Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Jan Willem » za 11 februari 2017 16:08

Het is hier nogal wit inderdaad. Geen wedstrijdje op Sloten vandaag.

ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » za 11 februari 2017 19:24

De MNC voor morgen in Amersfoort is ook afgelast. Nog even wachten voor mijn eerste wegwedstrijd.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » ma 13 februari 2017 12:09

Komende zondag het Kampioenschap van Waterland bij ARC Ulysees. Meer van hier die daar starten?
Lekker anderhalf uur koersen + 5 ronden, starten samen met de elites... M'n langste wedstrijden tot op heden zijn op Zwift dit jaar, en veldrijd wedstrijden. Wordt dus heerlijk afzien het laatste half uur :-)

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 21 februari 2017 18:44

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 21 februari 2017 19:47

Metor schreef:Nog meer deelnemers zondag?
http://www.grtc-excelsior.nl/evenement/ ... oene-hart/
In Uithoorn rijden ze ook zondag

Metor
Moderator

Bericht door Metor » zo 26 februari 2017 18:47

Vandaag heen en weer gepeddeld naar Gouda om de 1e trainingskoers van het jaar te rijden. Formeel het Open kampioenschap van het groene Hart met zelfs een trui voor de winnaar.
Afgelopen maanden de nodige kilometers kunnen maken maar 0,0 aan snelheid en ook weinig tot niets aan intensieve inspanningen gedaan. Waar iedereen op Zwift aan het knallen is doe ik het tegenovergestelde, rustig mijn kilometers weg malen. Gevolg, totaal geen idee wat ik vandaag van mijn vorm kon verwachten. Wel wist ik dat mijn conditie erg goed is en dus vertrouwen had in een goed einde als ik het begin van de koers zou overleven.

De koers zelf viel heel erg mee. Vanwege de natte weg en de nodige bochten ging het nooit echt hard voor mijn gevoel. Door de nodige wind was het wel vaak op het kantje rijden maar de rechte stukken waren te kort om het echt zwaar te maken. De 1e 10 minuten verwachte ik wel een beetje een slagveld en daarom gelijk naar voren gereden en continue bij de 1e 5 gezeten en mee gereden om het tempo hoog te houden. Hopende dat het een slagveld zou worden en dat het dan meer een kwestie van uitrijden zou worden. Dit gebeurde slechts deels. Een flink aantal heren moesten er wel af maar er bleven er genoeg over om een peloton te vormen. De rest van de koers waren en wat aanvallen maar niks echts serieus en zelf nooit in de problemen gekomen. Uiteindelijk dus een massasprint en dat ging me redelijk goed af met een 6e plek als resultaat. Tevreden dus met de vorm en met wat trainingskoersen zal ik een goede vorm moeten bereiken. Seizoen 2017 is voor mij begonnen :D

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 26 februari 2017 20:44

Mooi resultaat Metor, en leuk verslag.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 26 februari 2017 21:32

Mooi!! Het openingsweekend is alweer achter de rug!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 27 februari 2017 09:53

gelijk naar voren? Dat was wel even wennen zeker? ;-)

Mooie start van het seizoen :oke:

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 27 februari 2017 10:28

Knap gedaan Marcel! :oke: :oke:

Metor
Moderator

Bericht door Metor » ma 27 februari 2017 13:19

Jan Willem schreef:gelijk naar voren? Dat was wel even wennen zeker? ;-)
:lol: :lol:
Ga ik geen gewoonte van maken :D

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 01 maart 2017 09:08

Afgelopen zondag de eerste wedstrijd van het seizoen gereden, het Kampioenschap van Uithoorn. Sinds kort woonachtig in Amsterdam, dus ik dacht, ik pak de fiets er heen. Aardig wat verdwaald op de heenweg, maar uiteindelijk op tijd aangekomen. De regiokampioenschappen worden voor Sportklasse apart gefinished, maar je start wel met de elite, beloften en amateurs tegelijk. Erg prettig om te zien dan, dat er 21 sportkalsse renners waren en 52 deelnemers in de groep er boven. En dat waren dan vooral Elite jongens, van het niveau Sunweb development team, WPGA, Parkhotel, etc. Kortom, dit wordt harken tot ik niet meer kan, en dan hopen dat ik er nog een beetje bij zit.

Meteen bij de start was mij duidelijk dat ik dit perfect had ingeschat. Meteen volgas, 1 lang lint, en in ronde 2 en 3 zat ik achter een valpartij. Aansluiting meteen kwijt, maar ik was zeker niet de enige. Overal op het parcours reden groepjes van 5 a 10 renners, dus steeds maar aanhaken, proberen mee te draaien, en als de elite renners in die groep dan echt gas gaven, bidden dat ik er nog bij zit. Uiteindelijk een uur en 15 minuten mij helemaal kapot getrapt, en geen idee van mijn klassering. Ik wist dat Brian Burggraaf (uiteraard in de sportklasse) mij 2 keer had gelapt, maar die zat ook gewoon keurig in de tweede groep achter de kopgroep :shock:
In de laatste 4 ronden zat ik met 1 andere sportklasse renner, Voor de lol toch maar gaan sprinten. Heel vroeg aangegeaan (+- 350 meter), van kop af aan, en hij kwam er nog maar net over heen. Viel mij niet tegen na zo'n wedstrijd dat dit er nog in zat.

Na de wedstrijd compleet kapot, even wat eten, fiets pakken en naar huis. 's Avonds toch even de uitslag opgezocht...
Uiteindelijk reden maar zeven renners de koers bij de sportklasse uit. De winst ging heel ruim naar Brian Burggraaf uit Velsen-Noord voor Mark Kassteen uit Amsterdam en Bas Koster uit Amsterdam. Bas had blijkbaar niet op een prijs gerekend want was afwezig bij de prijsuitreiking.
En een foto waarop ik net niet te zien ben... :oeps:
https://www.facebook.com/wielrenuwtc/ph ... =3&theater

Tot zover mijn evenaring van mijn beste klassering in een landelijke ooit :lol: :lol:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » wo 01 maart 2017 09:24

:lol: :oke:

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 01 maart 2017 09:54

Mooi verhaal Bas! :oke: :lol:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » wo 01 maart 2017 10:59

mooi verhaal bas en dus kennelijk toch goed gekoerst.

Ik heb ook zo'n (net) niet podium foto van een Franse cyclo. Goede herinnering voor verhalen bij de borrel :oke: :lol:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 01 maart 2017 12:31

Lekker Bas! Ga je zondag bij de Bataaf rijden?

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 01 maart 2017 12:42

Jan Willem schreef:Lekker Bas! Ga je zondag bij de Bataaf rijden?
Nee, ben vanaf aanstaand weekend op hoogtestage in Val Thorens :-)
18 maart bij HSV De Kampioen wil ik weer mee doen.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 01 maart 2017 12:46

Jan Willem schreef:Lekker Bas! Ga je zondag bij de Bataaf rijden?
De bataaf is een optie voor mij

Joostje

Bericht door Joostje » wo 01 maart 2017 12:48

Haha, gaaf hoor Bas! De vorm is goed dus!

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 01 maart 2017 13:49

Joostje schreef:Haha, gaaf hoor Bas! De vorm is goed dus!
Mwoah heb om eerlijk te zijn nog niet het idee dat ik in vorm ben. Beurten zijn nog tekort, en ik plafonneer nog iets te snel naar mijn mening. Maar komt wel als de zon wat meer gaat schijnen, dan ben ik altijd wel wat sterker dan s winters.

Joostje

Bericht door Joostje » wo 01 maart 2017 14:58

Basje schreef:
Joostje schreef:Haha, gaaf hoor Bas! De vorm is goed dus!
Mwoah heb om eerlijk te zijn nog niet het idee dat ik in vorm ben. Beurten zijn nog tekort, en ik plafonneer nog iets te snel naar mijn mening. Maar komt wel als de zon wat meer gaat schijnen, dan ben ik altijd wel wat sterker dan s winters.
De vorm is goed =/= in vorm zijn. ;)

Maar we begrijpen elkaar.

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 12 april 2017 08:23

Gisteren voor het eerst in een jaar of 4 weer eens een trainingskoersje meegepikt. GWC de Adelaar organiseert op een industrieterrein bij de Stichtse Brug elke dinsdag wedstrijden. Een kilometer of 10 van mijn huis, dus het leek me wel weer wat!

Best een aardige trainingswinter gehad, geen blessures of andere tegenslagen en dus lekker mijn kilometers kunnen draaien. Van enige intervaltraining was echter nog geen sprake geweest. Bij de B`s gestart met de ambitie om me niet te verstoppen en lekker vooraan mee te doen. Er stond een flinke wind en het rondje van ongeveer een kilometer had hier en daar wat zand op het parcours. Gelukkig brede weg en bochten zoals het een industrieterrein betaamt :lol: :oke: Door de wind was het lastig en positionering echt van levensbelang. Dat ging me op zich wel goed af. Met mijn smalle schouders was er op het kantje vaak nog net plek om uit de wind te zitten.

Eerste paar ronden was het rustig en een paar keer op kop gekomen. Toen er een tweetal mannen wegreed had ik nét te weinig power om mee te zitten. Hersteld en een half uur oid met een man 5 rondgedraaid op kop van het overblijfsel van het peloton. Toen de koplopers weer langskwamen (was redelijk stilgevallen in onze groep) kon ik samen met nog 2 mannen op het tandvlees aanhaken. De resterende ronden in het wiel hersteld en in de sprint om de 3e plek kansloos geklopt. 8)

Maar goed, 5e, het was leuk, ga ik weer eens vaker doen!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 12 april 2017 08:34

Zelfs gisteren de 1e Trainingskoers in de avonduren van dit jaar gereden. Bij UWTC aangesloten om daar eens te kijken hoe er gekoerst wordt en hoe groot de opkomst is.
Leuk om voor de afwisseling ergens anders te rijden al leek het voor mij nergens op. Na vorige week verkouden te zijn geweest en wat dagen koorts zijn de benen nog wat papperig. Dus in die zin prima om een zware rit te hebben, met 10 man in de A-groep is het automatisch buffelen. Na een paar man brak het groepje al en zat ik achter de breuk. Daarna gewoon door gereden tot we door de grote B-groep werden opgeslokt. Uiteindelijk stevige rit met voldoende kopwerk en weer wat snelheid in de benen. Nu weer opbouwen naar de komende wedstrijen, conditie is goed maar de koers benen zijn er nog niet.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 20 april 2017 16:07

Bij mij is het er nog niet van gekomen. Elke keer geopteerd voor een training op Zwift ipv een koersje.

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » zo 30 april 2017 14:26

Vandaag stond ik aan de start bij de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti. Gestart bij de B-cat.

Met windkracht 5-6bft zou het een zware koers worden. Begin van de koers beetje achterin gehangen en na 20 min. in de aanval gegaan met een RWC Ahoy renner.

Met 2 man tegen een peloton....dat zou gekkenwerk zijn denk je, maar wij draaiden lekker rond, hadden goede benen en in het peloton ontstond enige twijfel en ondanks hun inspanningen kregen ze het niet voor elkaar.

Het gat werd steeds groter en groter en we waren weg... Maar tijd om te herstellen was er niet, doordat de wind behoorlijk aantrok. Tot de laatste 500m reden we keurig samen en werd het een sprint. Die pakte ik "makkelijk" en helemaal uitgepierd als 1e over de meet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door marcello op zo 30 april 2017 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie