Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Joostje » do 19 mei 2016 08:45

Mooie verhalen weer. JW, jammer dat de koers gestaakt werd. :-( Maar toch prettig dat je een goed gevoel eraan hebt overgehouden.

GR, je had er echt bij moeten zijn. Het was eindelijk weer eens een mooie wedstrijd! Toch goed gereden van je. Inderdaad, wie niet waagt...! :oke: Beter dat dan als een nobody in het peloton eindigen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 19 mei 2016 09:35

GoodRiddance schreef:Gisteren laatste geworden in Nieuwkuijk :lol:.

Mijn fiets is nog steeds niet klaar ( :ass: ) en dat drukte meteen de moraal om de WVAN te gaan rijden. Gekozen dus om wat kilometers te verzamelen door naar Nieuwkuijk te rijden en weer terug.

Tijdens de wedstrijd sloeg de wind alles dood. De eerste ronde reed ik alleen voorop maar het was duidelijk; wegblijven ging heel moeilijk worden. Regelmatig een poging gewaagd maar de hele wedstrijd lang bleef er geen enkele ontsnapping langer dan 2 ronden weg en de voorsprong was dan ook maar een schamelen honderd meter. Het ging in het peloton gewoon te makkelijk en het viel ook niet echt stil; gemiddelde snelheid was net geen 42 per uur.

De laatste 10 minuten ging de vaart er licht uit omdat iedereen zich leek voor te bereiden op de massasprint. Bij het ingaan van de laatste ronde ben ik dus volle bak weggesprongen. Ik kon naar de haarspeldbocht een mooi gat creëren en er was maar één renner meegesprongen. Eigenlijk dacht ik op dat moment dat het gedaan was en we voor de overwinning reden :roll:.

Helaas was zijn overname niet erg indrukwekkend en moest ik snel weer overnemen omdat het peloton op hol sloeg. Op 300 meter ging bij mij het licht uit maar pokerface achter me besloot om te blijven zitten. En dus... kwam het hele peloton alsnog over ons heen. Waar die feestneus vervolgens nog ging 'sprinten' om daar 17e te worden. Ik kwam gedesillusioneerd als laatste over te streep maar wie niet waagt...
Kudo voor je initiatief! :oke:
Met de vorm zit het dus wel goed.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » do 19 mei 2016 20:56

GoodRiddance schreef:Gisteren laatste geworden in Nieuwkuijk :lol:.
Mooi geprobeerd iig. Ik ben ook best wel vaak laatste geworden door een aanval in de laatste paar ronden waarmee ik het niet redde. Als je in een massasprint toch niet gaat winnen, kun je maar beter dat proberen dan er met moeite en/of mazzel een 5e plek uit te slepen. Al lukt het op 20x maar één keer, dat is altijd nog beter dan 20 5e plekken!

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 08 juni 2016 07:46

Na een niet zo goed koersje bij de ZoMoCo afgelopen zondag hoopte ik vandaag op betere benen. Helaas werkt de temperatuur op dit ogenblik voor mij niet zo goed mee. Te warm, te benauwd geen idee maar ik kan er toch niet zo goed tegen als de temperaturen boven de 20 graden komen. We kijken het maar van de positieve kant, het weer was goed, de opkomst was goed en aan de start een peloton van 45 man in de A categorie.

Na 1 rondje werd er al ingevlogen en ging het gas er echt op. Het ging hard, heel erg hard, toch zorgde de wind ervoor dat er niet helemaal laag gevlogen werd. Je leek wel tegen een muur aan te fietsen die soms lastig omver te duwen was. Na een ronde of 5 werd er een eerste uitloop poging gedaan, ik was al een beetje naar halverwege het peloton gezakt want was niet bij machte om vooraan mee te doen.

Het tempo bleef er op, vlak voordat we het b peloton gingen dubbelen viel er een gat. Vooraan hadden ze dat door en trokken vol door langs het b peloton. Na passage bleken ze 70 meter te hebben gepakt op de rest van het A peloton. 2 ronden werd er nog geprobeerd om ze te achterhalen maar daarna wilde of kon niemand meer en hapte we met zijn allen even naar adem om bij te komen. De kopgroep was dus gevlogen.

Hierna draaide het redelijk in het A peloton. We liepen al gauw uit op het ingehaalde B peloton maar we zagen de kopgroep echt met een gelooglijke vaart doortrekken. Die hadden al gauw een halve ronde voorsprong. Richting einde kwamen we weer achterop het B peloton. Bij passage werden wij echter weer gedubbeld door de kop groep van het A peloton. Hierna begon de chaos een beetje. B sprinte af. Vervolgens de gedubbelde A renners nog 3 ronden. Met nog 2 ronde te gaan werd de sprint al ingezet. Omdat ik mijn buurman zich goed zag positioneren pakte ik zijn wiel. De 1 na laatste rond was pijnlijden zo hard ging de aanloop naar de sprint, de laatste ronde was op mijn tandvlees in het wiel van Mark maar achter mij zat niemand meer in mijn wiel en met het opkomen van het rechte stuk kon ik zijn wiel net niet meer houden. Wel nog alles er uit gegooid wat ik had en zo mijn plek kunnen vasthouden. Uiteindelijk 16e van de 45 volgens Mylaps, maar zal wel meer richting de 20 zijn doordat er een aantal in de kopgroep zonder chip reden.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

rtbrouwer
Moderator
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door rtbrouwer » vr 10 juni 2016 07:17

Gister weer eens mijn opwachting gemaakt in de donderdag competitie op sportpark Zielhorst in Amersfoort. Altijd wel een uitdagend parcours door een scherpte bocht en een klinkerstrook, een stukje selectiever dan bijvoorbeeld Sloten. Gestart bij de A mannen. Meteen in de eerste ronden was het bal, er reden een aantal lui weg en niemand reageerde, ik gokte op een jagend peloton maar er gebeurde niets en de koplopers hadden binnen no-time een paar honderd meter voorsprong. Toen ik achter mij iemand hoorde aanzetten deed ik hetzelfde en pakte ik zijn wiel... In een bizarre achtervolging reed deze jongen 3 ronden lang bijna 46km/u gemiddeld en poefde en zo het gaatje naar de kopgroep dicht. Ik kon niets behalve pijn lijden en het wiel proberen te houden, heb niet 1x over kunnen nemen.... Wat kunnen sommige toch hard rijden! Ik riep nog 'Sorry man, ik wil wel overnemen maar ik kan niet' ... Waarop hij glimlachend achterom keek en riep: 'geeft niet joh, lekker in mijn wiel blijven, komt wel goed' :shock: .... En het kwam ook goed want we sloten aan..

Uiteindelijk in de kopgroep aangekomen even kunnen 'herstellen' en daarna ook keurig mijn kopbeurtjes meegedraaid. Het restant van de A's dat niet in de kopgroep zat was inmiddels teruggevallen in het B peloton en ons tempo lag zo hoog dat we het peloton uiteindelijk op 2 ronden zouden rijden!.. Met de 2e x over het peloton heen sloten er nog een aantal A rijders aan bij ons waardoor de groep wat groter werd richting finale. Omdat ik al helemaal leeg was en voor mijn gevoel wel wat gesmokkeld had met lengte en hoeveelheid kopwerk heb ik de laatste 3 ronden vrijwel alleen op kop gereden zodat de rest zich lekker kon richten op de finale. In de sprint niet meegedaan en rustig uitgereden achterin maar door de 2 ronden voorsprong toch een mooie 9e plek bij A mannen gescoord.

Was ff andere koek dan koersen op Sloten :lol:

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 10 juni 2016 08:33

Mooie verhalen weer! :oke:
Ik riep nog 'Sorry man, ik wil wel overnemen maar ik kan niet' ... Waarop hij glimlachend achterom keek en riep: 'geeft niet joh, lekker in mijn wiel blijven, komt wel goed' :shock:
:lol: :oke:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 10 juni 2016 22:21

Nou rtbrouwer, dat is een knap staaltje fietsen door alleen maar even een aantal ronden met 46 per uur in het wiel te gaan hangen. Als tweede man vang je nog altijd behoorlijk wat wind dus dat is ook alsnog een sterk staaltje. Lekker bezig.

Zelf donderdag avond nog een trainingswedstrijdje gereden. Nou ja wedstrijd. Door 3 balonnen en wat andere koersen was de opkomst erg laag. De jury liet het aan ons zelf over. Of met 8 man koersen of weer naar huis. We besloten toch te koersen en zo werd het een veredelde vrienden peloton rit met eindsprint. Ik gokte en gokte verkeerd en daardoor was de demarrage in de 1 na laatste ronde niet meer te achterhalen en zo doende strande ik op plek 2. Wel de benen goed kunnen laten werken en een leuke rit gehad. Zondag maar opnieuw proberen bij de ZoMoCo.

rtbrouwer
Moderator
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door rtbrouwer » za 11 juni 2016 08:41

MrAnMo schreef:Nou rtbrouwer, dat is een knap staaltje fietsen door alleen maar even een aantal ronden met 46 per uur in het wiel te gaan hangen. Als tweede man vang je nog altijd behoorlijk wat wind dus dat is ook alsnog een sterk staaltje. Lekker bezig.
Okee daar heb je een punt. Maar ik focus me dan altijd op het verschil. Degene die op kop rijdt moet toch zo'n 20-30% meer vermogen leveren dan degene die in het wiel hangt. En hij leek makkelijker op kop te rijden dan ik in z'n wiel.... Ik moet zeggen dat ik dat overigens wel leuk vind om te zien altijd. Ik ben pas in mijn 20-er jaren met duursport begonnen en daar in mijn tienerjaren nooit iets aan gedaan, dan zie je gewoon dat je een flink stuk basis mist. Doorzettingsvermogen en koersinzicht zijn echter ook belangrijk en dat lijkt me redelijk af te gaan, het is namelijk niet de eerste keer dit jaar dat ik in een kopgroep zit :D :lol:
MrAnMo schreef:Zelf donderdag avond nog een trainingswedstrijdje gereden. Nou ja wedstrijd. Door 3 balonnen en wat andere koersen was de opkomst erg laag. De jury liet het aan ons zelf over. Of met 8 man koersen of weer naar huis. We besloten toch te koersen en zo werd het een veredelde vrienden peloton rit met eindsprint. Ik gokte en gokte verkeerd en daardoor was de demarrage in de 1 na laatste ronde niet meer te achterhalen en zo doende strande ik op plek 2. Wel de benen goed kunnen laten werken en een leuke rit gehad. Zondag maar opnieuw proberen bij de ZoMoCo.
Mooie uitslag! maar waar reed je dan dat het zo rustig was?

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 11 juni 2016 18:32

Bij Trias in Den Haag.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 22 juni 2016 06:52

Dinsdag 12 juni – De Spartaan

Geen volle bak vanavond. Met de koers in Maassluis is een behoorlijk aantal deelnemers daar naar af gereisd ipv om naar de Spartaan te komen. De regenbuien die tot 18:00 Den Haag en omstreken teisterde zullen ook wel niet hebben geholpen om een hoge opkomst te realiseren. Al met al stonden er een man 25 aan de start. Nou ja volgens MyLaps dan.

