Trainingswedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingswedstrijden

Bericht door pesah » zo 30 april 2017 14:42

Wow, dat is nog eens winnen! Gefeliciteerd!

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » zo 30 april 2017 18:43

Lekker bezig Marcello! :oke: :oke:

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 30 april 2017 19:29

Mooie overwinning :oke:

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 30 april 2017 19:57

Doe je goed, gefeliciteerd.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

marcello
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 01 mei 2017 08:47

Dank allen! Ik twijfelde nog aan m'n vorm, maar weet nu dat dat wel goed zit en kan ik verder bouwen. Wel tof zo'n 1e overwinning in het CTWT tenue. Geeft me kracht ;-)
Laatst gewijzigd door marcello op ma 01 mei 2017 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 01 mei 2017 11:58

Mooie koers Marcello. Gefeliciteerd.
Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » ma 01 mei 2017 17:02

Haha...dat vingertje :D Goed gereden hoor :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 01 mei 2017 17:19

gios schreef:
ma 01 mei 2017 17:02
Haha...dat vingertje :D Goed gereden hoor :oke:
Dat kan je doen als je een ruime voorsprong hebt :lol:

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 01 mei 2017 21:08

Gefeliciteerd! En mooie foto's. :oke:

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » za 06 mei 2017 20:18

Vandaag met het lekkere zonnetje weer eens naar Sloten geweest. Daar verandert het ook nooit, heel groot peloton wat een dikke anderhalf uur in hoog tempo rijdt. Ik kon weer eens trainen op snelheid en wennen aan het sturen in een groot peloton was regelmatig compact rijdt.
Tot het viaduct zat ik in 5e positie in de laatste ronde, dan komen de heren voor de sprint en die lekker laten lopen. Geen zin in risico's en mijn doel om snelheid om te doen en in de finale nog van voren te zitten was gelukt.
Inclusief heen en terug zo'n 128 km weg getrapt, eerste lijntjes zijn zichtbaar 8)

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 08 mei 2017 12:17

Zondag 07 mei een trainingskoersje gereden bij de A-categorie van WV Avanti.

Samen met Metor stond ik aan de start bij een matige opkomst...mooi moment om het ploegenspel te trainen

1 renner had een brommer gevonden en die was al heel snel gevlogen en reed solo naar de finish.

Ik kon mezelf prima handhaven in het pelotonnetje en samen reden we gewoon een prima trainingskoersje, wetende dat Metor zaterdag al een koers bij WV A'dam Sloten had gereden.

Plan was dat Metor de sprint voor mij zou aantrekken, maar de andere renners dachten daar anders over en werdt het een sprint van 500M met de wind vol in de snufferd. Toch nog als 4e over de finish en zeer tevreden.

Foto's zijn gemaakt door de huisfotograaf van WV Avanti.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 08 mei 2017 12:46

Mooie plaatjes!

Heb je ook bewegende beelden, gezien de GoPro op je stuur?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » ma 08 mei 2017 12:53

Met redelijk zware beentjes naar Avanti voor weer een trainingskoers. Met wind is het daar altijd zwaar en gezien het kleine A peloton zou het hard werken worden. Gelijk ook een mooi moment om met Marcello samen te oefenen. Hij als echte sprinter is ideaal om bij je te hebben.
Daarom zelf wat vaker geprobeerd om renners eraf te krijgen en een zware koers te maken. En renner had de brommer bij zich en reed na een kwartier weg en hebben we niet meer gezien :shock:
Voor de rest het laatste beetje energie eruit kunnen rijden en een verbeterpunt voor het aantrekken van de sprint voor de volgende keer. Tempo moet eerder en harder waardoor renners niet te vroeg de sprint kunnen aangaan.
Marcello reed nog een sterke en lange sprint. Wij gaan zeker nog vaker wat koersen samen rijden :D

Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 08 mei 2017 13:58

Leuk verslag om te lezen en gaaf om je "nieuwe" fiets in strijd te zien! :oke:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 08 mei 2017 14:05

indobesar schreef:Mooie plaatjes!

Heb je ook bewegende beelden, gezien de GoPro op je stuur?
Die heb ik, maar daar ben ik nog mee bezig, verwacht wel dat ik die vanavond klaar hebt.

Edit: Zie topic Laat je "action cam" filmpjes zien

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » do 15 juni 2017 22:00

Deze avond met Metor een trainingskoersje gereden bij WV Avanti. Gestart in de A-categorie, een mengsel van Elite/Amateur/Sportklasse en alles wat verschrikkelijk hard kan rijden.

