Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Marcel3204 » ma 05 maart 2018 21:12

Leuk bericht Steven. Zo te zien inderdaad je conditie een duw in de goede richting kunnen geven. Hopelijk heeft de ongelukkige valler niet veel letsel. Wie weet over 2 weken in de korte broek.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 05 april 2018 19:41

Ik zag onlangs dat Groningen ook trainingswedstrijden heeft. Vanavond was de eerste, dus ik dacht: ik ga dat gewoon maar eens proberen. Eens kijken of ik 2 rondjes aan kan haken ;)

Aangekomen bleek er geen sprake te zijn van een A-klasse en B-klasse ofzo. Gewoon 1 grote groep. Ai... ik zie zo al wel dat die jongens veel harder gaan dan ik. Nou ja, we zien wel. De groep was zo'n 125 man...
Bij de start bleek inderdaad dat het tempo wat hoger lag dan ik gewend ben. Geeft niet, goede training. Maar na ruim een rondje moest ik er op een stuk tegenwind toch al af. Rustig doortrappen (zonder te lanterfanten), en toen ze me weer voorbij kwamen weer aangehaakt en weer een ronde volle bak meegegaan.

Na een tijdje keek ik op mijn GPS. Zijn we echt nog maar 10 minuten bezig? Yuk, dan kap ik er mee... Nog een keer goed kijken... het was 10km, en al 20minuten. Ah, dat past beter bij mijn gevoel. Dus door!

Ik hoopte dat het peloton zou breken, zodat er alsnog een A-groep en een B-groep zou ontstaan. Gebeurde helaas niet. Wel individuele afhakers, die dan net als ik de volgende ronde weer wilden aanhaken. En aanhaken gaat toch net iets makkelijker als je in het wiel zit van iemand anders die dat ook probeert ;)

Op ruim 55 minuten kwam de meute me weer voorbij. Duidelijk dat ze bezig waren met de finale. Aanhaken was ook geen optie meer, zo hard ging het. En een snelle rekensom leerde me dat ze me weer zouden inhalen in hun eindsprint. Dat was voor mij het teken dat ik klaar was. Die eindsprint wilde ik niet in de weg rijden.

Al met al een uurtje lekker gefietst met meerder snelle rondjes, sneller dan ik in mijn eentje zou doen. Goede training dus. Binnenkort nog maar eens, kijken of ik dan 2 rondjes aan kan haken :P

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » do 05 april 2018 21:01

Je bent in ieder geval lekker bezig geweest Proeme. Gewoon blijven proberen, steeds langer er aan blijven hangen en je wordt vanzelf beter. Het zijn niet voor niets trainingskoersen. Door te koersen train je om beter te worden. Het begint met aanhaken, de rest komt vanzelf wel.

Zelf alweer wat trainingskoersjes er op zitten na mijn val partij in de Waarderpolder. Op de Zomer Avond Competitie ben ik 2 keer derde geworden bij de A's in zeer natte omstandigheden, zeker de eerste wedstrijd was een overwinning op mijzelf om toch weer die fiets redelijk snel een linkerbocht in te duwen. Uiteindelijk was ik snel het nare gevoel van ween wegschuivend voorwiel kwijt en ging het weer vanzelf. Nu klinkt 2 keer derde bij de A's wel leuk maar er stonden max 15 man aan de start waarbij we telkens maar met een man of 6 overbleven dus daar moet ik maar niet al te veel enthousiasme uit putten.

Nu langzaam klaar stomen voor de volgende KNWU koers. Die is woensdag de 18e bij Ahoy.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 05 april 2018 21:19

MrAnMo schreef:
do 05 april 2018 21:01
Je bent in ieder geval lekker bezig geweest Proeme. Gewoon blijven proberen, steeds langer er aan blijven hangen en je wordt vanzelf beter. Het zijn niet voor niets trainingskoersen. Door te koersen train je om beter te worden. Het begint met aanhaken, de rest komt vanzelf wel.
dat was inderdaad precies mijn gedachte. Velen die gelost werden stopten vervolgens direct. Dat leek mij niet zo'n nuttige training, dus ik ben lekker het hele uur doorgegaan (afgezien van de eindsprint dan).