Een hele pak snelle mannen waren in Maassluis en dat zorgde er voor dat het tempo in de wedstrijd wat meer op en neer schommelde. Ook merk ik dat ik gelijk veel beter vooraan kan fietsen en daadwerkelijk mee kan doen. Gedurende de wedstrijd probeerde diverse groepen weg te fietsen. Met nog een half uur te gaan waren we los met een man of 8 maar achter ons werd het gat toch weer 1,5 ronde later dicht gereden. Met nog 5 rondes te gaan reed ik met nog 2 man weg. Echter alleen al het gaatje dichtrijden en daarna op het rechte stuk erbij blijven koste mij zoveel krachten waardoor ik geen kopbeurt kon doen, er sloot nog 1 man bij maar het tempo wat we hadden konden we niet vasthouden en het peloton slokte ons weer op.

Het werd dus sprinten, het positioneren lukte voor geen meter vandaag. Geen kracht meer om naar voren te rijden, waardoor ik niet in een goede positie kon komen en dus van achteraan mee gesprint en uiteindelijk op P15 geëindigd. Wel een hele leuke wedstrijd gefietst waarbij ik diverse keren op de limiet en er over moest om vooraan mee te zitten. Dat geeft in ieder geval een stuk meer moraal dan op de limiet te zitten om er alleen maar bij te kunnen blijven.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » di 28 juni 2016 21:35

Fietst de rest nog een beetje? Het is zo stil hier de laatste tijd.

Heel de dag prachtig weer, mooie luchten en bijna geen wind. Niets leek het fiets feestje bij de Spartaan te gaan bederven. Pluvius dacht daar echter heel anders over en liet 10 minuten voor de start al zijn opgespaarde regen van die dag in 1 keer vallen. Het buitje duurde maar 11 minuten maar daarna was alles zeik en zeik nat.

De start werd iets uitgesteld, een aantal deelnemers haakte bij voorbaat af maar de overgeblevenen hadden er wel zin in. Joeri vloog er in de eerste ronde al gelijk vandoor met maar 1 bedoeling kijken of het gelijk al kon breken. Ik denk niet dat iedereen daar even blij mee was in het begin. Wat volgde waren een paar zeer snelle rondjes waarbij alles op 1 lang lint zat. De baan was dan wel nat maar daar leek het aan het tempo te zien niet naar. Na elke bocht werd er gewoon vol doorgetrokken en op het stuk start finish werd zoals bij een droge race ook gewoon de 50 aangetikt.

Wat er voor aan ook werd geprobeerd door de hele rappe mannen. Weg kwamen ze niet. Altijd waren er wel weer andere die alsnog het gat dicht reden. Persoonlijk zat ik wel redelijk op mijn limiet. Ik schoof dan wel telkens mee in het treintje naar voren maar echt kop werk verzaakte ik. Een paar trappen vooraan of gelijk met de voorste man mee naar achter schuiven. Ik weet dat het niet heel chique is maar achteraan hangen waarbij nog veel meer aangezet moest worden en de kans op een breuk te lopen was ook niet echt een optie. Wel hard doortrappen op kop leverde ontplofte benen op die me waarschijnlijk de nek zoude kosten als er iemand anders gelijk na mij hard zou overnemen. De bochten gingen iets langzamer als normaal en zeker in het begin liet ik wel eens 2 metertjes vallen omdat ik nog niet goed aanvoelde hoe hard we met de nattigheid door de bocht konden, hierdoor moest ik veel harder aanzetten als normaal, op een geven moment dacht ik dat mijn kuiten uit elkaar zouden gaan klappen maar pijn is fijn en als je daar wat voelt dan zullen ze de volgende keer wel weer sterker zijn.

Met een opdrogende baan dook de rondetijd ook weer regelmatig onder de 2 minuten. Weg komen zat er voor niemand in en zo denderden we op een massa sprint af. Qua positie zat ik wel goed. Ergens rond P9. Mark van Velthoven was de slimste, die dook zo hard door de laatste bocht dat hij een mooie voorsprong had om de overwinning voor Rienk en Joeri te pakken. Zelf kon ik nog 2 man voorbij sprinten en wist mijn wiel net voor die van André Kok over de finish te douwen. Uiteindelijk 7e van de 25. Ondanks de natte baan nog dik 43 gemiddeld. Moet niet gekker worden.