Na ruim 5 weken niet gekoerst te hebben en 2e keer in deze categorie, was het hoofddoel om te kunnen volgen.

Het tempo lag hoog....want er werd serieus hard gereden door de Elite kleppers. Later in de wedstrijd ontstond er een kopgroep en daar zaten Marcel en ik helaas niet bij. Dan maar ronddraaien in het peloton en dat ging prima.

Gaf ons wel de kans om de lead-out + sprint te oefenen. In één van de laatste bochten zette Marcel zichzelf op kop en ik zat als 3e prima gepositioneerd. Marcel trok lekker hard door, daardoor kon ik nog versnellen en pakte de sprint van het peloton. Uiteindelijk als 13e over de meet en Marcel als 15e.

Afstand: 63km
Gemiddeld: 42,5 km/u

Jammer genoeg drukte ik op de verkeerde knop van mijn gopro en daardoor niks..nada gefilmd.

https://www.strava.com/activities/1038357929

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » vr 16 juni 2017 15:04

Schitterend weer, veel wind, redelijk grote opkomst en met zijn 2 tweeen aan de start. Beide al weken geen koers gereden dus altijd even afwachten hoe de benen dit ervaren.
Het 1e uur lang het tempo continue hoog en was het waaier rijden, regelmatig knalde het in wat stukken en toch kwam steeds alles verrassend weer samen. Continue heb ik er op gelet om bij de 1e 10 te blijven om niet verrast te worden, en daarnaast kost het minder/net zoveel energie als op het kantje harken. Na een uur werd het een beetje hectisch met de nodige aanvallen, knalde het in 3 groepen en zaten M&M in de 2e groep. De 1e groep 9 man met een groot deel Elites en sterke amateurs waren gevlogen, al liepen die niet meer verder uit nadat de stofwolken verdwenen waren. Zonde dus om de slag gemist te hebben want het tempo lag daar uiteindelijk dus niet heel veel hoger.
Daarna nog een dik half uur met elkaar de rondes plichtmatig afgewerkt en de sprint met lead out kunnen oefenen. Dit verliep een heel stuk beter dan de vorige keer en blijkbaar voelen we elkaar goed aan (al was er nog een beetje verwarring).
De zin in om te koersen is ook weer meer aanwezig, dus voorlopig maar wat meer focus op wedstrijden en minder appel gebak fietsen :roll: :D

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 03 juli 2017 15:04

Zondag 02 juli een trainingskoers gereden bij de A-categorie van WV Avanti.

Wederom was er een matige opkomst qua A-renners, dus niks schuilen...gewoon gas erop.

De gehele koers bleef de groep bij elkaar en draaiden we keurig kop-over-kop en door de stevige wind prima waaiers kunnen oefenen.

In één van de laatste rondjes met een renner afgesproken dat hij de sprint zou aantrekken, maar omdat er in de laatste ronde werd gedemareerd, werd het een lead-out van een km en begon ik de sprint als 4e. 2 andere renners waren simpelweg te sterk en ging ik als 3e over de meet.

Tevreden!

Filmpje staat in het "Action cam" topic viewtopic.php?t=19756

Afbeelding

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » di 04 juli 2017 10:55

Lekker bezig Marcello :oke:

Zelf gisteren op Sloten gereden. Voor daar ook een matige opkomst met een mannetje of 30 schat ik. Dus veel aan de bak en relatief weinig schuilen.
Een kopgroep is een hele tijd weg geweest en lang mee geholpen om ze weer terug te halen wat zeker wel een half uur duurde. Dus met wat zware benen de finale in. Er sprongen wat heren 3 ronde voor het einde weg en die bleven ook weg. Zelf de sprint vermeden door weg springen en het peloton voor kunnen blijven. Zonder chip gereden dus niet in de uitslag.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 05 juli 2017 09:30

Trainingswedstrijdjes fiets ik ook nog, na mijn debakels in de 2 criteriums afgelopen weekend toch maar present gegeven bij de dinsdag Zomer Avond Competitie van mijn club De Spartaan. Gelijk een mooi moment om mijn nieuwe fiets te proberen. Veel verwachte ik er niet van, maandag 2 uur gevoetbald en daar had ik aan alle kanten last van.

