Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
swoon
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Re: Trainingswedstrijden Sloten

Bericht door swoon » di 24 juli 2007 13:50

Ongeschoren schreef:bewust ongeschoren benen
Daar was ik al bang voor ja...desalniettemin: welkom! :)
"Swoon" is a term used to express happiness or excitement, to be overwhelmed by joy or emotion toward something.

foto´s

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Ronald » za 28 juli 2007 15:09

Nou vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken voor mijn eerste "echte" wedstrijdje op Sloten. Bij de trimmers om 13.00 uur. Het is werkelijk van alles door elkaar: gevaarlijke uitziende afgetrainde mannetjes, stevige kerels, heren op leeftijd en enkele dames. Erg leuk. Het ging vrij aardig vond ik zelf.

De entourage is precies wat ik me ervan voorstelde: een wat oud clubhuis, enkele vaste (?) supporters op leeftijd als toeschouwer en een gezellige sfeer.

Het startschot was een beetje een anti-climax: door de microfoon klonk het "nou, gaan jullie maar" :lol: Maar verder met alles erop en eraan. Zelfs een premiespint halverwege. Ik heb heel veel binnenpretjes gehad.

Na de start kon ik vrij makkelijk meefietsen merkte ik. Moest wel wat wennen, maar dat kan goed hier. Ben niet echt gewend om in de bochten door te trappen merkte ik, maar dat leer je in zon koersje in 10 minuten wel af. Na het eerste rondje meegepeddeld te hebben, kwam ik vrij toevallig een beetje vooraan in het peloton. Er ging iemand vandoor en alsof het mijn tweede natuur was :-? ;-) ging ik mee. Dat ging slechts een paar honderd meter goed en ik zakte weer wat af. Het eerste half uur vrij actief geweest en op een gegeven moment zelfs een heel rondje met een groepje weggeweest. De mannen sporen elkaar dan flink aan om ervoor te gaan, zonder dat iedereen er vervolgens ook echt voor gaat. Ik moet zeggen, dat ik bij bepaalde snelheden ook wel even moest passen. Toch nog ergens 50 gegaan :shock:

Na mijn overenthousiaste koersen me een beetje af laten zakken en weer rustig bijgekomen achterin a la Thomas Dekker. Je moet dan wel blijven opletten, dat je niet echt de laatste bent, want dan maak je het jezelf onnodig lastig. Laatste paar rondjes me weer een beetje naar voren begeven, maar het werd druk en leek me als beginneling niet echt het moment om me er mee te gaan bemoeien ofzo. Was overigens ook wel de vraag of ik dat serieus had gekund, want de koek was wel aardig op.

Erg leuk, ga zeker vaker. Voorlopig nog wel een paar keer bij de trimmers. Lijkt me prima.

Gemiddeld 41,88. 1h21, 57 km

Daniel1975
Carbon Racefiets
Fiets: Schuur vol....

Bericht door Daniel1975 » za 28 juli 2007 16:48

Pas maar op Ronald, dit kan verslavend zijn ;)
Mooi verhaal!
2009: Genieten op de fiets!!! Toeren, cyclo's en marathonnen!

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » za 28 juli 2007 18:03

Ronald schreef:Erg leuk, ga zeker vaker. Voorlopig nog wel een paar keer bij de trimmers. Lijkt me prima.
:oke: Leuk, hè? :)

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » za 28 juli 2007 20:42

Als je eenmaal je neus aan 't venster hebt gedrukt.... :lol:

Leuk te lezen dat het voor herhaling vatbaar is, Ronald!

Ongeschoren
Kinderzitje
Fiets: TREK Alu

Bericht door Ongeschoren » ma 30 juli 2007 12:56

Ronald schreef:Ben niet echt gewend om in de bochten door te trappen merkte ik, maar dat leer je in zon koersje in 10 minuten wel af.
Zo scherp zijn die bochten gelukkig niet... Was er zaterdag ook. In eerste veertig minuten vier keer weggesprongen en een keer meegesprongen, dus ik zal je nog wel zijn tegengekomen. Maar alles zonder resultaat, zoals je al aangaf. Zelfs toen het peloton brak, reden er voorop maar vier, vijf door en de rest fietste er als een wanordelijke bende eendekuikens achteraan. Was er ook weer een die zonder aanwijsbare reden :shock: benen stil hield en enorm gat liet vallen, midden in het peloton. Hoop snel op beter weer; en da's in mijn gval minder wind. Vlak voor 't klimmetje moest ik volle bak rijden om boven de 40 te blijven- geef mij maar de Peyresourde ;-).