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 06 april 2018 07:06

Gelost worden is meestal de eerste ervaring met koersen :) Al is het maar omdat de inspanning vaak anders is. Bijvoorbeeld het harde optrekken uit een bocht. Daarbij komt ook nog eens dat rijden in een peleton net even anders is dan in een groep. Dus hang je vaak ook nog achteraan waar het juist het zwaarste is.
Oefenen en dan komt die dag wel dat je gewoon in het peleton mee kan rijden. Wat er verder mogelijk is hangt een beetje van je training en talent af.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » vr 06 april 2018 15:48

Dat ik gelost zou worden was ook geen verrassing. Zoals gezegd: 2 rondjes er aan hangen had ik al mooi gevonden. Precies vanwege de dingen die jij noemt. En dan ook nog de wind, want meestal moest ik er af in het stuk tegenwind (gaatje na de bocht, niet dicht krijgen in de wind, doei).

Gewoon vrolijk doorgaan. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd (en ik hoef Rome niet te bouwen. Meerijden in het peloton zou ik al fantastisch vinden, zeker omdat er geen B-klasse is).

marcello
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » wo 25 april 2018 12:05

Afgelopen zondag stond ik aan de start bij de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti.

Er stond een gemeen windje over het parcours, dus misschien kon er wel een waaiertje opgezet worden. In het begin van de koers heb ik een beetje in het peloton gehangen en na een minuut of 20 werd het tijd voor actie, helaas kreeg ik niemand mee, dus een paar rondjes later maar weer proberen. Toch gingen er ineens 2 man stiekem vandoor, maar niemand nam actie...dus ben ik zelf met de wind vol tegen wederom in de aanval gegaan en na een halve ronde was ik erbij en hadden we toch een flink gat, maar dan houden die gasten ineens hun benen stil :shock: Dag voorsprong...

Daarna was het peloton rijden en nam de kans op een sprint toe. Nu heb ik een aardige sprint in de benen, dus daar was ik niet heel bang voor.
Vanaf de laatste 1000m ging er één serieus hard vandoor en kon ik met nog een andere sprinter zijn wiel pakken en als lead-out gebruiken. De andere sprinter ging vrij vroeg aan, maar ik kon uit zijn wiel komen en met 60+ km/u kwam ik toch nog als 1e over de meet.

Al met al een prima trainingskoersje :oke:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » wo 25 april 2018 16:49

Proficiat! Lijkt me toch mooi als je een goede sprint in de benen hebt.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 25 april 2018 19:05

Lekker!!

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » wo 25 april 2018 19:17

Netjes! :oke:

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 25 april 2018 19:27

marcello schreef:
wo 25 april 2018 12:05
na een halve ronde was ik erbij en hadden we toch een flink gat, maar dan houden die gasten ineens hun benen stil :shock: Dag voorsprong...
(...) Nu heb ik een aardige sprint in de benen, dus daar was ik niet heel bang voor.
Misschien wisten zij dat ook en gingen ze daarom niet door?

Maar goed gedaan :oke:

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » do 26 april 2018 10:38

Wombcat schreef:
wo 25 april 2018 19:27
marcello schreef:
wo 25 april 2018 12:05
na een halve ronde was ik erbij en hadden we toch een flink gat, maar dan houden die gasten ineens hun benen stil :shock: Dag voorsprong...
(...) Nu heb ik een aardige sprint in de benen, dus daar was ik niet heel bang voor.
Misschien wisten zij dat ook en gingen ze daarom niet door?

Maar goed gedaan :oke:
1 man wist dat zeker wel :lol:

pct
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Basso Laguna

Bericht door pct » vr 27 april 2018 19:05

Gisteren gestart in de ZAC reeks hier in de buurt. Staphorst stond op het programma.
Ik zag bij de start van het B peloton een renner in CTWT kleding, geen mogelijkheid om hem aan te spreken. Ik denk dat het WWeber was.
Reed in ieder geval op een mooie Specialized Allez.
Hoe verging het jou?
Opgeven is geen optie!

Afbeelding

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » za 28 april 2018 14:36

Klopt, was ik. T ging eigenlijk wel lekker. De omstandigheden waren lastig, dus ik verwachtte een moeilijke wedstrijd. Maar ik kon goed mee. Helaas begon mn fiets tegen te sputteren en moest ik op een gegeven moment afstappen. Bij thuiskomst bleek mn rechter pedaal los te zitten. Achteraf wijs besluit, maar op het moment voelde ik me wel kl#te. Ik zag je idd rijden, en zag dat je een mooie podiumplek hebt weten te bemachtigen. :oke:

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 07 mei 2018 10:22

Zondagochtend gestart bij de B-cat. tijdens de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti.

Met windkracht 3-4bft zou het iig geen waaierkoers koers worden. Vanaf het begin van de koers, zat ik continue in de top 8 en dat ging prima. Er waren wel wat pogingen en zelf ook wat geprobeerd, maar dat leide iedere keer tot niks. Met nog 5 ronden te gaan hoorde ik in het peloton dat er een aantal mannen wel een sprintje wilden aangaan.

Dikke prima, want de sprintersbenen zijn in orde. Ik verraste deze mannen wel, want voor de verandering besloot ik om nu eens vanaf 500m vol de sprint aan te gaan, die trok ik vol door tot de finish en niemand kwam er meer over.

Top!Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marcello op ma 07 mei 2018 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 07 mei 2018 10:50

Je bent op dreef!

Ga je ook nog criteriums oid rijden?

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » ma 07 mei 2018 10:59

Afeglopen zondag m'n eerste criterium van het jaar gereden, de Ronde van Amstelveen. In het verleden bij de sportklasse gereden, maar nu eens een keer bij de Amateurs. Stapje hoger, dus met weinig illusie naar de start gekomen, zeker gezien het zeer sterke deelnemersveld.

Het begon al goed met de loting; mogen starten vanaf de eerste rij, in een rondje van 1,1 km, met 5 bochten, en 4 drempels. Dan weet je dat het hard zal gaan als je achteraan start. De eerste helft van de koers vooral sparen, sparen, sparen. Met de warmte, en het hoge tempo en toch de 10 km extra tov een sportklasse wedstrijd, was dat het verstandigste om te doen. Na halfweg koers langzaam naar voren geschoven, en ngo wat kopwerk weten te doen om een kopgroep zonder teamgenoten terug te rijden. Toen 8 rondjes voor het einde een kopgroep wegreed met 2 clubgenoten erin, met 3 man gelukt om voor 2 rondjes de boel op slot te gooien en de kopgroep te laten vertrekken. Met nog 4 ronden te gaan nog een solo van 2 rondjes eruit geperst, maar kreeg toch echt wel een goede klap van de hitte. Vervolgens weer ingelopen door het peloton, maar voor de sprint zat er weinig meer op; 24e plek. Van de in totaal 50+ starters zijn er 29 gefinished. Zeker niet ontevreden voor het eerste criterium van het seizoen, maar er moet nog wel wat meer vorm bijkomen...

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 07 mei 2018 19:09

Jan Willem schreef:
ma 07 mei 2018 10:50
Je bent op dreef!

Ga je ook nog criteriums oid rijden?
Dit jaar wil ik er wel een aantal bij de Funklasse rijden, maar daarvoor moet ik alleen nog effe de kalender erbij pakken.

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » do 10 mei 2018 20:55

Woensdagavond voor de verandering eens bij Excelsior in Gouda gereden.

Na het woonwerk ritje, even wat gegeten en daarna samen met Metor richting Gouda gefietst. Daar aangekomen besloten om bij de A-cat. te starten.

Het 1e half uur moest ik enorm wennen aan de 180 graden bocht die het parcours heeft. Ik was niet bang of zo, maar het ging op één of andere manier niet lekker. Wel continue mee kunnen draaien, tot het moment dat er een gat voor mij viel...Op dat moment zat Metor achter mij en dacht ik dat de renner voor mij dat gat wel kon dichten...nou, dat was een verkeerde gedachte. Het gat was geslagen en waren wij het bokkie. Flink balen, want de benen waren prima. Daarna met de andere de koers uitgereden, wat verder niet spectaculair was.

Na de koers weer met Metor naar huis gefietst en met ruim 145km op de teller was het wel een prima trainingsdag.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » zo 20 mei 2018 13:13

Mocht iemand het in zijn hoofd halen om donderdag in Groningen te rijden: doe maar even niet...
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/194264/E ... -den-Hoorn

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 18 juni 2018 10:47

Zondagochtend gestart bij de B-cat. tijdens de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti.

In het algemeen klassement sta ik inmiddels op plek 2, dus komende weken maar eens de aanval openen.
De wind stond gunstig genoeg om er een waaierkoers van te maken. En na een aantal ronden ging de boel ook op de kant, maar niemand wilde echt meedraaien. Hmmm, dan maar een plekkie zoeken in het peloton en gokken dat het op een sprint zou uitdraaien. Dat gebeurde ook en in de laatste 800m naar voren gereden en met nog 3 man voor me zat ik perfect voor de sprint.

Met nog 300m te gaan trokken zij de sprint aan, ik ging daar overheen en als 1e over de meet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 18 juni 2018 13:55

:oke: :oke: Mooi man, gefeliciteerd!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 18 juni 2018 13:59

Ze staan al bijna niet meer op de foto :oke:

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 18 juni 2018 14:56

Mooi man, goed bezig dus.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Plaats reactie