Fotokoos.info stond ook nog aan de kant plaatjes te schieten. Altijd leuk om je zelf weer eens terug te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MrAnMo op wo 29 juni 2016 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 28 juni 2016 23:20

Met het weer van de laatste weken laat ik de trainingswedstrijden lekker links liggen ;-)
Die komen wel weer tijdens de zonnige avonden

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » do 07 juli 2016 07:48

Afgelopen dinsdag nog bij de Spartaan mee gefietst. Een stevig zuidwesten windje zorgde voor een onverwachte koers. In het kort. 4 man reden weg in de eerste ronde. ik dacht laat maar gaan. daarna nog 2 man en nog eens 2 man. Binnen 2 rondes een kopgroep van 8 en die bleven weg. Eentje wapperde er nog van af bleven er 7 man vooraan over en die hebben we nooit meer terug gezien. Nou ja dat is niet waar met nog 1 ronde te gaan dubbelde ze ons.

Na 5 rondes kwam ik in een achtervolgend groepje met 3 anderen. Helaas was ik veruit de zwakste, kon geen kop werk doen en blies ik mijn ben helemaal op. Dat hield ik dus maar een minuut of 15 vol en daarna heb ik me in het peloton laten zakken. Dat was ondertussen een gecombineerde A en B peloton. Wij hadden even daarvoor al met zijn vieren het B peloton ingehaald en achter ons gelaten maar de rest van de A renners bleven in het B peloton hangen en gingen zo maar samenwerking. Door de geringe aantallen die nog over waren stond de jury het oogluikend toe. Toen ik me uitliet zakken na nog 1 keer over te hebben genomen kwam ik dus in dat gecombineerde peloton terecht en vonden mijn benen eindelijk wat herstel. Met dit peloton reden we het gat weer dicht met mijn vorige vluchters. Uiteindelijk nadat de B was afgesprint was het aan ons. De kop groep kwam nog even voorbij maar liet zich weer inzakken in onze laatste ronde. Zij mochten nog 3 rondes extra. Ik zat goed geplaatst en ging vanuit de laatste bocht de sprint aan. Snelheid was goed alleen de laatste meters zag ik ze naast me komen omdat het bij toch een beetje begon te haperen. Met nog 2 trappen bleef ik ze met 0,013s voor. Peloton sprint dus gewonnen en daarmee volgens Mylaps 7e.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » do 14 juli 2016 08:58

Gisteren bij TB2000 gestart in Nieuwkuijk. Een kwestie van tijdgebrek om naar De Rips af te reizen voor de WVAN en eerlijk gezegd is mijn moraal ook even weg. Mijn focus ligt eigenlijk al volledig bij de Otztaler - het wordt nog pittig genoeg om daar enigszins voorbereid aan de start te staan. Simpelweg niet genoeg tijd voor lange trainingen.

Anyway. Nieuwkuijk dus. Al een tijdje niet geweest dus ook geen idee wie er sterk zijn. Het veld is erg gemeleerd dus zitten er brakke benen bij maar ook sterke mannen. Er stond iemand met geschoren en ingevette benen voor me en die zag er gespierd uit dus besloot ik mee te springen toen hij vertrok. We kregen een gat en er sloten 5 man aan. Helaas kwam de rest na een ronde of 3 toch nog terug. Wel lagen er al een aantal man af. Besloten om door te gaan met springen omdat ik het idee had dat het zou scheuren. Zo maakten we de eerste 20 minuten vol. Achteraan werd geharkt maar niemand kwam echt weg. Totdat er drie man wel voorop zaten. Ik twijfelde te lang en het peloton viel stil... weg waren ze. Goed balen want ik voelde me eigenlijk wel prima. Af en toe nog wat gespeeld maar de vierde plek motiveert toch net even wat minder. De gemiddelde snelheid viel ook rap van 42 naar 40,5 omdat de ambitie weg was.