Aanstaande zaterdag probeer ik het zes keer...

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » ma 30 juli 2007 12:59

Ongeschoren schreef:Aanstaande zaterdag probeer ik het zes keer...
Liever alle kracht van die zes pogingen bundelen in een aanval. Dan heb je meer kans. ;-)

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » ma 30 juli 2007 13:07

Iemand anders het werk laten doen en zorgen dat je 2e wordt. De nummer 1 zal wel uit de uitslag worden geschrapt. Is bij vele grote rondes het geval de laatste jaren :lol:

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » ma 30 juli 2007 13:13

Ongeschoren schreef:dus ik zal je nog wel zijn tegengekomen.
Heb inderdaad wel mannen met ongeschoren benen gezien ;-) Voor wat het waard is: ik had een felblauwe trui aan zonder opdruk en een zilverkleurige cannondale. Weet niet of ik er a.s. zaterdag bijben. Zondag in Duitsland bij de Swoonclassic schijnt er echt wat op het spel te staan.

Hans H
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Ridley

Bericht door Hans H » vr 24 augustus 2007 08:24

Gisteren voor de tweede keer meegedaan op het wielerparcours in Groningen. Het was alweer zo'n twee maanden geleden, dus besloot het maar weer eens te proberen. Het was weer super! Best druk, zo'n 120 deelnemers. Helaas voor mij was ik 1 van de weinige beginners, dus af en toe best aanpoten. 10 minuten voor het einde reed ik lek, had toen zo'n 38 km gereden met 46,1 gemiddeld. Wel leuk om later te horen dat er ook jongens als Marc de Maar en Bouke Mollema van Rabo meededen 8) In 1 van de laatste ronden nog serieuze valpartij, dus misschien was het niet eens zo erg om vlak daarvoor lek te rijden. :shock:

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » do 30 augustus 2007 21:04

Vanavond naar de baan in Sneek geweest. Daar wordt op donderdag avond trainings wedstrijden gehouden. Moet zeggen als mensen eens willen snuffelen aan wedstrijd rijden dan is dit the place to be.

Het goede nieuws : ik ben 5e geworden
Het slechte nieuws : er deden maar 11 man mee :-?

Erg onrustige 'wedstrijd' veel demarrages en spelden prikjes, de oude rotten in de groep hadden die nieuwe kerel uit het nieuwe land al snel in de smiezen, die moeten we niet laten gaan. Eerste paar keer een paar mensen terug gehaald en toen zelf maar eens een paar keer weggesprongen, als iedereen zomaar weg mag rijden dan wil ik dat ook. Nee dus, elke poging om weg te rijden werd gelijk geneutraliseerd. Als toetje werd er gelijk een tegenaanval geplaatst op mijn plaagstootjes. Dus van herstellen kwam maar weinig.

Na een uur waren we nog met 5 man in de strijd, 1 man sprong weer weg, zeker niet de sterkste - dacht ik - iedereen keek mij aan met ogen van 'haal jij hem maar' ik vond het wel best en deed net alsof Fries niet mijn beste taal was. Met nog 5 ronden te gaan, op stuk tegenwind toch weggesprongen in de hoop de koploper bij te lopen en samen verder te gaan. Ik kreeg 1 man mee, op 100 meter van de koploper wilde ik dat de andere kop overnam. Dat wilde hij niet.... nou dan niet, laten lopen dus. De koploper had al drie keer smekend achterom gekeken 'wanneer komen jullie mij uit mijn lijden verlossen'

Laatste ronde, koploper nog steeds op 2-300 meter. Ik wederom een poging en vol gas erachteraan. Tot wederom 50 meter, halve ronde te gaan. "overnemen" schreeuw ik, helaas was de rest niet van plan om maar 1 meter kop te doen. Ik heb het maar laten lopen en niet eens met de sprint om de 2e plaats meegedaan. :twisted: :twisted:
De winnaar kwam na afloop vol ongeloof naar me toe. :oke:

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » do 30 augustus 2007 21:33

Mooi verhaal, alstro! En goed gereden. (Met mijn overdonderende gebrek aan 'uitslagen' dit jaar ben ik maar gestopt met het vermelden van het aantal deelnemers, als ik 'ns wèl in de boeken reed. 8) )

In mijn ervaring is het wel lastig koersen, met zo'n klein péloton. In wezen is het dan ieder voor zich (behalve voor de hele lepe coureurs, of voor die mènne die toch stiekum in ploegverband opereren).

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » do 30 augustus 2007 21:42

Bruco schreef:Mooi verhaal, alstro! En goed gereden. (Met mijn overdonderende gebrek aan 'uitslagen' dit jaar ben ik maar gestopt met het vermelden van het aantal deelnemers, als ik 'ns wèl in de boeken reed. 8) )

In mijn ervaring is het wel lastig koersen, met zo'n klein péloton. In wezen is het dan ieder voor zich (behalve voor de hele lepe coureurs, of voor die mènne die toch stiekum in ploegverband opereren).
Dit was idd heel anders koersen dan een wedstrijd, gewoon elkaar een beetje afmatten en kijken wie de langste adem had. Steeds op het stuk tegen wind wilde niemand op kop rijden.

Op zich had dit weinig met koersen te maken, was wel een erg nuttige training door het vele aanzetten van 30 naar 45-50 km/h Al met al wel leuk, over 2 weken ga ik er weer eens heen, gewoon lekker trainen.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 01 september 2007 17:24

Vandaag weer in Sloten gereden. Vlak voor de start flinke regenbui, dus helaas op zeer nat wegdek. Wel lekker gevoel weer.

Het was voor mij wel aanpoten, maar ja das m'n straf voor te weinig fietsen. Wel meegedaan met de premiesprintjes en er zit verbetering in "het spel". Ben er nu wel achter dat dat vooral een kwestie is van wachten wachten wachten. De eerste keer probeerde ik in het laatste rondje te demarreren, maar dan hangt na een tijdje iedereen dankbaar in je wiel. De tweede keer wachtte ik tot de sprint en ging ik veel te vroeg en werd ik vijfde ofzo. De derde keer was het vierde. (Niet goed gepositioneerd.)

Vervolgens rustig aan gedaan en me opgemaakt voor de eindsprint. Dat werd een deceptie. Werd een half rondje van tevoren stevig getoucheerd bij de schouder - ik zat goed voorin - en dat bracht me danig van mijn apropos (is dat goed nederlands?) dat ik bij de definitieve eindsprint niet goed durfde. Overigens was de uiteindelijke winnaar een paar honderd meter voor de eindsprint al knap gedemarreerd en los gekomen.

Ronald
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Ronald » za 15 september 2007 19:37

Jajaja 6 hele eurootjes gewonnen vandaag :lol:
Trainingskoersje op Sloten gereden. Ging erg lekker. Heerlijk weer natuurlijk en dat maakt je al meteen blij. Bij de eerste tussensprint 3e, bij de 2e sprint zowaar als eerste over de meet. Bij de finish zat ik wat opgesloten en durfde ik me niet erdoor te wurmen. De finish was een echte massasprint, daarbij kom ik toch ook wel wat snelheid te kort. Hard demarreren en een tijdje 50 rijden ligt me goed, maar in zo´n sprint moet je denk ik op dit niveau 60 rijden om te winnen. Dat gaat niet.

Ik heb zin in volgend jaar !

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » zo 16 september 2007 12:36

Klasse, Ronald! Me dunkt dat je wel toe bent aan wat 'license to kill' (/'get killed'). Sloten is leuk (zelfs ik rijd daar uit :oops: ), maar er is nog zoveel meer...