Een man of 30 in de A groep met een paar goede hardrijders er tussen. Vanaf het startschot regende het demarrages, in het begin nog de kat uit de boom gekeken, moest wennen aan de fiets en aan het sturen, het voelde allemaal anders maar merkte al gauw dat ik veel makkelijker en sneller door de bochten rolde, na een ronde of 4 waren er 3 man weg, ik besloot het gat te dichten en merkte dat ik er vrij makkelijk naar toe fietste met het peloton in mijn wiel. Ik liet me weer iets afzakken in het peloton, vooraan werd er weer weggereden, nu door 4 man. Een ronde later sprong er een vijfde renner naar toe. Ik zuchtte en baalde van de gaten die iedereen liet vallen. Om er een goede training van te maken besloot ik weer naar voren te gaan en proberen het gat te dichten.

Op het eerste rechte stuk zet ik even aan om het peloton in beweging te krijgen, ik dook de bochten in, keek eens achterom en zag dat het peloton geen zin had om mij te volgen, het gat met de kopgroep was een meter of 80. Nou ja dan maar er naar toe springen, vol gas op het rechte stuk, tong buitenboard en trappen maar, ik maakte de aansluiting, het koste me echter wel een rondje of 2,5 voordat ik hersteld was. Ik zat dus mee. Help want zo vaak overkomt mij dat niet. Na mij maakte nog een elite renner de sprong, die had echter de B groep (die wij net passeerde) (om even uit te rusten nodig voor de jump maar uiteindelijk sloot hij aan en zo waren we met 7 man weg.

Het groepje draaide goed, we waren lief voor elkaar en bouwde we een mooie voorsprong op, ik begon al wel te merken dat ik toch iets te laag met mijn zadel zat want de kramp in de kuiten dienden zich aan, echter kon dat ook nog een gevolg van het voetballen zijn, dat moet de komende tijd uitwijzen. Uiteindelijk mochten we het gaan uitmaken. In de laatste 2 rondes waren er uitvalpogingen, niemand kwam echte weg. Het werd een sprint, ik had niet echt sprint benen meer en moest met P4 genoegen nemen. Toch uitermate tevreden. In de kopgroep en lekker kunnen fietsen. Dit gaf weer moraal.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » vr 07 juli 2017 18:17

Lekker toch? Je bent prima in orde als je zo hard kan trappen en kan meedraaien!

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 07 augustus 2017 08:48

Zondag 06 augustus een trainingskoers gereden bij de snelle mannen van de A-cat. van WV Avanti.

Wederom was er een matige opkomst qua A-renners, in totaal 6 man.

Vanaf de start merkte ik al dat de benen niet heel goed waren, dus hopen dat ik dat eruit kon trappen, niet dus, want moest al snel een beurtje overslaan. 1 renner lag er al snel vanaf en na 30 km heb ik de 4 mannen ook laten gaan. Daarna wel m'n rondjes gereden en kon ik bij de B-cat. weer herstellen, om later weer bij de A-cat. aan te sluiten. Dat herstelmoment deed me goed, want ik kon weer "makkelijk" meerijden.

De finale en sprint heb ik gelaten voor wat het was, omdat ik toch al gelapt was,

Kortom, de 4 andere renners waren simpelweg te sterk.

Filmpje komt later in het "Action cam" topic.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Metor
Moderator
Contacteer:

Bericht door Metor » zo 13 augustus 2017 21:38

De Marcello's uit Ter Aar waren weer bij Avanti.
Zelf redelijk hersteld van mijn valpartij. Voelde nog niet altijd lekker maar het ging wel goed. In de laatste ronde een Ekimovje geprobeerd maar strandde op 150 meter van de streep.

Afbeelding

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » di 15 augustus 2017 19:19

Metor schreef:De Marcello's uit Ter Aar waren weer bij Avanti.
Zelf redelijk hersteld van mijn valpartij. Voelde nog niet altijd lekker maar het ging wel goed. In de laatste ronde een Ekimovje geprobeerd maar strandde op 150 meter van de streep.
En deze Marcello had echter geen moraal meer om de finale te rijden...
Wel even een hele korte kennismaking met Thierry le Brun.

marcello
Kinderfiets

Bericht door marcello » ma 21 augustus 2017 08:29

Gisteren weer een trainingswedstrijd bij WV Avanti gereden. Met windkracht 5 (of hoger...) betekent dat waaiers!!

Enkele ronden later ging de gaskraan open, alles op de kant gegooid en het peloton was één lang lint. Dat brak en we waren met z'n 3en weg. 2 ronden later kwam er nog 1 renner bij en met z'n 4en bleven we weg tot de meet. Door al dat beulswerk in het begin had ik echter geen power meer in de benen voor de sprint. Dus maar van kop af aan de sprint begonnen en als 3e over de meet.

Was een mooie harde koers!
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie