Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door MrAnMo » wo 30 maart 2016 21:09

Mooi man ik zie allemaal potentiële verslagen schrijvers voor komend seizoen met alle postings waar er gefietst kan worden. Beginners zoeken recente verslagen van opstapkoersjes bij hun in de buurt (zelf ook gedaan, thanks dj H bird) dus als een ieder die regelmatig ergens mee fietst zijn verhaal post dan helpt dat anderen om ook aan de bak te gaan dit seizoen. Hoe meer man aan de bak hoe groter het A peloton straks is bij het CK.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 31 maart 2016 06:34

MrAnMo schreef:Mooi man ik zie allemaal potentiële verslagen schrijvers voor komend seizoen met alle postings waar er gefietst kan worden. Beginners zoeken recente verslagen van opstapkoersjes bij hun in de buurt (zelf ook gedaan, thanks dj H bird) dus als een ieder die regelmatig ergens mee fietst zijn verhaal post dan helpt dat anderen om ook aan de bak te gaan dit seizoen. Hoe meer man aan de bak hoe groter het A peloton straks is bij het CK.
:oke: precies. Gewoon lekker meedoen en laten weten hoe het was. Viel het mee, viel het tegen, etc.

En aarzel je nog, stel gerust vragen als je nog ergens mee zit.

MarcoV
Kinderzitje
Fiets: Carbon

Bericht door MarcoV » do 31 maart 2016 08:30

Is het misschien wat om een overzichtje per provincie te maken met daarin de verschillende clubkoersjes, de dagen en starttijden? En eventueel wie er regelmatig rijdt om eventuele specifieke vragen makkelijk aan iemand te kunnen richten?

Bijvoorbeeld:

Noord Holland
BRC Kennemerland - Beverwijk
maandag (basis & sportklasse)
woensdag (alle categorieën)
starttijd: 19.00 (ma) & 19.15 (wo)
inschrijfgeld: 3€
locals: MarcoV

Woon zelf in Beverwijk en rij op maandag op het clubparcours van BRC Kennemerland (gaat waarschijnlijk begin mei van start, zijn nu nog aan het werk op het parcours en er moet nog een nieuwe asfalt laag opkomen)

Gisteren is de vuurlinie competitie (competitie tussen DTS-BRC) gestart, iedereen mag starten alleen het klassement is voor brc/dts renners, zie http://www.brckennemerland.nl/home/content/view/2035/9/.

Zelf moet ik eerst nog m'n nieuwe koersfiets opbouwen voordat ik ga beginnen (eerste wedstrijd komende woensdag), zal dan proberen om regelmatig een verslagje te tikken.
Ben dan wel geen WT renner maar meer mensen aan de wedstrijden krijgen is altijd mooi toch!

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » do 31 maart 2016 21:02

31-03-2016 Zomeravond Competitie Trias

Vanavond ging de kop er af bij Trias wat betreft de start van de gezamenlijk ZAC met de Spartaan. Dinsdag was er al in Rijdwijk gereden maar die moest ik helaas even skippen. Ergens vond ik dat niet zo heel erg want er stond dinsdag een ontiegelijke bak met wind en dat behoort niet echt tot mijn favoriete weer om te fietsen. Deze donderdag avond dus de eerste editie bij Trias. Dit jaar wordt er ook bij Trias met de transponders gewerkt waardoor er altijd een eerlijk klassement kan worden opgemaakt. Ik wist het niet maar gelukkig zit dat ding gewoon op mijn fiets dus geen probleem.

De opkomst was nog niet groot. Helaas is dat een bekend fenomeen bij Trias. Waar bij de Spartaan er altijd een groot A peloton is en ook een behoorlijk B peloton is er bij Trias eigenlijk nooit zo’n grote opkomst. Jammer want het is een leuk parkoers die wat meer van je vergt dan heel hard kunnen trappen.

Vanavond 10 of 11 man aan de start in het A peloton. De wedstrijd begon aarzelend maar algauw werden er wat pogingen gedaan om weg te komen. In het begin waren het eenlingen waarbij het gedoemd was te mislukken. Na een kwartiertje koers gaf ik iets meer gas op het rechte stuk, ik kreeg 2 man mee. De gene na mij nam hard over en ik zat gelijk op mijn tandvlees, ik denk we gaan wegrijden maar in het tweede rondje waar ik weer op kop kwam had ik al niet meer zo veel power en niet veel later sloot de rest weer aan. Het spel was duidelijk begonnen want niet veel later reden er weer 3 weg en 1 rondje later sloot daar nog 1 bij aan. Het gat was nog maar een meter of 40. Een vijfde renner sloop langzaam bij ons weg en wist heel knap in een rondje of 3 naar de 4 andere koplopers te fietsen. Ik had het eigenlijk niet verwacht dat die dat ging redden maar zat te balen als een stekker dat ik er niet bij zat.

Ik zat dus in de tweede achtervolgende kopgroep met 4 andere mannen. In het begin werd er nog goed tempo gereden en een half uur lang bleven we op een halve ronde hangen. Pas in de laatste 10 minuten verzwakte ons tempo en kwamen de koplopers ernstig dichtbij. Een paar keer merkte ik al dat ik mijn kop beurt toch iets te hard deed waardoor ik net even voor de groep reed. Dat is zonde van mijn energie en van de gene die achter me zit maar gaf me wel moet voor de sprint voor plek 5.

Met voor ons nog 1,5 ronden te gaan werden we op 1 ronde gezet door de koplopers, die zaten al midden in hun eindsprint terwijl wij het tempo echt naar tempo slak hadden laten zakken, de winnaar was al bekend en wij konden ook aan ons laatste rondje begonnen. Ik zat op plek 2 en liet de man voor me een beetje doodgaan in de laatste ronde. Bij het opkomen rechte stuk vol gas gegaan en zo de sprint voor P6 gepakt. Fijn dat me dat ook eens een keertje lukt. Hopelijk volgende keer wel in de kopgroep.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » wo 06 april 2016 07:39

Zo! De kop is er weer af bij de Di + Do competitie op de Berg. En ik heb hopelijk ook de slechtste benen van het seizoen ook meteen weer gehad! Wat een ellende was het :D
Op de weg er naar toe iets te enthousiast achter een brommer geracet naar de NEB, en daar al m'n eerste lucifer afgestoken. Dat was niet handig, helemaal omdat het zuur al meteen in de benen zat, en de koers nog niet eens was begonnen. Goed begin is het halve werk, zeggen ze.
Het tempo lag voor mijn gevoel meteen hoog in de A groep, veel man aan de start (+- 70 denk ik), en er werd goed doorgetrokken. In ronde 3 ontsnappen 3 sterke renners, en ik kan niet eens aan meespringen denken, laat staan er bij komen. De rest van de koers een beetje half voorin gereden, en af en toe wat gaatjes dicht moeten rijden, maar de benen wilden maar niet ontspannen. Hoog beentempo, laag beentempo, niks leek te werken. Op 2/3e koers nog bijna moeten lossen voor m'n gevoel, het was helemaal niks.
Wonder boven wonder begon ik te herstellen richting het einde van de wedstrijd, 2 ronden voor het einde vertrekt er nog een klein groepje, en uiteraard niet kunnen meespringen. Pelotonsprint als 5e de laatste bocht uitgekomen, en eindelijk zat er iets van kracht in de benen; iedereen erop weten te leggen met een goede eindsprint, die ik wel de gehele finishstraat heb kunnen volhouden. 7e in de uitslag.

En dan kom je thuis en blijkt je transponder leeg te zijn en sta je als 67e geklasseerd :D Maar het was prima weer, opkomst goed, en wat is het weer heerlijk om 's avonds te fietsen in daglicht. Laat het seizoen nu dan maar echt beginnen! En hopelijk waren dit mijn slechtste benen van het jaar, zo doen in ieder geval nog steeds pijn :lol:

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 06 april 2016 10:58

Ook ik had gister een niet al te beste dag. Bij aankomst stond de rij voor het inschrijven tot aan de voordeur waardoor ik maar net op tijd maar wel helemaal achteraan bij de start stond. Met 60 a 70 man aan het vertrek in de A groep was dat al geen goed begin. Het ging bij de start al gelijk vol gas. De eerste 3 ronden vlogen met bijna 46 gemiddeld aan mijn voorbij en toen was het over.

Ik zat al achteraan, er vielen gaten, en die gaten gingen niet meer dicht. Au zeiden mijn benen, zoek het zelf maar uit. Uiteindelijk met een man of 10 in de mongolen waaier en draaien maar. Ondanks ons nog steeds hoge tempo, rondjes 41 a 42 gemiddeld zagen we het A peloton na 11 rondjes alweer voorbij komen. Deze keer ergens halverwege in het peloton gaan zitten en nu ging het wel prima. Er werd nog steeds heel snel gereden maar nu had ik er geen problemen mee. De motor was denk ik eindelijk warm gedraaid. Uiteindelijk in het peloton gefinished op 1 ronde achterstand en daarmee 34e geworden.

Kortom ik heb nog zo ontzettend veel te leren en zal nog heel wat sterker moeten worden wil ik ook eens meedoen voor een top 10 als alle hele snelle mannen er zijn. Want snelle mannen waren er genoeg dinsdag. De winnaar had een gemiddelde van 45 uiteindelijk. Dat wordt zelfs op de Spartaan niet vaak gereden in een wedstrijd.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 08 april 2016 12:34

Zo, de 1e avond trainingswedstrijd zit er op. Na een paar weken met zeer weinig fietsen ivm verhuizen is het nu tijd om het seizoen dan echt te gaan beginnen.
Perfecte timing zo met alle trainingswedstrijden die weer beginnen. Op de fiets naar Alphen aangezien die om de hoek is, ik heb er vaker gereden dus wist wat ik kon verwachten. Normaal gesproken een redelijk peloton, niet zo groot als op Sloten, en een smaller parcours waar de wind vrij spel heeft. Vaak dus een zware koers waar mee rijden een heel stuk lastiger is.
Na een mooie omweg om de omgeving wat te verkennen op tijd gearriveerd, nummer opgespeld en vooraan gaan staan. Iets wat ik zelden doe maar vanwege de wind die schuin over het parcours stond zou het wel eens een heftig begin kunnen worden. En dit klopte helemaal. Er werd dit direct hard gestart en om de kant gegooid. Na de 1e ronde was de helft van het peloton er al af en zat ik in de "kopgroep". Het tempo lag mij te hoog en hoopte dat het wat rustiger zou worden na een paar rondes. Helaas voor mij gebeurde dit niet en na een kwartier harken op de kant moest ik er toch af. Even op adem kunnen komen en aangesloten bij de rest van het peloton. Daar prima kunnen mee draaien tot we uiteindelijk werden ingehaald door de kopgroep en iedereen weer aanpikte. Nu ging het aanhaken me een stuk makkelijker af en mij niet met de koers verder bemoeid. Wat me wel opviel is dat er steeds weer renners afwaaiden en uiteindelijk was de originele kopgroep 10 man groot en hingen we er met 6 gedubbelde nog aan. Dit bleef ook zo tot het einde. Me verder nergens mee bemoeid en na 5 kwartier leeg gereden over de finish.
Het was een zware maar goede training. Lichaam moest duidelijk wennen aan de intensiteit. Nog een paar van zulke ritten en dan zal ik hopelijk klaar zijn voor het echte werk.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 08 april 2016 15:28

Gister weer bij Trias gereden. Doordat de start nog om 19:00 is was het helaas niet zo druk. Met 7 A renners een paar dames en een B renner vertrokken we voor onze rondjes. Binnen de A groep waren we al gauw 1 man kwijt waardoor we nog maar met zijn zessen overbleven. De wind leek bij de Uithof echt overal tegen te zijn, alleen na de bocht rechtsaf waarbij je omhoog gaat was het eventjes mee.

In het begin was het af tasten, iedereen gaf wel een spelden prikje maar wegfietsen in je eentje of met zijn tweeën was niet te doen door de wind. Ik voelde me wel goed maar niet goed genoeg om dus echt proberen weg te komen. Mee springen deed ik wel, het laatste wat ik namelijk wou was dat ik door een twijfeling toch in 1 keer gelost was, dat zou namelijk niet de eerste keer zijn.

Met nog een minuut of 20 te gaan probeerde ik nog wat te forceren, we waren met zijn tweeën weg maar een tweede adem om het door te zetten had ik niet. Daarna weer een aantal keer mee gesprongen door gewoon het wiel te pakken. Uiteindelijk hadden we dan toch een klein gaatje. Van de overgebleven 4 man sprongen er nog 2 naar ons toe en met zijn vieren konden we wel voldoende doortrekken om de overgebleven 2 mannen definitief te lossen.

Met zijn vieren naar de streep. Het laatste rondje wou niemand meer op kop. Uiteindelijk zat ik dan toch vooraan. Ik had een plan, net in de bocht al aangaan en dan vol gas naar de meet. De sprint ging goed, vol gas naderde ik de lijn maar helaas sprong er nog net 1 uit mijn wiel en drukte zijn band als eerste over de finish. Tweede dus, weer net niet gewonnen helaas.

Ik weet het er waren niet veel mensen en het tempo lag daarom beduidend lager maar als training was het erg intensief en ik hoop er weer een stukje beter van geworden te zijn.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 08 april 2016 21:08

Vandaag een lesje koers tactiek gehad. :oeps:

Bedrijfsrace op het circuit van TWC De Kempen in Valkenswaard. Ongeveer 30 collega's aan de start. Wind was vandaag best flink en er werden waaiers getrokken. Na een aantal rondes reden een paar man weg. Ik zat in de buik van het peleton en kon niet aanpikken. Toen ik wat verder van voren zat was het gat te groot om dicht te rijden. Zeker als je niemand mee hebt. Balen!
Dan rijden we verder met het peleton. Rustig draaien totdat iemand een gat liet vallen. Ik zat vanachter omdat ik van kop af kwam en kon niet aanpikken. Samen met 2 anderen geprobeerd het gat te dichten, maar geen succes. Daar was een tweede groep ontstaan. Tempo was ongeveer gelijk. Soms liepen we wat in, soms liepen zij wat uit. Op een gegeven moment een crash in de 2e groep. Kopgroep was uit zicht en de groep besloot om rustig verder te draaien. Later haakte een aantal "gedubbelde" renners aan en die wilde wel rijden. Lekker! Samen met twee anderen proberen om weg te rijden, maar kregen geen ruimte. Heb toen besloten om af te zakken in de staart van de groep. Op dat moment gingen 2 vd gedubbelde renners er met een splijtende demarrage vandoor. Shit, kon niet aanpikken vanuit het laatste wiel. Weer kans gemist. :lol:
In de laatste ronde geprobeerd om 3 bochten voor het einde vanuit een bocht te versnellen. Had gezien dat niet iedereen deze dubbele apex-bocht even netjes aansnijdt. Ging er als een haas vandoor maar op de streep voorbij gestreefd...door een oudere man... :oeps: :lol: Ik: "Had niet idee dat je in mijn wiel zat". Hij: "Nee, maar ik ken dit baantje goed en de streep is altijd wat verder dan de jeugd denkt". :oeps: :lol:

Geeft CTWT ook workshop koersinzicht? LOL
Al met al lekker gereden, veel geleerd en hopelijk weer wat beter geworden na de griep.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Tonnis Hoogewerf
Driewieler
Fiets: Specialized Venge

Bericht door Tonnis Hoogewerf » vr 08 april 2016 22:51

indobesar schreef:Vandaag een lesje koers tactiek gehad. :oeps:

Bedrijfsrace op het circuit van TWC De Kempen in Valkenswaard. Ongeveer 30 collega's aan de start. Wind was vandaag best flink en er werden waaiers getrokken. Na een aantal rondes reden een paar man weg. Ik zat in de buik van het peleton en kon niet aanpikken. Toen ik wat verder van voren zat was het gat te groot om dicht te rijden. Zeker als je niemand mee hebt. Balen!
Dan rijden we verder met het peleton. Rustig draaien totdat iemand een gat liet vallen. Ik zat vanachter omdat ik van kop af kwam en kon niet aanpikken. Samen met 2 anderen geprobeerd het gat te dichten, maar geen succes. Daar was een tweede groep ontstaan. Tempo was ongeveer gelijk. Soms liepen we wat in, soms liepen zij wat uit. Op een gegeven moment een crash in de 2e groep. Kopgroep was uit zicht en de groep besloot om rustig verder te draaien. Later haakte een aantal "gedubbelde" renners aan en die wilde wel rijden. Lekker! Samen met twee anderen proberen om weg te rijden, maar kregen geen ruimte. Heb toen besloten om af te zakken in de staart van de groep. Op dat moment gingen 2 vd gedubbelde renners er met een splijtende demarrage vandoor. Shit, kon niet aanpikken vanuit het laatste wiel. Weer kans gemist. :lol:
In de laatste ronde geprobeerd om 3 bochten voor het einde vanuit een bocht te versnellen. Had gezien dat niet iedereen deze dubbele apex-bocht even netjes aansnijdt. Ging er als een haas vandoor maar op de streep voorbij gestreefd...door een oudere man... :oeps: :lol: Ik: "Had niet idee dat je in mijn wiel zat". Hij: "Nee, maar ik ken dit baantje goed en de streep is altijd wat verder dan de jeugd denkt". :oeps: :lol:

Geeft CTWT ook workshop koersinzicht? LOL
Al met al lekker gereden, veel geleerd en hopelijk weer wat beter geworden na de griep.
Leer je weer van Ion. Nooit te oud om te leren ;-)

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 13 april 2016 11:09

Dinsdagavond – Spartaanavond, dus weer tijd voor een trainingskoersje. Waar ik vorige week wel vroeg van huis vertrok maar een ommetje maakte en daardoor in een hele lange rij voor de inschrijftafel terecht kwam besloot ik vandaag maar vroeg te vertrekken, gelijk in te schrijven en dan maar wat in te fietsen rondom de Spartaan. Alleen de heren die de inschrijving deden vandaag, waren al voorzien van een A nummer waardoor ik vandaag met nummer 3 aan de start mocht verschijnen.

Vorige week ging niet zo goed, ik stond achteraan, er stonden heel veel goede mannen aan de start die allemaal harder fietsen dan wat ik kan en voor ik bij het peloton kwam lag ik er af en ben ik gefinished op 1 ronde achterstand. Vandaag was dan als doel om in dezelfde ronde te blijven. Wederom stonden er wat elite mannen en ook nog wat zeer goede amateurs aan de start dus de verwachting was dat het weer heel erg snel zou gaan.

De start ging iets minder snel maar misschien kwam dat omdat ik nu wel vooraan zat. De tweede, derde en vierde ronde gingen wel met 46 gemiddeld maar deze keer was het goed te behappen. Na een kwartier koers constateerde ik dat er ik er nog bij zat en dat ik het eerste kwartiertje had overleefd.

Doordat er een klein windje stond was er een kans op ontsnappingen. Hierdoor ging het tempo op en neer. Langzaam merkte ik dat die extreme versnelling toch wel erg zeer begonnen te doen. Van 35 naar 52 optrekken is wat anders als van 45 naar 52 en dus zakte ik langzaam wat naar achter. Het B peloton kwam inzicht en dat blijft gevaarlijk als je achteraan zit. Als je namelijk met ontplofte benen zit dan is de verleiding om in dit peloton plaats te nemen erg groot. Of als ze dat voor je doen dan heb je in 1 keer een gat met het A peloton. Zo geschiede dus precies voor me. 3 man uit de A groep hielden hun benen stil en ik had een gat voor me. Vol gas langs het peloton gesprint waarbij ik richting de 55 piekte om maar weer de aansluiting te vinden met de rest.

Nadat we de B peloton voorbij waren begon het spel pas echt. De goede mannen gingen naar voren en na 40 minuten ontstond dan eindelijk een kopgroep. Het bleef daarna onrustig waardoor ook het peloton brak, nou ja brak er reden 4 a 5 kleine groepjes uit weg die later een tussen peloton vormde maar ik had de benen niet om met 1 van die groepjes mee te springen. Ik probeerde het wel maar het lukte me niet. Daar was ik nog niet goed genoeg voor.

In de achtervolgende groep waar ik in zat duurde het even voordat er werd samen gewerkt maar uiteindelijk liep dat wel aardig. In de laatste ronde kwam ik als derde uit de bocht, ging de sprint als eerste aan en werd net aan verslagen door een ploeggenoot. Uiteindelijk 18e van de A groep en binnen dezelfde ronde als de winnaar. Gelukkig ging het beter als vorige week.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 13 april 2016 11:41

indobesar schreef:Geeft CTWT ook workshop koersinzicht? LOL
wellicht moeten we dit topic uitbreiden met tips & tricks http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 07#p462627

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 13 april 2016 12:38

Jan Willem schreef:
indobesar schreef:Geeft CTWT ook workshop koersinzicht? LOL
wellicht moeten we dit topic uitbreiden met tips & tricks http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 07#p462627
koersinzicht aanleren via een forum lijkt mij vrij lastig.
doen, ondergaan, falen, leren, opnieuw proberen, enz enz zijn de toverwoorden.

het inzien van 'dat is de slag!' als de kopgroep al een onoverbrugbare voorsprong heeft behoorde overigens tot 1 van de dingen die mijn koersinzicht goed weergaven.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » do 14 april 2016 11:50

Heb dinsdag ook het lijf weer eens op gang geslingerd om me te wagen aan een trainingskoers op De Mol, wordt het na 20 minuten afgelast ivm onweer. Terechte beslissing, overigens. Volgende week maar weer eens proberen. Rijden er nog meer van jullie door de week op De Mol? Ik ben niet altijd in CTWT-tenue gehuld, ook weleens vermomd als zijnde Team Ottoland.

ChrisN

Bericht door ChrisN » do 14 april 2016 17:15

Ace schreef:Heb dinsdag ook het lijf weer eens op gang geslingerd om me te wagen aan een trainingskoers op De Mol, wordt het na 20 minuten afgelast ivm onweer. Terechte beslissing, overigens. Volgende week maar weer eens proberen. Rijden er nog meer van jullie door de week op De Mol? Ik ben niet altijd in CTWT-tenue gehuld, ook weleens vermomd als zijnde Team Ottoland.
Op maandag altijd vaste prik, Ariën en ik.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » do 14 april 2016 22:07

Vanavond weer bij Trias gefietst. Iets betere opkomst. 12 man in de A groep, 4 in de B en 2 in de C. Gezamenlijke start, helemaal prima.

Ik had niet zulke goede benen, ik voelde al snel wat vermoeidheid en was niet in staat om meer als 1 recht stuk op kop te fietsen. 2 keer echt hard doorgetrokken en dat moest ik gelijk 2 ronde lang bekopen.

De wedstrijd was tam. Iedereen leek last te hebben van dikke lucht en niemand kwam weg. Met nog 3 ronde te gaan sloop 1 renner weg, ik denk die wordt door het blok Spartaan renners wel teruggehaald. Met nog 2 ronde te gaan was die nog steeds weg, de laatste ronde en hij had nog steeds 100 meter. De vogel was dus gevlogen en wij moesten het met plek 2 gaan doen.

Vlak voor de laatste bocht de sprint ingezet en kon een gaatje slaan. Op links kwam er helaas nog 1 voorbij en dus tweede in de sprint van het pelotonnetje. Tenminste dat dacht ik gezien te hebben. My laps zegt dat er 3 man voor me in de sprint eindigde en dat ik op 1,5s van de groepssprint winnaar zat. Volgens mij klopt dat niet. Dus even verder analyseren. Ik ben zeker 2 keer als eerste over start finish in de wedstrijd gegaan maar volgens mylaps lapchart ben ik wel een stuk of 10 keer als tweede maar nergens als eerste er overheen gegaan.

Misschien problemen met mijn chip? Bij de spartaan en Ahoy klopt het echter altijd perfect. Batterij is ook nog 100% vol (AL hoewel dat is raar want hij zit al een jaar op de fiets) Vorige week bij Trias kwam ik als tweede over de finish met ruime voorsprong op nr 3, volgens mylaps zat nr 3 maar 1 banddikte naast me. Misschien is de lus kapot en moet je links vlak naast het juryhok er overheen anders wordt je niet goed gedetecteerd. Ik zat meestal behoorlijk rechts dus dat zou het kunnen zijn. Volgende week eens uittesten.

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » vr 15 april 2016 08:37

Vorige week zaterdag voor de derde keer meegedaan aan een training wedstrijd op industrietrein schelphorst.
Er zaten behoorlijk wat snelle jongens in het peloton wat resulteerde dat er een groep van 10 man weg reed. ik heb nog lang voorin het peloton mee gereden maar we kwamen bijna niet dichterbij. Doordat ik zoveel werk verzetten moest ik me ff later terug laten zakken in de buik van het peloton. Op dat moment werd het peloton op een ronde(1,5km) gezet denk ik. Ik heb dit zelf niet gezien of gehoord. Toen we over start finish kwamen om aan ronde de laatste vijf ronde te beginnen reed ik voorop het peloton en had dus niet door dat de gelummelde (ik kon de uitdrukking tot dit moment niet:) ) uit koers moesten. vervolgens reed ik dus vol door tegen de wind in over het rechte stuk van 600 meter. Voor de bocht vroeg ik om overnamen en de tien man kwamen toen langs me heen. Ik werd op een professionele manier uitgescholden ( lummels moeten aan de kant blijven, ik dacht dat ze het tegen mij schreeuwde omdat ik niet hard genoeg koerste of zo...) en bijna van de baan (schouder duw) geduwd... Vooral dat laatste maakte me echt boos.
Ik wist echt niet dat die regel bestond van lummelen(staat ook niet op de website van de organisatie).... ik wist ook niet dat er 10 man het peloton gedubbeld hadden (konden er namelijk ook 8 geweest zijn en wat doe je dan als organisatie want er zijn voor plek 1 tm 10 punten te verdelen). Later voelde ik me behoorlijk dom omdat ik was doorgereden. Ik hield een slecht gevoel over aan mijn derde (trainings)koers terwijl ik toch goed in de wedstrijd zat....

Dus jongens van de kopgroep sorry dat ik een half rondje in de weg reed.. :)

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 15 april 2016 13:54

Vreemd, normaal heb je een jury en de jury geeft aan tijdens de koers wanneer welke groep er uit moet. Vaak is het zo dat als er een kopgroep van 8 is en er is voor 10 man punten dan krijgen de eerste 2 man van het peloton die punten. De jury moet dan echter wel aangeven dat het peloton moet gaan afsprinten. Maar in de meeste trainingskoersjes laten ze ook de gedubbelde tot het eind door fietsen. Het is tenslotte een training. Zeker bij trainingskoersen waar zowel elite als basisleden als cat 7 aan de start staan is het wel zo leuk dat de minder sterkere ook gewoon 60 min of meer kunnen trappen zonder dat ze er al uit moeten doordat een paar elite renners alles op een rondje zetten.

Dat duwen is niet netjes, het schelden is ook niet leuk maar daar zal je aan moeten wennen, sommige renners die in een kopgroep zitten menen dat ze iedere gedubbelde renner aan de kant mogen schreeuwen. Niet leuk als je net voor de eerste keer meedoet en niet goed weet hoe je ergens op moet reageren of zelf niet eens weet dat je gedubbeld bent. Volgende keer gewoon weer meedoen, voor je het weet kan je lekker meedoen en ken je de klappen van de zweep.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 15 april 2016 14:08

lummelen zal wel dubbelen moeten zijn.

lummelen ken ik alleen van voetbalspelletjes.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

chinook
Fiets met zijwieltjes
Fiets: sensa giuliaero

Bericht door chinook » vr 15 april 2016 15:42

Ach het was leerzaam en volgende keer ben ik er gewoon weer bij. Komende periode moet ik me alleen wat meer op trainingen voor l3b gaan concentreren.
En lummelen was echt lummelen....

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 20 april 2016 13:08

Wat een mooie avond bij de Spartaan. Weer meer als 50 man aan de start in het A peloton en een extra tegenstander in de vorm van de wind. De wedstrijd kon alle kanten op. Zou er een groep wegrijden, verbrokkeld het hele peloton of blijft het bij elkaar. De wind had het lot in handen.

Want wat een wind stond er gisteravond. Niet dat hij zo heel hard was maar hij stond eens bijna vol mee of tegen op de lange rechte stukken. Het was dan ook niet te doen op het stuk wind tegen. 2 keer een kop beurt en je was leeg, tenminste ik dan. Terwijl naar start finish toe de wind toch iets schuin leek te komen en het regelmatig op de kant werd gezet. Bij het passeren van het B peloton werd het nog penibel. Ook het B peloton was groot en liet zich niet altijd even makkelijk passeren in de bochten. Eenmaal er voorbij was het 3 rondes flink doortrappen om de aansluiting te houden.

Hierna ging de wedstrijd op en neer. Er reed een groepje weg, werd weer gepakt. In de laatste 5 ronden leek er dan toch een man of 15 weg te zijn maar ook zij kregen het niet voor elkaar en in de 1 na laatste ronden was het compleet. Ik was ondertussen lekker naar voren opgeschoven en begon in een goede klassering te geloven. Fout, 1 foute keus op het 1 na laatste rechte stuk en ik heb vervolgens mijn positie grandioos vern**kt en zakte van p10 naar p30. In de sprint nog naar 22 gegaan volgens mylaps maar met de benen van deze avond had er veel meer in moeten zitten. Jammer maar ook dat is koers.

Maar was weer leuk. Ondanks de wind toch dik 42 gemiddeld, paar flinke tempoversnellingen om mijn oren gekregen die ik toch kon verwerken en genoten van de snelheid die het peloton ontwikkeld. Nu maar eens werken aan positie houden in de laatste 2 rondes

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 20 april 2016 15:47

'k Ben gisteren ook weer eens naar De Mol geweest. Het was de eerste keer dit seizoen, nadat het na vorige week afgelast werd na 20 minuten koers. Zat in het begin niet echt lekker op te letten en al vrij snel reed er een groep weg die we dan ook nooit meer gezien hebben. Vervolgens de wedstrijd uitgereden in het peloton. Niet dat er heel veel kans op een goede klassering in zat, want ik voelde aan alles dat ik er nog niet ben. Basis is goed, maar zodra ik het rood in moet dan hapert de motor nog wel een beetje. Gelukkig heb ik nog een maand tot mijn rentree in het peloton tijdens de Draai Rond de Kraai te Rijsoord en twee maanden tot het leuk begint te worden in de regio met de ronde van Groot-Ammers.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 22 april 2016 12:43

Donderdag avond en het was weer tijd voor de Zomer Avond Competitie bij Trias. Het is nog april dus er wordt nog om 19:00 gestart en daardoor is de opkomst niet zoals het zou moeten zijn. Met een man/vrouw of 18 totaal aan de start waarvan 13 in de A cat is het nog even behelpen maar biedt het ook kansen.

Aan de start namelijk allemaal mannen van ongeveer gelijk niveau wat het koersen voor mij erg leuk maakt. Bij Trias kan ik namelijk wel op kop komen, proberen te ontsnappen of zelf iemand terughalen zonder een ronde er na bij een volgende versnelling compleet afgepierd te worden.

Deze week geen rustig begin, al na 1 rondje werd het tempo flink omhoog gegooid en probeerde we met 3 man weg te komen. Na 2 rondjes trappen kwamen we er achter dat het niet ging lukken maar dat de eerste c rijders wel al waren gelost. Wij waren teruggepakt en de volgende ging al. Het inpikken in de achtervolgende trein ging goed en zo kwam alles weer bij elkaar.

Dit was wel een beetje de tendens van de koers. Van de A rijders waren er een stuk of 6 die er wat boven uit staken en ik geloof dat ik mijzelf daar ook bij kon rekenen. We probeerde de wedstrijd te maken maar reden vooral tegen elkaar. Als er 2 of 3 weg reden dan waren het de andere 2 of 3 die weer het gat dichtreden. Na 40 minuten koers leek het dan toch te gaan lukken. 2 supersnelle rondjes en we waren weg met zijn drieën, alleen bij alle drie kwam het melkzuur uit de oren, hing de tong uit de mond en verslapte we op het stuk omhoog met wind tegen. Een halve ronde later en het gat naar ons was alweer gedicht.

Na een 55 minuten mochten de dames afsprinten. Daarna de B en dan wij. Tenminste zo hoort het te gaan. Het afsprinten van de dames ging goed. Alleen de B’s werd niet gegeven dus op het moment dat het ronde board op 3 ging dachten we dat het voor de b renner was. Met nog 2 ronde te gaan sprong Joppe slim weg, nu begon de twijfel toe te slaan. Pas bij het ingaan van de laatste ronde schreeuwde de jury dat het voor iedereen was.

Voor het verkrijgen van een goede positie was ik dus rijkelijk te laat. Op kop werd er volgas gesleurd en ik zat ergens op P8. Joppe was er nog steeds vandoor. Bij het naderen van de laatste bocht probeerde ik nog wat op te schuiven maar moest net even te ver van achter de sprint inzetten. Van onze groep werd ik vierde of vijfde en dus vijfde of zesde totaal.

Het was weer een prima koers met renners die allemaal van het zelfde niveau waren. Joppe was de slimste en sterkste en ging er met de winst vandoor. Goed gedaan.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 22 april 2016 14:19

Gisteren weer naar Alphen geweest
Heel kort gezegd, een hele slechte generale repetitie voor morgen. De benen waren zwaar en ging voor geen meter. Iets wat is zelden doe maar het leek mij beter en dat was afstappen na 50 minuten koers. Rustig naar huis gereden en hopelijk voelen de benen morgen in Brakel een heel stuk beter aan. Ik zal het nodig hebben gezien een mooie omloop van 7,5km met open stukken en de nodige wind die aanwezig zal zijn. Wel zin in het echte werk, nu de benen nog...

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » ma 25 april 2016 07:26

Gisteren met Basje en Martinello op de NEB gereden. Zaterdag voor het eerst in twee weken weer buiten kunnen trainen en gisteren dus even gekeken hoe het zou gaan met hogere hartslagen.

Dat viel niet mee. In het begin kon ik redelijk mee maar ik wilde geen gekke dingen doen. Hartslag was ook hoger dan normaal. De kopgroep (met Basje) vertrok al snel en dat vond ik prima. Daarna ging er een tweede groep maar die miste ik - samen met Martinello - net. Zonde.

Toen was het erg mak in het peloton. Af en toe wat gespeeld maar geen gekke dingen meer gedaan. Totdat ik vreesde dat de boel zou scheuren dus gooide ik een knuppel in het hoenderhok. Met vier man vooruit maar ik plafonneerde en net op het moment dat ik terugviel in het peloton, bleek de kopgroep weer aangesloten te zijn. Dat trok ik niet dus liet ik lopen.

Tot een krap uur kunnen koersen maar mijn vorm heeft nog een lange weg te gaan... dit leek nergens op.

Plaats reactie