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » ma 25 februari 2008 10:33

Rijn-Bollenstreekcompetitie 2008: Lisse, 24 februari

De koers wordt in bed gewonnen, dat zal best. Maar met zitten slapen in het péloton schiet je niet op. De slag viel binnen enkele ronden na de 'neutralisatie'. Wie niet ver genoeg voorin zat (vóór de mènne die doodleuk een flink gat lieten vallen), was gezien. Rabo-prof (en Bollenstreker) Sebastiaan Langeveld trok even door en weg was een flinke fractie van de Oppositie.

Ik was niet naar Lisse was gekomen om wat te zitten chillen. En ik wilde graag wat rente opnemen van mijn trainingsarbeid de afgelopen weken. Dus vervolgde (ja, ik was al aan 't opschuiven) ik mijn weg naar voren. Samen met een Cervélomans sprong ik weg uit de groep der geslagenen, op zoek naar het echte werk. We hebben het een ronde of wat geprobeerd, maar we kregen het gat niet gedicht. Wel bijna... The pain, the horror...

Uiteindelijk maar bij de feiten neergelegd en teruggezakt naar het péloton en daar het nodige sleurlabeur gedaan (dat ging best lekker). En de 'spit-outs' uit de kopgroep opgeraapt, want achter de brommer van Langeveld rijden was niet iedereen gegeven. Mij ook niet, toen zijn vluchtgroepje ons dubbelde. Ik probeerde (van kop af) aan te haken, maar had er de kracht niet meer voor. De benen waren redelijk, maar ik zat bepaald niet fris. Ook hadden al die rondjes-rond-de-voetbalvelden niet de meest inspirerende uitwerking op mijn romantisch gemoed.

Geheel tegen mijn natuur ging ik voor iets van een finish (al had ik niet zuinig genoeg gekoerst). Was als eerste bovenop het viaduct, peddelde door en keek 'ns onder de oksel: geen horde wielzuigende sprinters op komst. Toen maar vol doorgetrokken naar de streep, slechts één, hooguit twee mènne konden er nog overheen.

Daniel1975
Carbon Racefiets

Bericht door Daniel1975 » ma 25 februari 2008 10:39

Netjes bruuk!!!! De vorm komt eraan :oke:

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 01 maart 2008 20:07

Morgen samen met Canyonman naar Enter.
Zullen daar nog meer WTers rijden?

pimtenbrinke
Kinderzitje

Bericht door pimtenbrinke » di 04 maart 2008 16:48

is er een site van enter?

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 04 maart 2008 16:50

pimtenbrinke schreef:is er een site van enter?
http://www.cyclesys.nl/nieuws/gowenter.htm

Staan nog wel oude data, maar het rondje en de locatie kloppen.
Daarnaast kan je extra info hier vinden: http://www.awvdezwaluwen.nl

coulthard
Driewieler
Fiets: Cannondale six13

Bericht door coulthard » di 04 maart 2008 18:01

He Metor,

ik was er ook! als elite uiteraard.
Vanwege een wat teleurstellende Ster, even in enter met wat teamgenoten het zootje uiteen gereden. Kwam na 90 km solo over de meet. Nu deden er bij ons ook maar amper 25 mee..........

Reed jij bij de A / B´s ?. Daar ging het op een gegeven moment ook flink uit elkaar, bij alle catogorien trouwens wel.
Weet niet of dat jouw groep was, maar volgens mij haalden die ons nog in. We waren met nog 4 man, en het tempo was er wel een beetje uit, zo´n 3 ronden (van 18!) voor het einde. We besloten ons op het stuk wind mee de groep te laten voorbij gaan. Die waren immers net gestart en nog fris.
Een ronde later demareerde ik weg en pikte nog heel wat renners op. Was een mooi zootje met die wind. De jury had volgens mij wel een lastige taak.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 04 maart 2008 19:59

coulthard schreef:He Metor,

ik was er ook! als elite uiteraard.
Vanwege een wat teleurstellende Ster, even in enter met wat teamgenoten het zootje uiteen gereden. Kwam na 90 km solo over de meet. Nu deden er bij ons ook maar amper 25 mee..........

