Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Tommeke
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Tommeke » wo 31 maart 2010 12:03

Bruco schreef:Het Swift Tuesday Terror seizoen is weer geopend. Aan de BrucoDiesel was dit heuglijke feit evenwel niet besteed. Klein, maar sterk, deelnemersveld; een koude start; volle bak from the word go. Weer een DNF-je erbij.
Klinkt heel bekend! Twee weken geleden heb ik onze race commisaris ook geholpen met 't uitdelen van nummers etc. Ik ben ook zo'n diesel, het was stervenskoud en ik kwam niet op gang. Na een kwartier moeten lossen, en alle Golden Power en spaghetti eruitgegooid. Slecht geslapen, slecht gegeten en rijden als een pannekoek ;)
Een week later reed ik met twee vingers in de neus uit en wist ik met een soort van demarrage het peloton nog op gang te brengen. En gister op een trainingstijdritje eindigde in de middenmoot, tussen de A's, een groepje wat zich binnen 15 seconden bevindt. Ondergetekende is officieel toerder zonder licentie :knor:

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 07 april 2010 15:28

Tommeke schreef:Een week later reed ik met twee vingers in de neus uit [...]
Komt mij niet bekend voor. :oops: Wederom opgerekt... :-?

Tommeke
Aluminium Racefiets

Bericht door Tommeke » wo 07 april 2010 20:26

Bruco schreef:
Tommeke schreef:Een week later reed ik met twee vingers in de neus uit [...]
Komt mij niet bekend voor. :oops: Wederom opgerekt... :-?
Leuk verslag! Ik moet helaas al voor de tweede keer op rij verstek geven. Nu ivm de studie :-(

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 14 april 2010 15:21

Zo, de eerste dinsdagavond DF is een feit, al ben ik niet netjes in 't péloton gefinished. Daarvoor kregen rupsje en zijn boordcomputer dan weer too many signals.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 21 april 2010 12:53

En ook gisteren weer lekker gesneuveld, maar niet overleden, tussen de pappenheimers.

Tommeke
Aluminium Racefiets

Bericht door Tommeke » wo 21 april 2010 17:16

Ik had afgelopen donderdag ook een DNF, vlak voor de start nog 'n lekke band.. Toen maar ingehaakt, maar 't tempo lag me te hoog en m'n benen schoten vol. Eén tip: rij een dag van te voren niet een tijdrit van 14km. Ik was nog helemaal gammel..

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 28 april 2010 11:16

Gisteren duurde de koers een half uur en drie valpartijen te lang. :-( Zelf wel ongeschonden 'gefinished', maar weinig plezier beleefd aan het grabbelen naar 'de flos'.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 26 mei 2010 14:15

Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen: gisteren eindelijk een acceptabele Tuesday Terror gereden. :)

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Tim » wo 26 mei 2010 17:19

niks zo goed voor de moraal als een gat dicht'poefen' en dan handhaven in de kopgroep. Da's met de grote mannen meespelen :D :oke:

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » wo 26 mei 2010 19:11

Tim schreef:niks zo goed voor de moraal als een gat dicht'poefen' en dan handhaven in de kopgroep.
Precies. Dat die kopgroep (of eigenlijk: sub-kopgroep) vervolgens toch wordt bijgehaald, is dan een klein detail. :)

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 08:34

Omdat ik dit jaar nog geen trainingswedstrijd gereden had en er zaterdag niet direct afgepeerd wil worden als het echt hard gaat, gisteren maar eens bij de Mol meegereden. De dinsdag en donderdag red ik het niet met werk en daarnaast gaat de maandag wat rustiger dus leek me een mooie start.

Echter, al na drie rondes was er een valpartij (meerdere), mooi tussen de vallenden door kunnen rijden (wilde eigenlijk liever meteen naar huis, had het al wel gezien) en daarna vier rondes 30 aan het uur zodat ze de boel op konden ruimen. Toen we weer mochten zat de schrik er aardig in en werd er rustig, maar daardoor bloedje zenuwachtig gereden, ik ha dhet helemaal niet naar mijn zin. De helft kan namelijk sturen, de andere helft niet en heb de meest idiote slingerbewegingen gezien en regelmatig de remmen moeten aantikken. Gelukkig werd de laatste 25min het gas erop gegooid, waardoor er een stuk netter werd gereden.

Laatste 2 rondes voor de dames: op het dooie akkertje weggereden, twee dames in het wiel, 300m voor de finish handjes op het stuur en hen hun competitie laten uitvechten. Een paar meter voor de finish stond PFW dus meteen maar naar hem toe gereden, tot commentaar van de jury :lol: . Ben benieuwd of ik geklasseerd ben ;-)

Uiteindelijk toch nog 40gemiddeld exact, maar volgende keer lekker veilig bij de elite...
Laatst gewijzigd door Noontje op di 01 juni 2010 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » di 01 juni 2010 08:40

Noontje schreef:maar volgende keer lekker veilig bij de elite...
Op dinsdag en donderdag mag ook iedereen meedoen, dus of het dan direct veel veiliger is...
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 08:48

PFW schreef:
Noontje schreef:maar volgende keer lekker veilig bij de elite...
Op dinsdag en donderdag mag ook iedereen meedoen, dus of het dan direct veel veiliger is...
Hmm en ik maar denken dat het enkel voor licentiehouders was... Afijn, toch ben ik van mening dat het di en do veiliger is, zegt iedereen en daar vertrouw ik dan maar op ;-)

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 01 juni 2010 08:56

Noontje schreef: Hmm en ik maar denken dat het enkel voor licentiehouders was... Afijn, toch ben ik van mening dat het di en do veiliger is, zegt iedereen en daar vertrouw ik dan maar op ;-)
Het niveau ligt wat hoger, dus zal wat ander publiek trekken.

Maar zelfs prutsers als ondergetekende mogen meedoen...

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 01 juni 2010 09:25

Noontje schreef:tot commentaar van de jury
Kan ik me eerlijk gezegd wel wat bij voorstellen. Demarreer dan niet. Of kon je PFW echt niet weerstaan toen je hem zag?

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 09:32

Ronald schreef:
Noontje schreef:tot commentaar van de jury
Kan ik me eerlijk gezegd wel wat bij voorstellen. Demarreer dan niet. Of kon je PFW echt niet weerstaan toen je hem zag?
Jury moest erom lachen ;-) was ook echt een halve meter voor de finish. Ik demarreerde niet, ging echt errrug langzaam, omdat iedereen netjes zijn benen stilhield voor de dames. Ben toen weggereden met nog geen 40, twee in het wiel, heb die laten afsprinten en ben zelf gestopt daarna.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » di 01 juni 2010 09:35

Ronald schreef:Of kon je PFW echt niet weerstaan toen je hem zag?
Dat zal het zijn geweest ja... :knor:

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 09:39

PFW schreef:
Ronald schreef:Of kon je PFW echt niet weerstaan toen je hem zag?
Dat zal het zijn geweest ja... :knor:
Hij stond daar zo eenzaam ;-)

timbo16
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cube Litening
Contacteer:

Bericht door timbo16 » di 01 juni 2010 16:12

Ik was er gister ook bij.
Zat precies achter een dame die van schrik ook maar ging liggen, ik kon gelukkig net optijd om haar heen.
Die nieuwe start was wel wat vervelend voor de benen vond ik.
In het laatste half uur ging het tempo iig lekker omhoog en heb ik mezelf naar voren gewerkt om nog mee te rijden en mee te proberen bij een enkele ontsnapping.
Ik laat me zelf nog wel wat makkelijk van m'n plek af duwen waardoor ook nog wel is moeite heb om goed op lijn te blijven en waardoor ik ook in de laatste ronde net de goede plek kwijt ben die ik dan veroverd had. met de sprint gelukkig wel wat plekjes terug gepakt.
Mjah we blijven leren zullen we maar zeggen.

Gaat het op Dinsdag en Donderdag veel harder of valt dat wel mee?
Ik heb nu 4x mee gedaan om maandag en het gaat me iedere keer iets beter(moet nog een hoop leren want wielren nog maar net eigenlijk, dus ik val denk ik onder de prutsers genoemd hierboven)

Noontje wat voor teneu droeg jij dan?(dat zwart/gele Gaul pakje ofniet?)

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 16:34

timbo16 schreef:
Inderdaad.
Jij??

DInsdag en donderdag zal het vast iets harder gaan gemiddeld (of soms niet), maar neem aan dat er wat lekkerder gereden wordt, minder jojo-en

RazorBlade
Carbon Racefiets
Fiets: VT 850, Concorde
Contacteer:

Bericht door RazorBlade » di 01 juni 2010 16:56

Als kenner van de de koersen bij de Mol ;-) Maandag is soms een prutskoers. Er rijden er 10 weg en de rest wil, kan het gat niet dichten, dus handjes op het stuur en einde koers ;-) Ook minder stuurvast en ook bij een massasprint soms een linke boel..

Dinsdag en donderdag is het sowieso een half uur langer en als daar een groepje wegrijd dan komt er vaak wel actie ;-) Daardoor kan de snelheid flink opgejaagd worden ronde na ronde. Dat zul je op de maandag niet meemaken. Soms gaat het wegrijden en terughalen de hele avond door en is het dus hollen en stilstaan en een grote interval show.. Het grootste verschil zijn de tempowisselingen/versnellingen en die kunnen echt moordend zijn op een dinsdag en donderdag. Het is gewoon leuker koersen op dinsdag en donderdag..

De Mol is geen lastig parcours maar wel lastig om op kop te rijden, sprak een bekend ex prof ooit ;-) En daar zit zeker wat in.

Ook op dinsdag en donderdag vrij voor iedereen, maar je moet soms wat meer inhoud hebben dan een maandag. Het is wel goed om je snelheid te trainen. Gewoon proberen dus!

timbo16
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cube Litening
Contacteer:

Bericht door timbo16 » di 01 juni 2010 20:35

Noontje schreef:
timbo16 schreef:
Inderdaad.
Jij??

DInsdag en donderdag zal het vast iets harder gaan gemiddeld (of soms niet), maar neem aan dat er wat lekkerder gereden wordt, minder jojo-en
Stadion kleding en een blauwe trek.

Hmm dan blijf ik nog even oefenen op de maandag haha.
Dat schommelen is idd wel erg irritant, rij je net lekker op snelheid wordt er weer vol afgeremd(bijv het lange stuk aan de water kant en als ze het bruggetje opgaan)
Moet zeggen dat de keren dat ik tot nu toe op maandag reed, de ontsnappingen steeds worden terug gepakt, of niet eens kans krijgen.

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » di 01 juni 2010 20:48

timbo16 schreef:
Noontje schreef:
timbo16 schreef:
Inderdaad.
Jij??

Dat schommelen is idd wel erg irritant, rij je net lekker op snelheid wordt er weer vol afgeremd(bijv het lange stuk aan de water kant en als ze het bruggetje opgaan)
Moet zeggen dat de keren dat ik tot nu toe op maandag reed, de ontsnappingen steeds worden terug gepakt, of niet eens kans krijgen.
Ah dan heb ik je wel gespot, grappig....
Als je op de dinsdag rijdt moet je hogere snelheid langer vast kunnen houden en dan houdt je het wel bij. Rijdt in ieder geval meer ontspannen, ik was echt niet ontspannen aan het fietsen gisteren. heb me doodgeergerd aan een of andere slingeraap op een niet nader te noemen merk fiets, iemand met carbonnen velgen die niets anders deed dan remmen op hetzelde merk, mensen die door gaatjes willen die er niet zijn etc. Valpartijen waren er niet voor niets en die duikeling richting gras ook niet...

RazorBlade
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door RazorBlade » di 01 juni 2010 21:32

De dinsdag koers was me er weer eentje ;-) Het begon rustig maar al snel kwam er een spervuur van ontsnappingen en iedere keer was het een samensmelting van groepjes en brak het aan alle kanten.. Kon met alles meedoen maar soms vanuit m'n tenen ;-) Soms viel het een paar ronde helemaal stil en konden er 4 wegrijden..

Ik dacht ik moet nog wat punten pakken en wilde in de top 10 geraken ;-) Dus maar weer overal op reageren. Kreeg nog een kwak van een Australiër die er ook niks aan kon doen. Na wat net wringwerk drukte ik als 3e van het peloton m'n voorwiel over de streep.. Mooi, 7e dus ;-)

Ware het niet dat er in een rustig rondje nog eens 4 waren weggereden :-? Nou ja 11e stek ook goed..

Lekker gereden al had ik wel last van opkomend maagzuur waar ik helaas nogal gevoelig voor ben en niet prettig is in volle koers :-?

RazorBlade
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door RazorBlade » di 01 juni 2010 21:48

timbo16 schreef:
Noontje schreef:
timbo16 schreef:
Inderdaad.
Jij??

Kom anders gewoon een keer op di of do.. Weet je gelijk wat het is.. En als het niet gaat laat je gewoon een rondje lopen. Ik weet zeker als je meekan wil je niet meer op die nare maandag haha..

Plaats reactie