Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Proeme
Aluminium Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door Proeme » za 30 december 2017 21:13

met het maken van plannen voor de eerste helft van 2018 dacht ik "misschien ook maar eens kijken naar trainingswedstrijden". Wellicht kom ik komend jaar op het clubkampioenschap dan wat minder beroerd voor de dag ;)

In Groningen is weinig (alleen iets op donderdagavond, geen slechte optie) dus keek ik ook in Friesland en Drenthe. Daar lees ik over licenties. Die heb ik sowieso niet. Ook zie "basislidmaatschap KNWU". Is dat dat je lid bent van CTWT en daarmee automatisch ook van KNWU?

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » za 30 december 2017 21:31

Yep, maar als het goed is heb je ook een pasje daarvan ontvangen van de KNWU.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » za 30 december 2017 21:52

GoodRiddance schreef:
za 30 december 2017 21:31
Yep, maar als het goed is heb je ook een pasje daarvan ontvangen van de KNWU.
ja, die heb ik inderdaad. Ik wist alleen niet zeker of dat is wat ze bedoelen met "basislidmaatschap" of dat er toch nog weer verschil zit tussen wel en niet wedstrijden rijden.

marcello
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 08 januari 2018 09:55

Het gaat weer beginnen! De trainingswedstrijden :oke:

Zondag 07 januari was de start van de Wintercompetitie bij WV Avanti en samen met Metor richting Alphen gereden en het plan was om de trainingswedstrijd te rijden en daarna nog een korte duurtraining.

Nadat het inrijden erop zat, ben ik van start gegaan bij de B-cat., omdat ik nu nog niets heb te zoeken tussen de Elite renners. Vanaf de start ging het direct volle bak en aan het eind van 1e ronde was er al een kopgroep van 7 man, de toon was gezet. Daarna lekker doorgereden met de rest van het peloton, waar er maar 3 man het werk deden. Na een paar rondes waren we dat zat en ging heel even de gaskraan op en bleven we met 4 man over en dat draaide lekker. We kwamen steeds dichter bij de kopgroep en met nog 1 ronde te gaan maakten we de aansluiting. Echter door die inspanning was het vaatje op en liet ik de sprint lopen. Toch wel zeer tevreden over de meet gebold als 7e van de 27.

Na deze trainingswedstrijd samen met Metor nog een korte duurtraining gedaan, wat ondanks de straffe wind wel lekker ging.
Eenmaal thuis gekomen was de warme choco en douche erg welkom.

Cijfertjes:
Tijd: 2 uur 52
Afstand: 83 km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 08 januari 2018 13:30

Koersen in de kou!

Zaterdag bij de A gestart op de Nedereindse Berg. Een renner van Delta Cycling sprong weg en liet zich niet meer zien. Ook na afloop niet trouwens dus we wisten nu niet of hij de boel wel geeft uitgereden.

Het peloton reed lafjes. Soms heel hard, dan stond het weer stil. En bij elk groepje was er wel iemand die niet mee wilde werken. Met mij ging het prima. Kon springen, gaatjes dichten en dat zonder al teveel problemen.

Met anderhalve ronde te gaan vertrokken, bij start-finish kwam er een aansluiten. Maar overnemen...ho maar. Dus ben ik op 90% doorgekacheld zodat de rest wel terug kon komen maar wel hun best moesten doen. Alles bleef in m'n wiel tot de laatste bocht. Daar gingen er twee aan maar ik kon ze opvangen. Even leken ze me te passeren maar ze vielen wat stil zodat ik net de bloemen kon pakken.

Tweede dus. Of eerste, zou ook nog kunnen. In ieder geval dik tevreden.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 08 januari 2018 13:54

GoodRiddance schreef:
ma 08 januari 2018 13:30
Koersen in de kou!

Zaterdag bij de A gestart op de Nedereindse Berg. Een renner van Delta Cycling sprong weg en liet zich niet meer zien. Ook na afloop niet trouwens dus we wisten nu niet of hij de boel wel geeft uitgereden.

Het peloton reed lafjes. Soms heel hard, dan stond het weer stil. En bij elk groepje was er wel iemand die niet mee wilde werken. Met mij ging het prima. Kon springen, gaatjes dichten en dat zonder al teveel problemen.

Met anderhalve ronde te gaan vertrokken, bij start-finish kwam er een aansluiten. Maar overnemen...ho maar. Dus ben ik op 90% doorgekacheld zodat de rest wel terug kon komen maar wel hun best moesten doen. Alles bleef in m'n wiel tot de laatste bocht. Daar gingen er twee aan maar ik kon ze opvangen. Even leken ze me te passeren maar ze vielen wat stil zodat ik net de bloemen kon pakken.

of vierde...
https://results.sporthive.com/events/PC ... es/4714012
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 08 januari 2018 14:29

Dat is vier ronden voor het einde. Het lukte ze niet om MYLAPS (noch de microfoon) goed aan de gang te krijgen. Ook geen punten voor het winterkampioenschap om die reden.

In ieder geval lijkt er niemand voorop gereden te hebben 8).

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » ma 08 januari 2018 14:46

GoodRiddance schreef:
ma 08 januari 2018 13:30
Koersen in de kou!

Wat goed! Diepe buiging!

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 08 januari 2018 20:28

GoodRiddance schreef:
ma 08 januari 2018 14:29
In ieder geval lijkt er niemand voorop gereden te hebben 8).
Volgens mij wel.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 08 januari 2018 21:56

Chiploos dan...zonde. Maar als je vrijwel de hele rit alleen voorop rijdt, ben je lekker bezig. Die jongen zal de Ster van Zwolle wel willen rijden :D.

In ieder geval weer lekker om te koersen weer, met een tweede plek was ik dik tevreden. Al vrees ik dat het in april een stuk harder zal gaan dan op 6 januari :roll:

Wim, hoe verliep het bij jou? Ik zag je pas na de finish staan :oeps:

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » di 09 januari 2018 17:06

Afgelopen zondag dus met marcello naar Avanti geweest. Met een week of 4 wat winterritjes in de benen is het wel erg vroeg om alweer aan de bak te gaan. Maar ach, het leek me wel eens goed om dit jaar het eens wat anders aan te pakken. Afwisseling van spijs doet immers eten.
Gestart bij de A's tussen de nodige Elite heren en wat sterker Amateurs. Perfect om het jaar mee te starten om gelijk aan de bak te moeten. Met een typisch waaier parcours en windkracht 4 schuin over de baan was het rijden van waaiers een zekerheid.

De 1e 10 minuten ging het erg soepel en kon ik me goed voorin houden. Daarna af en toe wat afgezakt maar voorkomen om achterin te raken en zo op het kantje te eindigen. Rond een half uur koers ging het even een paar keer rap voor mijn gevoel en moest ik flink aan de bak om bij te blijven. Bij de zoveelste versnelling kwam ik achterin te zitten, op de kant en poef zeiden de benen. Vervolgens rustig verder gereden en gewacht tot ik een rondje gedubbeld werd. Weer aangehaakt en verder prima meegedraaid de rest van de koers. Al met al redelijk tevreden over het rijden. Een goede start in de winter en hopelijk volgende ritten wel sterk genoeg om die piek op te kunnen vangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcel3204
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross

Bericht door Marcel3204 » di 09 januari 2018 21:12

Mooie foto’s Marcello en Metor. Ziet er zonnig en snel uit, maar aan de kleding te zien was het best koud.

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » zo 21 januari 2018 19:54

Na de duurtrainingen van afgelopen 2 weken, was het vandaag weer tijd voor een trainingswedstrijd.
Samen met Marcel op pad gegaan richting WV Avanti in Alphen a/d Rijn.
Eenmaal onderweg voelden de benen prima, dus goed voor het moraal ;-)

Plan was om continu in de top 10 te rijden en in de eventuele sprint niet voluit te gaan, dat komt later in het seizoen nog wel ;-)

Met weinig wind en een waterig zonnetje zou het geen waaierkoers worden en tot aan de laatste km bleef het peloton bij elkaar.
Er waren wel wat pogingen, maar wegkomen was bij de B-cat. niet te doen, dus opzich een saaie koers.
Op naar een massasprint, waar ik vanaf ongeveer plek 10 de sprint aan ging en eenmaal op plek 6 vond ik het welletjes.

Na de koers met Marcel nog een kleine duurtraining gedaan en zeer voldaan weer thuis gekomen.
Zeer tevreden over de vorm voor eind januari :oke:

Afbeelding

Afbeelding

Marcel3204

Bericht door Marcel3204 » zo 21 januari 2018 20:13

Mooi werk, lekker bezig. Ziet er minder koud uit i.v.m. 2 weken geleden, maar wel nog een nat wegdek zo te zien. Speciale mouwstukken?

MrAnMo
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 21 januari 2018 20:37

Zaterdag 20 januari stond voor mij mijn eerste trainingskoers op het programma. Ahoy trapte af met zijn zaterdag koersjes en was daarmee de eerste in de regio. Hoewel buienradar op een eerste gezicht een hoop regen deed vermoeden bleek bij nadere bestudering van de meteo gegevens het 1 en ander wel mee te vallen. Bij mijn clubgenootjes was nog niet veel goesting om mee te gaan dus zodoende stonden we maar met 3 Spartaan mannen aan de start in de A groep.

Bij de inschrijving kreeg ik het nog wel even Spaans benauwd. Van bijna elke vereniging in de buurt stonden alle elite renners aan de start. Slik, en daar moest ik dan tussen stand gaan houden. Aan de andere kant moet ik niet zeuren. De benen zijn nog nooit zo goed geweest door de vele (Zwift) trainingsuren en tegenwoordig doe ik andere pijn in plaats van zij mij. Fietsen dus.

Vanaf de start werd er vol gas ingevlogen. Het was even slikken, het uitsprinten na een bocht tot over de 50 per uur. Ja ja zo ging dat dus. De baan was hier en daar listig glad. Er was geveegd maar helaas voor de storm en in de bochten lag er best veel modder wat het asfalt in geduwd was in plaats van weggeveegd. In de bocht voor de kantine was het best listig en had ik zo nu en dan mijn momentjes met een weg slippend achterwiel.

Na 5 rondes besloten de usual suspect elites het hazenpad te kiezen en gingen er van door. Ik voelde me goed maar had geen enkele zin om mee te gaan. Ik wilde nog niet tot het gaatje gaan. De mannen reden weg, kregen een halve baan voorsprong waarna consolidatie volgde. Ik deed netjes mijn werk zonder al te moe te worden.

De B groep haalde we 2 keer in. Het inhalen ging zonder problemen. Bij de B’s zat er al helemaal geen tempo in voor mijn gevoel en ik was blij dat ik daar niet mee fietste. Met nog een kwartier te gaan besloten 3 renners in de Chasse patate te gaan. Eigenlijk waren dit de mannen die boot hadden gemist omdat ze te veel zaten te kletsen achter in het peloton. Ik noem geen namen maar Wouter de Groot en Martin Pluto waren 2 van de 3 mannen.

Goed, de B’s waren klaar en wij gingen naar onze laatste rondes. Omdat de kopgroep toch ineens akelig dichtbij kwam besloot de jury de koers 1 ronde in te korten. Zodoende liet ik me weer eens verschrikkelijk wegdrukken door Jan en alleman. Op P20 van het peloton ging ik de eindsprint in om die op P8 en dus P19 overal te eindigen. Conclusie was dan ook lekker getraind maar de scherpte ontbrak nog. Over 2 weken gaan we het wel weer opnieuw proberen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MrAnMo op ma 22 januari 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

NielsH
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » ma 22 januari 2018 08:31

MrAnMo schreef:
zo 21 januari 2018 20:37
Zaterdag 20 januari stond voor mij mijn eerste trainingskoers op het programma. Ahoy trapte af met zijn zaterdag koersjes en was daarmee de eerste in de regio. Hoewel buienradar op een eerste gezicht een hoop regen deed vermoeden bleek bij nadere bestudering van de meteo gegevens het 1 en ander wel mee te vallen. Bij mijn clubgenootjes was nog niet veel goesting om mee te gaan dus zodoende stonden we maar met 3 Spartaan mannen aan de start in de A groep.

Bij de inschrijving kreeg ik het nog wel even Spaans benauwd. Van bijna elke vereniging in de buurt stonden alle elite renners aan de start. Slik, en daar moest ik dan tussen stand gaan houden. Aan de andere kant moet ik niet zeuren. De benen zijn nog nooit zo goed geweest door de vele (Zwift) trainingsuren en tegenwoordig doe ik andere pijn in plaats van zij mij. Fietsen dus.

Vanaf de start werd er vol gas ingevlogen. Het was even slikken, het uitsprinten na een bocht tot over de 50 per uur. Ja ja zo ging dat dus. De baan was hier en daar listig glad. Er was geveegd maar helaas voor de storm en in de bochten lag er best veel modder wat het asfalt in geduwd was in plaats van weggeveegd. In de bocht voor de kantine was het best listig en had ik zo nu en dan mijn momentjes met een weg slippend achterwiel.

Na 5 rondes besloten de usual suspect elites het hazenpad te kiezen en gingen er van door. Ik voelde me goed maar had geen enkele zin om mee te gaan. Ik wilde nog niet tot het gaatje gaan. De mannen reden weg, kregen een halve baan voorsprong waarna consolidatie volgde. Ik deed netjes mijn werk zonder al te moe te worden.

De B groep haalde we 2 keer in. Het inhalen ging zonder problemen. Bij de B’s zat er al helemaal geen tempo in voor mijn gevoel en ik was blij dat ik daar niet mee fietste. Met nog een kwartier te gaan besloten 3 renners in de Chasse patate te gaan. Eigenlijk waren dit de mannen die boot hadden gemist omdat ze te veel zaten te kletsen achter in het peloton. Ik noem geen namen maar Wouter de Groot en Martin Pluto waren 2 van de 3 mannen.

Goed, de B’s waren klaar en wij gingen naar onze laatste rondes. Omdat de kopgroep toch ineens akelig dichtbij kwam besloot de jury de koers 1 ronde in te korten. Zodoende liet ik me weer eens akelig wegdrukken door Jan en alleman. Op P20 van het peloton ging ik de eindsprint in om die op P8 en dus P19 overal te eindigen. Conclusie was dan ook lekker getraind maar de scherpte ontbrak nog. Over 2 weken gaan we het wel weer opnieuw proberen.

Afbeelding
Mooi verslag en leuk om te lezen.

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 22 januari 2018 21:36

Marcel3204 schreef:
zo 21 januari 2018 20:13
Mooi werk, lekker bezig. Ziet er minder koud uit i.v.m. 2 weken geleden, maar wel nog een nat wegdek zo te zien. Speciale mouwstukken?
Het was zeker minder koud, maar wel een natter wegdek, waardoor we na de koers er als cyclocrossers uit zagen :lol:
V.w.b de mouwstukken, dit zijn normale mouwstukken van de FM.

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » ma 22 januari 2018 22:24

Gisteren met droog weer maar nat wegdek vertrokken met Marcello naar Avanti om weer een trainingskoetsje te rijden. Nadat ik een goede rustweek had gehad ivm het slechte weer was het afwachten of dit goed of slecht voor de benen zou uitpakken.
Wederom gestart tussen de heren die zich klaar maken voor de Ster van Zwolle en andere Neerlandse klassiekers. In tegenstelling tot 2 weken terug stond er nu amper wind en me probleemloos kunnen handhaven. Zelfs een paar keer weg gesprongen of met een groepje mee geslopen maar alles kwam steeds samen. Uiteindelijk reed er in de finale 1 renner weg en die zagen we niet meer terug. Met de rest op de streep af voor een sprint en uiteindelijk een 7e plek eruit kunnen slepen. Al leek de sprint voor mijn gevoel helemaal nergens op :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 23 januari 2018 08:29

Wtc woerden??

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » di 23 januari 2018 16:14

Ja, per 1 januari heb ik mijn licentie daar.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 17 februari 2018 21:29

Vandaag bij Ahoy geweest, Prachtig weer en een hele leuke wedstrijd.

Wat was het vandaag een prachtige dag. Daar waar de wereld wit begon van de aan gevroren rijp straalde het zonnetje in de middag dat het een lieve lust was. Zowaar bood mijn agenda ruimte om deze middag naar Ahoy te gaan voor een voorjaarskoers. Ik was niet de enige zo bleek. Bij het betreden van de kantine stond er een file tot aan de buitendeur. In totaal kwamen er 150 renners aan het vertrek waarvan 70 in de A groep. Het was koers dus.

Vanaf de start werd er in gevlogen en ik zat eigenlijk wel goed, in het begin me niet met de koers bemoeid maar wel er voor gezorgd dat ik voorin zat. Na een ronde of 6 reed er een groep weg maar het ontbreken van de wind en nog zo veel andere sterke renners hield deze ontsnapping geen stand. Bij het passeren van het B-Peloton duurde het wel even voordat we ze voorbij waren. Ik zat goed van voren en was met de eerste groep mee. Achter mij moest menig renner nog een gaatje dicht rijden om weer de aansluiting te verkrijgen.

Na een uur koers werd de B voor een tweede keer gepasseerd, ik zat iets te veel naar achter naar mijn zin en zag te veel goede mannen van voren. Waar ik bang voor was, gebeurden. Vooraan gaven ze gas, halverwege durfde wat renners niet snel te passeren in een bocht en nadat we voorbij de B waren was er een groep van 15 man los. Ze kregen al snel een halve baan en het leek gebeurd.

Mijn benen werden beter en beter, kon vooraan mee draaien en lekker doortrekken. We kwamen dichterbij de kopgroep en kreeg hoop om er bij te komen. Helaas was de samenwerking niet goed. Te veel man die wel voorin wilde fietsen maar niet mee draaiden en dan maar weer gaten lieten vallen. Bij het sein 5 ronden heb ik een aantal keer geprobeerd weg te rijden, het mocht niet zo zijn. In de laatste ronde bij de bocht achteraan kwam ik op kop, keek achterom zag dat ik een gaatje had en trok vol door. Ik kreeg 20 meter, draaide volgende bocht om, benen deden al zeer en tempo zakte tot onder de 45, haalde de laatste bocht, zette weer aan, verkrampte en na 50 meter kwamen ze me voorbij. De finishlijn lag 200 meter te ver weg. Leuk geprobeerd André.

Foto’s zijn van Henk Harreveld en Foto Koos.

Afbeelding

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 17 februari 2018 22:50

:oke: goed verhaal :D
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

Marcel3204

Bericht door Marcel3204 » zo 18 februari 2018 07:39

Ziet er weer snel uit. Waren witte naven in de uitverkoop?

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 18 februari 2018 17:09

Haha, puur toeval maar scherp gezien. Ik reed met een ander voorwiel omdat de lagers van het goede wiel speling hadden. Dus zat de Fulcrum R3 er tijdelijk in en die heeft witte naven.

Plaats reactie