Aan het eind kwam de vaart er weer wat in maar ik kwam niet weg. In de sprint kwam ik te laat en werd ik 4e - ofwel 7e in de uitslag.

Niet attent genoeg, dat was jammer. Nog anderhalve week en dan zit ik in de bergen!

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 24 augustus 2016 07:48

Wow wat een weertje, bijna windstil, langzaam ondergaand zonnetje, 25 graadjes op de temperatuur meter, wat wil een mens nog meer? Precies fietsen en dan het liefst een koersje met wat ander gelijkgestemde. Ik was duidelijk niet de enige met dat idee en ondanks mijn vroege komst stond er al een rij bij de inschrijf tafel. Dat beloofde wat. Voor me een Ahoy man, huh wat doet die hier, is die verdwaald? Verbannen? Maar Tjaard melde dat Ahoy was verhuurd aan wat studenten en dat ze daarom vandaag maar massaal naar de Spartaan zouden komen en zo geschiede.

55 man in de A groep met de nodige hardrijders die er allemaal wel zin in hadden. Het gas ging er al snel op en zo ontstond er 1 lang gerekt lint van renners. Prachtig om te zien maar ook prachtig om er in te mogen rijden. De eerste 25 minuten gebeurde er niet veel. Iedereen fris en elk gaatje werd vakkundig dicht gereden. Langzaam kwam het B peloton in zicht en het tempo ging er op. Hier en daar vielen gaatjes, vaak werden die wel weer dichtgereden en soms moest ik het zelf doen. Na het passeren van de B’s was er een serieus gat. Ik dacht ik moet nu gaan anders komt het niet goed en lig ik er af. Diep in het rood weer terug naar het peloton maar redde het net niet. Gelukkig zaten er nog wat renners in mijn wiel die het als nog dicht reden en waar ik net aan kon blijven hangen.

Niet iedereen overleefde dit en het peloton was tot een man of 40 gereduceerd. Ik bungelde wat rondes bij de laatste 10 wanhopig opzoek naar herstel. Langzaam kwam ik weer op adem, poeh dit had ik met moeite overleef. Voortaan zo’n gat maar aan een ander overlaten dat gaat een stuk makkelijker.

De B’s waren afgesprint en dan begint het bal. Ik had geluk om al in de buurt van Robbert Schaap en Johan Olsthoorn te fietsen. Kwestie van in hun wiel blijven zitten en zo helemaal mee naar voren te worden genomen. Met de laatste paar bochten zat ik prima voor een top 10 plek. Ik hoefde in de sprint alleen maar in het wiel te blijven zitten van Johan. Ik probeerde nog heel even om hem voorbij te gaan maar dat ging hem niet worden. P9 werd het en dat had ik van te voren niet durven dromen met zo’n grote opkomst.

Al met al prima race voor mij. Leuk om wat nieuwe mensen te ontmoeten en wat oude bekenden weer te zien. Hopelijk donderdag bij Trias ook zo’n opkomst. Als het goed is wordt het lange rondje gereden dus extra veel fun.

Strava https://www.strava.com/activities/686475843/overview
MyLaps http://www.mylaps.com/en/classification/4110516

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 06 februari 2017 14:33

Vanaf aanstaande zaterdag 11 februari beginnen de trainingswedstrijd op Sloten weer. (13 uur voor Trimmes, 15 uur voor licentiehouders)

De Voorjaarscompetitie van Midden Nederland is ook weer gestart afgelopen weekend:
http://www.wveemland.nl/media/Kalenders ... 202017.pdf

ROnbrug
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » di 07 februari 2017 08:54

Jan Willem schreef: De Voorjaarscompetitie van Midden Nederland is ook weer gestart afgelopen weekend:
http://www.wveemland.nl/media/Kalenders ... 202017.pdf
Zondag a.s ga ik het maar eens op de weg proberen in Amersfoort. Ben benieuwd hoe hard het bij de B gaat. :roll:

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » di 07 februari 2017 08:57

Wegens verhuizing naar Amsterdam zal ik komend seizoen regelmatig op Sloten m'n trainingsrondjes draaien. Nog anderen van hier die de maandag en/of woensdag daar trainen?

En kent iemand de clubwedstrijden van WTC De Amstel? Is dat interessant om mee af te wisselen? Sloten is nou niet bepaald mijn favoriete rondje...

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » di 07 februari 2017 10:03

In Zuidholland zijn we ook weer begonnen. Zaterdag om 12:00 kan je starten bij Ahoy of als je Amateur of hoger hebt om 14:00 bij De Mol. Zondags kan je om 10:00 bij de Coureur en om 11:00 bij mijn club De Spartaan terecht.

Ik heb de eerste 2 alweer achter de rug.

Copy pasta van Strava:
Ahoy: 28 jan
Heel de week van huis geweest, gisteravond laat op Schiphol geland, kort nachtje, vroeg opgestaan om het elftal van Jasper naar de overwinning te coachen en daarna zelf maar wat doen. Koersen bij Ahoy. Nou ja koersen, ik was natuurlijk een excuustruus door bij de B’s te starten, laten we het daarom maar toeren noemen. Ik vond echter dat ik dat mocht vanwege de gebruikelijke smoesjes, niet getraind, veel van huis en het is de eerste koers.

De opkomst was groot. De A groep was zelfs groter als de B groep, iets wat niet vaak bij Ahoy voorkomt. Zonder ambitie gestart, uitfietsen in het peloton was meer dan prima voor mij. De eerste 20 minuten heb ik me koest gehouden, wel een beetje vooraan zitten voor het geval dat. Nadat de eerste keer het A peloton was voorbij gekomen en iedereen van het B peloton had gerealiseerd dat mee fietsen niet de bedoeling was werd er bij de B’s ook wat koers gemaakt. Nadat een man of 8 weg waren en ik op een nu of nooit moment zat besloten om zelf het gat dicht te fietsen. In 2 rechte stukken vol gas gegeven, niet gekeken of iemand wou overnemen maar zelf het gat dicht gereden en wie profiteerde had dan maar geluk.

Deze slag was beslissend en met 16 man en 2 vrouwen waren we weg. Hier en daar waren er nog wat ontsnappingspogingen maar weg kwamen we niet meer. De laatste ronden werden een beetje ongeorganiseerd aangegeven. Van 3 naar plots laatste ronde. De eerste 2 sprongen al vroeg weg, een andere renner hing op 10 meter met mij in zijn wiel, ik hoopte dat die het gat nog dicht kreeg maar dat was helaas. Op het laatste rechte stuk verschalkte ik hem nog wel maar op de meet werd ik nog net gepasseerd. Vierde dus en een envelopje. Altijd weer leuk, en ja ja volgende week start ik wel weer bij de A’s, tenminste, als dat voetbal technisch gezien uitkomt.

De Spartaan 5 feb
Voorjaarskoers bij de Spartaan. Een mooi moment om de zure appel van te weinig hardheid in mijn trainingen tot mij te nemen. Starten in de A groep en dan zien hoe ver we komen. Ik had het target op 5 rondes gezet maar gezien de omstandigheden van de baan: nat en glad zou ik met minder ook al tevreden zijn. Al in de tweede ronde voelde ik dat het niet lang zou duren. De hardheid om te herstellen van een interval want dat is koersen natuurlijk, ontbrak. In ronde 5 ontplofte mijn benen, begon mijn adem te stokken en kon ik de versnellingen niet goed meer pareren. Nadat ik na ronde 7 half kotsend op de fiets zat moest ik mijn Waterloo erkennen. Er af gefietst maar wel later als vooraf verwacht.

Na wat rondjes alleen bij het B peloton aangesloten. Daar achteraan gewacht op het A peloton om weer aan te pikken. Vanaf dan ging het beter. In het begin achteraan gehangen om niemand tot last te zijn. Dit ging toch fout. Iemand zakte op het rechte stuk naar achter. Ik riep dat die voor me moest inschuiven dat deed die laat waardoor we het contact met het peloton verloren. Ik wilde er niet nog een keer af en met een lange sprint kon ik nog net aansluiten. De andere jongen kon mijn wiel niet houden en lag er af. Sorry daarvoor was niet mijn bedoeling. Uiteindelijk in dit peloton gefinished en tevreden hoe de tweede helft van de koers ging. Er is nog genoeg ruimte tot progressie maar de eerste hap van de zure appel waar ik altijd door heen moet is in ieder geval genomen.

Ik verwacht dit seizoen heel veel verslagen in dit topic. Al is het alleen maar ter stimulans van de beginnende wielrenner

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 07 februari 2017 10:17

Basje schreef:Wegens verhuizing naar Amsterdam zal ik komend seizoen regelmatig op Sloten m'n trainingsrondjes draaien. Nog anderen van hier die de maandag en/of woensdag daar trainen?

En kent iemand de clubwedstrijden van WTC De Amstel? Is dat interessant om mee af te wisselen? Sloten is nou niet bepaald mijn favoriete rondje...
Ben voornemens meer op Sloten en bij de Amstel te gaan rijden om wat intensiever te trainen. (maar dat voornemen heb ik wel vaker gehad ;-) ). Af en toe op woensdag of maandag gereden.

Bij de Amstel rijden ze op dinsdag en donderdag. Is geen bijzonder rondje, redelijk smal, maar er zit wel 1 bocht in waar de snelheid er uit gaat. Dus garant voor meer interval werk. En niet zo'n groot peleton als op Sloten. Dinsdag is voor de "beginners" en donderdag voor de licentiehouders. Woon om de hoek dus zal af en toe daar starten.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 07 februari 2017 10:30

Basje schreef:Wegens verhuizing naar Amsterdam zal ik komend seizoen regelmatig op Sloten m'n trainingsrondjes draaien. Nog anderen van hier die de maandag en/of woensdag daar trainen?

Zoals Jan Willem zegt is de Amstel een goede afwisseling op Sloten vanwege het interval werk. Op Sloten kan je perfect aan je snelheid en peloton skils werken en bij de Amstel aan je interval (heeft meer weg van een criterium).
Ik wil ook vaker gaan afwisselen tussen Sloten, Amstel en Avanti.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 07 februari 2017 11:01

Metor schreef:

Zoals Jan Willem zegt is de Amstel een goede afwisseling op Sloten vanwege het interval werk. Op Sloten kan je perfect aan je snelheid en peloton skils werken en bij de Amstel aan je interval (heeft meer weg van een criterium).
a.s. Zaterdag Sloten?

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 07 februari 2017 11:27

Jan Willem schreef:
Metor schreef:

a.s. Zaterdag Sloten?
Nee, helaas niet. Ik denk zondag Avanti.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » di 07 februari 2017 12:53

Metor schreef:
Jan Willem schreef:
a.s. Zaterdag Sloten?
Nee, helaas niet. Ik denk zondag Avanti.
Gaat mij ook niet lukken. Zondag start ik wel bij de regio-kampioenschappen bij ZWC DTS, zie http://www.wtcdeamstel.net/wtc/wp-conte ... 2017-1.pdf. Hopen dat de temperatuur om 13.00 uur ook al een beetje te doen is.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » za 11 februari 2017 10:06

Jan Willem schreef:
Metor schreef:

a.s. Zaterdag Sloten?
Is afgelast vandaag!

Plaats reactie