Wedstrijden Nedereindse Berg: Di, Do, Za en Zo

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Re: Wedstrijden Nedereindse Berg: Di, Do, Za en Zo

Bericht door MrAnMo » vr 03 juli 2015 08:21

Basje schreef: Overigens heb ik een fiets te koop staan sinds gisteravond. Ik ga maar weer terug naar een driewieler, dat past beter bij mijn niveau... :oeps:
Haha ik had het zelfde idee gisteravond.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » vr 03 juli 2015 08:35

MrAnMo schreef: Haha ik had het zelfde idee gisteravond.
Canyon Aeroad 2015 te koop, altijd bereden door een trage ouwe l*l, nooit echt mee gekoerst, wel toerritjes mee gereden op een wielerparcours :oeps:
Interesse?

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Metor » vr 03 juli 2015 09:02

Basje schreef:
GoodRiddance schreef:Ach waarschijnlijk piekt hij te vroeg voor het clubkampioenschap.
Om eerlijk te zijn zit ik momenteel bijna tegen mn rustperiode aan, 12 juli nog de ronde van de Meern en dan even het gas eraf. Dan vanaf half augustus weer goed oppakken om er te staan op 4 oktober. Heb er zin in 8)
Criterium? Hoe is het parcours? Zit nog naar een koersje te kijken om er weer in te komen.

WWWebber
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » vr 03 juli 2015 09:19

Metor schreef:
Basje schreef:
GoodRiddance schreef:Ach waarschijnlijk piekt hij te vroeg voor het clubkampioenschap.
Om eerlijk te zijn zit ik momenteel bijna tegen mn rustperiode aan, 12 juli nog de ronde van de Meern en dan even het gas eraf. Dan vanaf half augustus weer goed oppakken om er te staan op 4 oktober. Heb er zin in 8)
Criterium? Hoe is het parcours? Zit nog naar een koersje te kijken om er weer in te komen.
Criterium idd. Vorig jaar was dit het rondje:

https://www.strava.com/segments/2244035?filter=overall

Weet niet of die dit jaar hetzelfde is...

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » vr 03 juli 2015 09:23

WWWebber schreef:

Voor zover ik weet is die hetzelfde. Het enige criterium rondje wat ik ken zonder bochten. Daardoor de snelheid altijd lekker hoog, maar saaie koers. Twee reden waarom ik rij is 1) het is in de buurt en 2) mn club organiseert m.
Vorig jaar na drie rondjes lek gereden, en geen reservewielen mee. Dat was wel een tegenvaller...

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » vr 03 juli 2015 10:41

Basje schreef:
WWWebber schreef:

Voor zover ik weet is die hetzelfde. Het enige criterium rondje wat ik ken zonder bochten. Daardoor de snelheid altijd lekker hoog, maar saaie koers. Twee reden waarom ik rij is 1) het is in de buurt en 2) mn club organiseert m.
Vorig jaar na drie rondjes lek gereden, en geen reservewielen mee. Dat was wel een tegenvaller...
Dan weet ik genoeg, laat deze aan me voorbij gaan ;-)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 06 mei 2017 15:10

Dit topic maar eens een schop geven :lol:

Vandaag hier weer rondjes gereden bij de B. Het was best druk (man of 45 bij de B), en dat was aan het tempo te merken. Ondanks een ongunstige wind toch veel demarrages. Er vielen ook veel gaten en volgens mij werd het aan de achterkant flink uitgedund. Ik zat halverwege en daar niet al te veel last van.
Na circa een half uur schoof ik naar voren, omdat ik zag dat er meer mensen het moeilijk kregen en ik verwachtte dat er meer gaten zouden vallen. Ook een paar keer meegeschoven met demarrages. Eén keer leken we met 8 man weg te raken (en hing ik met moeite in het laatste wiel van dat groepje), maar met de wind tegen viel het stil en kwam het peloton toch weer terug.
In de finale zakte ik even uit naar achteren, maar kon in de laatste ronde toch weer opschuiven naar rond de 10e plek, waar ik ook finishte. Ik denk dat er nog maximaal 20 in dezelfde ronde zaten.
Het laatste half uur was best vermoeiend.

Morgen is er niet, dus als er iemand over dacht om hier te rijden: niet doen :P

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » wo 17 mei 2017 16:28

Gisteren hier weer gereden (bij de B). Druk en het was een GP, net als de hele maand mei. Eindprijzen voor de 1e 10.

Hoog tempo, maar ik kon vrij gemakkelijk volgen. Tot driekwart wedstrijd lekker in de tweede helft van het peloton gezeten. Aan de achterkant dunde het wel redelijk uit, volgens mij. Tegen het einde naar voren gereden. Op twee ronden van het einde viel het stil en zat ik aan de verkeerde kant opgesloten, ik dacht "dat wordt niets meer," maar bij het ingaan van de laatste ronde kon ik toch nog opschuiven. Ik zat nog een tijdje goed in de derde positie, maar de bult af kwam er een zwikje langs en lag ik opeens weer op de 20e plek.

Wel lekker gereden :) Het ging namelijk vrij gemakkelijk, ondanks het hoge tempo.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » za 03 juni 2017 20:48

Ik fiets hier nog steeds regelmatig.

Afgelopen donderdag het vlakke rondje. A en B rijden samen, man of 10 A, man of 30 B. Het ging best hard, ik draaide wat mee. Na een half uur demarreerde er eentje, ik sprong mee, maar had al snel door dat dit wat hoog gegrepen was. In het wiel zat ik al volle bak, en ik moest ook nog af en toe overnemen natuurlijk. Na twee ronden zat ik al aardig in het rood en had even een gaatje, maar zag ik twee man terugkomen. Ik haakte daaraan en we kwamen terug, maar de tweede liet meteen lopen en ik had weer een gat.
Ik had mezelf wel aardig opgeblazen, dus zakte terug in het peloton. Na even bijkomen kon ik toch weer voorin meedoen. In de finale met twee man weggereden en als 2e (bij de B) gefinshed.

Vandaag wel de bult over. A en B apart, weer een kleine 30 man bij de B. Ik had van te voren al 2½ getraind, dus begon rustig in het peloton. Er zat een redelijk tempo in, maar ik kon makkelijk volgen. Halverwege een keer aangevallen. Ik kreeg eerst drie man mee, er kwamen nog wat terug en nog een paar. We waren met 12 en hadden even een gat, maar werden toch ook weer gegrepen.
Daarna bleef het tempo hoog en brak het een paar keer. Op het einde zat ik er al wel redelijk doorheen en kon me niet meer echt plaatsen in de sprint. Lekker getraind: 5 uur en 150 km :)

Plaats reactie