Reed jij bij de A / B´s ?. Daar ging het op een gegeven moment ook flink uit elkaar, bij alle catogorien trouwens wel.
Weet niet of dat jouw groep was, maar volgens mij haalden die ons nog in. We waren met nog 4 man, en het tempo was er wel een beetje uit, zo´n 3 ronden (van 18!) voor het einde. We besloten ons op het stuk wind mee de groep te laten voorbij gaan. Die waren immers net gestart en nog fris.
Een ronde later demareerde ik weg en pikte nog heel wat renners op. Was een mooi zootje met die wind. De jury had volgens mij wel een lastige taak.
Goed resultaat om solo over de meet te komen :oke:

Uiteindelijk niet gereden omdat alles in de ochtend zeiknat was. Ik voelde er niet veel voor om de fiets in de auto te gooien voor 1 uurtje fietsen. Dus in de middag samen met Canyonman gefietst.
Ik had gehoord dat het een grote bende met renners was geworden door de wind. De jury had een onmogelijke taak om een klassement te krijgen.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » zo 09 maart 2008 15:14

Vandaag naar Enter geweest. Daar Daniel en Noontje ontmoet.
Veel wind maakte het behoorlijk pittig vandaag. De training van gisteren was nog duidelijk voelbaar dus het zou zwaar worden.

De eerste paar ronden goed in het peleton mee kunnen rijden, al werd de boel regelmatig op de kant gegooid. Op een gegeven moment toch moeten lossen en me terug laten zakken naar de volgende groep. Daar kwam ik Daniel en Noontje weer tegen :D Dit bleek de kopgroep van de masters te zijn en kwam daar ook nog een collega tegen. Vervolgens in deze groep gebleven en wat geknecht voor mij collega.

Een dubbel gevoel aan vandaag over gehouden. Niet goed genoeg om het peleton te volgen maar daarna wel weer goed mee kunnen draaien. Gelukkig is het slechts een trainingswedstrijd ;-)

Wat gegevens incl. stukje in- en uitfietsen:
80min 46km Hf157

Super fast
Carbon Racefiets
Fiets: in ruste

Bericht door Super fast » zo 09 maart 2008 16:42

Was idd leuk waaierrijden in Enter vandaag. Zo'n beetje in 't startschot meteen maar weggereden, 2 rondjes later hadden ze meer weer terug gepakt (niet te gek gedaan, want terug pakken doen ze je toch wel als je nog 80 km moet rijden met deze wind). Daarna hebben we wat gedraaid, een paar keer dachten er een paar dat 't nodig was om de boel op de kant te zetten. 7 of 8 rondjes voor 't einde nog een keer goed door getrokken met Jelle Posthuma en toen bleef er nog maar 5 man over. Met z'n 5'en rustig gedraaid.
4 rondes voor 't eind moesten de junioren afsprinten (naast Jelle was er nog een andere junior), Jelle ging er vandoor op 't stuk waar de wind bijna van opzij kwam. Met wat moeite kwam ik in z'n wiel zonder de rest mee te nemen. Toen nog 4 rondjes door gereden, Jelle had al gezegd dat ie door zou blijven rijden. Dus met z'n 2'en kop over kop verder gereden. Ondertussen veegde we de nodige waaiers van Dames, Amateurs, Masters en Nieuwelingen op die ondertussen ook gestart waren. Met nog 3 rondes te gaan was 't beste er af bij Jelle en heb ik bijna al 't kopwerk gedaan. Ook nog ff een groepje junioren en elite gedubbeld. In de laatste ronde kreeg Jelle kramp en moest hij me laten gaan. Kwam ik toch nog mooi solo over de finish :lol:

Nu was het wel lekker makkelijk dat er niet zo heel veel renners bij ons waren. Hoefde er niet zoveel af voordat iedereen netjes in de waaier paste. :lol:
Ik had niet echt te klagen over m'n benen na de bijna 150 km van gisteren. Vandaag weer 145, misschien moet ik m'n km's ook maar eens gaan bijhouden ;-). Nog 1,5 week voor de 1e echte koers :roll:

Plaats reactie