coulthard schreef:
Nee ik heb respect voor mijn tegenstanders, of dat nu de eeuwige nummer 1 is, of de nummer laatste. Misschien nog wel meer voor die laatste renner, die fietst puur en alleen voor zijn plezier. Zonder al die renners die niet winnen, ben je ook geen winnaar.
:oke: :oke:

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 10 maart 2008 16:29

pinarello schreef:
coulthard schreef:
:oke: :oke:
+1

@canyon. Trainingen/wedstrijdjes zijn bedoeld om gezamelijk beter te worden waarbij een training gekoppeld is aan een wedstrijddruk. Het doet me een beetje denken aan een irritant ventje waar ik vroeger vaak mee getennissed heb. Als ik dan naar het net wilde om mijn volley te oefenen moest ik altijd erg opletten. Een iets te makkelijke bal werd dan knoeihard op het lichaam geslagen of anders ging de bal uit. En een rally over meerdere slagen was echt dan een uitzondering. Dat noem ik dan geen training meer....Dat gevoel krijg ik een beetje als ik bovenstaande lees. Allemaal veel te serieus op het verkeerde moment.

canyonman

Bericht door canyonman » ma 10 maart 2008 17:03

Alexander schreef: @canyon. Trainingen/wedstrijdjes zijn bedoeld om gezamelijk beter te worden waarbij een training gekoppeld is aan een wedstrijddruk. Het doet me een beetje denken aan een irritant ventje waar ik vroeger vaak mee getennissed heb. Als ik dan naar het net wilde om mijn volley te oefenen moest ik altijd erg opletten. Een iets te makkelijke bal werd dan knoeihard op het lichaam geslagen of anders ging de bal uit. En een rally over meerdere slagen was echt dan een uitzondering. Dat noem ik dan geen training meer....Dat gevoel krijg ik een beetje als ik bovenstaande lees. Allemaal veel te serieus op het verkeerde moment.
Dat is nu precies wat SF doet. Hij rijdt weg en de anderen moeten werken om hem terug te halen. Er wordt dus serieus getraind. Dat de anderen vervolgens niet bij machte zijn om SF terug te halen is niet SF te verwijten. Als hij rustig in de groep blijft peddelen is het voor hem geen serieuze training en ook voor de anderen niet (deze kunnen immers lekker tussen de wielen meerijden). Als het als irritant beschouwd wordt dat er gedemarreerd wordt, dan moeten die renners geen trainingswedstrijdjes rijden, maar gewoon lekker een toertocht rijden. Als er iemand met kop en schouders bovenuit steekt, mag hij dat laten zien. Dat is geen arrogantie maar suprematie. Aan de rest om daar een passend antwoord (dus meer c.q. beter trainen) op te vinden. Kijk naar de jaren van ene Lance. Daar beet de rest zich ook stuk op. Je traint om beter te worden, althans met die instelling rijden wedstrijdrijders rond. Als SF wil socializen belt hij deze toerder wel voor een training. En ja dan is het heel irritant als hij een blokje D2 wil doen en ik fiets naast hem in W. Maar mij hoor je niet klagen. Ik kies hiervoor net zoals alle ander deelnemers aan trainingswedstrijdjes. Wedstrijden is competitie. Competitie is hard.
you can do it!

coulthard
Driewieler

Bericht door coulthard » ma 10 maart 2008 17:14

Deels ging het over de koers.

Maar mijn aandacht ging meer uit naar wat er buiten de koers gebeurde. Als je de beste bent in koers, prima laat je dat zien. Betekent nog niet dat je na een koers de koning van Enter bent, ofwel.
Of verdiend iemand met mindere kwaliteiten minder respect.
Is een arts een beter mens dan een loodgieter?

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » ma 10 maart 2008 17:17

coulthard schreef:Deels ging het over de koers.

Maar mijn aandacht ging meer uit naar wat er buiten de koers gebeurde. Als je de beste bent in koers, prima laat je dat zien. Betekent nog niet dat je na een koers de koning van Enter bent, ofwel.
Gezien het onderschrift van SF kun je het antwoord wel raden :-?

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 10 maart 2008 17:57

pinarello schreef:Gezien het onderschrift van SF kun je het antwoord wel raden :-?
Lees het onderschrift van Dingo ;-)

(voordat ie 't verandert: Nice guys finish last)

SF :oke:
Querer es poder

Super fast
Carbon Racefiets

Bericht door Super fast » ma 10 maart 2008 18:10

pinarello schreef: Gezien het onderschrift van SF kun je het antwoord wel raden :-?
Zo zo je stijgt nu wel erg boven je oude niveau uit. Voorheen kwam je niet verder dan reageren met smilies op alles wat ik zei. Heb je toch goed geoefend, ga maar een sticker bij de juf ophalen :oeps:. Hou je mond toch gewoon als je werkelijk nul komma niets aan een topic bij te dragen hebt. Op dat onderschrift is trouwens iets van toepassing van "humor" heet.

Coulthard overdrijft de boel in mijn optiek gewoon zwaar. Er worden hele theoriën over respect aan 1,5 woord opgehangen. De rest van 't verhaal is niet uit 1e hand en klopt gewoon voor een aanzienlijk deel niet. Klaar, dat heeft niets met modder gooien te maken, maar gewoon de feiten op tafel leggen.

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » ma 10 maart 2008 18:13

Dat is mooi dat je van een vleugje humor houd: als je idd net zoveel geld had als dat andere had je nu je eigen profploeg kunnen financieren :D

canyonman

Bericht door canyonman » ma 10 maart 2008 18:16

pinarello schreef:
coulthard schreef:Deels ging het over de koers.

Gezien het onderschrift van SF kun je het antwoord wel raden :-?
Is het arrogant als je een renner bent met het nodige talent en je gaat op zaterdag een duurtraining van 5 uur afwerken met 2 toerders ( 1 in Caise D'epargne outfit en de ander in een shirt van een Italiaans team)? Ik ken genoeg renners met beduidend mindere kwaliteiten die de neus ophalen voor toerders. Sterker nog, je bent nog te min voor ze om te groeten. Deze wannabee's willen alleen omgaan met hun eigen soort.
you can do it!

Plaats reactie